1
[ 2
]
|
dujorha
|
Posted: 2012-11-17 15:20:14
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Travar fram men men på Örjans..va är de för trav ?? Ska de diska...? Tror va som.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-17 15:20:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
ulf ohlsson, mindre bra styrning igen... fel beslut igeeen,
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-11-17 15:23:28 Edited(1): 2012-11-17 15:26:45
|
|
Westis va som vanligt..varken kusk eller häst räcker till i den här konkurrensen...!! 
Inte förvånad med Uffe..får köra upp sig !! Nu dök liven...hur går de för Björn ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-17 15:28:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jävla skit live, funkar inte
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-17 15:29:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jävla soper som jobbar på ATG, sommararbetare hela bunten. Prao elever ffs
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-17 15:29:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nu funkar det..........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-17 15:32:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur fan kan ägarna kom med på att låta Fredde köra caballion, sicka jävla nötter.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-11-17 15:49:11  Hur fan kan ägarna kom med på att låta Fredde köra caballion, sicka jävla nötter.
Answer to: "Hur fan kan ägarna kom med på att låta Fredde köra ca"
|
|
Finns många..hur får Westis fortsätta då på Nemo..? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-11-17 15:53:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jaa, finns så många nötter som äger fina djur
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-11-18 11:41:46  Westis va som vanligt..varken kusk eller häst räcker till i den här konkurrensen...!! 
Inte förvånad med Uffe..får köra upp sig !! Nu dök liven...hur går de för Björn ? 
Answer to: "Westis va som vanligt..varken kusk eller häst räcker till i den h"
|
Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
|
Vad du ska racka ner på GH Nemo då. Hästen hade ingen bra dag och det visade han på startsnabbheten, inte alls lika allert som tidigare. Han har inte varit som bäst på slutet, men att säga att han inte räcker till i dom här sällskapen är bara skitsnack. Han var likadan vid samma tid förra året och även för två år sedan, då han var seg mest hela tiden, borde vara dags för vintervila nu..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-11-18 11:54:19 Edited(2): 2012-11-18 12:01:00  Vad du ska racka ner på GH Nemo då. Hästen hade ingen bra dag och det visade han på startsnabbheten, inte alls lika allert som tidigare. Han har inte varit som bäst på slutet, men att säga att han inte räcker till i dom här sällskapen är bara skitsnack. Han var likadan vid samma tid förra året och även för två år sedan, då han var seg mest hela tiden, borde vara dags för vintervila nu..
Answer to: "Vad du ska racka ner på GH Nemo då. Hästen hade ingen bra "
|
|
Ja säkert...men hästen är överskattad o har fel kusk...inte första gången jag säger det..det är en upplysning för att inte den ska streckas...jag vet att jag är kritisk i överkant men de gäller också våra pengar som inte ska slösas bort tycker ja...du får ta att jag är rätt tuff mot en del kuskar som jag har följt så länge o vet om deras svagheter o styrkor..så ok för att jag drar på ibland eller ? !!
Förekommer en hel del desinformation från alla möjliga håll...särskillt från typ Forssis eller Stigh hållet..antingen att de försöker styra bort från "farliga" områden eller att inte säga som det är...där kan ja säkert bli ännu fränarare än ja är nu..!! 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-11-18 12:11:11 Edited(1): 2012-11-18 19:56:14  Ja säkert...men hästen är överskattad o har fel kusk...inte första gången jag säger det..det är en upplysning för att inte den ska streckas...jag vet att jag är kritisk i överkant men de gäller också våra pengar som inte ska slösas bort tycker ja...du får ta att jag är rätt tuff mot en del kuskar som jag har följt så länge o vet om deras svagheter o styrkor..så ok för att jag drar på ibland eller ? !! 
Answer to: "Ja säkert...men hästen är överskattad o har fel kusk..."
|
|
kritiken mot Westholm är befogad, ingen stjärna precis. Sen att nemo var överstreckad idag höll jag absolut med om, då han inte visat nån toppform och han var riktigt dålig idag, inget snack om det.
Det jag däremot inte gillar är att du typ målar upp han som en överskattad skithäst. få kämpar som han i loppen och 16 segrar ovh 3 millar insprungna med Westholm i den konkurrensen är verkligen inte dåligt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-11-18 12:22:32  kritiken mot Westholm är befogad, ingen stjärna precis. Sen att nemo var överstreckad idag höll jag absolut med om, då han inte visat nån toppform och han var riktigt dålig idag, inget snack om det.
Det jag däremot inte gillar är att du typ målar upp han som en överskattad skithäst. få kämpar som han i loppen och 16 segrar ovh 3 millar insprungna med Westholm i den konkurrensen är verkligen inte dåligt.
har fått höra nånstans att hästen eventuellt ska vintertränas hos åke i vinter, kanske han får köra hästen också? Ska bli väldigt intressant att se isf..
Answer to: "kritiken mot Westholm är befogad, ingen stjärna precis. Sen att n"
|
|
De låter intressant...ok ja är för tuff ibland men när de här hästarna är uppe i högsta klass så ska de också bedömmas kritiskt...där är ju hästarna kända o följda så då blir de vägda på guldvågen o även hela ekipaget..  Gojorna gilla verkligen va de "såg" o framhöll flera gånger Nemo..skulle man gå på de så skulle Nemo ha vunnit lätt...!  Westis vet ja inte vad jag ska säga om...tänk bara när Ludde höll på att hoppa på honom i Paris...!! 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-11-18 12:32:05  De låter intressant...ok ja är för tuff ibland men när de här hästarna är uppe i högsta klass så ska de också bedömmas kritiskt...där är ju hästarna kända o följda så då blir de vägda på guldvågen o även hela ekipaget..  Gojorna gilla verkligen va de "såg" o framhöll flera gånger Nemo..skulle man gå på de så skulle Nemo ha vunnit lätt...!  Westis vet ja inte vad jag ska säga om...tänk bara när Ludde höll på att hoppa på honom i Paris...!! 
Answer to: "De låter intressant...ok ja är för tuff ibland men när"
|
|
Okej  Måste erkänna att värmningar är bland det mest överskattade som finns inom travet, fattar ärligt talat inte hur folk orkar lägga tid på att lyssna på dessa experter. Man kan ha koll på vissa hästar som man vet ska värma på ett vistt sätt för att prestera, men i övrigt känns värmningsrapporter för det mesta värdelösa.
Tex när Raffe säger att "På värmningar ser man om hästarna är fräscha och friska för dagen". Minns ni elitloppssöndagen i år, Sanity dagens värmning, såg hur bra ut som helst. Hur gick det i loppet? Sjuk..
Jag tycker personligen att hur en häst ser ut innan inte har nånting att göra med hur det går i loppet, vissa kan tom se dåliga ut och ändå ta sig samman.
Så där håller jag med dig helt 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-11-18 13:25:32 Edited(1): 2012-11-18 13:30:04  Okej  Måste erkänna att värmningar är bland det mest överskattade som finns inom travet, fattar ärligt talat inte hur folk orkar lägga tid på att lyssna på dessa experter. Man kan ha koll på vissa hästar som man vet ska värma på ett vistt sätt för att prestera, men i övrigt känns värmningsrapporter för det mesta värdelösa.
Tex när Raffe säger att "På värmningar ser man om hästarna är fräscha och friska för dagen". Minns ni elitloppssöndagen i år, Sanity dagens värmning, såg hur bra ut som helst. Hur gick det i loppet? Sjuk..
Jag tycker personligen att hur en häst ser ut innan inte har nånting att göra med hur det går i loppet, vissa kan tom se dåliga ut och ändå ta sig samman.
Så där håller jag med dig helt 
Answer to: "Okej:) Måste erkänna att värmningar är bland det mest "
|
|
Vet inte hur ja ska säga de här för att du ska tro mig...men ser jag inte en värmning o provstart så avstår jag från vinnare eller plats spel...vill alltid kolla själv med "hästögat"...Gojorna har ett annat "uppdrag" o de är att bredda spelet dvs. få folk till motspel o spela runt..omsättningen höjs o de är avsikten..hoppas ja inte dissa dina åsikter allt för mycket..!  Att hästar värmer o provstartar bra o sedan presterar mindre i loppen o tvärtom...är de svåraste som finns...tyvärr...exempel nu sist är King Tilly...eller ta min favo Iceland...där får ja gråa hårstrån bokstavligen..!! 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-11-18 19:58:18 Edited(2): 2012-11-18 19:59:45  Vet inte hur ja ska säga de här för att du ska tro mig...men ser jag inte en värmning o provstart så avstår jag från vinnare eller plats spel...vill alltid kolla själv med "hästögat"...Gojorna har ett annat "uppdrag" o de är att bredda spelet dvs. få folk till motspel o spela runt..omsättningen höjs o de är avsikten..hoppas ja inte dissa dina åsikter allt för mycket..! 
Answer to: "Vet inte hur ja ska säga de här för att du ska tro mig...men"
|
|
Lugnt Durre! 
Ja, iceland är väl det tydligaste exemplet, konstigare häst får man leta efter 
|
|
Reply
|
|