1
[ 2
]
3
|
travspelarn
|
Posted: 2012-06-07 22:34:29  huvudlag e skitsamma, tar ledning oavsätt huvudlag, frågan e felfri lr ej
Answer to: "huvudlag e skitsamma, tar ledning oavsätt huvudlag, frågan e fel"
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Det är ju rätt så stor skillnad på en Iceland med öppet huvudlag och med helstängt. Iceland ska ligga hårt på bettet och själv dra på i ett jämnt hårt tempo för att vara som bäst, och så agerar han inte med öppet huvudlag. Sedan lär han ju inte kunna svara alvena från start med öppet...
Skulle han gå med helstängt däremot lär han vinna detta, men att få ur melander ett vettigt ord innan defilering lär ju aldrig hända...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-07 23:46:17  Det är ju rätt så stor skillnad på en Iceland med öppet huvudlag och med helstängt. Iceland ska ligga hårt på bettet och själv dra på i ett jämnt hårt tempo för att vara som bäst, och så agerar han inte med öppet huvudlag. Sedan lär han ju inte kunna svara alvena från start med öppet...
Skulle han gå med helstängt däremot lär han vinna detta, men att få ur melander ett vettigt ord innan defilering lär ju aldrig hända...
Answer to: "Det är ju rätt så stor skillnad på en Iceland med &ou"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du har delvis rätt i det du säger, köper det inte helt endå, melander gillare att medvetet håna och driva med spelarna, så vad han säger är totalt meningslöst, då jag vet att han till slut kör med det mest optimala för hä'starna
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-08 06:59:54
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Underskattad eller överskattad..tja det är alla bra hästar o med en skaplig dagsform o rätt resa så vinner flera av de här hästarna..ingen körs ju utav en oerfaren kusk utan de är skärpta toppkuskar som tar vara på chanserna...hoppas på bra väder o inga galopper... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-08 10:48:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
1,3,4 är ett klart lås, en av dem 3 vinner garanterat. Iceland kan givetvist vinna om han får fuska bort loppet i spets igen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-08 11:21:39 Edited(2): 2012-06-08 11:22:30  1,3,4 är ett klart lås, en av dem 3 vinner garanterat. Iceland kan givetvist vinna om han får fuska bort loppet i spets igen.
Answer to: "1,3,4 är ett klart lås, en av dem 3 vinner garanterat. Iceland k"
|
Became a member:
Forum posts:
|
har du info om att formula one brutit benet lr?
om iceland fuska bort i spets? så fungerar hästen inte tyvärr, då lär han inte vinna något lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-08 16:04:44  har du info om att formula one brutit benet lr?
om iceland fuska bort i spets? så fungerar hästen inte tyvärr, då lär han inte vinna något lopp.
Answer to: "har du info om att formula one brutit benet lr?
om iceland fuska bort i "
|
Became a member:
Forum posts:
|
är det inte så iceland brukar vinna sina lopp? fuska i spets? mest besegrat skit i år......
Formula one har väl aldrig vunnit bakifrån? går i alla fall absolut bäst i spets och från spår 10 mot detta motståndet så vinner han knappast.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-08 16:16:06  är det inte så iceland brukar vinna sina lopp? fuska i spets? mest besegrat skit i år......
Formula one har väl aldrig vunnit bakifrån? går i alla fall absolut bäst i spets och från spår 10 mot detta motståndet så vinner han knappast.
Answer to: "är det inte så iceland brukar vinna sina lopp? fuska i sp"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tror du pratar om någon annan melanderhäst, du får nog kolla upp vilken.
enligt erik är hästen minst lika bra bakifrån, men du kanske sitter på bättre info.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-08 23:25:29  tror du pratar om någon annan melanderhäst, du får nog kolla upp vilken.
enligt erik är hästen minst lika bra bakifrån, men du kanske sitter på bättre info.
Answer to: "tror du pratar om någon annan melanderhäst, du får nog kol"
|
Became a member:
Forum posts:
|
japp, det kallas lopparkiv och resultat. Möjligt formula one fungerar bakifrån också, men det är mycket svårare att vinna och han kan inte göra mycket själv i loppen. Erik kommer säkerligen hoppas på överpace, gå med i ryggar sista varvet och hoppas plocka med fina pengar. Krävs i alla fall mycket bättre insats än när han attackerat bakifrån tidigare.
Melander häst? självklart iceland jag pratar om, 90% av loppen han vunnit är från spets och stor del av dem har han antingen möt skit eller fått bestämma tempo. Självklart en fin häst, men klart överskattad med tanke på hur många ggr han floppat och hur sällan han vunnit när han inte fått spets. Absolut inte omöjligt han tar spets här och sedan får bestämma, såvidare han inte galopperar eller floppar......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-08 23:34:38  japp, det kallas lopparkiv och resultat. Möjligt formula one fungerar bakifrån också, men det är mycket svårare att vinna och han kan inte göra mycket själv i loppen. Erik kommer säkerligen hoppas på överpace, gå med i ryggar sista varvet och hoppas plocka med fina pengar. Krävs i alla fall mycket bättre insats än när han attackerat bakifrån tidigare.
Melander häst? självklart iceland jag pratar om, 90% av loppen han vunnit är från spets och stor del av dem har han antingen möt skit eller fått bestämma tempo. Självklart en fin häst, men klart överskattad med tanke på hur många ggr han floppat och hur sällan han vunnit när han inte fått spets. Absolut inte omöjligt han tar spets här och sedan får bestämma, såvidare han inte galopperar eller floppar......
Answer to: "japp, det kallas lopparkiv och resultat. Möjligt formula one fu"
|
Became a member:
Forum posts:
|
slusatsen du gör med formula one och tidigare starter tycker jag rentav är smått löjlig, inte värt kommentera ens.
Sedan är det ganska uppenbart att se att du inte klarar av att göra en objektiv bedömning av iceland då du verkar ha någon inpräntad ( helt felaktig) uppfattning om hästen.
Skulle vilja påstå att du ärpå andra änden av en korrekt bedömning
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2012-06-09 00:11:06
|
Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
|
Guld är bra hästar per definition och i stort sett alla kan vinna med ett bra lopp och form. Tror ändå att chansen är ganska stor att Iceland eller Forumula One står som vinnare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-09 11:33:50  slusatsen du gör med formula one och tidigare starter tycker jag rentav är smått löjlig, inte värt kommentera ens.
Sedan är det ganska uppenbart att se att du inte klarar av att göra en objektiv bedömning av iceland då du verkar ha någon inpräntad ( helt felaktig) uppfattning om hästen.
Skulle vilja påstå att du ärpå andra änden av en korrekt bedömning
Answer to: "slusatsen du gör med formula one och tidigare starter tycker jag renta"
|
Became a member:
Forum posts:
|
faktum är väl snarare att det är du som inte kan göra en objektiv bedömning av iceland? Tycker att du säger varje gång att iceland är stenklar, och sedan förlorar han. denna gången lade du visserligen till "om han inte galopperar". Känns snarare som att jag står för den objektiva synen denna gång, jag har absolut inget mot iceland och har spikat han flertalet ggr. Men en överskattad häst är det verkligen i mina ögon.
Snälla förklara vad som är felaktigt med min slutats om formula one? det är du som går på vad en kusk säger och inte bryr dig om bevisen som finns i loppen. Fakta är:
- Aldrig vunnit bakifrån, 8 förluster
-obesegrad i spets, 17 segrar
=25 starter
Hårt lirad varje gång.....
Det är svårare att vinna bakifrån, detta är debut i gulddivisionen mot några elithästar och formula one har spår 10(visserligen bara 8 hästar till start).
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2012-06-09 12:31:18  faktum är väl snarare att det är du som inte kan göra en objektiv bedömning av iceland? Tycker att du säger varje gång att iceland är stenklar, och sedan förlorar han. denna gången lade du visserligen till "om han inte galopperar". Känns snarare som att jag står för den objektiva synen denna gång, jag har absolut inget mot iceland och har spikat han flertalet ggr. Men en överskattad häst är det verkligen i mina ögon.
Snälla förklara vad som är felaktigt med min slutats om formula one? det är du som går på vad en kusk säger och inte bryr dig om bevisen som finns i loppen. Fakta är:
- Aldrig vunnit bakifrån, 8 förluster
-obesegrad i spets, 17 segrar
=25 starter
Hårt lirad varje gång.....
Det är svårare att vinna bakifrån, detta är debut i gulddivisionen mot några elithästar och formula one har spår 10(visserligen bara 8 hästar till start).
Answer to: "faktum är väl snarare att det är du som inte kan göra e"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
du har faktiskt fel, formula one har i alla fall en seger bakifrån, han slog raja mirchi på jägersro som 3:åring när kihlström körde, då kördes han bakifrån
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-09 12:53:53 Edited(2): 2012-06-09 13:41:01  Guld är bra hästar per definition och i stort sett alla kan vinna med ett bra lopp och form. Tror ändå att chansen är ganska stor att Iceland eller Forumula One står som vinnare.
Answer to: "Guld är bra hästar per definition och i stort sett alla kan vinna"
|
|
Nja...här framhålls en tänkbar galoppör o en bakspårs häst...nja de är inte vad jag skulle kalla "stensäkert", flera andra är säkrare på benen o tänkbarare..  En riktig överraskare skulle nu va Tobbe som någon skojade om...så är travet ibland... 
Velper...som vanligt...ska du köra för ledningen o så vidare..Jösses va mycket hjälp man får utav Papegoj intervjuverna.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-09 14:17:28 Edited(2): 2012-06-09 14:24:59
|
|
Att Iceland fixar spetsen här tror ja inte riktigt på....Johnny Boy o Per gör upp om de.. 
Nora ute o där tyckte ja de såg lite sämre ut..stel ?.. 
Iceland ute i långvagn..nja nja...fan va hästen är svårbedömd..puh..tillslut..tror ja ändå hästen är i rätt fin form...o utan honom känner man inte säker..med ska han !! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-06-09 14:22:55 Edited(1): 2012-06-09 14:23:14
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Nu är väl mitt hästöga lika bra som mitt öga för rätstickning, Finsk prosa och nanoteknologi men såg inte Iceland riktigt trevlig ut?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-09 14:26:14  Nu är väl mitt hästöga lika bra som mitt öga för rätstickning, Finsk prosa och nanoteknologi men såg inte Iceland riktigt trevlig ut?
Answer to: "Nu är väl mitt hästöga lika bra som mitt öga f&oum"
|
|
Mitt slutomdöme är de..trevlig o hoppas han håller sig i trav när Per blåser på utanför honom !! Lycka till !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-09 15:06:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tid att jobba in skrällen i omgången, Alvena pelé
spets o slut? kanske vinnarhålet, men hoppas att per kör i spets.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-09 15:17:15  Tid att jobba in skrällen i omgången, Alvena pelé
spets o slut? kanske vinnarhålet, men hoppas att per kör i spets.
Answer to: "Tid att jobba in skrällen i omgången, Alvena pelé :D
s"
|
|
Pelle har slagit på skor..va händer nu...kan Johnny behålla spetsen eller får en felfri Tarzan överta..svårt.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-09 15:21:04
|
|
Johnny vinner nu... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-09 15:21:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hoppas 1 och 6 håller hela vägen nu. Har spelat 200 kr på tvillingen där...
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|