1
[ 2
]
3
4
|
tommie
|
Posted: 2011-12-20 19:09:49
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Känns skönt att jag får ett i betyg på mina inlägg.  Visar att det finns många oseriösa lirare här som inte är beredda att lägga ned den tid och jobb som krävs.  Tackar,tackar 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-20 21:16:54  Lopparkivet och all annan info finns väl tillgänglig även för de som bor söder om mitten?  Ni får jobba lite mer bara. 
Answer to: "Lopparkivet och all annan info finns väl tillgänglig även f&"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Herre Jösses Tommie..ATG har skapat Harry Boy o allt annat..de får inte va så att vinnare är seriösa o förlorare är oseriösa !! Folk kan jobba häcken av sig på att studera lopp o gå på travbanor o ändå komma till korta för de ingår mycket tur o hasard i spelet !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-20 21:20:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
på förhand verkar det bli hög utdelning på "bergsåker".
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-12-20 21:38:47  Herre Jösses Tommie..ATG har skapat Harry Boy o allt annat..de får inte va så att vinnare är seriösa o förlorare är oseriösa !! Folk kan jobba häcken av sig på att studera lopp o gå på travbanor o ändå komma till korta för de ingår mycket tur o hasard i spelet !! 
Answer to: "Herre Jösses Tommie..ATG har skapat Harry Boy o allt annat..de få"
|
|
Visst behöver man tur, men man kan minimera turen man behöver genom att vara seriös och påläst.  Om du inte tycker det så kanske du skulle börja köra lotto.  Har en fråga bara.  Varför sitter du här på forumet så mycket som du gör, följer travet på atg-live och läser intervjuer med tränare osv om du inte tror att det lönar sig att vara seriös? Måste ju finnas bättre saker att göra isf kan jag tycka...  Jag personligen tycker absolut att man får ett försprång genom att vara ordentligt påläst. Hade jag inte tyckt det hade jag skitit i travet helt och hållet. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-20 21:50:20  Visst behöver man tur, men man kan minimera turen man behöver genom att vara seriös och påläst.  Om du inte tycker det så kanske du skulle börja köra lotto.  Har en fråga bara.  Varför sitter du här på forumet så mycket som du gör, följer travet på atg-live och läser intervjuer med tränare osv om du inte tror att det lönar sig att vara seriös? Måste ju finnas bättre saker att göra isf kan jag tycka...  Jag personligen tycker absolut att man får ett försprång genom att vara ordentligt påläst. Hade jag inte tyckt det hade jag skitit i travet helt och hållet. 
Answer to: "Visst behöver man tur, men man kan minimera turen man behöver gen"
|
|
Det är klar ja har ett försprång om man ser till erfarenheten..har man suttit "några" år bakom hästrumpan o tränat travare så sitter de någonstans...men man behöver ändå den där turen med sig..tycker mer att man ska säga skicklig spelare än använda seriös o oseriös..säger mer ! Travspelet är ett av de farliga spelen just för att de lockar med ett inslag av skicklighet o att försöka bli påläst.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-20 21:52:22
|
|
Å så gillar ja hästar o tävling...men de gör väl "alla" ! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-12-20 22:14:38  Det är klar ja har ett försprång om man ser till erfarenheten..har man suttit "några" år bakom hästrumpan o tränat travare så sitter de någonstans...men man behöver ändå den där turen med sig..tycker mer att man ska säga skicklig spelare än använda seriös o oseriös..säger mer ! Travspelet är ett av de farliga spelen just för att de lockar med ett inslag av skicklighet o att försöka bli påläst.. 
Answer to: "Det är klar ja har ett försprång om man ser till erfarenhet"
|
|
Lite roligt att vi tycker så olika om allting.  Att man skulle ha något försprång på liret för att man tränat häst tror jag inget på.  Är ju inte direkt så att Stig H och dom andra glänser på liret direkt.  Och då har dom ju ändå suttit bakom några fler hästar än vad du har gjort och har lite mer erfarenhet..  Så det kan man nog lägga åt sidan rätt fort.  Lopparkivet, läsa på och att vara självkritisk och att analysera vad man gör för fel är enda vägen till att bli en bra tippare enligt mig.  Jag tror att de flesta faller på att dom inte är självkritiska och anlyserar vad de gör för fel, utan dom tror att dom är "bäst i världen" ändå. Detta är bara mina tankar och jag respekterar givetvis om du tycker annorlunda även om jag omöjligt kan hålla med dig. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-20 22:53:02  Lite roligt att vi tycker så olika om allting.  Att man skulle ha något försprång på liret för att man tränat häst tror jag inget på.  Är ju inte direkt så att Stig H och dom andra glänser på liret direkt.  Och då har dom ju ändå suttit bakom några fler hästar än vad du har gjort och har lite mer erfarenhet..  Så det kan man nog lägga åt sidan rätt fort.  Lopparkivet, läsa på och att vara självkritisk och att analysera vad man gör för fel är enda vägen till att bli en bra tippare enligt mig.  Jag tror att de flesta faller på att dom inte är självkritiska och anlyserar vad de gör för fel, utan dom tror att dom är "bäst i världen" ändå. Detta är bara mina tankar och jag respekterar givetvis om du tycker annorlunda även om jag omöjligt kan hålla med dig. 
Answer to: "Lite roligt att vi tycker så olika om allting.:)Att man skulle ha n&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Upplever inte heller att det skulle ge någon större fördel av att jag kör hästar när jag tippar faktiskt, möjligtvis om man hade kört varenda häst i det aktuella loppet.. skämt åsido. Men att träna hästar och att spela på hästar är två skilda världar även i min bok, det gäller helt enkelt att vara påläst.  Dock är jag en kraftig motståndare till att det tävlas med kallblod så jag avstår nog den här veckan..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-21 07:27:20  Lite roligt att vi tycker så olika om allting.  Att man skulle ha något försprång på liret för att man tränat häst tror jag inget på.  Är ju inte direkt så att Stig H och dom andra glänser på liret direkt.  Och då har dom ju ändå suttit bakom några fler hästar än vad du har gjort och har lite mer erfarenhet..  Så det kan man nog lägga åt sidan rätt fort.  Lopparkivet, läsa på och att vara självkritisk och att analysera vad man gör för fel är enda vägen till att bli en bra tippare enligt mig.  Jag tror att de flesta faller på att dom inte är självkritiska och anlyserar vad de gör för fel, utan dom tror att dom är "bäst i världen" ändå. Detta är bara mina tankar och jag respekterar givetvis om du tycker annorlunda även om jag omöjligt kan hålla med dig. 
Answer to: "Lite roligt att vi tycker så olika om allting.:)Att man skulle ha n&a"
|
|
Klart vi får tycka olika..en inblick i hur hästar tränas o hur lopp körs är inte fel..sedan gäller de att vara objektiv o analysera..de finns personer i sportens värld..ATG med flera som drar stor nytta av detta med tron att analysera o läsa på om hästarna hjälper..de skrattar hela vägen till banken o tar sina procent vare sig vi vinner eller förlorar..God Jul på dig o lycka till den här veckan.. 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-12-21 15:58:18  Upplever inte heller att det skulle ge någon större fördel av att jag kör hästar när jag tippar faktiskt, möjligtvis om man hade kört varenda häst i det aktuella loppet.. skämt åsido. Men att träna hästar och att spela på hästar är två skilda världar även i min bok, det gäller helt enkelt att vara påläst.  Dock är jag en kraftig motståndare till att det tävlas med kallblod så jag avstår nog den här veckan..
Answer to: "Upplever inte heller att det skulle ge någon större fördel "
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, QUASSIA LASCAUX
S 1, ELLES W.PHEDO
|
 Upplever inte heller att det skulle ge någon större fördel av att jag kör hästar när jag tippar faktiskt, möjligtvis om man hade kört varenda häst i det aktuella loppet
Tror du kommer tjäna mycket på om du inte kör häst när du tippar. 
Farligt för både dig o hästen o det känns om det måste va lite skakigt att fylla i en kupong över upploppet oxå? Och göra det bakom nånslags 12spann låter bara helgalet!
Nä, hemma i soffan framför dator eller eventuellt hos ett ombud måste jag nog rekommendera. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-21 16:35:43   Upplever inte heller att det skulle ge någon större fördel av att jag kör hästar när jag tippar faktiskt, möjligtvis om man hade kört varenda häst i det aktuella loppet
Tror du kommer tjäna mycket på om du inte kör häst när du tippar. 
Farligt för både dig o hästen o det känns om det måste va lite skakigt att fylla i en kupong över upploppet oxå? Och göra det bakom nånslags 12spann låter bara helgalet!
Nä, hemma i soffan framför dator eller eventuellt hos ett ombud måste jag nog rekommendera. 
Answer to: "Upplever inte heller att det skulle ge någon större f&oum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skämtarn...
Dock så är det inte fel att sitta och fundera på helgens V75a under en stilla skogstur i vagnen men anser inte att jag blivit en bättre tippare av själva körandet iaf. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-21 16:57:37  Skämtarn...
Dock så är det inte fel att sitta och fundera på helgens V75a under en stilla skogstur i vagnen men anser inte att jag blivit en bättre tippare av själva körandet iaf. 
Answer to: "Skämtarn...
Dock så är det inte fel att sitta och funder"
|
|
Du har inte kört tillräcklig fort bara.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-21 17:29:41  Du har inte kört tillräcklig fort bara.. 
Answer to: "Du har inte kört tillräcklig fort bara..:D"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nu drar du dina egna slutsatser, jo jag har kört både snabbjobb på rakbana, travbana samt ett x antal provlopp.. och det har inte påverkat min tipparförmåga positivt, att köra/träna häst har inte särskilt mycket gemensamt med att tippa på hästar. Tränarna brukar ju själva säga "det överlåter jag åt spelarna men min häst har bra form" för att de helt enkelt inte har bättre koll på spelet än andra.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-21 19:00:10  Nu drar du dina egna slutsatser, jo jag har kört både snabbjobb på rakbana, travbana samt ett x antal provlopp.. och det har inte påverkat min tipparförmåga positivt, att köra/träna häst har inte särskilt mycket gemensamt med att tippa på hästar. Tränarna brukar ju själva säga "det överlåter jag åt spelarna men min häst har bra form" för att de helt enkelt inte har bättre koll på spelet än andra.
Answer to: "Nu drar du dina egna slutsatser, jo jag har kört både snabbjobb "
|
|
De får stå för dig..men ja kan dra slutsattser beroende på utrustning o annat smått o gott, som träning o dagsform.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-21 19:03:28  De får stå för dig..men ja kan dra slutsattser beroende på utrustning o annat smått o gott, som träning o dagsform.. 
Answer to: "De får stå för dig..men ja kan dra slutsattser beroende p&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Utrustning känner även den påläste spelaren till, träningen är ju individuell för varje häst så vad gör det för nytta om du har kört Kalle JR. från Färjestad om det är Sixten från Jägersro som startar?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-21 19:11:43  Nu drar du dina egna slutsatser, jo jag har kört både snabbjobb på rakbana, travbana samt ett x antal provlopp.. och det har inte påverkat min tipparförmåga positivt, att köra/träna häst har inte särskilt mycket gemensamt med att tippa på hästar. Tränarna brukar ju själva säga "det överlåter jag åt spelarna men min häst har bra form" för att de helt enkelt inte har bättre koll på spelet än andra.
Answer to: "Nu drar du dina egna slutsatser, jo jag har kört både snabbjobb "
|
|
De "flesta" tränarna brukar dra in stålarna på annat än spel...men en o annan spelande tränare kusk finns de..tänk Bergsåker tex... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-21 19:13:35  Utrustning känner även den påläste spelaren till, träningen är ju individuell för varje häst så vad gör det för nytta om du har kört Kalle JR. från Färjestad om det är Sixten från Jägersro som startar?
Answer to: "Utrustning känner även den påläste spelaren till, tr&a"
|
|
De är ju naturligtvis inte heltäckande men de har gett mig "lite" mervärde... 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-12-21 19:46:09  Utrustning känner även den påläste spelaren till, träningen är ju individuell för varje häst så vad gör det för nytta om du har kört Kalle JR. från Färjestad om det är Sixten från Jägersro som startar?
Answer to: "Utrustning känner även den påläste spelaren till, tr&a"
|
|
Klockrent!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-21 19:49:24  Klockrent!
Answer to: "Klockrent!"
|
|
Säkert... 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-12-21 20:35:08  Säkert... 
Answer to: "Säkert...;)"
|
|
Berätta gärna vad du kan dra för slutsatser beroende på utrustning, träning och dagsform som inte jag kan göra beroende på att jag inte har kört häst..  vi har tillgång till samma info och att du ska kunna utläsa nåt mer av den än vad jag kan bara för att du tränat häst känns inte troligt..  men förklara gärna om du kan. 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|