1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2012-10-10 16:49:27  Tack för tipset...o de ska sorteras under ? Kuriosa eller ? 
Answer to: "Tack för tipset...o de ska sorteras under ? Kuriosa eller ?;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Under Stenklara 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-10-10 19:29:53  Under Stenklara 
Answer to: "Under Stenklara ;)"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
À´la Spanis alltså... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-10 19:50:17  allting? precis som vanligt??
1. Jag skriver ofta här utan att skriva något tips, har ingen koppling till hemsida av något slag. allt handlar inte om att ge raka tips i ett travforum, finns tipssidor för sådant.
2. Tipsen på sidan är helt gratis för dagen. Så på vilket sätt skulle det hindra mig från att skriva de här?
som vanligt stämmer ingenting , och där inkluderas att Truculent blivit "elithäst" över natten
Answer to: "allting? precis som vanligt??
1. Jag skriver ofta här utan att skri"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ett travforum handlar om att dela med sig av tankar och tips vilket du enormt sällan gör, så då får man ställa sig frågan varför du skriver en massa "blaja"?
Varför nämner du inget om att jag sade att perfect toll var en elithäst också? Är det för att du tror att perfect toll är en elithäst och inte truculent? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-10 19:55:47  Tror det viktiga snarare är hur långt bakom täthästarna Sebastian är 400 kvar. Är han inte alltför långt efter då så spelar det nog ingen roll vilket tempo det har varit i loppet. Men han riskerar att hamna rätt långt bak tror jag då Ludde och Fredde lär dra på ordentligt sista varvet och det är inte säkert att de som sitter framför Sebastian då kan haka på.
Men man vet ju heller inte riktigt hur mycket grovjobb Sebastian tål nuförtiden. Det enda man kan vara säker på är att det är mer än tidigare.
Answer to: "Tror det viktiga snarare är hur långt bakom täthästarn"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lite så är det, går nog långsamt i en 1500m och sedan drar ludde o fredde på för allt dem har sista 1000m och då är det inte många som hänger med här. Svårt att tro att Sebastian K bara rundar allt från 4.e eller 5.e utvändigt då med många längder till täten och ska ut i 3.e och 4.e spår.
Ställer mig även frågan till hur Sebastian K hanterar distansen........ Känns som att han blir väldigt överstreckad om nu tex Raja mirchi är så bra som jag tror och hoppas.
Men visst, klaffar det med positionerna så lär nog sebastian k bli livsfarlig, om han nu hanterar distansen bra......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-10 19:59:33  Ett travforum handlar om att dela med sig av tankar och tips vilket du enormt sällan gör, så då får man ställa sig frågan varför du skriver en massa "blaja"?
Varför nämner du inget om att jag sade att perfect toll var en elithäst också? Är det för att du tror att perfect toll är en elithäst och inte truculent? 
Answer to: "Ett travforum handlar om att dela med sig av tankar och tips vilket du enor"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du bara bollar över nya frågor hela tiden. Vilket jag inte har något emot, men du kan ju avsluta de pågående först?
Jag skriver massa blaja? du prata om dig själv nu eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-10 21:21:58  du bara bollar över nya frågor hela tiden. Vilket jag inte har något emot, men du kan ju avsluta de pågående först?
Jag skriver massa blaja? du prata om dig själv nu eller?
Answer to: "du bara bollar över nya frågor hela tiden. Vilket jag inte har n"
|
Became a member:
Forum posts:
|
"blaja" är när man skriver en massa skit istället för sådant som hör hemma i ett travforum med tips till v75 = tips och tankar kring loppen. Du har en förmåga att skriva väldigt lite om sådant.....
Får jag svar på frågan om du är kär i åke svanstedt då?
Får vi något tips från dig denna omgången? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-10-11 10:13:02 Edited(1): 2012-10-11 10:14:49
|
|
Raja är ju en riktigt fin häst o här hoppas jag inte Ludde förivrar sig...behöver ju inte vinna med halva upploppet utan de räcker med en "säker" längd...sedan kan han "prata" så mycket han vill i intervjuven med Gojorna...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-11 21:28:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bara jag som spikar Stenklara DP??
Chockad...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-11 21:30:19  Bara jag som spikar Stenklara DP??
Chockad...
Answer to: "Bara jag som spikar Stenklara DP??
Chockad..."
|
Became a member:
Forum posts:
|
neh harry boy med
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-11 21:32:00  neh harry boy med
Answer to: "neh harry boy med"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är väl extremt sällsynt att HB spikar såna skrällar va?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-10-12 07:23:36 Edited(4): 2012-10-12 13:34:38  Bara jag som spikar Stenklara DP??
Chockad...
Answer to: "Bara jag som spikar Stenklara DP??
Chockad..."
|
|
Visserligen tyckte ja det var ett fall framåt loppet sist..men här är de hästar i rejäl klass..men hästen kan få ett hyfsat lopp o jag kollar alltid formen på den här hästen för han ser verkligen trevlig ut..något har väl fått dig att spika den ?...  Själv hade ja den som spik förra gången på ett system...så..med en lite bättre styrning av Johnny så hade inte gasen tagit slut...men de är lätt att förivra sig i jollen när hästen är rejält på bettet...!!
Kollat några gånger på Rajas lopp o han springer o taktar lite..inte helt ren..va händer om han försöker forcera lite i starten...nja kan komma en galopp då..! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-12 14:13:57 
Det är väl extremt sällsynt att HB spikar såna skrällar va?
Answer to: ":D
Det är väl extremt sällsynt att HB spikar såna s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nja...är nog lika extremt sällsynt att sådana som följer också gör det 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-12 21:19:47  nja...är nog lika extremt sällsynt att sådana som följer också gör det 
Answer to: "nja...är nog lika extremt sällsynt att sådana som följ"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skönt. Då tar man grepp på resten.  .
DP måste varaårhundradets bäste spik om man sertill chans kontra streck... fattar inte att det bara är jag som ser att den är stenklar. Otroligt!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-12 22:34:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
DP ligger väldigt varmt om hjärtat hos mig. Men tyvärr så tror jag att han kommer att sitta fast för länge invändigt och sedan inte hinna fram på OS. Tror Takter lägger sig 3..e/4.e inner och då är det mycket svårt att vinna.
Trott väldigt mycket på Raja mirchi hela veckan och fortsätter att göra det
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-12 22:44:57  Skönt. Då tar man grepp på resten.  .
DP måste varaårhundradets bäste spik om man sertill chans kontra streck... fattar inte att det bara är jag som ser att den är stenklar. Otroligt!
Answer to: "Skönt. Då tar man grepp på resten. :).
DP måste va"
|
Became a member:
Forum posts:
|
njaaaa....alla har vi väll våra egna uppfattningar, hane ju 5% så 5 gånger av 100, e väll rimligt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-12 22:57:40 Edited(2): 2012-10-12 23:03:36  njaaaa....alla har vi väll våra egna uppfattningar, hane ju 5% så 5 gånger av 100, e väll rimligt 
Answer to: "njaaaa....alla har vi väll våra egna uppfattningar, hane ju 5% s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
snarare 30 ggr av 100.
Kapacitet
DP har mkt hög kapacitet i grunden. Kapacitetsmässigt kan den slå alla i detta lopp.
Formen
Men har inte visat den där formen på sistone. Visade dock uppåtform senast och borde rimligen vara jobbat inför detta lopp.
Spår
Bästa spåret för en häst som inte är så snabb från start.
Distans
Passar en stark häst.
Loppscenario
DP är extremt gynnad av hårt tempo. Detta kommer det säkerligen bli med både Caballion och Raja Mirchi i loppet. Noras kommer laddas för att hålla vinnarhålet men utifrån kommer både 3, 5,6,7 säkert att laddas tufft.
Motståndare
När det gäller Raja så är det 5-8 i inbördes till Rajas favör. Knappast några överlägsna siffror. Sebastian K tycker jag inte var riiiiktigt lika bra senast och KAN det vara ett formtapp på gång? Caballion tappar väl travet. Spring Erom kan bli farlig men stor risk för vingel. Resten är statister. Edit: Oracle är ju givetvis ingen statist. Kan vinna med rätt lopp. men har ingen känsla för den. hehe
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-12 23:41:14 Edited(1): 2012-10-12 23:42:29  snarare 30 ggr av 100.
Kapacitet
DP har mkt hög kapacitet i grunden. Kapacitetsmässigt kan den slå alla i detta lopp.
Formen
Men har inte visat den där formen på sistone. Visade dock uppåtform senast och borde rimligen vara jobbat inför detta lopp.
Spår
Distans
Passar en stark häst.
Loppscenario
DP är extremt gynnad av hårt tempo. Detta kommer det säkerligen bli med både Caballion och Raja Mirchi i loppet. Noras kommer laddas för att hålla vinnarhålet men utifrån kommer både 3, 5,6,7 säkert att laddas tufft.
Motståndare
När det gäller Raja så är det 5-8 i inbördes till Rajas favör. Knappast några överlägsna siffror. Sebastian K tycker jag inte var riiiiktigt lika bra senast och KAN det vara ett formtapp på gång? Caballion tappar väl travet. Spring Erom kan bli farlig men stor risk för vingel. Resten är statister. Edit: Oracle är ju givetvis ingen statist. Kan vinna med rätt lopp. men har ingen känsla för den. hehe
Answer to: "snarare 30 ggr av 100.
Kapacitet
DP har mkt hög kapacitet i grund"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tar inte bort det faktum att jag tror att Johnny sätter sig 3.e/4.e inner och då vinner han inte 30% av loppen tror jag, oavsett kapacitet.
Men visst är det en häst som hör hemma i större sammanhang.......
Men ingen skulle bli gladare än mig om han vinner, även om jag inte lirat han 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-10-13 09:52:48  snarare 30 ggr av 100.
Kapacitet
Formen
Spår
Distans
Passar en stark häst.
Loppscenario
Motståndare
Answer to: "snarare 30 ggr av 100.
Kapacitet
DP har mkt hög kapacitet i grund"
|
|
Vet allt de här..så klaffar de perfekt så kan allt hända i travet o hästen ser mycket bra ut..kördes lite opt. sist..kommer alla fall före Noras Bean i min "ranking"..! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-10-13 09:54:22  Tar inte bort det faktum att jag tror att Johnny sätter sig 3.e/4.e inner och då vinner han inte 30% av loppen tror jag, oavsett kapacitet.
Men visst är det en häst som hör hemma i större sammanhang.......
Men ingen skulle bli gladare än mig om han vinner, även om jag inte lirat han 
Answer to: "Tar inte bort det faktum att jag tror att Johnny sätter sig 3.e/4.e in"
|
Became a member:
Forum posts:
|
3e inner och högt tempo vore perfekt. Då vinner han. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-10-13 10:04:15 Edited(1): 2012-10-13 10:06:16  3e inner och högt tempo vore perfekt. Då vinner han. 
Answer to: "3e inner och högt tempo vore perfekt. Då vinner han. :)"
|
|
Rent travmässigt så ser han mer rytmisk o finare ut än Raja..så stämmer resan på vägen...tycker alla 3 som är före i ranken har något minus att dras med.!  Jag vågar dock inte spika här...hoppas på en glimt av hästarna i värmningen dock...! 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|