1
[ 2
]
3
4
5
|
tommie
|
Posted: 2007-12-05 11:55:53  tror inte att acclaim besegrar prime över 1640m och spetsläge för prime.
sällan jag lyssnar på goop, men han sade att man verkligen skulle passa Prime nästa gång då han gick fort till slut senast(efter acclaim), men då hade goop suttit fast hela loppet och fick sen lucka.
Inte omöjligt att det blir tung bana på bergsåker??? ingen koll på banan o vädret där just nu......
Answer to: "tror inte att acclaim besegrar prime över 1640m och spetslä"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Varför köper du inte Prime om du tycker att han är en sån kanon? då kan du ju hoppas på tung bana när elitloppet går så vinner ni väl det också... 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-05 12:09:31
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
hur är elitloppet relevant i detta sammanhanget när han möter skithästar??? hur bra en häst är blir alltid i relation till vilka den möter och i detta sammanhanget med dessa förutsättningar så är det en bra häst.
Men en häst som tjänat över 1.5 miljoner är självklart en kanon på alla sätt och viss, så visst hade jag önskat att jag ägt hästen, liksom alla andra i loppet.
Men du som vet att Prime absolut inte vinner detta loppet, vem är vinnaren då????
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-05 12:20:04  hur är elitloppet relevant i detta sammanhanget när han möter skithästar??? hur bra en häst är blir alltid i relation till vilka den möter och i detta sammanhanget med dessa förutsättningar så är det en bra häst.
Men en häst som tjänat över 1.5 miljoner är självklart en kanon på alla sätt och viss, så visst hade jag önskat att jag ägt hästen, liksom alla andra i loppet.
Men du som vet att Prime absolut inte vinner detta loppet, vem är vinnaren då????
Answer to: "hur är elitloppet relevant i detta sammanhanget när han möter skithästa"
|
|
acclaim var väl en elitloppshäst och den skulle ju prime slå.. eller skrev du inte så???? Någon av dom andra vinner... 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2007-12-05 12:30:07
|
Forum posts: 7100
|
Jag tycker nog att Prime ska med på systemet men ingen bergspik i mina ögon. Som jag varit inne på tidigare så tror jag att Groves ben har bra chans om han kommer till. Sitter han i 3:e utv får dom vara bra om där framme om dom ska stå emot. Tycker också att Blue chip star bör tas på allvar. Verkar vara på väg mot formen och gott och väl kan städa av gäng som detta med hyfsat lopp.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-05 12:35:20  Jag tycker nog att Prime ska med på systemet men ingen bergspik i mina ögon. Som jag varit inne på tidigare så tror jag att Groves ben har bra chans om han kommer till. Sitter han i 3:e utv får dom vara bra om där framme om dom ska stå emot. Tycker också att Blue chip star bör tas på allvar. Verkar vara på väg mot formen och gott och väl kan städa av gäng som detta med hyfsat lopp.
Answer to: "Jag tycker nog att Prime ska med på systemet men ingen bergspik i mina ög"
|
|
Det e klart Prime måste med på systemet... men jag skulle aldrig spika en häst som kan vika ner sig när som helst.. glöm inte Rite on track.. jag vet att han har varit dålig hur länge som helst men han verkade lite uppåt senast...
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-05 13:49:20
|
|
haha, sluta drömma,,, så fan heller att acclaim är en elitloppshäst. Missade du att han fick sjukt med stryk under sommaren mot bättre hästar???
han gjorde 1 bra lopp och då fick han fanemaj ALLT serverat på ett guldfat och kunde ändå inte vinna,,,,elitloppet? inte på 1 miljon år. (loppet var olympiatravet och han kunde inte gå förbi hästen som drog fram honom i 3.e spår, gentleman)
Ska inte en elitlopphäst besegra triton sund? haha!
så fan heller att acclaim hade besegrat prime med dessa förutsättningarna. Över kort distans så håller Prime hela vägen. Att han vek ner sig senast han gick i spets är honom förlåtet,,,,gick i elitloppstempo över 2140m och tröttnade.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-05 14:54:45  haha, sluta drömma,,, så fan heller att acclaim är en elitloppshäst. Missade du att han fick sjukt med stryk under sommaren mot bättre hästar???
han gjorde 1 bra lopp och då fick han fanemaj ALLT serverat på ett guldfat och kunde ändå inte vinna,,,,elitloppet? inte på 1 miljon år. (loppet var olympiatravet och han kunde inte gå förbi hästen som drog fram honom i 3.e spår, gentleman)
Ska inte en elitlopphäst besegra triton sund? haha!
så fan heller att acclaim hade besegrat prime med dessa förutsättningarna. Över kort distans så håller Prime hela vägen. Att han vek ner sig senast han gick i spets är honom förlåtet,,,,gick i elitloppstempo över 2140m och tröttnade.
Answer to: "haha, sluta drömma,,, så fan heller att acclaim är en elitloppshäst. Mi"
|
|
smart kille du är... acclaim va ju med i elitloppsförsöket.. kolla upp lite fakta innan du snackar... trodde för en stund att du visste något om trav men du får nog läsa på lite till...ha,ha,ha inte på en miljon år va... lallare..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-05 15:04:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Prime känns om förstahäst för mig, men har inte bestämmt om han kommer att spikas. Vädret?? Om det var fredag idag så hade jag kunnat LOVA tung bana. Snöar och regnar omvartannat just nu, (i hälsingland i allafall) 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-05 16:29:46
|
|
men snälla,,,, ta och väx upp lindh, du beteer dig som en 10 åring.
Visst var acclaim med i försöket, men hur gick det? och hur gick det i de andra loppen som han var ute mot eliten? Bara för att man varit i samma lopp så betyder det inte att man är lika bra och hör till där. Han platsade beviserligen inte sedan han inte kunde hävda sig.
en häst som inte kan göra något själv i loppen och förlorar mot sådana skithästar som acclaim har under året, är knappast en elithäst.
eller du har redan glömt de 5,6 raka förlusterna han hade???
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-05 17:48:59 Edited(1): 2007-12-05 17:54:49  men snälla,,,, ta och väx upp lindh, du beteer dig som en 10 åring.
Visst var acclaim med i försöket, men hur gick det? och hur gick det i de andra loppen som han var ute mot eliten? Bara för att man varit i samma lopp så betyder det inte att man är lika bra och hör till där. Han platsade beviserligen inte sedan han inte kunde hävda sig.
en häst som inte kan göra något själv i loppen och förlorar mot sådana skithästar som acclaim har under året, är knappast en elithäst.
eller du har redan glömt de 5,6 raka förlusterna han hade???
Answer to: "men snälla,,,, ta och väx upp lindh, du beteer dig som en 10 åring.
V"
|
|
Man kan ju undra varför inte du tar ut hästarn till elitloppsförsöken... du som är expert...  kändes jobbigt att du inte visste att acclaim va me va?  Men den dan du skulle kunna erkänna ett fel kommer vi nog aldrig att uppleva... ha,ha,ha  Du verkar inte minnas att han vann gulddivisionen från dödens i våras eftersom du inte tycker att han kan göra nåt själv... hästar han slog under våren va exempelvis Giant Superman och Giant Diablo.. Det är nästan tråkigt att skriva med dej eftersom du har så dålig koll på trav... 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-05 18:38:30
|
|
varför skriver du ens i forumet? du är knappast tillräckligt gammal för att spela på trav, skulle gissa på 13,14 år?
jag omsätter mer pengar på trav i veckan än du får i veckopeng över 1 år,,,,men visst, jag kan säkert inget om trav........
Visst kommer jag ihåg att acclaim var med i försöket, minns även att det fanns många idioter som spelade hästen trots att han var fullständigt chanslös. Sedan finns det väl flera mediokra guldhästar som har besegrat giant superman och giant diablo också,,,,är väl inget speciellt med det?
slutdiskuterat,,,,,löjligt att ha denna diskussionen med dig, särskilt när "elithästen" fick stryk av triton sund i senaste starten och var helt chanslös. För att inte har Triton Sund gjort mycket rätt under året......
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-05 18:43:09  varför skriver du ens i forumet? du är knappast tillräckligt gammal för att spela på trav, skulle gissa på 13,14 år?
jag omsätter mer pengar på trav i veckan än du får i veckopeng över 1 år,,,,men visst, jag kan säkert inget om trav........
Visst kommer jag ihåg att acclaim var med i försöket, minns även att det fanns många idioter som spelade hästen trots att han var fullständigt chanslös. Sedan finns det väl flera mediokra guldhästar som har besegrat giant superman och giant diablo också,,,,är väl inget speciellt med det?
slutdiskuterat,,,,,löjligt att ha denna diskussionen med dig, särskilt när "elithästen" fick stryk av triton sund i senaste starten och var helt chanslös. För att inte har Triton Sund gjort mycket rätt under året......
Answer to: "varför skriver du ens i forumet? du är knappast tillräckligt gammal för"
|
|
du har helt rätt..  jag är ledsen att jag har skrivt så mycket.. jag har inte koll på nånting... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-07 00:21:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
 tror inte att acclaim besegrar prime över 1640m och spetsläge för prime.
öh? Nej och tomten finns på riktigt. Acclaim äter den för fan från dödens. Prime är väl 40 meter sämre än Triton Sund (även fast det är svårt att tappa 40 m över kort distans haha).
Jag tycker inte heller att han platsade i elitloppet. Men du ska kanske ta med i dina beräkningar att han hade startat regelbundet över ett halvår innan han startade i försöket, många av hans konkurrenter hade bara gjort 3-4 lopp under 2007 innan försöket. Sen drogs han med en infektion också vilket förklarar den klena insatsen.
Men du är ju påläst?!
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-07 00:26:33   tror inte att acclaim besegrar prime över 1640m och spetsläge för prime.
öh? Nej och tomten finns på riktigt. Acclaim äter den för fan från dödens. Prime är väl 40 meter sämre än Triton Sund (även fast det är svårt att tappa 40 m över kort distans haha).
Jag tycker inte heller att han platsade i elitloppet. Men du ska kanske ta med i dina beräkningar att han hade startat regelbundet över ett halvår innan han startade i försöket, många av hans konkurrenter hade bara gjort 3-4 lopp under 2007 innan försöket. Sen drogs han med en infektion också vilket förklarar den klena insatsen.
Men du är ju påläst?!
Answer to: "tror inte att acclaim besegrar prime över 1640m och spetsläge för"
|
|
Äntligen en som har lite koll!!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-07 00:29:34
|
|
ja, för att VARJE gång acclaim förlorar så finns det så jävla bra förklaringar och när han vinner genom att få sina drömlopp 9 av 10ggr så är han bäst i världen, det trots att han inte kan avgöra loppen på egen hand och har därför förlorat mot många hästar som inte klassas som "elit" på något sätt.
Om vi tar bort elitloppet så fick han ändå mycket stryk i andra större loppen under samma tidsperiod, ska tilläggas att han fick bra löpningar i en del av de löpningarna också.
Hockey tar väl inte ut en häst i loppen som inte har form? men det verkar finnas oändligt många förklaringar till varje förlust som acclaim har.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-07 00:30:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-07 00:37:44
|
|
om acclaim inte kan göra nåt själv, hur kan han då ha vunnit guld från dödens..? Knappast nåt som prime kommer att köra... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-07 00:45:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Han duger ju knappt i brons, den där skithästen Äccläjm.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-07 00:58:39
|
|
1 gång är ingen gång
prime har besegrat conny nobell,,, men han är inte en bättre häst bara för det.
Var väl inget märkvärdigt gäng som acclaim besegrade från dödens ens? Visst är det en bra guldhäst, men knappast mer. Hade acclaim klarat av att vinna lopp från dödens så hade han väl körts mer offensivt i loppen? han hade framförallt inte förlorat mot triton sund på det sättet som han gjorde senast.
men visst,,,fortsätt att drömma om er "elithäst"
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-07 01:03:48  1 gång är ingen gång
prime har besegrat conny nobell,,, men han är inte en bättre häst bara för det.
Var väl inget märkvärdigt gäng som acclaim besegrade från dödens ens? Visst är det en bra guldhäst, men knappast mer. Hade acclaim klarat av att vinna lopp från dödens så hade han väl körts mer offensivt i loppen? han hade framförallt inte förlorat mot triton sund på det sättet som han gjorde senast.
men visst,,,fortsätt att drömma om er "elithäst"
Answer to: "1 gång är ingen gång
prime har besegrat conny nobell,,, men han är i"
|
|
Inte riktigt hockeys stil att köra i dödens va? annars hade han såklart vunnit flera gånger från den positionen!! 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
|