1
[ 2
]
3
4
5
6
|
|
Posted: 2008-01-07 23:26:05  tommie, jo skyhög kapacitet, i alla fall enligt ludde.....är son till ina-scot trots allt....
i sina bästa dagar är det en bra guldhäst.....problemet är att han floppar för mycket och är lite knepig av sig......
Sir remington räknas tidigt också,,toppform där....
spets tror jag att sir remington eller vincenz tar,,,,,ludde är framme tidigt med paul november.
Answer to: "tommie, jo skyhög kapacitet, i alla fall enligt ludde.....är son till ina"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, GARLAND KRONOS
|
 tommie, jo skyhög kapacitet, i alla fall enligt ludde.....är son till ina-scot trots allt....
i sina bästa dagar är det en bra guldhäst.....problemet är att han floppar för mycket och är lite knepig av sig......
Sir remington räknas tidigt också,,toppform där....
spets tror jag att sir remington eller vincenz tar,,,,,ludde är framme tidigt med paul november.
Ludde snackar så mycket, om han körde häst lika bra som han snackar skulle han vara nr 1.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-07 23:32:15
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
V 8, PAUL NOVEMBER
|
Men ludde om någon vet hur bra hans hästar är och dem som har sett Paul November som bäst tvekar nog inte på det uttalandet. Jag gör det i alla fall inte, Paul November har gjort en del RUGGIGA prestationer......
Sedan så tycker många att ludde oftar snackar och är överoptimistisk, men när han går ut med att han tror på en häst så är dem ofta med där framme och vinner eller är top 3 i loppen.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-07 23:39:03
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 10, SEMBS GREGORY
|
Eller galopperar men det är ju en annan sak  . Håller med om att Paul November har på tok för lite pengar på sig i förhållande till sin kapacitet. I augusti gick han 11.6 från samma läge som nu,gick i mål som knappt slagen 3:a på samma tid som Keep on flying, Danmarks kanske bästa häst jämte Korvet klintholm så kommer han till från sitt läge och har hittat formen är han ett tidigt bud i ett lopp som detta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-08 09:22:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ANTZINTHEPANTZ
|
Antzinthepantz flyger till ledningen och flyger sedan lika lätt undan. Bara att spika =)!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-08 09:44:15
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ANTZINTHEPANTZ
|
Det här är lördagens mest intressanta lopp att se. 9 av hästarna kommer från 4 olika stall. Snacka om stallkörning på hög nivå här! Vinner det stallet som gör första draget eller är det bästa att avvakta och låta de andra köra mot varandra? Det är näst intill omöjligt att analysera det här loppet. Jag tror att vi kommer att få se en del bortkörningar här, både offensiva och defensiva. Kul blir det att se i alla fall.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-08 11:38:40
|
V 8, PAUL NOVEMBER
|
hmm, verkar som att kari är ganska säker på att STar Running spetsar......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-08 20:15:49  hmm, verkar som att kari är ganska säker på att STar Running spetsar......
Answer to: "hmm, verkar som att kari är ganska säker på att STar Running spet"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, GARLAND KRONOS
|
Läste också det i Travronden idag. Rävspel av finnen och det kanske inte är så dumt att trigga Untersteiner att ladda lite extra. Han vet givetvis att det är omöjligt att ta spets från Antzinthepantz på innerspåret. På detta vis kommer det bli möjligt för Star Running o Örjan att krypa ned o få sitt smyglopp i vinnarhålet. Ska bli jäkligt intressant att se hur dom löser taktiken i loppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-08 20:38:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ANTZINTHEPANTZ
|
Jag är inte säker på att Antzinthepantz tar spetsen här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-08 23:00:05  Jag är inte säker på att Antzinthepantz tar spetsen här.
Answer to: "Jag är inte säker på att Antzinthepantz tar spetsen här. "
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ANTZINTHEPANTZ
|
finns inte en häst i detta lopp som tar 1 längd på myroribrallan om han går barfota, förmodligen med skor också.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-08 23:05:44
|
V 8, PAUL NOVEMBER
|
Tror nog fortfarande att sir remington kan ta spets här, barfota runt om och svanstedt.
I vilket fall så lär det bli en hård öppning och vem vill stå mot ludde och paul november när han kommer sedan?
antzinthepantz tror jag inte så mycket på just nu, om han ens lyckas håll aspets så kommer det att kosta för mycket skulle jag tro.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-08 23:27:07
|
V 10, SEMBS GREGORY
|
Är det fortfarande bara jag som har lite feeling för att SEMBS GREGORY skräller till till nu när han blir bortglömd? Bra ryggar,fin form och förmodligen stenhårt tempo hela vägen. Borde bli det med ludde på framspår och en stark häst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-08 23:36:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ANTZINTHEPANTZ
|
Efter den usla prestationen av Gregory sist på v75an .. så är han långt ifrån något streck för mig iaf!
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-08 23:43:16
|
V 10, SEMBS GREGORY
|
Visst var han lite svag senast men nu slipper han vara med i rusningen och att han kan gå riktigt fort en bit även bakifrån såg vi ju näst senast när Olle sprängde både ljudvallen och fältet för att öppna för Rutger. Tror att han kan hitta 3:e utv här och då kan han vinna. Ingen spik men ett givet skrällbud iaf.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-08 23:53:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ANTZINTHEPANTZ
|
aaah. du kan mycket väl ha rätt..
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-01-09 04:43:17
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Nån som kan fylla i lite blanks på Hans Adielssons hästar? känner mig borta
Thuram känns lurig är han inte kvick ut?
Luddes bägge håller jag för jämngoda o med vinstchans. Sir Remington imponerade sist och AntzInThePantz har läget.
Sembs Gregory 4% känns frestande men nej..
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-09 10:48:26
|
V 8, PAUL NOVEMBER
|
Hans adielssons hästar:
vincenz har ganska bra kapacitet, men formen är sådär, var ganska dålig senast, men hävdar sig ganska bra i klassen när han har en bra dag. Mycket startsnabb.
Happy dancer är den bästa hästen och en av hans adielssons bästa hästar i stallet, har imponerat vid samtliga lopp hos regi Hans,,,,Erik tror att happy dancer eller Lennart(en annan kanon) kommer att tjäna mest pengar i stallet 2008.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-09 18:25:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tykcer mycket talar för Ludde här. Paul November kan gott Ludde bränna av rejält i starten. Ruggig ut och den som är i med spetschans när Ludde kommer, ja han visar säkert ganska snabbt om han vill sitta där eller inte...
Sedan kan Garland Kronos(läs takter) välja sitt lopp utifrån det.
Scenario A : PN får spets, GK sitter i 3e/4e ytter kanske, och kan tuffa fram när Ludde Hållert tempot lagom trevligt. Luddes hästar styr loppet !
Scenario B : PN hamnar i dödens om ledaren inte släpper. GK fram och avlöser. Ludde i 2a ytter med PN och GK får sätta ett lagom tempo på loppet. Båda med vinstchans. Luddes hästar styr tempot och loppet!
Scenario B kan mycket väl vara lika bra som A. GK kan säkert vinna från dödens, och PN får ett kanonlopp.
Oavsett, för mig lutar det åt ett 2-hästarslås på Luddes kusar, möjligen med Happy dancer med på form.
Är jag helt galet ute tror ni?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-09 18:36:52
|
V 8, PAUL NOVEMBER
|
ser bra ut, kommer att ha dem 2+1 till som utgångshästar i loppet......troligen sir remington.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-09 19:01:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sir Remington!! SPIK!!!
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-01-09 19:19:37
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 8, PAUL NOVEMBER
|
Många somladdar från start och sen en ludde i dödens bäddar väl för nån där bak? Garland, Happy Dancer eller vrålspeedige Gregory!
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6