1
[ 2
]
|
|
Posted: 2012-11-17 19:44:22  Kan inte förstå varför så många trodde på Oasis Bi, konstigt, men men, min spik fick tyvärr också stryk även om han var väldigt bra.
Answer to: "Kan inte förstå varför så många trodde på"
|
Became a member:
Forum posts:
|
varför skulle man inte tro på oasis bi? har ju besegrat samma hästar tidigare med liknande förutsättningar.
Hade en sämre dag och kanske inte klarade av tempot, thats it. On track piraten gjorde ett av sina livs bästa lopp medan Oasis bi var sämre för dagen.
Detta som är svårigheten med loppen på slutet av året då hästar börjat tappa form......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-11-17 19:48:55 Edited(1): 2012-11-17 19:52:33  varför skulle man inte tro på oasis bi? har ju besegrat samma hästar tidigare med liknande förutsättningar.
Hade en sämre dag och kanske inte klarade av tempot, thats it. On track piraten gjorde ett av sina livs bästa lopp medan Oasis bi var sämre för dagen.
Detta som är svårigheten med loppen på slutet av året då hästar börjat tappa form......
Answer to: "varför skulle man inte tro på oasis bi? har ju besegrat samma h&"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Var väl tempot som ja nämde..för lätt lopp sist..!  Stor loppet som Piraten vann var rätt skapligt med...å kör inte Daniel så svagt i första kurvan så skulle han greja de här loppet med....ge sig till att backa för han plötsligt såg en lucka..gick väl med ryggmärgen...så ska inte en bra häst köras !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-17 19:55:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
NJa, On track piraten gjorde som sagt ett av sina livs bästa lopp, men Oasis bi borde helt klart ha kunnat hålla bättre......Är väl kanske mer utav en sprinter kanske.
Mest överraskad egentligen över hur bra on track piraten var, ruggig insats.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-11-17 20:02:49 Edited(1): 2012-11-17 20:03:41  NJa, On track piraten gjorde som sagt ett av sina livs bästa lopp, men Oasis bi borde helt klart ha kunnat hålla bättre......Är väl kanske mer utav en sprinter kanske.
Mest överraskad egentligen över hur bra on track piraten var, ruggig insats.
Answer to: "NJa, On track piraten gjorde som sagt ett av sina livs bästa lopp, men"
|
|
Hästen hade fin spänst kvar o såg fin ut...Daniel kör för dåliga hästar o får inte chansen så ofta på sådana här fina hästar...var lite för ängslig av sig o tog upp..när han skulle gått fram på en gång..! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-18 00:57:02  varför skulle man inte tro på oasis bi? har ju besegrat samma hästar tidigare med liknande förutsättningar.
Answer to: "varför skulle man inte tro på oasis bi? har ju besegrat samma h&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ehh...gick du på tipsexperternas snack eller Folke? Oasis bi fick byxorna nerdragna och smisk på blanka stjärten av On track Piraten. Han var inte ett dugg sämre än starten innan. Oasis sänkte sitt rekord med nästan en sekund. Vad har fått dig att tro att han är så mycket bättre?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-18 03:53:37  Ehh...gick du på tipsexperternas snack eller Folke? Oasis bi fick byxorna nerdragna och smisk på blanka stjärten av On track Piraten. Han var inte ett dugg sämre än starten innan. Oasis sänkte sitt rekord med nästan en sekund. Vad har fått dig att tro att han är så mycket bättre?
Answer to: "Ehh...gick du på tipsexperternas snack eller Folke? Oasis bi fick by"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ingen ide att tjata emot folke, ett tips bara, bättre du går in i sovrummet och bankar huvudet i väggen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-18 07:55:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag fattar noll varför det var så mycket spel på oasis bi, tidningarna trodde mycket på honom och vissa spikade.
Att on track piraten skulle ta ner den från dödens var inget konstigt. Min lopp analys var precis såhär och trodde att disco ae skulle spurta ner dem vilnet då var min spik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-18 10:44:22 Edited(1): 2012-11-18 10:52:25  Ehh...gick du på tipsexperternas snack eller Folke? Oasis bi fick byxorna nerdragna och smisk på blanka stjärten av On track Piraten. Han var inte ett dugg sämre än starten innan. Oasis sänkte sitt rekord med nästan en sekund. Vad har fått dig att tro att han är så mycket bättre?
Answer to: "Ehh...gick du på tipsexperternas snack eller Folke? Oasis bi fick by"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vet inte ens vem "tipsexperten" är, men visade sig att många experter o tidningar trodde på oasis bi, dock så valde jag denna spiken redan på söndagen. Inte var det på senaste insatsen kan jag lova, snarare hans insatser tidigare under året som varit mycket bra. Där han bland annat spöat on track piraten med liknande förutsättningar......
Det jag inte räknat med var att On track piraten skulle prestera så djävulskt bra och oasis bi skulle vika sig så lätt, men jag har troligtvis överskattat hästens förmåga över 2140m. Fast vem trodde att on track piraten skulle springa 12,5 i dödens i november? Går inte ens att jämföra med 12,9 i spets........
Vad gäller travspanarn så är det jävligt pinsamt att han ens fortsätter skriva på sidan, kommer inte med något tips, utan enbart skitsnack efter loppen där han ska "hugga" folk. När han väl kommer med egna tips så bevisar han ständigt hur uselt påläst han är.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-18 13:33:25 Edited(1): 2012-11-18 13:34:01  vet inte ens vem "tipsexperten" är, men visade sig att många experter o tidningar trodde på oasis bi, dock så valde jag denna spiken redan på söndagen. Inte var det på senaste insatsen kan jag lova, snarare hans insatser tidigare under året som varit mycket bra. Där han bland annat spöat on track piraten med liknande förutsättningar......
Det jag inte räknat med var att On track piraten skulle prestera så djävulskt bra och oasis bi skulle vika sig så lätt, men jag har troligtvis överskattat hästens förmåga över 2140m. Fast vem trodde att on track piraten skulle springa 12,5 i dödens i november? Går inte ens att jämföra med 12,9 i spets........
Vad gäller travspanarn så är det jävligt pinsamt att han ens fortsätter skriva på sidan, kommer inte med något tips, utan enbart skitsnack efter loppen där han ska "hugga" folk. När han väl kommer med egna tips så bevisar han ständigt hur uselt påläst han är.
Answer to: "vet inte ens vem "tipsexperten" är, men visade sig att m&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tänkte närmast på Tv-experterna som även efter loppet menade att Oasis Bi underpresterade. Det är det jag inte köper. Vart har man fått det ifrån? När Oasis slog piraten på Solvalla så fick han köra runt 16-17 första varvet om jag inte minns fel, o var inte mycket till hästar med då. Tycker han visat sig lite "blöt" när han blivit synad precis som nu. Han var helt enkelt överstreckad, presterade fullt normalt men blev mosad. Sänkte som sagt sitt rekord och sprang fortare än han någonsin gjort över medeldistans. Men jag gillar samtidigt Oasis bi som häst, fin typ. Fast tycker det är lite orättvist mot Piraten att "alla" han slår har dåliga dagar. Dont wear Pj:s som mosades var ju dålig, Brad de weluve var sliten...oasis var inte sig lik, Vincennes var inte som bäst trots att hon vann osv osv..Piraten gjorde sitt bästa lopp i karriären tycker jag och det är en kanon, och ingen annan i loppet hade kunnat göra om det . Hade Vincennes fått ta emot Piraten i spets så hade inte hon vunnit heller tror jag. Men jag är ju även väldigt partiskt  Nästa gång kanske vi siktar på att ta skalpen på Maharaja när Romme kör V 75. Han lär ju gått fram rejält Maharaja efter senaste loppet, men inte såg han då oslagbar ut i nuvarande form?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-11-18 13:42:02  Tänkte närmast på Tv-experterna som även efter loppet menade att Oasis Bi underpresterade. Det är det jag inte köper. Vart har man fått det ifrån? När Oasis slog piraten på Solvalla så fick han köra runt 16-17 första varvet om jag inte minns fel, o var inte mycket till hästar med då. Tycker han visat sig lite "blöt" när han blivit synad precis som nu. Han var helt enkelt överstreckad, presterade fullt normalt men blev mosad. Sänkte som sagt sitt rekord och sprang fortare än han någonsin gjort över medeldistans. Men jag gillar samtidigt Oasis bi som häst, fin typ. Fast tycker det är lite orättvist mot Piraten att "alla" han slår har dåliga dagar. Dont wear Pj:s som mosades var ju dålig, Brad de weluve var sliten...oasis var inte sig lik, Vincennes var inte som bäst trots att hon vann osv osv..Piraten gjorde sitt bästa lopp i karriären tycker jag och det är en kanon, och ingen annan i loppet hade kunnat göra om det . Hade Vincennes fått ta emot Piraten i spets så hade inte hon vunnit heller tror jag. Men jag är ju även väldigt partiskt  Nästa gång kanske vi siktar på att ta skalpen på Maharaja när Romme kör V 75. Han lär ju gått fram rejält Maharaja efter senaste loppet, men inte såg han då oslagbar ut i nuvarande form?
Answer to: "Tänkte närmast på Tv-experterna som även efter loppet "
|
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-18 19:03:28  Tänkte närmast på Tv-experterna som även efter loppet menade att Oasis Bi underpresterade. Det är det jag inte köper. Vart har man fått det ifrån? När Oasis slog piraten på Solvalla så fick han köra runt 16-17 första varvet om jag inte minns fel, o var inte mycket till hästar med då. Tycker han visat sig lite "blöt" när han blivit synad precis som nu. Han var helt enkelt överstreckad, presterade fullt normalt men blev mosad. Sänkte som sagt sitt rekord och sprang fortare än han någonsin gjort över medeldistans. Men jag gillar samtidigt Oasis bi som häst, fin typ. Fast tycker det är lite orättvist mot Piraten att "alla" han slår har dåliga dagar. Dont wear Pj:s som mosades var ju dålig, Brad de weluve var sliten...oasis var inte sig lik, Vincennes var inte som bäst trots att hon vann osv osv..Piraten gjorde sitt bästa lopp i karriären tycker jag och det är en kanon, och ingen annan i loppet hade kunnat göra om det . Hade Vincennes fått ta emot Piraten i spets så hade inte hon vunnit heller tror jag. Men jag är ju även väldigt partiskt  Nästa gång kanske vi siktar på att ta skalpen på Maharaja när Romme kör V 75. Han lär ju gått fram rejält Maharaja efter senaste loppet, men inte såg han då oslagbar ut i nuvarande form?
Answer to: "Tänkte närmast på Tv-experterna som även efter loppet "
|
Became a member:
Forum posts:
|
tyckte jag skrev att On track piraten gjorde sitt livs bästa lopp? nästan helt säker på det.....
Insatsen var fenomenal, helt klart och det sade jag direkt. Men för det kan man tycka att oasis bi vek sig helt för enkelt, men som sagt så pallar den kanske inte 2140m mot så bra hästar i det tempot.
Tror ju knappast att det är en "kanon" annars, har inte räckt till mot de bästa på hela året. Trock däremot han kan hämta väldigt fina pengar i frankrike.......
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2012-11-18 23:58:27  tyckte jag skrev att On track piraten gjorde sitt livs bästa lopp? nästan helt säker på det.....
Insatsen var fenomenal, helt klart och det sade jag direkt. Men för det kan man tycka att oasis bi vek sig helt för enkelt, men som sagt så pallar den kanske inte 2140m mot så bra hästar i det tempot.
Tror ju knappast att det är en "kanon" annars, har inte räckt till mot de bästa på hela året. Trock däremot han kan hämta väldigt fina pengar i frankrike.......
Answer to: "tyckte jag skrev att On track piraten gjorde sitt livs bästa lopp? n&a"
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
|
Att han slog Brad de Veluwe ganska lätt är ju ett tecken på att hästen är i väldigt bra form och då ska han plocka ner Oasis Bi över medeldistans, sen att han fick stryk mor Vincennes i de sista stegen var ju riktigt tråkigt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-19 00:03:19  tyckte jag skrev att On track piraten gjorde sitt livs bästa lopp? nästan helt säker på det.....
Answer to: "tyckte jag skrev att On track piraten gjorde sitt livs bästa lopp? n&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Frankrike är inte aktuellt förrän möjligen senhösten nästa år. Finns helt enkelt inte så mycket lopp. Vilka är det som är kanoner i kullen då? Eller finns det inga? O vad är dina kriterier för att det ska vara en kanon?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-11-19 15:32:18 Edited(2): 2012-11-19 15:33:18  Frankrike är inte aktuellt förrän möjligen senhösten nästa år. Finns helt enkelt inte så mycket lopp. Vilka är det som är kanoner i kullen då? Eller finns det inga? O vad är dina kriterier för att det ska vara en kanon?
Answer to: "Frankrike är inte aktuellt förrän möjligen senhöst"
|
|
Apropå Paris...Nahar gjorde väl nästan ett starkare lopp idag än Björns i helgen..? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-19 17:43:12  Frankrike är inte aktuellt förrän möjligen senhösten nästa år. Finns helt enkelt inte så mycket lopp. Vilka är det som är kanoner i kullen då? Eller finns det inga? O vad är dina kriterier för att det ska vara en kanon?
Answer to: "Frankrike är inte aktuellt förrän möjligen senhöst"
|
Became a member:
Forum posts:
|
kriterier för en "kanon"? hävda sig i toppen i årgångsloppen under året´räcker gott för att vara en kanon, men det har han inte gjort.....
Visst var det en fenomenal insats senast, men det fanns inte många årgångstoppar med där och det är i slutet av säsongen nu. Kvalade inte ens in till derbyt, är man en kanon då?
Nah, jag stannar vid att on track piraten är en mycket fin travare som säkert springer in ganska fina pengar, men en "kanon" är han inte enligt mina kriterier.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-20 01:02:40 Edited(1): 2012-11-20 01:07:58  kriterier för en "kanon"? hävda sig i toppen i årgångsloppen under året´räcker gott för att vara en kanon, men det har han inte gjort.....
Visst var det en fenomenal insats senast, men det fanns inte många årgångstoppar med där och det är i slutet av säsongen nu. Kvalade inte ens in till derbyt, är man en kanon då?
Nah, jag stannar vid att on track piraten är en mycket fin travare som säkert springer in ganska fina pengar, men en "kanon" är han inte enligt mina kriterier.
Answer to: "kriterier för en "kanon"? hävda sig i toppen i år"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ha ha ha... så du menar då på fullaste allvar att hästar som Quangaroo zet, Bowie boko och Bon Frecia är kanoner. Men On track Piraten är det inte? De kvalade ju in till Derbyt. Derbyt o Solvalla serien har varit de enda årgångsloppen iår, tillsammans med Grosser Preis von deutchland. I det sistnämnda vill jag nästan påstå att han kunde hävda sig också. Även i Solvallaserien kanske, tom i dina ögon tydligen. Att han blev hetsig efter att Erik laddat med honom i provstarten på Jägers, (och kanske att det även var på gång med den halsinfektion som bröt ut på gävle sen ) och därför inte tog sig till final i Derbyt är sånt som kan hända. Eller menar du att han presterade på topp då och inte räckte till alltså? Kan du inte berätta vilka årgångskanoner det är han inte rår på då Folke? Han lär ju möta dem framöver, så visar sig ju om han är chanslös. Du får givetvis tycka vad du vill, men är ju lite lustigt med de pajasargumenten du kommer med. En annan som jag anser är en KANON i kullen är Mellby Viking, har tjänat max 100lax på ett bräde o under 300 totalt. Förmodligen en skithäst enligt dina kriterier..men gissar att du inte har några feta arvoden som travkonsult när det ska köpas häst eller annat ;-). Hade du hävdat att "kanoner" i dina ögon bara var undantagshästar som Varenne, Ready Cash, Moni maker, Victory tilly osv så hade jag köpt det..men om det är de kriterierna du uppger så verkar det ju vara något annat. Inser du inte att han tillhör kulltoppen, så är du nog rätt ensam om det i travsverige. Förutom de bittra o avundsjuka. Titta på senaste rankingen i travronden...fast iofs..de har ju säkert inte dina djuplodande insikter i sporten.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-22 08:49:49  ha ha ha... så du menar då på fullaste allvar att hästar som Quangaroo zet, Bowie boko och Bon Frecia är kanoner. Men On track Piraten är det inte? De kvalade ju in till Derbyt. Derbyt o Solvalla serien har varit de enda årgångsloppen iår, tillsammans med Grosser Preis von deutchland. I det sistnämnda vill jag nästan påstå att han kunde hävda sig också. Även i Solvallaserien kanske, tom i dina ögon tydligen. Att han blev hetsig efter att Erik laddat med honom i provstarten på Jägers, (och kanske att det även var på gång med den halsinfektion som bröt ut på gävle sen ) och därför inte tog sig till final i Derbyt är sånt som kan hända. Eller menar du att han presterade på topp då och inte räckte till alltså? Kan du inte berätta vilka årgångskanoner det är han inte rår på då Folke? Han lär ju möta dem framöver, så visar sig ju om han är chanslös. Du får givetvis tycka vad du vill, men är ju lite lustigt med de pajasargumenten du kommer med. En annan som jag anser är en KANON i kullen är Mellby Viking, har tjänat max 100lax på ett bräde o under 300 totalt. Förmodligen en skithäst enligt dina kriterier..men gissar att du inte har några feta arvoden som travkonsult när det ska köpas häst eller annat ;-). Hade du hävdat att "kanoner" i dina ögon bara var undantagshästar som Varenne, Ready Cash, Moni maker, Victory tilly osv så hade jag köpt det..men om det är de kriterierna du uppger så verkar det ju vara något annat. Inser du inte att han tillhör kulltoppen, så är du nog rätt ensam om det i travsverige. Förutom de bittra o avundsjuka. Titta på senaste rankingen i travronden...fast iofs..de har ju säkert inte dina djuplodande insikter i sporten.
Answer to: "ha ha ha... så du menar då på fullaste allvar att hä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur går det Folke ? Sitter du o slipar på svaret ? 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|