Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Jägersro 2012-04-01
V75-3 Olympiatravet, delfinal 2 - L.C. Peterson-Broddas Minneslopp 2012
4. QUARCIO DU CHENE 45% 21
Goop Björn
5. JOKE FACE 38% 28
Kolgjini Lutfi
3. WISHING STONE 23% 47
Svanstedt Åke
1. ICELAND 17% 72
Kihlström Örjan
2. ORACLE 3% 291
Takter Johnny
6. ELIOTT HALL 3% 192
Adielsson Erik

Senast uppdaterad: 2012-03-31 18:00:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Jägersro
V75-2 Jägersro
V75-3 Jägersro
V75-4 Jägersro
V75-5 Jägersro
V75-6 Jägersro
V75-7 Jägersro
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Jägersro

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5   6   7   8  
Author Message
Dark_horse Posted: 2012-03-26 18:16:57 Answer to: "Tja behöver ju inte nösvara räcker o svara en bit...du s&ari"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 4, QUARCIO DU CHENE
Då var det kort distans och Calle körde som en nöt. Takter är inte så dum och att han skulle svara ut någon av Sveriges två bästa hästar över medeldistans med loppets mest chanslösa häst är nog så långsökt det kan bli
Reply
Posted: 2012-03-26 18:25:59 Answer to: "Kan bli en kul match om Melander snackat upp med Johnny Boy så har ha"

Became a member: 
Forum posts:
klart taggen va sjuk, säger jag den går 12,7 utan problem, och den kommer imål på 13,2. ja det säger ju sig sj att något inte stod rätt till då.
Reply
Posted: 2012-03-26 18:30:07 Answer to: "springer under 12 från ledningen på lördag, ska nog rä"

Became a member: 
Forum posts:

V 4, QUARCIO DU CHENE

S 1, ICELAND
Strecka du Iceland, du som slösar streck och inte jag.
Reply
Posted: 2012-03-26 18:31:03 Answer to: "upp till bevis nu... Quarcio har redan bevisat vad han går för."
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 4, QUARCIO DU CHENE

S 1, ICELAND
Håller med, det är Quarcio som är den nuvarande svenska kungen och Joke Face utmanaren, inte vice versa.
Reply
Posted: 2012-03-26 18:35:56 Edited(1): 2012-03-26 18:39:19 Answer to: "klart taggen va sjuk, säger jag den går 12,7 utan problem, och d"

Became a member: 
Forum posts:
Travspanarn du säger mycket som inte stämmer

mycket svårt att se iceland vinna detta, inte gjort ett bra lopp på väldigt länge. Tror han är slut som "elithäst". Att han ska hämta nya krafter efter frankrike, nja, tveksamt!

Ingen lär väl köra i dödens här? är väl bara ludde som är modig/dum nog att lägga sig i dödens i ett 6 hästars fält Någon styr väl på med 800 kvar och sätter upp ett häftigt tempo.

Frågan är väl snarare vem som sitter i spets av ludde och goopen här......Joke face ser jag fortfarande som svenske kungen, den positionen åker man inte ner ifrån pga man losat en årsdebut efter en speedupgörelse med en Beanie m.m som liftat med i rygg. QDC har varit mäktig, men har besegrat vad? vinterhästar i guld.......
Reply
Posted: 2012-03-26 19:34:19 Answer to: "Travspanarn du säger mycket som inte stämmer :D mycket sv&arin"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 4, QUARCIO DU CHENE

S 1, ICELAND
Iceland räcker nog inte till här nej men att han skulle vara "slut" håller jag inte med om, höll bra som femma senast från ledningen i Cagnes sur Mer visserligen mötte han inte de allra bästa franska hästarna då men gjorde ändå en bra insats, kanske var det inte backarna på Vincennes han gillade helt enkelt.

Så Local Conch som vann Sweden Cup på 10,0 och Brioni som vann Elitloppet är "vinterhästar i guld"?
Då överskattar du nog det svenska hästbeståndet ganska rejält.
Reply
dujorha Posted: 2012-03-26 19:46:35 Edited(1): 2012-03-26 19:48:09 Answer to: "Då var det kort distans och Calle körde som en nöt. Takter "

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Men Darkis..!! Handlar om att ge Iceland o Örjan lite hjälp på traven..de trodde ja du visste...va brukar Bergharn med sina "kompisar" göra för att ta ett lite exempel..eller när Calle körde ut o gav Åke fritt med sin häst för ett tag sedan...eller ta en riktigt prakt exempel...Ready som vann PDA...tack vare en "konkurrent" drog i högertömmen...jösses..änglarna är snövita o vitast är de i travets värld... (mitt smile är bara vitt!! )
Reply
Posted: 2012-03-26 20:08:14 Edited(1): 2012-03-26 20:08:59 Answer to: "Iceland räcker nog inte till här nej men att han skulle vara &quo"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Brioni var ju inte helt kurrant, därav han också vilat en tid nu...... Så med tanke på det så står jag fast vid att han inte besegrat några märkvärdiga hästar. Local conch känns verkligen som en vinterhäst nu, vad gjorde han efter sweden cup? den killen hör nog inte till i eliten detta året.

QDC gjorde mäktiga insatser, men det är nästan töntig att kalla han för svenska kungen efter att ha besegrat sådant skit i förhållande till vad joke face varit ute mot som 5 åring och de loppen han gjort. Är väl bara till att kolla poängen i masterligan eller vad det kallas?

Jag blir inte förvånad om QDC vinner, men visst är Joke face fortfarande kung

Dujorha, du är väldigt naiv om du tror på någon form av stallkörning här..........
Reply
dujorha Posted: 2012-03-26 20:08:42 Edited(2): 2012-03-26 20:25:28 Answer to: "Travspanarn du säger mycket som inte stämmer :D mycket sv&arin"

Missar dom "stora" att sätta tryck på Iceland första 5-6 hundra så kan han rinna undan...de är nog inga problem för mästarna på tempo bedömning som Johnny o Örjan är att försöka en liten kupp tillsammans.. Har vi glömt V75-mästarna...? När Johnny fick husera fritt o Björnis presterade "årets" bortkörning med QDC ?
Reply
dujorha Posted: 2012-03-26 20:28:30 Edited(1): 2012-03-26 20:30:53 Answer to: "Brioni var ju inte helt kurrant, därav han också vilat en"

Men Folke ??? Du har ju inte lyckats klura ut om hästarna är tvingade eller ej...vem är vad ? Taggen fick ett par slag för att prestera trots att han var sjuk..."tvingad" närå... Ska inte va ful mot dig..men de är lockande...
Reply
Posted: 2012-03-26 20:30:06 Answer to: "Brioni var ju inte helt kurrant, därav han också vilat en"

Became a member: 
Forum posts:
nämner man ordet kung så vill jag trots en medioker höst/vinter utse maharajah till det. hästen med högst kapacitet. Joke Face är före Quarcio med tanke på vad Joke har vunnit för lopp och dem han har slagit. men Quarcio är pånyttfödd och är ett riktigt förvandlingsnummer och är han fortsatt lika bra som han varit vinner han på lördag.
Reply
Posted: 2012-03-26 20:36:40 Answer to: "Missar dom "stora" att sätta tryck på Iceland för"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
va ju ingen bortkörning på långa vägar den gången. tänk tillbaka och analysera ordentligt det loppet istället.
Reply
dujorha Posted: 2012-03-26 20:40:38 Answer to: "va ju ingen bortkörning på långa vägar den gång"

JOOO när Björn tar upp utanför Uffe o tappar fart så de står härliga till o som försvar var de att stänga för honom..jösses kolla igen..
Reply
Dark_horse Posted: 2012-03-26 20:52:21 Answer to: "Men Darkis..!! Handlar om att ge Iceland o Örjan lite hjälp p&ari"

V 4, QUARCIO DU CHENE
Nu gör du precis som du brukar göra när man har den här diskussionen med dig, du drar upp en massa exempel som inte har något som helst att göra med det specifika scenario vi diskuterar. Du antyder också att jag påstår att stallkörning aldrig äger rum, vilket du också gör varje gång jag ifrågasätter dina konspirationsteorier. Jag vill därför påpeka en gång för alla att jag VET att stallkörning förekommer relativt ofta. Men vad du inte verkar förstå är att det finns en gräns för hur klumpiga, uppenbara och utstuderade stallkörningarna blir när det handlar om kuskar och hästar på den här nivån.

Det finns flera möjliga (men knappast troliga) scenarion där Örjan och Johnny kan tänkas stallköra här, exempelvis ett uppgjort ledarskifte eller att Örjan kör undan för att ge Oracle chansen från rygg ledaren. Men om Oracle sitter i dödens på Iceland samtidigt som Quarcio eller Joke Face avancerar innan varvet kvar finns det inte en chans i universum att Takter svarar, det är så osannolikt att jag garvar ihjäl mig

Nu säger jag inte mer i det här ämnet, vet att du inte kommer ge dig ändå
Reply
Posted: 2012-03-26 20:55:05 Answer to: "Men Folke ??? Du har ju inte lyckats klura ut om hästarna är tvin"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
klura ut om hästarna är tvingade eller ej?

om du nu tycker att hästarna behandlas illa och att tränarna/kuskarna är hemska mot hästarna så är det jävligt mycket dubbelmoral att sedan spela på dem. I så fall tycker jag extremt lågt om dig som person dujorha...

Tänker inte förstara tråden genom att föra en värdelös diskussion med dig dujorha, men nog börjar jag hålla med flera andra här på forumet angående dig. Tråkigt nog...........

Själv tänker jag njuta av ett härligt lopp på lördag och hur jag tippar i detta loppet vet jag inte förren på lördag och streckprocenten kommer att ha betydelse. Sista inlägget i denna tråd från mig!
Reply
Dark_horse Posted: 2012-03-26 20:57:19

V 4, QUARCIO DU CHENE
Vad gäller utgången av loppet så tror jag att Quarcio vinner och troligtvis kommer jag spika. Han och Joke Face är nog jämnstarka, men Quarcio är speedigare och jag tror att det blir det som avgör. Wishing Stone får slå lite ur underläge mot dessa monster tills vidare.
Reply
Posted: 2012-03-26 20:58:08 Answer to: "JOOO när Björn tar upp utanför Uffe o tappar fart så d"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
tänker inte ens kommentera det.. känns som det är för låg nivå.
exempel på bortkörning är jenny j karlsson med hoity toity face, sen finns det många andra exempel. men din åsikt om årets bortkörning får mina ögonbryn nå över pannan.
Reply
dujorha Posted: 2012-03-26 21:26:53 Answer to: "tänker inte ens kommentera det.. känns som det är för l"

Jämför Jenny med Björn..wow stort stort..Björn gjorde bort sig o förklaringen var ännu sämre..jämför du Jenny med Björn...säger mer om dig..
Reply
Posted: 2012-03-26 21:28:18 Answer to: "Strecka du Iceland, du som slösar streck och inte jag."
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
strecka? är ju spikförslag, så tänker jag absolut göra. klar 1a häst
Reply
Posted: 2012-03-26 21:30:09 Edited(1): 2012-03-26 21:30:54 Answer to: "Travspanarn du säger mycket som inte stämmer :D mycket sv&arin"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
tydligen, av dina ord att dömma , har du RIKTIGT dålig koll. Iceland är i absolut toppform för dagen, vilket du tydligen lyckats missa. Blir det sol och och fin bana leker hem hem detta från spets på en 11 tid, sedan får du stå där dum . Men om det är någon tröst till dig, så är du inte ensam,

är inte svårare än så
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5   6   7   8