1
[ 2
]
3
4
|
B_Good
|
Posted: 2011-10-27 20:56:22  Känns bara dumt att spika mot saston, kan mycket väl vara en blivande guldshäst eller elit? så som melander och örjan snackat om den. Eller rättare sagt alla runt omkring också för den delen. Kan väl förlora då han kanske inte är så bra? första långresan? underprestera? får tufft lopp?
Men är det värt att spika mot? Känns bara löjligt om han sedan går ut och vinner med några längder lunkades som han brukar.... Är snabb ut i auto också vilket är stort plus då det är uppenbar risk att Saston tidigt sitter i spets.
Hästen har helt klart imponerat och utvecklats hela tiden, tror inte han varit trött någon gång heller?
Kommer inte att spika saston, men att spika mot känns väldigt tufft.......
Answer to: "Känns bara dumt att spika mot saston, kan mycket väl vara "
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, NEW LINE
S 7, HARRY HAYTHROW
|
tror jävligt mycket på New line och systemet blir dubbelt så dyrt med Saston oavsett hur bra han är... Det funkar inte för mig. Måste nog spika.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-27 22:29:52  Känns bara dumt att spika mot saston, kan mycket väl vara en blivande guldshäst eller elit? så som melander och örjan snackat om den. Eller rättare sagt alla runt omkring också för den delen. Kan väl förlora då han kanske inte är så bra? första långresan? underprestera? får tufft lopp?
Men är det värt att spika mot? Känns bara löjligt om han sedan går ut och vinner med några längder lunkades som han brukar.... Är snabb ut i auto också vilket är stort plus då det är uppenbar risk att Saston tidigt sitter i spets.
Hästen har helt klart imponerat och utvecklats hela tiden, tror inte han varit trött någon gång heller?
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NEW LINE
|
Vad har du sett/hört Tarzan säga om Saston då?
Det senaste jag hörde var att han bör duga i brons iaf, och dit är det ju en bit till att anse att det är en elithäst.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-28 07:29:13  Känns bara dumt att spika mot saston, kan mycket väl vara en blivande guldshäst eller elit? så som melander och örjan snackat om den. Eller rättare sagt alla runt omkring också för den delen. Kan väl förlora då han kanske inte är så bra? första långresan? underprestera? får tufft lopp?
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Nä det är nog ingen idê !! Tarzan var nöjd o Örjan sa bästa chans antingen spik eller några hästar till..som Åke o Thomas..tror inte alla 3 tappar stilen.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 13:07:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, BERETTA AVANTI
|
Tror spelarna har hittat helt rätt här. De som gör upp om det är 3,4,5,9. Så jag har inte så mkt att tillföra till detta lopp. Har likt B_good lite känsla för New Line, men min känsla stämmer sällan.
Ska man ändå nämna några skrällbud så är det väl Brucan, Yoggi och MT Big. De är hyggliga hästar med bra kapacitet. Men måste nog till lite körning och tempo för att de ska duga mot topp 4. Och jag tror inte det blir ngn större körning. Om Saston får komma till ledning smidigt så blir den svårslagen, ochg ska den slås är det av de med fördelaktig position. Så om Bruce T lyckas försvara vinnarhålet kan den slå till när luckan kommer.
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2011-10-28 14:32:46
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Made in Hoff bollade med Nanok Djuhm och Yoggi Hornline senast trots dödens större delen av loppet. Har varit ute mot Mathilde Tröjborg i danska stoeliten ett par gånger i år och gjort det bra. Gynnas av distans då hon är stark och tuff och händer det lite saker i dett lopp är hon miljondraget... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-28 14:41:38  Made in Hoff bollade med Nanok Djuhm och Yoggi Hornline senast trots dödens större delen av loppet. Har varit ute mot Mathilde Tröjborg i danska stoeliten ett par gånger i år och gjort det bra. Gynnas av distans då hon är stark och tuff och händer det lite saker i dett lopp är hon miljondraget... 
Answer to: "Made in Hoff bollade med Nanok Djuhm och Yoggi Hornline senast trots dö"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Varför inte..ska man gardera Saston så är de väl bara o strecka på !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 16:51:45  Made in Hoff bollade med Nanok Djuhm och Yoggi Hornline senast trots dödens större delen av loppet. Har varit ute mot Mathilde Tröjborg i danska stoeliten ett par gånger i år och gjort det bra. Gynnas av distans då hon är stark och tuff och händer det lite saker i dett lopp är hon miljondraget... 
Answer to: "Made in Hoff bollade med Nanok Djuhm och Yoggi Hornline senast trots dö"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nanok djum kördes preparè och låg sista hela loppet med snabb spurt till slut......
Ska man tänka på det sättet så hade det varit omöjligt att tippa vinnarna av de franska loppen där skithästar besegrar bättre hästar hela tiden pga prepar
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 16:55:02  Tror spelarna har hittat helt rätt här. De som gör upp om det är 3,4,5,9. Så jag har inte så mkt att tillföra till detta lopp. Har likt B_good lite känsla för New Line, men min känsla stämmer sällan.
Ska man ändå nämna några skrällbud så är det väl Brucan, Yoggi och MT Big. De är hyggliga hästar med bra kapacitet. Men måste nog till lite körning och tempo för att de ska duga mot topp 4. Och jag tror inte det blir ngn större körning. Om Saston får komma till ledning smidigt så blir den svårslagen, ochg ska den slås är det av de med fördelaktig position. Så om Bruce T lyckas försvara vinnarhålet kan den slå till när luckan kommer.
Answer to: "Tror spelarna har hittat helt rätt här. De som gör upp om de"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Torbjörn hade varit inne på banan med bruce tooma och öppnat 1.10 första 500m bakom bilen och kändes strålande. Det kommer man mycket långt på i spetskörningen här kan jag lova......Blir inte det minsta förvånad om han spetsar och jag blir inte det minsta förvånad om han sedan kör där......Finns som sagt bra kapacitet i den travaren.
Danskarna verkar annars tro mycket på Mt Big, tidigt bud också......
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2011-10-28 22:42:24
|
Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
|
Avslutar med att måla två avdelningar. Möjligen då blir Saston A-häst om jag fegar ur med Wiiss Pen. Tror jag har ett vinnarsystem denna vecka ;-)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 23:40:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
new line är väl värd o ta med här
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-29 00:16:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, SASTON
|
5 Saston kan vara ännu en bra spik i denna favoritomgång? Spelar ensam A-häst, och plockar med New Line, Beretta Avanti och Bruce Tooma, men känslan är att jag har överstreckat?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-29 00:20:36  5 Saston kan vara ännu en bra spik i denna favoritomgång? Spelar ensam A-häst, och plockar med New Line, Beretta Avanti och Bruce Tooma, men känslan är att jag har överstreckat?
Answer to: "5 Saston kan vara ännu en bra spik i denna favoritomgång? Spelar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
håll ut! kommer fullständig analys och rank från travspanarn under natten!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-29 00:24:00  håll ut! kommer fullständig analys och rank från travspanarn under natten!
Answer to: "håll ut! kommer fullständig analys och rank från travspana"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, SASTON
|
Graveyardshift? Har du nattpatrullen? Vilken arbetsgivare har du för analysen?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-29 00:27:22  Graveyardshift? Har du nattpatrullen? Vilken arbetsgivare har du för analysen?
Answer to: "Graveyardshift? Har du nattpatrullen? Vilken arbetsgivare har du för a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kommer sitta titta på avgörande matchen i basebollfinalen inatt, så finns gott om tid över.
Dujorha är arbetsgivare för vilket lopp som skulle analyseras 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-29 01:30:10 Edited(1): 2011-10-29 01:31:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
har aldrig förstått mig på basball, men amerikansk fotboll e grejer det.
ingen jägers pga att svärmor fyller år, men får ju god whiskey och trevligt sällskap i
gengäld, hade varit fint och ta del av din analys innan man åker, travspanarn.
http://www.youtube.com/watch?v=r6O5nXdgLbQ fin bild o musik får hålla en uppe
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-29 01:33:03 Edited(2): 2011-10-29 01:40:17  har aldrig förstått mig på basball, men amerikansk fotboll e grejer det.
ingen jägers pga att svärmor fyller år, men får ju god whiskey och trevligt sällskap i
gengäld, hade varit fint och ta del av din analys innan man åker, travspanarn.
http://www.youtube.com/watch?v=r6O5nXdgLbQ fin bild o musik får hålla en uppe
Answer to: "har aldrig förstått mig på basball, men amerikansk fotboll"
|
Became a member:
Forum posts:
|
beklagar då, beror på¨hur länge due uppe till  räknar inmte med någon R& A förrens framåt 03 dock
helt okej nattmusik
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-29 01:43:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag har 5 heineken kvar-det är ett gränsfall 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-29 02:21:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
3 4 5
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-29 03:36:35 Edited(4): 2011-10-29 03:40:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
Analys och rank
Ett silverdivionslopp där 5 Saston blir storfavorit över 2640m auto. Saston har övertygat rejält med 6 segrar på senaste 8 starterna ( 2 galopper) och har visat en oerhörd styrka och fin löpskalle. Spår 5 bakom bilen får anses vara helt okej, hästen kan öppna skapligt med. Dock så kan också de invändiga hästar öppna skapligt, då de också är de värsta motbuden så riskerar Saston att få en dryg och tung inledning av loppet. Helst skulle distansen varit lite längre med, även om Saston kan springa snabbt en bit han med så föredrar han jämt och hårt tempo då han inte är tvärspeedig av sig. Med en del snabba pengarna på sig och som storfavorit är han helt ointressant med. Även om han ska räknas tidigt om det klaffar i loppet.
Mer intressant är då 3 Beretta Avanti/ Åke Svanstedt. Hästen var ute i V75 i början av året och seglade då upp som stallskrik när det vankades skoryck. Detta slutade med att hästen var okontrollerat het när Åke styrde på varvet från mål vilket slutade med mjölksyra upp över öronen sista 100. Det rör sig om en högkapabel häst med stora fartresurser i sig som nu fått ett lopp i kroppen efter långt uppehåll. Hästen utklassade då en så bra häst som Britt hudson (vann överlägset i dd-2 måndags) och såg helt lysande ut som okörd imål. Det ännu större pluset är att det långa uppehållet verkar ha gjort susen för hästen som trots 3 omstarter i loppet inte hetsade upp sig för 5 öre utan var helt kontrollerbar hela loppet för Åke.
Denan hästen kommer att tjäna fina pengar under vinterhalvåret som kommer. Här ser det upplagt ut för tidig ledning och sedan kan Åke välja vad han vill göra beroende på hur första 500 ser ut. Ett eventuellt släpp till Saston och lucka på upploppet så borde inte Beretta Avanti ha några problem med att växla förbi Saston. Given på kupongen
Den 3e hästen som blir mycket streckad är Thomas Uhrbergs 4 New Line. Tvärtemot 5 Saston så är New Line betydligt mer härdad i v75 konkurrans då han nött på där under året på stayerdistans mot hårt motstånd. Hästen har utvecklats mer och mer och är en mycket bra och komplett häst som går både från ledning och bakifrån. Senast på V75 galopperade hästen 100m före mål lite snöpligt med vad som såg ut vara segern. Därefter är han åtgärdad och formen ska vara intakt. han kan öppna hyggligt från start och bör inte ha några problem med att svara ut Saston från start. Sedan är det risk att det blir lite tjuv och rackarspel om positionerna. Sämre motstånd på pappret nu för New Line och han är väldigt tidig på klupongen med.
Loppets joker får endå 9 Nanok Djuhm anses vara. Han har under året hållit till på jägersro och danmark och tävlat mot hästar strax under V75 klass och gjort det bra. Med undantag från förra starten har väll inte hästen visat några kvaliter som gör att den ska duga till vinst i en V75 omgång. Senaste insatsen var dock smått grym! Gick på varvet från mål som 1a häst i 3e spår på 1640. FIck vandra där resten av loppet och när Uhrberg ruskade tag i linorna 250m från mål så ökade hästen bara och gick undan till en lekande lätt seger med lite sparat. Var garanterat bästa insatsen hästen gjort i karriären, 1 insats är dock svårbedömt och man vill gärna se hästen leverera likadant en gång till innan man börjar hissa den för mycket.
1 Bruce Tooma har äntligen hittat formen igen efter ett tags formtapp och visat form som den hade när den vann v75 2010. Senast hade jag själv förväntat mig mer av den efter ett riktigt smörlopp, men möjligt hästen bara hade en dålig dag. Spår 1 är inget bra, vid senaste 2 tillfällena från spår 1 så har inte hästen kunnat öppna något alls, trots att det inte finns några startkanoner spåren utvändigt så är det föga troligt att han lyckas försvara innerspåret denna gång utan 3e inner är mest troligt. Över 2640 finns dock chansen till lucka endå. Hästen är dock inget tidigt streck på kupongen och det krävs massa flax i loppet samtidigt som formen måste vara i zenit, för den som garderar en hel del.
2 M.T.BIG BUSINESS är en högkapabel strulputte som absolut inte är något att lita på, kan komma en galopp här och där. Annars finns kapacitet för vinst i ett sådant här lopp helt klart. Hästen kan öppna bättre en medel och skulle han sköta sig och få en bra position kan han räcka en bit. Stark och rejäl så distansen passar bra. Dock så var hästen sjuk vid senaste starten och det känns föga troligt han räcker till vinst redan här. Annars är det en häst jag gillar, på 5-6 ska han nog med.
11 Made in Hoff trodde jag en del på sist och hästen fick då också utdelning på sin form trots ett tungt lopp, efter flera fina insatser sista tiden. Är bortlottad härifrån och lär inte köras offensivt utan till slut och försöka få med sig pengar. EN stark och löpärlig häst är det dock, från ett bättre läge hade den varit ett platsbud med liten segerchans. Nu får den hoppas på massa galopper och högt tempo, för formen finns där.
6 Yoggi Hornline är ingen häst jag håller högt, däremot Lövgren tror mer på han vid varje start. Är en hygglig häst, men inte mer. Blev nyligen utklassad av 11 Made In hoff. Sist kom han till spets på Åby i tidigt skede och fick bestämma. Gick undna pliktskyldigt till slut och vann säkert. Riskerar hamna punchigt på det här och känns inte speciellt intressant på v75.
7 Harry haythrow har varit ute flitigt i v75 på slutet och gjort det kanonbra som tvåa 2 gånger bakom Mellby sambuca och senast 3a i Bronsfinalen, dock var hästen inte lika bra där som i tidigare starter efter ett smörlopp och kanske kan formen vara lite på väg ner? Går nu upp i klass och har fel läge, och distansen inget plus, stallet säkerligen nöjda med pengar.
8 Igloo Skift har formen absolut på topp för dagen, spåret är dock helt fel. Distansen passar bra, senaste valde Per fel väg under loppet annars hade han nog varit 4a i mål. Liksom 7an så är de säkerligen nöjda med pengar härifrån.
10 Main kronos gick hyggligt sist på V75 som 4a bakom Harry Haythrow efter att ha slickat sarg hela vägen, fel läge och distans och slicka sarg långt bak och ta vad som går till slut gäller här med.
12 SUNRISE STAR D.E är en halvhyggligt kapabel häst i botten, har dock bara 1 lopp i kroppen efter 1års frånvaro på tävlingsbanan och går inte att begära något av honom, stallet ligger lågt och hästen får starta sig i form.
Pengar med flax.
Rank
A: 3,5,4
B: 9,11,2,1,7
C: 6,10,8,12
Copyright @ travspanarn
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-29 03:44:47 Edited(1): 2011-10-29 03:48:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
copyright dessutom fantastiskt tackar hade en kepa med red sox när jag var paug hoppas dom var med och vann där då
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|