1
[ 2
]
3
4
5
6
7
8
9
10
...
15
16
17
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-02-20 08:36:36
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
En som jag hoppas ska komma tillbaka till sitt forna jag är Nu Pagadi, han ska ju göra comeback någon gång i slutet av mars. Honom hade man gärna sett i Elitloppet, men det mesta tyder väl tyvärr på att han är slut...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-02-20 08:38:31  En som jag hoppas ska komma tillbaka till sitt forna jag är Nu Pagadi, han ska ju göra comeback någon gång i slutet av mars. Honom hade man gärna sett i Elitloppet, men det mesta tyder väl tyvärr på att han är slut...
Answer to: "En som jag hoppas ska komma tillbaka till sitt forna jag är Nu Pagadi,"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Fin utstrålning på den hästen..tuff nog för 2 heat synd att karriären kan va över !! 
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2012-02-20 13:38:49
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
hmm hur länge har egentligen nu pagadi varit borta nu? är det 1 eller 2 år?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-02-20 14:03:15  hmm hur länge har egentligen nu pagadi varit borta nu? är det 1 eller 2 år?
Answer to: "hmm hur länge har egentligen nu pagadi varit borta nu? är det 1 e"
|
|
Han gjorde 4 starter förra året så det är väl snart ett år.
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2012-02-20 14:13:00
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
ok, kan bli tufft att komma tillbaka till där han var som 4-5åring, men klart det hade varit ett ypperligt tillskott till äldre eliten, bara att hoppas då
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-20 20:25:53 Edited(4): 2012-02-20 20:44:33  Har Viola sprungit flera 10-tider? Du är rolig du.. Hon har springit EN 10 tid, nämligen 10.9 på Gävle från rygg ledaren. Visserligen slog hon bra hästar den gången, men det var också enda gången hon har gjort det och efter ett perfekt lopp dessutom. Fick ju stryk av jävligt beskedliga hästar resten av året. Hon har absolut inget att hämta i Elitloppet om hon inte är enormt förbättrad.
Att kalla Noras Bean för en av Sveriges bästa hästar var nog topp 3 av det dummaste jag hört här på Travzonen och det säger inte lite. Hoppas du tar ditt förnuft tillfånga och erkänner att det var en stark överdrift. Det enda han skulle bidra med i Elitloppet är att ta upp positionen fjärde invändigt och få med sig lite pengar.
Deuxieme Picsous är helt klart en intressant häst, men då han inte ens var bland topp 5 i den kullen och dessutom inte är någon utpräglad sprinter är det svårt att varför just han ska ha en plats i Elitloppet.
Rakas var väl den enda du nämnde som inte var en total skymf mot Sveriges största travlopp, men så chanslös som han var mot eliten hela säsongen efter Elitloppet måste han visa rejäl uppryckning. Dessutom, hur kul är det med en häst som måste smygas i det längsta för att överhuvudtaget ha en teoretisk chans att vinna? Inte det minsta... Finns garanterat 16 andra hästar man hellre vill se.
Answer to: "Har Viola sprungit flera 10-tider? Du är rolig du.. Hon har springit E"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hmm, tycker att du idiotförklarar dig ganska mycket nu, tyvärr.
Viola silas var som sagt, länge aktuell för just elitloppet och hon gjorde flera starka insatser mot bra hästar som sedan var med i just elitloppet. Hade varit med i elitloppet om tränaren velat....Kul att ha med om hon visar form.....
Noras bean tillhör självklart eliten i sverige, 1 av 2 svenskar som var med i världens största travlopp. sprungit in 6,6 mille som, 6 åring och redan varit med och matchat de bästa i sverige. Platsar lika bra som de flesta svenska hästarna, har i alla fall bevisat att han matchar de bästa.
Deuxieme picsous är inte top 5 i sin kull? hmm, hur kan man vara 2,a i 4.a åringarnas största lopp utan att ens vara top 5 i kullen? gjorde en enorm prestation och matchade de bästa hela året. Jo jag tackar.......inte topp 5? sämsta jag läst.......
Rakas, var riktigt bra i elitloppet och imponerade verkligen. Ska självklart vara med om samma form i år.
Mr pricolit har jag inte sagt ska vara med i elitloppet, däramot kastade jag ut namnet och undrade hur bra han är. Annars är det många som började yra om elitloppet när han tog sina segrar på v75. Personligen har jag ingen åsikt förren hästen visar form på sommaren och besegrar bättre hästar. Chockad blir jag däremot inte, sett värre skrällar, dyka upp. Bland annat prince tagg.......(readycash, du kanske ska växa upp? gissar på att du enbart vill ha med fransmänn? du är jävligt bra på att dra snabba slutsatser och tro dig veta bäst)
Vilka som är med i elitloppet är alltid lika svårt varje år, är en formsak och många tänkbara visar ingen form inför och skrivs då av, några vill inte offra sina hästar(nyblivna 5 åringar) och några vill inte helt enkelt.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-02-20 21:30:43  hmm, tycker att du idiotförklarar dig ganska mycket nu, tyvärr.
Viola silas var som sagt, länge aktuell för just elitloppet och hon gjorde flera starka insatser mot bra hästar som sedan var med i just elitloppet. Hade varit med i elitloppet om tränaren velat....
Noras bean tillhör självklart eliten i sverige, 1 av 2 svenskar som var med i världens största travlopp. sprungit in 6,6 mille som, 6 åring och redan varit med och matchat de bästa i sverige.
Deuxieme picsous är inte top 5 i sin kull? hmm, hur kan man vara 2,a i 4.a åringarnas största lopp utan att ens vara top 5 i kullen? gjorde en enorm prestation och matchade de bästa hela året. Jo jag tackar.......inte topp 5? sämsta jag läst.......
Rakas, var riktigt bra i elitloppet och imponerade verkligen. Ska självklart vara med om samma form i år.
Mr pricolit har jag inte sagt ska vara med i elitloppet, däramot kastade jag ut namnet och undrade hur bra han är. Annars är det många som började yra om elitloppet när han tog sina segrar på v75. Personligen har jag ingen åsikt förren hästen visar form på sommaren och besegrar bättre hästar. Chockad blir jag däremot inte, sett värre skrällar, dyka upp. Bland annat prince tagg.......( readycash, du kanske ska växa upp? gissar på att du enbart vill ha med fransmänn? du är jävligt bra på att dra snabba slutsatser och tro dig veta bäst)
Answer to: "hmm, tycker att du idiotförklarar dig ganska mycket nu, tyvärr.
"
|
|
Det är tyvärr du som idiotförklarar dig själv fullständigt, Folke. Det behöver man bara kolla på konkreta fakta för att fatta.
För det första var inte Viola Silas aktuell för Elitloppet länge, vilket du hävdar, utan slank in i sammanhanget på ett bananskal efter att hon hade vunnit det där bluffloppet mot en preparerande Brioni och den evige tvåan Sebastian K. I starterna innan hade hon förlorat mot fantastiskt mediokra hästar som knappt platsar i en gulddivision på vintern, så att hon skulle ha varit aktuell för Elitloppet sedan tidigare efter "flera starka insatser mot bra hästar som sedan var med i just elitloppet" är bara ren och skär lögn från din sida, om det inte är så att du har så dålig koll att du inte vet bättre. Resten av året visade hon dessutom att hon inte var mer än en medioker guldhäst (förlusterna mot Thai Goldie och O.U.Glide lyser särskilt starkt i Violas fantastiska meritlista från ifiol).
Noras Bean har aldrig vunnit ett stort lopp i Sverige. Han har tjänat nästan alla sina pengar på 2a -och 3e platser. Han har vunnit tre lopp på hans 30 senaste starter, de närmast slagna i dessa lopp har varit: Neo Holmsminde, Strong Boy D.E., Magic Sisa, G.H.Nemo, Annicka och Stolen Identity. Det gick för övrigt helt åt skogen för honom i Pd'A om du inte märkte det. Att du hävdar att han tillhör Sveriges bästa hästar är så pinsamt att jag garvar ihjäl mig.
Orrecchietti, Wishing Stone, Formula One, Amaru Boko, One Too Many. Där har du 5 hästar från den aktuella kullen som vid full form är bättre än Deuxieme Picsous över kort distans. Detta är givetvis en subjektiv bedömning från min sida så om du inte håller med mig så visst..
Rakas duger väl som alternativ om det inte går att hitta någon bättre. Att han blev så bra som 3a förra året visar bara vilken skitklass det var på finalen 2011 och jag hoppas för allt i världen att det blir bättre i år.
Konstigt att man behöver föra en sån här diskussion med dig, du som påstår dig vara mer intresserad av sporten än spelet och så tycker du bara om skithästar...
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-02-21 09:10:02  Det är tyvärr du som idiotförklarar dig själv fullständigt, Folke. Det behöver man bara kolla på konkreta fakta för att fatta.
För det första var inte Viola Silas aktuell för Elitloppet länge, vilket du hävdar, utan slank in i sammanhanget på ett bananskal efter att hon hade vunnit det där bluffloppet mot en preparerande Brioni och den evige tvåan Sebastian K. I starterna innan hade hon förlorat mot fantastiskt mediokra hästar som knappt platsar i en gulddivision på vintern, så att hon skulle ha varit aktuell för Elitloppet sedan tidigare efter "flera starka insatser mot bra hästar som sedan var med i just elitloppet" är bara ren och skär lögn från din sida, om det inte är så att du har så dålig koll att du inte vet bättre. Resten av året visade hon dessutom att hon inte var mer än en medioker guldhäst (förlusterna mot Thai Goldie och O.U.Glide lyser särskilt starkt i Violas fantastiska meritlista från ifiol).
Noras Bean har aldrig vunnit ett stort lopp i Sverige. Han har tjänat nästan alla sina pengar på 2a -och 3e platser. Han har vunnit tre lopp på hans 30 senaste starter, de närmast slagna i dessa lopp har varit: Neo Holmsminde, Strong Boy D.E., Magic Sisa, G.H.Nemo, Annicka och Stolen Identity. Det gick för övrigt helt åt skogen för honom i Pd'A om du inte märkte det. Att du hävdar att han tillhör Sveriges bästa hästar är så pinsamt att jag garvar ihjäl mig.
Orrecchietti, Wishing Stone, Formula One, Amaru Boko, One Too Many. Där har du 5 hästar från den aktuella kullen som vid full form är bättre än Deuxieme Picsous över kort distans. Detta är givetvis en subjektiv bedömning från min sida så om du inte håller med mig så visst..
Rakas duger väl som alternativ om det inte går att hitta någon bättre. Att han blev så bra som 3a förra året visar bara vilken skitklass det var på finalen 2011 och jag hoppas för allt i världen att det blir bättre i år.
Konstigt att man behöver föra en sån här diskussion med dig, du som påstår dig vara mer intresserad av sporten än spelet och så tycker du bara om skithästar...
Answer to: "Det är tyvärr du som idiotförklarar dig själv fullst&au"
|
Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
|
Håller med dig Dark_Horse. Viola känns inte speciellt het. Ser hellre Global midnight eller tamla celeber i Elitloppet som det känns just nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-21 09:33:42  Håller med dig Dark_Horse. Viola känns inte speciellt het. Ser hellre Global midnight eller tamla celeber i Elitloppet som det känns just nu.
Answer to: "Håller med dig Dark_Horse. Viola känns inte speciellt het. Ser h"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej vore kul om vi kunde slippa utfyllnadshästar som Viola, Noras Bean, Deuxieme, mfl. Men tyvärr kommer inte världens bästa hästar. Fel tid på året för de som även sysslar med avel och allmänt känt som ett knäckarlopp. De måste nog locka med betydligt högre prissummor om de ska kunna locka hästar de hästar som vi alla drömmer om. Tänk er det här finalfältet...
1. Rapide lebel
2. San pail
3. Ready cash
4. Maharajah
5. Check me out
6. Timoko
7. Royal dream
8. The best madrik
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-02-21 10:25:08
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
3-åriga stoet Check me out får väl stå på tillväxt o Marre på 1609 o grus är nog förbi... Resten vore riktigt kanon ! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-02-21 10:30:49  Nej vore kul om vi kunde slippa utfyllnadshästar som Viola, Noras Bean, Deuxieme, mfl. Men tyvärr kommer inte världens bästa hästar. Fel tid på året för de som även sysslar med avel och allmänt känt som ett knäckarlopp. De måste nog locka med betydligt högre prissummor om de ska kunna locka hästar de hästar som vi alla drömmer om. Tänk er det här finalfältet...
1. Rapide lebel
2. San pail
3. Ready cash
4. Maharajah
5. Check me out
6. Timoko
7. Royal dream
8. The best madrik
Answer to: "Nej vore kul om vi kunde slippa utfyllnadshästar som Viola, Noras Bean"
|
|
Skulle nog vilja byta ut Maharajah mot någon av Quarcio, Joke Face eller Brioni, annars ser det riktigt fint ut 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-02-21 15:04:51  Nej vore kul om vi kunde slippa utfyllnadshästar som Viola, Noras Bean, Deuxieme, mfl. Men tyvärr kommer inte världens bästa hästar. Fel tid på året för de som även sysslar med avel och allmänt känt som ett knäckarlopp. De måste nog locka med betydligt högre prissummor om de ska kunna locka hästar de hästar som vi alla drömmer om. Tänk er det här finalfältet...
1. Rapide lebel
2. San pail
3. Ready cash
4. Maharajah
5. Check me out
6. Timoko
7. Royal dream
8. The best madrik
Answer to: "Nej vore kul om vi kunde slippa utfyllnadshästar som Viola, Noras Bean"
|
|
Hade ju varit grymt såklart, men jag är faktiskt väldigt spänd på att se vad Orecchietti kan göra under året. Hultman har snackat om "sagolika" jobb så det är inte utan att man undrar hur fort hästen egentligen kan springa i år. Blir inte förvånad om han springer under 1.10. Kanske är lite partisk som äger hästen, men drömma får man ju... 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-02-21 18:31:39 Edited(1): 2012-02-29 16:56:19
|
|
Här är en lista som är teoretiskt möjlig men fortfarande otroligt högklassig:
Försök 1
Quarcio du Chene
Libeccio Grif
Royal Dream
Sanity
The Best Madrik
Local Conch
Timoko
Brioni
Försök 2
Rapide Lebel
Yarrah Boko
Joke Face
Orecchietti
Main Wise As
Commander Crowe
Arch Madness
Sebastian K
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-21 19:38:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fin lista, men kommer ju knappast att slå in. Som sagt alltid många som faller bort pga diverse orsaker och därav kommr hästar som rakas, prince tagg, noras bean m.fl in och fyller upp.
Viola silas, troligen chanslös. Men rent sportsligt hade det varit kul att se då hon gjort flera riktigt fina insatser. Är garanterat bättre än tamla celeber vill jag tro.
Noras bean är ingen utpräglad vinnarhäst, men likaväl hör han till de bästa i sverige, fakta? kolla vilka lopp han varit med i och vilket motstånd han besegrat och matchat så har du svaret. Självklart inte någon "drömkandidat", men blir inte det minsta förvånad om han åker med på ett bananskal.
Vad gäller alla dessa nyblivna 5 åringar så är det enormt sällan någon av demklarar av att gå in och hävda sig mot eliten direkt. Saknar hårdhet och tillräckligt många "tuffa" lopp då deras säsonger som 3 och 4.a åringar består av fåtal "tuffa" lopp. I huvudsak mot skithästar i förhållande tilld en riktiga eliten. Att ni ens nämner formula one är löjligt, den hästen har inte visat mycket alls. Vad fasiken har one toomany visat över kort distans? Wishing stone floppade halva säsongen, finns kapacitet troligen, men moral?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-21 19:45:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Oavsett så lär dem sikta på något från varje land och danmarks bästa sprinter är nog o'grady och inte local conch, för tillfället.
yarrah boko från norge
Libeccio fråbn italien
Finland har väl som vanligt inget?
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-02-21 22:14:50  Oavsett så lär dem sikta på något från varje land och danmarks bästa sprinter är nog o'grady och inte local conch, för tillfället.
yarrah boko från norge
Libeccio fråbn italien
Answer to: "Oavsett så lär dem sikta på något från varje l"
|
|
Formula one tycker åtminstone jag är intressantare än både noras bean och viola silas. Finns nog utveckling kvar i hästen, och sprinterdistans passar nog perfekt. 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-02-21 22:15:27
|
|
Noras och viola ser jag enbart som utfyllnad, då de inte har något med segerstriden att göra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-21 23:43:06  Oavsett så lär dem sikta på något från varje land och danmarks bästa sprinter är nog o'grady och inte local conch, för tillfället.
yarrah boko från norge
Libeccio fråbn italien
Answer to: "Oavsett så lär dem sikta på något från varje l"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tyvärr lär inte Brad De Veluwe vara aktuell redan i år, men den hästen kommer bli riktigt bra!  (ang. Finland)
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2012-02-22 02:10:08
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Going Kronos comebackar i elitloppet. Håll i hatten.
Kanske ska man redan nu fundera på att bjuda in Motola som vann LD-1 i måndags. Slog ganska bra hästar och segertiden på 19,9 kan vi glömma då det var något tung bana.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-22 15:55:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
min dröm 8