1
[ 2
]
3
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-22 10:06:07  Hade Alvena varit i form hade den varit en solklar spik förstås. Överväger att chansa på att den är bättre nu och spika ändå, men bara om jag måste.
Annars kanske det blir ett trehästarslås: 4,6,12 även om jag inte gillar oracle.
Answer to: "Hade Alvena varit i form hade den varit en solklar spik förstås."
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Per borde ladda av bara tusan! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-22 10:06:55 Edited(1): 2012-06-22 10:07:45  Är det bara jag som tycker Orfeus Brodde är understeckad här? 1% är alldeles för lite för en sån bra häst. Kan kan ju självklart hamna på vingel och få en för tuff löpning, men 1% tycker jag är för lite. Loppet håller ju inte den bästa klassen heller...
Answer to: "Är det bara jag som tycker Orfeus Brodde är understeckad här"
|
Became a member:
Forum posts:
|
debut i guld och spår 8.a, lägg till kort distans så.........Riktigt fin häst som lär hävda sig bra i gulddivisionen, men knappast här och nu skulle jag tro.
Men visst, garderar man mycket med en 5,6 hästar så kanske han åker med på ett hörn.......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-22 10:16:52  debut i guld och spår 8.a, lägg till kort distans så.........Riktigt fin häst som lär hävda sig bra i gulddivisionen, men knappast här och nu skulle jag tro.
Men visst, garderar man mycket med en 5,6 hästar så kanske han åker med på ett hörn.......
Answer to: "debut i guld och spår 8.a, lägg till kort distans så......"
|
|
Instämmer ! 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-06-22 10:19:21  debut i guld och spår 8.a, lägg till kort distans så.........Riktigt fin häst som lär hävda sig bra i gulddivisionen, men knappast här och nu skulle jag tro.
Answer to: "debut i guld och spår 8.a, lägg till kort distans så......"
|
Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
|
men var det inte på kort som han vann ett tufft lopp under åbergskvällen för nästan ett år sedan? Spik på den och Carambole P så kan det ge pengar 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-23 09:29:11  men var det inte på kort som han vann ett tufft lopp under åbergskvällen för nästan ett år sedan? Spik på den och Carambole P så kan det ge pengar 
Answer to: "men var det inte på kort som han vann ett tufft lopp under åber"
|
|
Ska inte avråda dig men en sak är klar! Pengar blir de med dessa! 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-06-23 10:14:44  Ska inte avråda dig men en sak är klar! Pengar blir de med dessa! 
Answer to: "Ska inte avråda dig men en sak är klar! Pengar blir de med dess"
|
|
Det kan man ju hoppas... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-23 10:25:27  Det kan man ju hoppas... 
Answer to: "Det kan man ju hoppas...:)"
|
|
En liten invändning...man behöver inte ta till sådana oddsare för att de ska bli pengar..räcker med någon 5-10 oddsare på rätt ställe så klättrar utdelningen upp rätt snyggt.. 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-06-23 11:10:27  En liten invändning...man behöver inte ta till sådana oddsare för att de ska bli pengar..räcker med någon 5-10 oddsare på rätt ställe så klättrar utdelningen upp rätt snyggt.. 
Answer to: "En liten invändning...man behöver inte ta till sådana oddsa"
|
|
Kan inte du vara så vänlig och ge mig en sån då? En liten invändning bara förresten... Du verkar tro att jag verkligen letar 1-3 procentare, och sen säger, den är underskattad, men så är det inte riktigt..
Redan när listorna kom i söndags tänkte jag: Aha, Carambole P med Takter, den ska med! Likaså kände jag med Orfeus Brodde i ett halvdant guld. Nu när dessa hästar är grymt lite betrodda och då måste jag väl ändå ta med dem, elle? Framförallt när jag tycker att favoriterna i de loppen kan vara värda att gå emot.
För att värdet ska bli högt måste det väl också behövas mer än en 10-oddsare.. Tycker det är sällan som du nämner fidusar så nu är det väl på tiden att du nämner några såna med hygglig vinstchans den här veckan 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-23 11:16:20  Kan inte du vara så vänlig och ge mig en sån då? En liten invändning bara förresten... Du verkar tro att jag verkligen letar 1-3 procentare, och sen säger, den är underskattad, men så är det inte riktigt..
Redan när listorna kom i söndags tänkte jag: Aha, Carambole P med Takter, den ska med! Likaså kände jag med Orfeus Brodde i ett halvdant guld. Nu när dessa hästar är grymt lite betrodda och då måste jag väl ändå ta med dem, elle? Framförallt när jag tycker att favoriterna i de loppen kan vara värda att gå emot.
För att värdet ska bli högt måste det väl också behövas mer än en 10-oddsare.. Tycker det är sällan som du nämner fidusar så nu är det väl på tiden att du nämner några såna med hygglig vinstchans den här veckan 
Answer to: "Kan inte du vara så vänlig och ge mig en sån då? En "
|
|
Bra sagt men fiduser är svåra att bli tvärsäker på...ska du ha en luring till i detta lopp så är de Jockes..men tvärsäker kan ja inte va..försöker ha vinnare underbyggda..!! 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-06-23 12:13:40  Bra sagt men fiduser är svåra att bli tvärsäker på...ska du ha en luring till i detta lopp så är de Jockes..men tvärsäker kan ja inte va..försöker ha vinnare underbyggda..!! 
Answer to: "Bra sagt men fiduser är svåra att bli tvärsäker p&arin"
|
|
Går aldrig att vara tvärsäker på nån häst i travet, framförallt inte på fidusar. Så där delar jag din uppfattning
Däremot är jag väl inte jätteinne på Jockes, löper väl på jämnt och fint så, men hästen är nio år. Har som snabbast sprungit 1.11,3 på kort och har vad jag vet aldrig vunnit nån guld-division. Hästen var bra senast men har väl sina bästa prestationer bakom sig... Jockes stallform är väl inte heller super.
Så du får gärna motivera varför du tycker Strong Boy DE är en bra fidus, däremot kan han säkert få en fint lopp och tjäna bra pengar, men vinna, nja...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-23 12:26:17  Går aldrig att vara tvärsäker på nån häst i travet, framförallt inte på fidusar. Så där delar jag din uppfattning
Däremot är jag väl inte jätteinne på Jockes, löper väl på jämnt och fint så, men hästen är nio år. Har som snabbast sprungit 1.11,3 på kort och har vad jag vet aldrig vunnit nån guld-division. Hästen var bra senast men har väl sina bästa prestationer bakom sig... Jockes stallform är väl inte heller super.
Så du får gärna motivera varför du tycker Strong Boy DE är en bra fidus, däremot kan han säkert få en fint lopp och tjäna bra pengar, men vinna, nja...
Answer to: "Går aldrig att vara tvärsäker på nån häst "
|
|
Har inga jätteskäl för Jocke mer än att han gjorde ett bra lopp sist o kan följa med i ryggen på Erik..hästen är ju rätt gammal..så någon superchans är de inte måste klaffa rejält..ungefär som för Thomas eller Åke.. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-06-23 12:50:35
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Enda fidusen i det här loppet är yield tror jag, med en Örjan-smygare kan han flytta på sig sista biten. Läste tidigt i veckan att han eventuellt skulle gå barfota runtom den här gången, men vet inte hur det blir med det.
Strong boy tror jag inte så mycket på, visade ingen toppform senast, slitna hovar efter det så han måste gå med skor, samtidigt som han möter tuffare motstånd här. Dessutom bakspår, borde få det svårt. Tror vi får leta skrällar i andra lopp
Orfeus är bra nog att vinna med maxlopp och är väl sjätte häst här, men behöver såklart väldigt mycket tur.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-23 13:00:27  Enda fidusen i det här loppet är yield tror jag, med en Örjan-smygare kan han flytta på sig sista biten. Läste tidigt i veckan att han eventuellt skulle gå barfota runtom den här gången, men vet inte hur det blir med det.
Strong boy tror jag inte så mycket på, visade ingen toppform senast, slitna hovar efter det så han måste gå med skor, samtidigt som han möter tuffare motstånd här. Dessutom bakspår, borde få det svårt. Tror vi får leta skrällar i andra lopp
Orfeus är bra nog att vinna med maxlopp och är väl sjätte häst här, men behöver såklart väldigt mycket tur.
Answer to: "Enda fidusen i det här loppet är yield tror jag, med en Örja"
|
|
Ja så kan de va..2 hästar över alltså men dessa kommer att köra mot varandra..Tarzan upp på Oracle...lutar sig bakåt i vagnen o bara gasar..? Gynnar ? Yield, Monster ? blir osäker tyvärr.. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-06-23 13:16:44  Ja så kan de va..2 hästar över alltså men dessa kommer att köra mot varandra..Tarzan upp på Oracle...lutar sig bakåt i vagnen o bara gasar..? Gynnar ? Yield, Monster ? blir osäker tyvärr.. 
Answer to: "Ja så kan de va..2 hästar över alltså men dessa komme"
|
|
1,4,6,12=klart  Den modige tar bort Erik, den modigaste spikar Alvena.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-23 13:28:27  1,4,6,12=klart  Den modige tar bort Erik, den modigaste spikar Alvena.
Answer to: "1,4,6,12=klart:) Den modige tar bort Erik, den modigaste spikar Alvena."
|
Became a member:
Forum posts:
|
är väll snarare en plikt att ta bort dåliga favoriter än modig, tycker jag iallafall 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-06-23 14:10:15  är väll snarare en plikt att ta bort dåliga favoriter än modig, tycker jag iallafall 
Answer to: "är väll snarare en plikt att ta bort dåliga favoriter ä"
|
|
Beror på hur dålig favoriten är. I Won't Dance har ändå rätt bra vinstchans med tanke på att formen är tveksam på Alvena Pele. Men är man enbart ute efter riktigt hög utdelning är det givet att ta bort favoriten här, det håller jag med om.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-23 15:06:06  Beror på hur dålig favoriten är. I Won't Dance har ändå rätt bra vinstchans med tanke på att formen är tveksam på Alvena Pele. Men är man enbart ute efter riktigt hög utdelning är det givet att ta bort favoriten här, det håller jag med om.
Answer to: "Beror på hur dålig favoriten är. I Won't Dance har än"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hästen är ju inte bättre än någon annan i loppet, så tycker absolut inte att den har någon bra vinstchans, lite outsiderchans på läge och kusk såklart
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-23 15:19:54 Edited(1): 2012-06-23 16:27:09  hästen är ju inte bättre än någon annan i loppet, så tycker absolut inte att den har någon bra vinstchans, lite outsiderchans på läge och kusk såklart
Answer to: "hästen är ju inte bättre än någon annan i loppet,"
|
|
Erik har kört Oracle i 4 lopp.... Kanske därför han tveka lite på sin i Vass eller Kass? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-23 16:46:24  Erik har kört Oracle i 4 lopp.... Kanske därför han tveka lite på sin i Vass eller Kass? 
Answer to: "Erik har kört Oracle i 4 lopp.... Kanske därför han tveka li"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vet inte, ser inte på det
|
|
Reply
|
|
dujorha