1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2008-01-17 15:17:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Troy Boshoeve och Tornade Joe är nog tidiga på mitt system...
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-17 23:40:24
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
1,2,3,4,6 och kanske 12 åker med på mitt system. Hur jag sedan ska ranka dessa hästarna vet jag inte........
Beror väl lite på banan, både Master växus och min narkissos är beroende av att kunna gå barfota och hur hanterar min narkissos spår 4 i volt?troligen dåligt........Garland kronos över 2640m och startade på v75 för 7 dagar sedan, njaaaa, tveksamt. Nong Lin gillar jag skarpt, framförallt vunnit fina pengar på hästen och den har hög kapacitet, men Olle Goop är en pajas i sulkyn. Sassa D har dåligt spår!
Lutar åt att Tornado Joe eller Master växus får förstatipset just nu, såvidare man inte får klartecken att Min Narkissos klarar av 4.e spåret,,,,det är en bra guldhäst redan nu i mina ögon.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-17 23:45:36
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 10, TROY BOSHOEVE
|
Spik på troy boshoeve. Ruggigt fin senast!!!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-18 10:45:48
|
|
där ser man, är inte med på 6,7 hästar ens till mitt system.
överskattad häst enligt mig, tror han är chanslös mot detta gänget och med dessa förutsättningarna.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-18 11:35:40 Edited(1): 2008-01-18 11:39:55  där ser man, är inte med på 6,7 hästar ens till mitt system.
överskattad häst enligt mig, tror han är chanslös mot detta gänget och med dessa förutsättningarna.
Answer to: "där ser man, är inte med på 6,7 hästar ens till mitt system.
översk"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 10, TROY BOSHOEVE
|
Det har jag oxå tyckt... Men jag kan ändra mej...  Han har ju övertygat hela tiden så då måste man ju vika sej....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-18 13:33:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
Två scenarior. 1. Min Narkissos felfri tar hem detta (enkelt!?) 2. Min Narkissos galopperar, sen kommer det bli vilda västern på upploppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-18 14:06:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
Garland kronos kan vara en bra spik.
Min narkissos är ju stel-opererad på alla fyra,GALOPP från spår 4.
Synd att ludde är så usel!!!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-18 14:28:12
|
|
synd att du inte kan tippa micklee,,,,,,,sluta upp med en 5 årings pajkastning över en av sveriges bästa tränare och en bra kusk.
Min Narkissos är troligen bästa hästen, i alla fall över distansen. Men detta vinner han inte från dödens.....
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-01-18 15:06:42
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 12, SASSA D.
|
TSkulle säga att Sassa D, Master Växus & Nong Lin känns intressantast på strecken. Men jag börjar fundera på helgardering. Tror tex inte att Ex Bore & Dame Arrow är chanslösa som en-procentare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-18 15:33:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, TROY BOSHOEVE
|
En urstark Troy Boshoeve plockar detta! Trodde aldrig detta skulle hända, men jag har spikat Björn Goop i två lopp nu i denna omgången 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-18 16:15:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Solklar spik här Master Växus
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-18 16:25:43 Edited(1): 2008-01-18 16:28:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det som är intressant är väl var Min narkissos hamnar. Oavsett vilket kommer jag gardera.
Trög start och till o med efter några av t.ex. 2, 10 och 12 då. Strular han så kan han sitta riktigt surt till.
1-måste troligen avancera tidigt. Kan bli väl tufft.
2-Sitter han kvar kommer han å andra sidan få en j-a massa hästar att runda när dom kommer in på sista varvet. Det finns ju en och annan som kan gå i spåren en bit här, sä när han väl kommer , så kommer ett antal till lyfta ut.
Hyfsad start och före några av de andra styrkefenomenen.
Kanske vandrar han framåt tidigt då, och då kan loppet vara över om han får överta.
Dock en del emot där med:
1- Sitter t.ex Master växus i spets kanske han inte ens får överta. Sitter Garland Kronos där kan han få överta, ej säkert, men det kan säkert ha kostat lite då. Men med GK i rygg måste nog MN gå ett grymt bra upplopp. Vad en GK som fått ett vilsamt lopp i rygg kan gå för över upploppet kan vi bara gissa. Kommer gå ruggigt fort. Kan MN svara då?
2- MN nöjer sig med att sitta, säg 3e ytter, och börjar gå först sista varvet. Hur många får han inte dra fram då? Risken är att MN får dra tåget. Har han riktigt missflyt har han någon annan stark före sig som snabbt kliver förbi den i dödens och tar över , och så får MN gå i 3e dragandes övriga fältet.
(och så har vi fortfarande OS-hästarna kvar ...)
Bra start för MN och han sänder framåt direkt och får överta lätt
Får MN inte ödsla någon kraft för att få spets, ja då kan han nog hålla tempot uppe och leka hem det här oavsett vem som sitter i rygg.
Men.....Nja, tror inte riktigt på det och för många OM som gör mig frestad att gardera...
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2008-01-18 17:30:25
|
Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
V 6, GARLAND KRONOS
|
Jag fortsätter att spika garland.. Dessutom har takter bara vunnit 1 av 5 med min narkissos och det var mot skithästar..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-18 18:56:00  Jag fortsätter att spika garland.. Dessutom har takter bara vunnit 1 av 5 med min narkissos och det var mot skithästar..
Answer to: "Jag fortsätter att spika garland.. Dessutom har takter bara vunnit 1 av 5 "
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, TROY BOSHOEVE
|
NOTERA ATT
Min Narkissos, inte alls gått bra för Takter.....+ denna häst går bäst i spets blir absolut inte släppt dit idag, där med kommer det bli skräll i detta lopp
Takter kommer köra precis som han har lugdunum och MANGLA ner garland, sedan kommer nån bakifrån
TROY BOESHOEVE?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-18 19:25:26
|
|
då får du tänka om, ludde kommer personligen mörda takter om han kör som en idiot och pressar sönder garland kronos.
eller rättare sagt, dem är bra vänner och därför kommer Takter ha ganska stor respekt för Ludde.
Sedan har Min Narkissos gjort många grymt starka lopp i dödens, har folk redan glömt? Det är inte bara en stark häst, han är riktigt speedig också kan jag säga.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-18 19:40:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
MIN NARKISSOS & GARLAND KRONOS får förhoppningsvis krosssa varandra. Kanonhästar båda två. Men när krosset är över kommer SLOWSTARTER G. äntligen få visa att han inte alltid behöver vara 2:a 8:e spår bekymrar inte ett dugg, då namnet förpliktigar .

Och vem vet. Där bakom smyger oxå VERDI SUND !!!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-18 19:49:55
|
|
hur tänker du när du säger att spår 8 inte spelar roll pga han är dålig från start? det är en ganska stor skillnad på att bli fast 4.e inner eller hamna 4.e utvändigt. Från 4.e invändigt är han totalt chanslös, kvittar hur bra hästen är......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-18 20:33:59  hur tänker du när du säger att spår 8 inte spelar roll pga han är dålig från start? det är en ganska stor skillnad på att bli fast 4.e inner eller hamna 4.e utvändigt. Från 4.e invändigt är han totalt chanslös, kvittar hur bra hästen är......
Answer to: "hur tänker du när du säger att spår 8 inte spelar roll pga han är dål"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är bra Nijo!!! Ludde och takter är bra vänner och kör inte mot varran.
Vilket skämt......
Men du brukar ju ha rätt med det mesta.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-18 20:56:02
|
|
jaha, så kan man också tolka det tydligen..............
varför skulle dem inte köra mot varandra? tror du inte att båda kuskarna vill vinna loppet? Saken är den att Takter kommer inte att köra som en idiot i dödens för att få spets eller något, folk som spekulerar i att Takter ska trycka på i stenhårt tempo och köra sönder Garland kronos.
Lär inte hända, det är inte Goop vs Svanstedt nu,,,,,,Takter lär inte få köra åt ludde mer om han ger sig ut på ett suicide mission och ska pressa sönder garland kronos. Barnsligt av ludde? jovisst, men har man makt så har man.......eller så kanske det kallas för respekt av andra kuskar? kanske vänskap?
du kan tolka det hur du vill micklee, det är ganska vanligt inom travet med kompiskörning. Gooparna går väl i spetsen med detta.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-18 20:57:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nijo du är verkligen svartvit. Antingen så är kuskarna bäst i världen eller så är de usla så tiden står stilla.
Pajkastning på Ludde? Inte värre än din på pappa Goop!!
Ludde är en friskus men kommer aldrig bli en av sveriges bästa kuskar. För många bortkörningar med Going Kronos för det.
Jaha, var det detta lopp vi snacka om.. Garland spets, Min Narkissos i dödens. Nong Lin i rygg ledaren?
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|