Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-6 Rättvik

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3  
Author Message
Posted: 2012-08-05 14:00:53 Answer to: "Hästen vinner inte ett lopp mer på v75 folke ! Den kommer att f&"

Became a member: 
Forum posts:
haha, som sagt, vi är alla medvetna om din enormt begränsade kunskap om trav

Om han inte vinner mer på v75 så är det enbart pga hästen skadar sig och inte kommer tillbaka. Insatsen var enorm och att sedan börja snacka skit som du gör, är patetiskt.
Reply
Posted: 2012-08-05 14:49:36

Became a member: 
Forum posts:
vilken spelade du på här scarletsaino? vem/vilka de än var så vad kallar du dem då om balticas yahoo är ett blötdjur/skithäst som aldrig mer vinner på V75. Kan man inte se prestationen balticas yahoo gör så är det bättre o vara tyst istället för att blotta sig med sin kunskap.
Reply
Posted: 2012-08-05 17:12:04 Answer to: "vilken spelade du på här scarletsaino? vem/vilka de än var "

Became a member: 
Forum posts:
Ser inget speciellt i detta han gjorde. Calypso Face fick öpnna i stenhårt tempo och man visst att det skulle bli svårt att han skulle kunna hålla undan. Resten fick det för långt fram och balticas vann med nöd och näppe men knackigt trav . Den kan duga i brons men i silver är den totalt chanslös.
Reply
Posted: 2012-08-05 17:21:01 Answer to: "Ser inget speciellt i detta han gjorde. Calypso Face fick öpnna i sten"

Became a member: 
Forum posts:
kolla loppet igen och analysera bättre.. det är det bästa man kan göra. och analysera ordentligt och kolla noga på vilket lopp balticas får från start till mål.
Reply
Posted: 2012-08-05 21:09:38 Answer to: "kolla loppet igen och analysera bättre.. det är det bästa ma"

Became a member: 
Forum posts:
Äsch,lira 200 kr vinnare på parkin nästa vecka och se glad ut
Reply
dujorha Posted: 2012-08-05 21:20:00 Answer to: "Äsch,lira 200 kr vinnare på parkin nästa vecka och se glad "

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Tja..Balticas lär du få se mer av om han håller ihop...o Parkin får jobba för havren om han ska greja de till lördagen..dom där 200 kan vara i fara...
Reply
Posted: 2012-08-06 09:47:25 Answer to: "Tja..Balticas lär du få se mer av om han håller ihop...o P"

Became a member: 
Forum posts:
Nja visst är bakspåret krångligt för honom men han möter bara strunt på lördag,det bör bli seger.
Reply
dujorha Posted: 2012-08-06 10:46:27 Answer to: "Nja visst är bakspåret krångligt för honom men han m&"

Tycker du de andra är strunt ? Han lär få vandra i spåren o går dom 11-tider på innerspår så får han gå 9-tid i 3:dje...tror inte på de så mycket o Örebros korta upplopp...
Reply
Posted: 2012-08-06 15:58:23

Became a member: 
Forum posts:
gör han om blötdjurets prestation så vinner parkin
Reply
Posted: 2012-08-06 16:44:53 Answer to: "gör han om blötdjurets prestation så vinner parkin ;)"

Became a member: 
Forum posts:
dujorha: Ja han möter enbart bara massa strunt,vem f-n kan slå parkin i detta gäng?

votolato: Skall du jämföra balticas yahoo med parkin får du ändå lägga ner tycker jag
Reply
dujorha Posted: 2012-08-06 18:07:34 Answer to: "dujorha: Ja han möter enbart bara massa strunt,vem f-n kan slå p"

De är en häst o inte en fantom...du får ta ner förväntningarna till en nivå som går att leva upp till för hästen..kort upplopp gynnar honom inte...
Reply
Posted: 2012-08-06 18:42:28

Became a member: 
Forum posts:
sedan när blev sune palema och montgomery hill skithästar? Samtliga hästar parkin kommer ut mot är goda för 1.11-1.12 tid på örebro och precis som dujorha sade så krävs det en fantom och 1.09 runda i 3.e spår för att kunna utmana.

Parkin är en mycket fin häst, men jag har sett bättre hästar förlora från spår 12 på kort distans, framförallt på örebro.

Lycka till med dina 200kr scarlets aino, även om du sätter den så har du ändå bevisat hur låg din travkunskap är i form av denna tråden när du sågar prestationen av balticas yahoo.
Reply
Posted: 2012-08-06 19:13:20

Became a member: 
Forum posts:
jag e väl medveten om att parkin är en bättre häst än balticas yahoo, det var sagt med ironi. Men parkin måste göra en lika topp prestation som balticas yahoo menar jag. balticas är en kanon och jag vet inte om du sett loppet igen. jag tycker du ska göra det. balticas är med i den hårda öppningen från start och får ligga i dödens hela vägen. tycker man inte den prestationen är bra då vette fan...
Reply
Posted: 2012-08-06 19:31:18 Answer to: "jag e väl medveten om att parkin är en bättre häst &aum"

Became a member: 
Forum posts:
folke: Sune palema ? Faktiskt så har jag aldrig hört talas om den hästen om jag ska vara helt ärlig! Montgommery hill är en hyffsad häst,men även där då när vi nu redan snackar dåliga spår så finns risk att han hamnar på vingel ifrån start och då sitter han inte mycket bättre till än parkin.

Så är det ju alltid,lopp efter lopp,alla sågar parkin =parkin vinner busenkelt. För två starter sedan trodde alla på att mellby sambuca skulle bolla med honom (trodde jag med,dumstrut på mellby hoppade och parkin krossade allt från dödens som eran "kanon" i lördags också gjorde då. Sist började det snackas en massa gojja om att francais du gull ,bagley,rano och vad vet jag skulle knäppa honom,dem var totalt chanlösa. I lopp efter lopp underskattas den hästen rejält och det är mycket konstigt för mig. Är han mindre streckad än 60 % på lördag mot detta brödgäng så vette fan
Gäller bara att henkan kör fram i tid och är offensin i sin styrning så vinner dem igen tämligen enkelt tror jag.

Balticas är chanslös i silverdivisionen.
Reply
dujorha Posted: 2012-08-06 19:41:30 Answer to: "folke: Sune palema ? Faktiskt så har jag aldrig hört talas om de"

Inge fel att tro på sin häst..hade han haft framspår så vore det ganska klart med den startsnabbhet som visades upp sist..några spår kommer han att få här o gå fort på en bra bana om han ska vinna, blir de tungsprunget så går de bättre för hästen går ju bra på sådant underlag !!
Reply
Posted: 2012-08-06 20:06:45

Became a member: 
Forum posts:
parkin är för mig en riktig kanon och jag har aldrig underskattat den, jag har aldrig lämnat den utanför ett system på v75. spikade parkin när den va ute mot mellby sambuca och spikade den sist också. den här gången känner jag att han är i fara, örebro, kort distans och spår 12, det är tufft.
har du aldrig hört talas om sune palema? Lotus Elan varnar jag för, nu med bra spår och den har utvecklats i år. kan gå när parkin fått sämsta läget.
Reply
Posted: 2012-08-06 20:17:52 Edited(1): 2012-08-06 20:20:26 Answer to: "folke: Sune palema ? Faktiskt så har jag aldrig hört talas om de"

Became a member: 
Forum posts:
Om du inte hört talats om sune palema så kan du inte följa trav särskilt mycket.............

Montgomery hill en hyfsad häst? Gjort riktigt fina insatser detta året, tillräckligt bra för att vinna detta. Snabb ut och stark, kan mycket väl komma till spets eller krossa allt från dödens.

Själv tycker jag att parkin aldrig varit sågad eller bortglömd, alltid hårt spelad och en av favoriterna så förstår inte vart du får det ifrån??????? Kanske väl överskattad istället med tanke på loppet han förlorade som megafavorit till 1,5ggr pengarna.....................

Som sagt, det är mycket troligt att Parkin gör en enorm insats och ändå förlorar, krävs väldigt mycket tur utöver att han måste ha en toppendag och en toppensinsats. Mycket troligt att han blir överstreckad pga senaste insatsen och att folk inte förstår hur svårt det är att vinna från spår 12, kort distans, örebro, silverdivisionen.

Vet inte hur många kanoner jag sett förlora från STigH eller svanstedt som haft liknande förutsättningar. Balticas yahoo hade nog haft större vinstachans

Till sist, varför tar du upp loppet där mellby sambucca galopperade och folk trodde den skulle "bolla" med parkin???? själv hade jag med Parkin på systemet, men det finns INGET som inte säger att mellby sambucca inte hade kunna "bolla" med Parkin, gick ruggigt snabbt mellan sina 2 galopper. Oavsett en orelevant "poäng" att dra upp.
Reply
Posted: 2012-08-06 20:22:38 Answer to: "folke: Sune palema ? Faktiskt så har jag aldrig hört talas om de"

Became a member: 
Forum posts:
Om du sedan tror att Henke "bara" kan köra fram i dödens och vinna så blir jag orolig för dig och 60% så måste det vara årets mest överstreckade häst, tveklöst.

Troligt är ca: 30% tror jag..........
Reply
Posted: 2012-08-06 20:43:14 Answer to: "Om du sedan tror att Henke "bara" kan köra fram i döden"

Became a member: 
Forum posts:
Vinner parkin på lördag hoppas jag du är tyst ett tag förlorar han då blir jag tyst ett tag,deal?
Reply
Posted: 2012-08-06 20:45:13

Became a member: 
Forum posts:
Votolato: Spår 12 är alltid ett problem.Fast med det hästen visat så kan man ju inget annat än tro att han bara krossar allting. Montgommery hill är den enda konkurrent han har som jag kan se eftersom han kanske kommer till spets och då kan ha bli svårfångad,fast med risk att den hamnar på vingel kommer jag singla parkin. Jag har även en till mycket bra spik och den är i v75-7,och den kommer garanterat inte vara favorit!
Reply
1   [ 2 ]   3