1
[ 2
]
3
4
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-08-10 12:47:56  Hästen får vända upp i lugn och ro, hade han haft spår 6 hade det varit galopprisk, men nu är det lugna gatan och sen smäller det 
Answer to: "Hästen får vända upp i lugn och ro, hade han haft spå"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Fast det är ju autostart, inte volt 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-10 13:10:28
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Tycker man snackar ner Agobra från stallet...kanske lite försök att tjäna extra pengar ? En gång förlora ja rejäla pengar på ett sådant nersnack..har väl hänt för andra också...mja..med ska hästen !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-10 15:20:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Här har vi en till mycket intressant häst som jag följt ett tag nu. Det är Agobra Rubin.Detta är en mycket lovande hingst som körs av en mycket underskattad kusk Anna Isabell Karlsson. Ekipaget känner varandra ypperligt,hästen är otroligt startsnabb och jag kommer tappa hakan om ledningen missas här. Väl i ledningen biter hästen ifrån sig grymt bra och jag kommer ihåg när den vann lekandes enkelt på Arvika till 17 gånger pengarna. Sist vann den också mycket komfortabelt och formen är på absolut topp. Hoppas verkligen Anna Isabelle är lika modig som vanligt för då går dem bara ut och vinner denna klena Bronsdivision.
6 Agobra Rubin spikas.
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2012-08-10 17:45:55  Här har vi en till mycket intressant häst som jag följt ett tag nu. Det är Agobra Rubin.Detta är en mycket lovande hingst som körs av en mycket underskattad kusk Anna Isabell Karlsson. Ekipaget känner varandra ypperligt,hästen är otroligt startsnabb och jag kommer tappa hakan om ledningen missas här. Väl i ledningen biter hästen ifrån sig grymt bra och jag kommer ihåg när den vann lekandes enkelt på Arvika till 17 gånger pengarna. Sist vann den också mycket komfortabelt och formen är på absolut topp. Hoppas verkligen Anna Isabelle är lika modig som vanligt för då går dem bara ut och vinner denna klena Bronsdivision.
6 Agobra Rubin spikas.
Answer to: "Här har vi en till mycket intressant häst som jag följt ett "
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Spetsar den skall jag gå till elitloppet nästa år.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-10 18:01:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inte är det ofta jag sett en häst om är "mycket lovande" med 5 år på nacken och 41 starter,,,
Hur blir man sedan en mycket underskattad kusk om man i princip aldrig kör på v75? får nog förtjäna lite mer respekt innan jag kallar henne för "underskattad".
Är nog mycket troligt att Agobra rubin sitter fast hela loppet, kan inte tänka mig den tar sig förbi 2+3......
Vad gäller Oktober kronos så kan jag garantera att han hade varit chanslös i senaste loppet oavsett spår och kusk. Jag var också på plats och såg värmningen....... Däremot är det en väldigt fin häst som mycket väl kan vinna detta..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-10 20:31:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har svängt lite här. Kommer inte att spika. Tar 2,3,6,8
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-10 20:40:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag är också helt inne på att ludde vinner detta, det känns som att det här loppet passar ludde. Han har sån respekt med sig med sin körning att han får ledningen här och sen kan det vara över. Kort upplopp.
Det är väl den som hamnar i rygg på ludde som förmodligen blir största hotet tror jag då luckan ofta kommer med ludde i ledning.
det finns ett orosmoment till och det är galopp, ludde och galopper är vanligt. Jag brukar säga det att spika ludde är som att luta sig mot ett duschdraperi. men jag är nog inne på att spika ludde just nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-10 20:47:44  Jag är också helt inne på att ludde vinner detta, det känns som att det här loppet passar ludde. Han har sån respekt med sig med sin körning att han får ledningen här och sen kan det vara över. Kort upplopp.
Det är väl den som hamnar i rygg på ludde som förmodligen blir största hotet tror jag då luckan ofta kommer med ludde i ledning.
det finns ett orosmoment till och det är galopp, ludde och galopper är vanligt. Jag brukar säga det att spika ludde är som att luta sig mot ett duschdraperi. men jag är nog inne på att spika ludde just nu.
Answer to: "Jag är också helt inne på att ludde vinner detta, det k&au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
votolato: Alla brukar ju satsa för 7 rätt när man spelar v75,men du verkar rikta in dig på 6 ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-10 20:49:54
Answer to: "votolato: Alla brukar ju satsa för 7 rätt när man spelar v75"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Börja inte köra travspanarns trötta gamla skämt är du snäll.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-10 21:20:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha, det är ett rätt dåligt skämt måste jag medge... men det e lugnt 
låt säga att agobra rubin spetsar, då kan jag lova dig att kort därefter är ludde snabb och ställer en allvarlig fråga och kommer köra som han brukar, det vill säga väldigt bestämt med att ha ledningen. Då får Isabelle visa tuffhet om hon ska svara. Jag tror inte hon gör det men blir impad och förvånad om hon skulle göra det, jag tror att respekten är för stor. Största chansen för henne att vinna är att släppa till ludde.
Nu är det inte säkert att agobra spetsar dock.
Jag tror i vilket fall ludde kör offensivt som han brukar göra och pressar sig till ledning och att det räcker på örebros bana. vinnarna på örebro tas ofta från ledningen. han känns inte chanslös när jag sätter in han i gänget.
Streckprocenten på october kronos är helt okej tycker jag ändå.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-10 21:28:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Den som spetsar i början och sedan svarar ludde får det nog tufft, minst sagt.....
Men Ludde vinner väldigt många lopp då de flesta har stor respekt för hans körstil och hästar, jag kan bara se 1 person som kan tänka sig att svara spets och det är JORMA KONTIO, mannen av stål
Svårt lopp, men håller wannabe kemp som första häst i loppet, stallet verkar hålla den högt och jorma kör nog mycket offensivt. Med bakom räknas 3,7,9 tidigt och skrällen är 10 caliber tt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-10 22:03:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
speltorsk: Det är lugnt,inget att irritera sig över och jag sitter inte inne så ofta på forumet så jag har koll på vad travspanarn brukar skriva.
votolato: hah,ja det återstår att se. Agobra är en riktig tuffing och vi får se vad isabelle gör om ludde kommer fram,jag hade iaf aldrig släppt någon ledning då ludde sällan har någon häst som räcker ända in i mål. Sedan får vi se vem som har rätt,blir troligen jag som är torsk som vanligt...  hehe men god tur imorgon iaf !
Ludde hade kunnat vara hela världens travkung med sina fina hästar om alla hans hästar körts av Erik Adeisson ,Björn Goop eller någon annan toppkusk.
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2012-08-10 22:35:38  Den som spetsar i början och sedan svarar ludde får det nog tufft, minst sagt.....
Men Ludde vinner väldigt många lopp då de flesta har stor respekt för hans körstil och hästar, jag kan bara se 1 person som kan tänka sig att svara spets och det är JORMA KONTIO, mannen av stål
Svårt lopp, men håller wannabe kemp som första häst i loppet, stallet verkar hålla den högt och jorma kör nog mycket offensivt. Med bakom räknas 3,7,9 tidigt och skrällen är 10 caliber tt.
Answer to: "Den som spetsar i början och sedan svarar ludde får det nog tuff"
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Stannar hästen i örebro hos friberg eller? Läste för ett tag sedan att rörmontage köpt in även denna från ludde och då brukar de även flyttas därifrån. Kanske beror på morgondagens prestation också...
Spets tar Obama gel. Sedan får vi se om han håller sig lugn denna gång, blev ju nästan oregerlig senast. Kollade bara startsnabbheten på wannabe kemp i senaste starten, då kunde han inte alls öppna...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-10 23:39:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
Låst på 2,3 tror nog Obama kan ställa till det.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-11 10:08:54  Låst på 2,3 tror nog Obama kan ställa till det.
Answer to: "Låst på 2,3 tror nog Obama kan ställa till det."
|
|
Med Ludde i loppet..skulle inte tro de...finns andra som kan profitera på körningen om Ludde går fram..Tobbe o Stefan tex. samt läringen.... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-11 14:02:45
|
|
Jorma tycker ja var belåten med sin o går nog mot spetsen.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-11 16:18:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
chanstvilling: 3-6,8,12
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-11 16:28:36  chanstvilling: 3-6,8,12
Answer to: "chanstvilling: 3-6,8,12"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror 9 classic man blir livsfarlig...........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-11 16:36:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
10ggr pengarna får jag slänge in några kronor på. Bra startrygg och läge för överpace. Kanske lika mycket tur som Erik/merger blue chip????
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-11 16:44:16  10ggr pengarna får jag slänge in några kronor på. Bra startrygg och läge för överpace. Kanske lika mycket tur som Erik/merger blue chip????
Answer to: "10ggr pengarna får jag slänge in några kronor på. Br"
|
|
Kan gå...tyckte hästen gjorde bra ifrån sig..du får hoppas att Jorma får tryck av "läringen" kanske... 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|