Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
filipandersson Posted: 2012-04-28 19:38:03 Answer to: "Sanity har en utveckling som är anmärkningsvärd. och det &au"
164
Stall Beaver
Jägersro

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
alltså jag kanske överdrev lite vad jag skrev, klart jag tycker det är en bra häst, men jag tror inte att han är lika bra som t.ex. joke face när den är i form, folk håller på att haussa sanity som om det är en ny victory tilly vilket jag absolut inte tror att det är och jag tycker kanske att man borde nyansera lite i hur bra hästen är
Reply
filipandersson Posted: 2012-04-28 19:39:49 Answer to: "Starten där Joke Face slog Sanity är dock ointressant med tanke p"
164
Stall Beaver
Jägersro

hmm klart att sanity är bättre nu än då, men jag tycker faktiskt att joke face också tog ett rejält kliv framåt förra året, så jag skulle nog vilja säga att de har utvecklats ungefär lika mycket efter derbyt
Reply
filipandersson Posted: 2012-04-28 19:42:46
164
Stall Beaver
Jägersro

nu får jag säker käka upp allt jag sagt och sanity går och vinner elitloppet, men jag bara säger vad jag bedömer får sidan :P
Reply
Dark_horse Posted: 2012-04-28 20:18:35 Answer to: "alltså jag kanske överdrev lite vad jag skrev, klart jag tycker "

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Givetvis är det helt galet att hålla på och jämföra honom med Victory Tilly i dagsläget, däremot har han imponerat såpass mycket under så lång tid nu att jag tycker att det är helt befogat att hylla honom. Var länge skeptisk mot Sanity och tyckte att det var larvigt hur framför allt många av delägarna haussade honom, men efter uppvisningarna på slutet ser jag ingen anledning att tvivla längre.

Vi får se vem som har rätt. oavsett så är det kul att spekulera så här om de lite oprövade hästarna
Reply
filipandersson Posted: 2012-04-28 21:14:58 Answer to: "Givetvis är det helt galet att hålla på och jämfö"
164
Stall Beaver
Jägersro

absolut, och insatsen idag var ju såklart så bra att han ska får en plats i elitloppet, och det klart det är skitkul att spekulera
Reply
Posted: 2012-04-28 21:52:44

Became a member: 
Forum posts:
Herregud vilket lopp!!!
Men det sjukaste är att man meddelar på delägarsidan att han inte var tom i mål........

Får han inte en inbjudan nu får han det aldrig.
Han måste vara en av de bästa hästarna just nu, att säga något annat är bara bullshit.
Vilken grej att få vara med om detta, även om vi är många delägare känns det som om det är MIN häst.
Så känner nog alla.
Reply
phipe Posted: 2012-04-28 22:04:35 Answer to: "absolut, och insatsen idag var ju såklart så bra att han ska f&"
31
Stall Våmb
Axevalla

Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
Tycker det är kul när det spekuleras om vem som är bäst av två hästar, framförallt nu när det handlar om vem som kanske är Sveriges bäste. Var väl precis på det här sättet som CC-Triton Sund-duellen byggdes upp för ett antal år sedan? Och vi vet ju vilket jävla lopp de blev

Just det här är grymt svårt att jämföra. Joke Face har mött världseliten flera gånger och gjorde några sjuka lopp ifjol, tex i Köpenhamn, Sundsvall och Jägers. Joggade även hem EM för femåringar och guldfinalen på Valla. Sanity gjorde också några fina lopp ifjol, Silverhästen är ett exempel, men att ha slagit "Marre" säger tyvärr inte så mycket...

Så Joke är klart mer meriterad, även om det låter på vissa som Sanity slagit världeliten så har han faktiskt aldrig slagit en världsstjärna i full form, det har Joke Face gjort vid ett flertal tillfällen och det kan ingen ta ifrån honom. Men det är just detta som gör den här "duellen" så satans intressant, stortränare mot liten, världsstjärna mot underdog.

Hade nån bett mig att jämföra dessa i höstas hade jag sagt Joke Face utan att blinka, men efter dagens lopp så vettetusan... Vilken jävla öppning, och spänst över mål dessutom. Och hur många hästar har fått Johnny Takter mållös?

Nej, kan fan inte ta ställning, ska jag tippa med hjärtat säger jag Sanity...
Reply
B_Good Posted: 2012-04-28 22:21:41 Answer to: "Herregud vilket lopp!!! Men det sjukaste är att man meddelar på"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Självklart kommer en inbjudan. Hästen är i grym författning o "sagan" bakom skapar precis den hyp o intresse som ska finnas runt elitloppet.
Fyrand är ingen dumbom, Sanity är självskriven för en inbjudan.
Reply
dujorha Posted: 2012-04-29 14:39:50 Answer to: "Herregud vilket lopp!!! Men det sjukaste är att man meddelar på"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Lycka till !! Klart han får en inbjudan !! Kan sätta färg på loppet o han är en av dom som kommer att räknas..hoppas på bra spår !!!
Reply
Soberano Posted: 2012-04-29 22:04:55 Answer to: "är det bara jag som tycker att sanity haussas lite väl mycket av "

Forum posts: 7100
Fast Prince Tagg fick en inbjudan som femåring baserat på i princip ett enda lopp, en glädjetid på hypersnabba färjestad. Innan dess tycker jag inte han gjorde så mycket väsen av sig. Sanity har ju verkligen fått den tid han behöver och resultaten och utveckling är belöningen för tålamodet. Han har utvecklats något kolossalt enligt mig. Som tre-fyraåring var han hetsig, ojämn, ganska spetsberoende men i slutet av fyraårssäsongen så började han utvecklas rejält tycker jag och just över sprinterdistans så tror jag han kan gå riktigt fort om han får hålla ett jämnt hårt tempo. Blir ett spännande tillskott i elitloppet om han får vara frisk!
Reply
Posted: 2012-04-30 10:07:36 Answer to: "Fast Prince Tagg fick en inbjudan som femåring baserat på i pri"

Became a member: 
Forum posts:
håller inte med om prince taggs inbjudan baserat på ett lopp, han gjorde mer än ett bra lopp. jag minnns väl när han gick i dödens när joke face var i ledning och det blev strid ända in i mål. och det är förmodligen hans bästa lopp i karriärern. jag minns väl den dagen då ludde blev mäkta imponerad av taggen den dagen och påpekade till raffe karlstedt direkt efter mållinjen "det är en derbyvinnare jag kör, din häst är en stjärna".
vill påpeka det att klart taggen fick en inbjudan också pga att det blir en extra krydda i det hela med bakgrunden att den kommer från en liten tränare. folkets häst.
I år är det sanitys och malin löfgren tur att vara den kryddan och fokuset ska stå på. Den hästen/tränaren man vill se lyckas och gå hela vägen. Och skillnaden mellan sanity och prince tagg är att sanity verkligen har chans att vinna. det visste vi att prince tagg var chanslös att gå hela vägen förra året.
Reply
1   [ 2 ]