1
[ 2
]
3
4
5
6
|
|
Posted: 2011-07-18 23:59:40  Fast inte riktigt ändå.. Du ändrade från tid (som är mätbart) till farter (som mäts i tid).. Som sagt, knock out för länge sedan.. 
Answer to: "Fast inte riktigt ändå.. Du ändrade från tid (som &au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
icke, va han som hade skrivfel då han sklrev tider som då ska vara farter, korrigerade bara det till rätt formulering i min text, därmed så är det knappast jag som gjort fel, så sush på dig  
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2011-07-19 00:15:24
Answer to: "icke, va han som hade skrivfel då han sklrev tider som då ska v"
|
Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
|
 Ni måste tänka på att den ska runda ett fält där vissa springer 14 tider
Det tolkar jag som att vissa på främre volten springer 14-tider full väg.. Inte vilken hastighet de har..
 måste då ned på 1.12-1.13 tid ute i spåren
Viola måste då ned på en 12 - 13 tid, återigen måste hon göra denna tid ute i spåren..
 12-13 farte i spåren?
Felstavat men antar att det ska stå farter? Isf har vi gått från en mätbar tid (sing) till farter (hastigheter, plural)
Man kan ju inte skriva t.ex, slutfarten hamnade på 1.13.4, eller ännu värre slutfarter hamnade på 1.13.4.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-19 00:21:37   Ni måste tänka på att den ska runda ett fält där vissa springer 14 tider
Det tolkar jag som att vissa på främre volten springer 14-tider full väg.. Inte vilken hastighet de har..
Viola måste då ned på en 12 - 13 tid, återigen måste hon göra denna tid ute i spåren..
 12-13 farte i spåren?
Felstavat men antar att det ska stå farter? Isf har vi gått från en mätbar tid (sing) till farter (hastigheter, plural)
Man kan ju inte skriva t.ex, slutfarten hamnade på 1.13.4, eller ännu värre slutfarter hamnade på 1.13.4.. 
Answer to: "Ni måste tänka på att den ska runda ett fält d"
|
Became a member:
Forum posts:
|
1.  Det tolkar jag som att vissa på främre volten springer 14-tider full väg.. Inte vilken hastighet de har..
Återigen som jag skrev innan, han formulerar sin text så att den är öppen för tolkning, därför kan du inte säga att jag har fel, ett faktafel av dig min högutbildade vän  speciellt när du sedan kör dubbelmoralen och en egen tolkning  härligt å se
Som jag sa innan, när man pratar om vad hästarna springer ute i spåren som pratar man ju om farter, inte tider  därav min naturliga respons på att jag skrev farter. 
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2011-07-19 00:26:31  1.  Det tolkar jag som att vissa på främre volten springer 14-tider full väg.. Inte vilken hastighet de har..
Återigen som jag skrev innan, han formulerar sin text så att den är öppen för tolkning, därför kan du inte säga att jag har fel, ett faktafel av dig min högutbildade vän  speciellt när du sedan kör dubbelmoralen och en egen tolkning  härligt å se
Som jag sa innan, när man pratar om vad hästarna springer ute i spåren som pratar man ju om farter, inte tider  därav min naturliga respons på att jag skrev farter. 
Answer to: "1. Det tolkar jag som att vissa på främre volten springer"
|
|
Ok, kanske uttryckte mig dåligt.. Finns det någon annan "tolkning" på just det han skrev?? Utan att behöva justera orden etc.. Jag menar just från det sammanhang man tar just hans text och precis med hans ord, går det att tolka på något annat sätt än mitt??
Om man inte lever i sin egen lilla värld.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-19 00:32:01 Edited(1): 2011-07-19 00:33:08  Ok, kanske uttryckte mig dåligt.. Finns det någon annan "tolkning" på just det han skrev?? Utan att behöva justera orden etc.. Jag menar just från det sammanhang man tar just hans text och precis med hans ord, går det att tolka på något annat sätt än mitt??
Om man inte lever i sin egen lilla värld.. 
Answer to: "Ok, kanske uttryckte mig dåligt.. Finns det någon annan "t"
|
Became a member:
Forum posts:
|
om det finns någon annan tolkning, vi provar uteslutningsmnetoden så får vi se vad vi kommer fram till då.
Eftersom du tolkade det annorlunda än vad jag gjorde så antar att det är ett ja på den frågan.
och eftersom jag tolkade det annorlunda än vad du gjorde så antar jag att det är ett ja där med
Om du vill snacka om egna världar så slår du mig nog där pga mer erfarenhet av dem
nu ska jag se på 1a avsnittet säsong 4 av Brakeing bad som släpptes igår natt, Rekommenderar den varmt om du ej följt 
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2011-07-19 00:40:15  om det finns någon annan tolkning, vi provar uteslutningsmnetoden så får vi se vad vi kommer fram till då.
Eftersom du tolkade det annorlunda än vad jag gjorde så antar att det är ett ja på den frågan.
och eftersom jag tolkade det annorlunda än vad du gjorde så antar jag att det är ett ja där med
Om du vill snacka om egna världar så slår du mig nog där pga mer erfarenhet av dem 
Answer to: "om det finns någon annan tolkning, vi provar uteslutningsmnetoden s&a"
|
|
Ett modifierat Twain-citat, jag är imponerad.
Men du kom ju enbart fram till din tolkning genom att ändra om lite så det passade dig.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-19 00:45:21  Ett modifierat Twain-citat, jag är imponerad.
Men du kom ju enbart fram till din tolkning genom att ändra om lite så det passade dig.. 
Answer to: "Ett modifierat Twain-citat, jag är imponerad.:D
Men du kom ju enbar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
är det inte så människan fungerar då? du som har examen och allt.
Brukar man inte modifiera så att saker och ting passar ens egen "önskan" ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-19 00:45:21  om det finns någon annan tolkning, vi provar uteslutningsmnetoden så får vi se vad vi kommer fram till då.
nu ska jag se på 1a avsnittet säsong 4 av Brakeing bad som släpptes igår natt, Rekommenderar den varmt om du ej följt 
Answer to: "om det finns någon annan tolkning, vi provar uteslutningsmnetoden s&a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, VIOLA SILAS
|
Sry ser att jag skrev fel. TAR på mig den, men vafan börjar ni gnata om det så mycket, såklart att jag menar att springa en 1.13 tid full väg då viola måste ut och runda ett fält ute i spårena. Men jag tar mitt förnuft till fånga tack vara spanis och säger att även om dem kör 07 tempo när viola kommer så får de svårt på det långa upploppet då viola helt enkelt är från formstall och är ett av sveriges bästa sto ute i simpelt sto motstånd. Tack spanis nu tror jag att viola har så pass hårdhet att dem andra kommer kanske vilja ha rygg eller köra för ett andra pris. Madam har ju trots allt bakspår och viola är ikapp efter ca 500m!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-19 00:47:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, VIOLA SILAS
|
Om jag ska vara ärlig så tycker jag att det börjar bli dags att spänna av nu. Spanis hoppar inte på mig han förklar vad han tror att jag syftar på. ÄR DET HANS FEL ATT JAG HAR SKRIVIT FEL? (felformulering!)
Jag röstar på NEJ
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-19 00:48:23 Edited(1): 2011-07-19 00:49:54  Sry ser att jag skrev fel. TAR på mig den, men vafan börjar ni gnata om det så mycket, såklart att jag menar att springa en 1.13 tid full väg då viola måste ut och runda ett fält ute i spårena. Men jag tar mitt förnuft till fånga tack vara spanis och säger att även om dem kör 07 tempo när viola kommer så får de svårt på det långa upploppet då viola helt enkelt är från formstall och är ett av sveriges bästa sto ute i simpelt sto motstånd. Tack spanis nu tror jag att viola har så pass hårdhet att dem andra kommer kanske vilja ha rygg eller köra för ett andra pris. Madam har ju trots allt bakspår och viola är ikapp efter ca 500m!
Answer to: "Sry ser att jag skrev fel. TAR på mig den, men vafan börjar ni g"
|
Became a member:
Forum posts:
|
he he he, behöver inte tacka mig   Detta är ett lysande exempel i världen på att så lite kan göra så mkt
Bra du skrev som du gjorde, hade jag något att göra tills basebollen börja om 20 min.
Fick verkligen jobba för att försöka bevisa att jag inte hade/har fel, inte alltid favoriten vinner rotagg 
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2011-07-19 00:49:38  är det inte så människan fungerar då? du som har examen och allt.
Brukar man inte modifiera så att saker och ting passar ens egen "önskan" ? 
Answer to: "är det inte så människan fungerar då? du som har exam"
|
|
Ja jag vet att jag är bäst och skönt att du äntligen kunde erkänna det.. För det var väll vad du skrev?? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-19 00:51:25  Ja jag vet att jag är bäst och skönt att du äntligen kunde erkänna det.. För det var väll vad du skrev?? 
Answer to: "Ja jag vet att jag är bäst och skönt att du äntligen ku"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du är inte bra på att tolka saker, du får hålla dig till fakta  jag är bäst, troligen vackrast här med, och humm störst är jag nog inte så säger lurigast.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-19 00:51:48  Jag och min pappa är ju delägare i Turbolines här! Hon har varit lite osäker från start tidigare men verkar säkrare nu. Så hon kan nog få vinnarhållet eller 3 par invändigt med lite tur. Sen är det nog en slant som gäller! Hon slår ju tex aldrig en häst som Viola Silas..
Answer to: "Jag och min pappa är ju delägare i Turbolines här! Hon har v"
|
Became a member:
Forum posts:
|
får önska dig lycka till 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-19 01:50:42 Edited(2): 2011-07-19 02:04:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
ska bli kul att se om viola slår Ninotchkas rekord på 13,5 2140 volt för äldre ston 
känns som det är i fara
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-07-19 10:45:30
Answer to: "tror du hon är hårdare än viola sista biten?;:):)"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Nej det tror jag inte.  Men Viola kommer aldrig i närkamp så det är lugnt. 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-07-19 10:48:39  ska bli kul att se om viola slår Ninotchkas rekord på 13,5 2140 volt för äldre ston 
känns som det är i fara
Answer to: "ska bli kul att se om viola slår Ninotchkas rekord på 13,5 2140"
|
|
Thai Goldie kommer att slå det. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-19 11:36:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, VIOLA SILAS
|
Att det ens är en diskussion om hon ska vinna? solklart tycker jag, iaf om hon är frisk och kry, och form har hon ju. Ingen av dom andra kusarna klarar under en 14 tid tror jag, inte med nån juice kvar till upploppet iaf.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-19 12:17:20  Thai Goldie kommer att slå det. 
Answer to: "Thai Goldie kommer att slå det.:)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
aha, känns som att den bör ha viss vinstchans då 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-07-19 12:20:49  Att det ens är en diskussion om hon ska vinna? solklart tycker jag, iaf om hon är frisk och kry, och form har hon ju. Ingen av dom andra kusarna klarar under en 14 tid tror jag, inte med nån juice kvar till upploppet iaf.
Answer to: "Att det ens är en diskussion om hon ska vinna? solklart tycker jag, i"
|
|
Förmodligen vinner Viola precis som du säger.  Men du kan titta på Thai Goldies lopp på Färjestad för tre starter sedan gick 1.13.6 2140 meter auto från dödens och det var absolut inte tomt i mål.. Skulle Thai Goldie komma till ledningen så kan den nog gå en liknande tid trots att det är volt nu. 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-07-19 12:25:42  aha, känns som att den bör ha viss vinstchans då 
Answer to: "aha, känns som att den bör ha viss vinstchans då:D"
|
|
Viola vinner förmodligen. Men skulle Thai Goldie gå 1.13.5 så är det inte helt lätta att plocka 20 meter med spår på vägen.. Om Thai Goldie skulle lyckas komma till ledningen och vara som på färjestad så tror jag faktiskt att den kan 1.13.5 ungefär.. Såg inte tom ut på Färjestad från dödens. Vad tror du om det? 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6