1
[ 2
]
3
4
5
6
7
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-21 16:34:42 Edited(2): 2008-01-21 16:37:21
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
V 1, AMOUR AMI
|
mot triton sund hade han spår 11 och triton sund spår 9 behöver jag säga mer???? för den delen så har amour ami besegrat triton sund också då han hade spår 8.......
mot acclaim hade han spår 8 och acclaim spår 2, behöver jag säga mer? för den delen så var acclaim oplacerad den gången och båda fick stryk av King one.
annars kan jag berätta vilka riktiga skithästar som acclaim förlorat över när han haft liknande spår.
Amour amir är en betydligt mer komplett häst än acclaim som saknar startsnabbhet och kräver det serverat mot bra hästar för att ha en chans. Amout ami har visat upp startsnabbhet och styrkan att göra loppen själv i dödens, samtidigt som han har visat upp fina spurtegenskaper.
Det som talar mot amour ami är att han är lite ojämn av sig, tyvärr.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-21 16:40:31  mot triton sund hade han spår 11 och triton sund spår 9 behöver jag säga mer???? för den delen så har amour ami besegrat triton sund också då han hade spår 8.......
mot acclaim hade han spår 8 och acclaim spår 2, behöver jag säga mer? för den delen så var acclaim oplacerad den gången och båda fick stryk av King one.
annars kan jag berätta vilka riktiga skithästar som acclaim förlorat över när han haft liknande spår.
Amour amir är en betydligt mer komplett häst än acclaim som saknar startsnabbhet och kräver det serverat mot bra hästar för att ha en chans. Amout ami har visat upp startsnabbhet och styrkan att göra loppen själv i dödens, samtidigt som han har visat upp fina spurtegenskaper.
Det som talar mot amour ami är att han är lite ojämn av sig, tyvärr.
Answer to: "mot triton sund hade han spår 11 och triton sund spår 9 behöver jag säg"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 1, AMOUR AMI
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-21 16:45:58
Answer to: "Det va du som ville veta om det var någon i detta lopp som slagit amour am"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, HARMONIC SILVIO
|
haha, sluta upp med dom där Detta Vinner Harmonic Silvio! (tror jag men jag tar med Amour Ami för jag är feg haha)
Harlands boogie frontar släpper till harmonic eftersom det är medel sen kommer Berg, ut i dödens på Harmonic, sedan är jag tveksam om Amour Ami tar ner honom... men amour ami är en jäkla bra häst därför får han komma med på systemet.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-21 16:49:11
|
V 1, AMOUR AMI
|
Jag spikar amour ami.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-21 16:55:35
|
Forum posts: 7100
|
Acclaim startar dessvärre inte på lördag. Har kollat lite mer lopparkiv och det lutar mer och mer åt spik på Amour Ami Han behöver troligtvis bara hitta ut och komma före Triton så är loppet över men vad händer om Triton har hittat formen och sitter klistrad i rygg på Prime och får överta tidigt? Kan bli svår att plocka ner då.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-21 16:55:38 Edited(1): 2008-01-21 16:56:02
|
V 1, AMOUR AMI
|
amour ami besegrar harmonic silvio även med handbromsen i och 3.e spår hela vägen.
haha,,jaja, vi får se på lördag. Ha det bra gott folk ^_*
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2008-01-21 17:03:04  rotagg du borde nog kolla mer på prestationerna amour ami gjorde i somras istället för att se till resultatet.
det är en häst som fått sämsta möjliga spår i nästan varje lopp på v75 under sommaren, trots det har han gjort flera heroiska prestationer, antingen från dödens eller starka spurter i spåren.
Han galopperade i segerstriden i en gulddivisionsfinal mot finders keepers, hästar han hade besegrat där utan galoppen hade varit diggers crown, giant superman, tunk nufets, persos yankee, gentleman och då hade han spår 11 och gick i dödens stora delar av loppet.
Förutom det så besegrade han Hot Tub väldigt enkelt för någon månad sedan, var 3.a i jämtlands stora pris mot hästar som gentleman, finders keepers, scarlets aino, persos yankee, hot tub, jaded. Då hade han spår 12!
innan detta under 2007? 2.a i guldivisionen bakom super light, framför hästar som digger crown, order by fax, scarlets aino.
Regent royal som är med i detta loppet besegrade han i 5 av 5 lopp förra året.
som 4.a åring tävlade han mot 4.a årings eliten, jocose, jaded, colombian necktie med flera och var hårt spelad.....
SÅ SNÄLLA ta och förklara vilken häst i detta loppet som är bättre, som han inte besegrat tidigare och som han inte bör krossa oavsett löpningsförlopp. Att Bergh haft väldigt höga tankar om amour ami är väl inget som ni lyckats missa? annars så talar styrningarna och prestationerna för sig själv, inte många av dagens hästar som klarar av att gå i dödens mot guldivisonshästar under sommaren.......och framförallt inte hävda sig så bra från skitspåren 11,12 och 8.
Att lyckas få spår 8,11 eller 12 i 5 av 6 guldivisionslopp under sommaren måste klassas som otur? hur många hästar lyckas vara top 3 i loppen med dem spåren i gulddivisionen under sommaren? Säger sig själv att det är nästan omöjliga förutsättningar..........
Answer to: "rotagg du borde nog kolla mer på prestationerna amour ami gjorde i somras "
|
Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
V 7, REGENT ROYAL
|
Jag betvivlar inte att amour ami har gjort bra lopp någon gång under förra året.. Tar väl loppen du nämnde i tur och ordning.. guldivisionsfinal på örebro 070630: gör ett bra lopp från dödens och hade varit 2:a-3:a utan galopp på upploppet.. Flera av de bästa du nämnde hade dock galopp..
Han besegrade iofs hot tub 071018 som fick dödens i lustempo med marcus öhman.. kan säga att jademack ås oxå besegrade hot tub i det loppet men vad bevisar det??
2:a i guld bakom super light efter ett lopp i rygg på ledaren, digger crown fick dödens, order by fax hade inte toppform och kan oxå säga att regent royal var trea och han slog nämnda hästar han med..
Iofs har du rätt i att regent royal aldrig slog amour ami men då körde ju ove a.. den gången erik körde i ett försök till olympiatravet avslutade han sylvasst och slog giant diablo, giant superman, scarlet aino, hot tub etc.. så han borde väl enligt ditt resonemang vara lika bra som amour ami när erik kör??
Amour ami vann bara ett lopp förra året mot en bra häst (hot tub som jag redan skrivit om).. övriga lopp han vann har han enbart mött skit.. kipketer zon är den bästa av dessa hästar han slagit när han vunnit lopp..
Nyss var Glen kronos en blivande elithäst och sveriges bästa häst just nu är amour ami?? KNAPPAST!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-21 17:22:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HARLANS BOOGIE
|
Det går inte att låta bli att spela Harlans Boogie när Peter Ingves håller i tömmarna. Det är en vinnande kombination! Sedan kan man självklart inte blunda för att Amour Ami faktiskt ser ut att vara i fin form trots relativt enkelt motstånd på sistone.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-21 17:30:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, TRITON SUND
|
Amour Ami sveriges bästa häst????? Är det ett skämt eller?
Amour Ami gör sina bästa lopp som instäng eller efter en startgunga då han avslutar sylvasst.
Han är inte tillräckligt stark i slutstrider som behövs mot riktiga Guldhästar.
I det här loppet tror jag att han får svårt mot Harlans Boggie och Triton Sund.
Amour Ami jagar bäst pengar på vardagskvällarna uppe i Norrland.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-21 17:59:33 Edited(2): 2008-01-21 18:04:41
|
V 1, AMOUR AMI
|
och så mycket kunde du om trav,,,,behövs nog ingen kommentar på det som du skrev. darko.......
åter till frågan, vilken annan häst i detta loppet har ens varit i närheten av amour amis prestationer under 2007? för att det är väl det som det är frågan om när vi ska hitta vinnaren...........Triton sund har gjort 1 bra lopp då han fick bestämma i lustempo mot fega hästar som acclaim.....samma med harlans boogie,,,,MEN kan man ens kalla det för en bra prestation? tycker jag inte........
sedan finns det tydligen några som inte kan läsa? så jag får klargöra 2 saker.
1: Jag har aldrig sagt att Glen kronos är en blivande elithäst, jag har sagt att han har kapacitet och möjligheten att bli, STOR SKILLNAD!
2. Jag har aldrig sagt att amour ami är sveriges bästa häst totalt sätt, jag har sagt att han är sveriges bästa häst av de som startar i sverige just nu och då menar jag att han är bättre än tex acclaim, flying herkules, persos yankee osv......
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-21 18:07:37
|
V 1, AMOUR AMI
|
Att harlans boogie ska vinna från spets över 2140m är inte ens något alternativ, ska få bestämma i 1.20 tempo MINST 1 varv då och inträffar det så kan jag lova att jag slutar spela på trav för en ganska lång tid.
men han tar ALDRIG 1 längd på prime sida vid sida, ingen chans alls. I så fall så ska lennartsson skita i att köra för spets och bara ta vinnarhålet.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-21 18:12:50  och så mycket kunde du om trav,,,,behövs nog ingen kommentar på det som du skrev. darko.......
åter till frågan, vilken annan häst i detta loppet har ens varit i närheten av amour amis prestationer under 2007? för att det är väl det som det är frågan om när vi ska hitta vinnaren...........Triton sund har gjort 1 bra lopp då han fick bestämma i lustempo mot fega hästar som acclaim.....samma med harlans boogie,,,,MEN kan man ens kalla det för en bra prestation? tycker jag inte........
sedan finns det tydligen några som inte kan läsa? så jag får klargöra 2 saker.
1: Jag har aldrig sagt att Glen kronos är en blivande elithäst, jag har sagt att han har kapacitet och möjligheten att bli, STOR SKILLNAD!
2. Jag har aldrig sagt att amour ami är sveriges bästa häst totalt sätt, jag har sagt att han är sveriges bästa häst av de som startar i sverige just nu och då menar jag att han är bättre än tex acclaim, flying herkules, persos yankee osv......
Answer to: "och så mycket kunde du om trav,,,,behövs nog ingen kommentar på det som "
|
V 1, AMOUR AMI
|
Du är så härligt ödmjuk nijo!!! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-21 18:34:39
|
|
Måste faktiskt ta Nijos parti i denna frågan, inte ofta det händer men Amour Ami och Triton sund står fär klassen i loppet och är dom enda som visat sig räcka till strax under eliten och loppet borde stå dessa emellan. Att Amour Ami bara skulle göra bra lopp efter galopp eller som fastlåst är ju snudd på förtal. Han är en tuffing som gjort sina bästa lopp efter tuffa löpningar. Enda som talar emot honom är spåret och om formen är tillräckligt bra. Spåret löser förmodligen Bergh då det lär bli en lite rusning första 300 och då slinker mest troligt ut. Vad det gäller formen så kanske det räcker om den är 90% för att han ska vinna. Formen är ju ett frågetecken även på Triton som var blek senast men har gjort bra lopp efter uppehåll tidigare. Övriga då? Om dessa 2 underpresterar kan givetvis ngn annan vinna men att båda skulle klappa igenom är knappast troligt. 3:e streck för mig är Regent royal som väl av övriga är den som visat att han räcker mot de flesta när han har form och vill ta i.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-21 18:39:35
|
V 1, AMOUR AMI
|
jag kan ge er omgångens bästa värmning redan nu ^_*
Regent Royal! smidig som en panter kanske vi får höra igen,haha
visst är jag ödmjuk tommie,haha. Första gången någon tar mitt parti? soberno.......
nah, jag ska inte förstöra tråden så jag postar inte här mer,,,,,till för er som vill diskutera,
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-21 18:43:47
|
|
Har faktiskt tagit ditt parti tidigare men det var ett tag sen 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-01-21 18:58:47
|
|
|
Posted: 2008-01-21 19:46:55
Answer to: ""
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, TRITON SUND
|
Fan va härligt det är med engagemang på en måndag (världens tråkigaste dag). Nijo du har fått en släng av jackpot feber va? Jag tycker ni skall avvakta lite med hårda ord och uttalanden, mycket kan hända i förberedelserna inför lördag. Amour Ami, Harlans Boogie och Triton Sund känns dock som ett hyfsat lås redan idag...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-22 00:30:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HARLANS BOOGIE
|
Har Amour Ami pausats? Hästen har väl matchats ungefär varannan vecka, precis som under hela hösten... inga konstigheter med det? Har den stått utanför träning, eller varför har den "pausats"?
Sedan ser jag inga tecken på att Amour Ami skulle vara nere i någon formsvacka. Han har ingen formtopp heller, men jag ser inte formen som något problem. Såg stundtals värre ut under hösten, men det hindrade inte honom från att vinna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-22 00:55:24  Har Amour Ami pausats? Hästen har väl matchats ungefär varannan vecka, precis som under hela hösten... inga konstigheter med det? Har den stått utanför träning, eller varför har den "pausats"?
Sedan ser jag inga tecken på att Amour Ami skulle vara nere i någon formsvacka. Han har ingen formtopp heller, men jag ser inte formen som något problem. Såg stundtals värre ut under hösten, men det hindrade inte honom från att vinna.
Answer to: "Har Amour Ami pausats? Hästen har väl matchats ungefär varannan vecka, p"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, TRITON SUND
|
å sorry läste fel trodde han startade 1/11 såg nu att han har startat 2 veckor i mellan starterna den senaste 11/1
Jag var väll lite trött 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-22 01:27:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HARLANS BOOGIE