Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Kalmar 2011-06-26
V75-3 Kalmarsundspokalen - Gulddivisionen, försök 1 i Meeting 5.
1. LAVEC KRONOS 86% 16
Kolgjini Lutfi
10. NEO HOLMSMINDE 14% 147
Juul Steen
4. HARPERS JOKER 11% 30
Takter Johnny
9. I WON'T DANCE 11% 169
Adielsson Erik
5. PERSOS SEAMAN 3% 488
Haugstad Kenneth
8. FINDERS KEEPERS 3% 91
Svanstedt Åke
6. TIMETOSAYGOODBYE 2% 360
Ohlsson Ulf
2. BEIJING MAN 1% 999
Uhrberg Thomas
3. MASTER VÄXUS 1% 946
Eriksson Håkan
7. TOM RAIDER 1% 352
Nilsson Oscar

Senast uppdaterad: 2011-06-25 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Kalmar
V75-2 Kalmar
V75-3 Kalmar
V75-4 Kalmar
V75-5 Kalmar
V75-6 Kalmar
V75-7 Kalmar
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Kalmar

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3  
Author Message
Posted: 2011-06-23 14:52:31

Became a member: 
Forum posts:

V 1, LAVEC KRONOS

S 1, LAVEC KRONOS
Till den här procenten kan jag fan inte spika lavec, så överlägsen är han inte. Och med Ludde i vagnen känns han inte helt säker heller. Enda spelvärda spiken just nu är Gidde, den har jag bestämt mig för iaf
Reply
Posted: 2011-06-23 15:07:41 Edited(2): 2011-06-23 15:22:20 Answer to: "Till den här procenten kan jag fan inte spika lavec, så öve"

Became a member: 
Forum posts:

V 6, TIMETOSAYGOODBYE
Ludde ska torska.

Lixom dom två andra stora: Sanity och Global Midnight.

Då blir det kosing.

[Edit: såg nu att Raffe spikar just dessa tre. Jeesus.. Och inte nog med det. I fjärde låser han, trots dessa spikar, på de två mest streckade och i sista har han inte heller med ngn rejäl skräll. Han hoppas helt enkelt att det skräller med ett par 15-procentare i andra och 6:e avdelningen.

Jag trodde ändå han var en hyfsad "spelare" med liiite koll på utdelning och värde m.m. Får Raffe 7 rätt så blir det kaffepengar och jackpot och kanske tom dubbel jackpot. Raffe...Suck...Men men... bra för mig. Hoppas varje tomte i landet spikar.. men om dom vinner kommer jag som vanligt svära och skrika. ]
Reply
Posted: 2011-06-23 16:44:33
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:

V 1, LAVEC KRONOS

S 1, LAVEC KRONOS
Haha spikar han alla 3 verkligen? Vilken kille, meningslöst att spela om man kör det systemet, kommer inte ens generera en lax knappt. Nä Gidde och en till ska jag ha. frågan är vem
Reply
Posted: 2011-06-23 20:33:03 Answer to: "Till den här procenten kan jag fan inte spika lavec, så öve"

Became a member: 
Forum posts:
När ludde kör så vet man ju att en stor favorit vinner om den är bäst, känns så fan mycket bättre än andra kuskar som ska köra fint. (örjan)....... Över 1640m förlorar knappast lavec kronos detta, hade kunnat spekulera om det varit 2140m, men inte nu. Totalt överlägsen vid sunda vätskor......

Spets och 1640m, då finns det inte många hästar i världen som besegrar den travaren.....Helt annan häst i spets och en renodlad sprinter.
Reply
Posted: 2011-06-23 22:40:33 Edited(1): 2011-06-24 00:05:07 Answer to: "När ludde kör så vet man ju att en stor favorit vinner om d"

Became a member: 
Forum posts:

När ludde kör så vet man ju att en stor favorit vinner om den är bäst, känns så fan mycket bättre än andra kuskar som ska köra fint. (örjan).......

Kolgjini kör rakt fram med gasen i botten och helt utan känsla.Sveriges i särklass värsta kusk.
Örjans kör skicklighet och fingertopps känsla för hästar gör honom till en av de absolut bästa kuskarna.

Edit: Om du hade varit hästen så hade det känts fan så mycket bättre att Örjan kört dig kan jag lova...
Reply
Dark_horse Posted: 2011-06-23 23:30:11 Answer to: "Ludde ska torska. Lixom dom två andra stora: Sanity och Global Mi"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 1, LAVEC KRONOS
Det underbara är att de där 3 favoriterna är de "dåliga" den här omgången, tycker jag iaf. Muscles spirit och Torgil tror jag har betydligt bättre chanser. Trodde man skulle bli tvungen att spela för matlappar på söndag men det kanske kan bli lite intressant trots allt. Sanity vinner nog inte och inte global midnight heller. Dessutom tror jag att Neo har hygglig chans att slå Lavec här.
Reply
Posted: 2011-06-24 10:47:25

Became a member: 
Forum posts:

V 10, NEO HOLMSMINDE
Ja Jag är orolig för neo holmsminde. Men vad kul att det kanske är två neo som vinner på söndag
Reply
Dark_horse Posted: 2011-06-24 10:52:07 Answer to: "Ja Jag är orolig för neo holmsminde. Men vad kul att det kanske &"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 1, LAVEC KRONOS
Nope, Royal är chanslös
Reply
Posted: 2011-06-24 21:43:54 Answer to: "När ludde kör så vet man ju att en stor favorit vinn"
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:
vad är du, 10 år gammal? Ludde tränar sina hästar för att dem ska gå i hårt tempo hela vägen och utvecklas. Dem gynnas inte av att man ska fegköra dem på speed då. Örjan har losat enormt många lopp då han kör fegt......

Hur många lopp tror du inte ludde vunnit pga han får spets gratis då de flesta vill släppa till han i vetkskap att han ger dem chansen att vinna loppet OM de har en bättre häst.

Sällan ludde kört "bort" en favorit,,,,,
Reply
Posted: 2011-06-24 22:45:00

Became a member: 
Forum posts:

V 1, LAVEC KRONOS
Ähh va fan, alla ni som ja "Ludde non believers! han vinner väl ändå nu. straffen känns given.. öppet mål... sorry...
Reply
Posted: 2011-06-24 22:45:42

Became a member: 
Forum posts:
Spets och slut Lavec största motståndare är inte Neo utan galopp.
Reply
Posted: 2011-06-24 23:37:18 Answer to: "vad är du, 10 år gammal? Ludde tränar sina hästar f&ou"
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:
Folke:Hänvisa gärna till en källa !
Kolgjini vinner som Kihlström med 34% av sina favoriter enlig mina siffror.

Men när det kommer till frågan vem av dom som är den Skickligaste kusken så är det inte många som kan något om trav som röstar på Kolgjini om du tror det,hahahahahaha!!!

http://www.solvalla.se/trav-nyheter/nyheter.asp?nyhetsid=1353&sprakid=1

P.s. Jag är äldre än 10år,om du inte tror mig så kan vi träffas face to face.

(Ludde är bra på att träna hästar och jag spikar allt honom ibland jag också, men då alltså inte för att han är så skicklig som kusk utan för han har många väldigt bra hästar)
Reply
Posted: 2011-06-25 00:46:49

Became a member: 
Forum posts:

V 1, LAVEC KRONOS
Ludde är en hästkarl ut i fingerspetsarna och han vet hur man tränar häst. Dock kan det bli lite fel som kusk men å andra sidan, för vilken kusk blir det inte lite fel ibland ? Lavec Kronor bör vinna detta och jag tror att det är bra chans till det men kommer ändå chansgardera då motbuden är understreckade.
Reply
Posted: 2011-06-25 16:26:17

Became a member: 
Forum posts:
Dagens bästa spik: Lavec Kronos!
Reply
Posted: 2011-06-25 20:20:45 Answer to: "Folke:Hänvisa gärna till en källa ! Kolgjini vinner som Ki"
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:
I viken värld lever du i? jag har inte nämnt 1 ord om att jag tycker ludde är en bättre kusk än örjan. Jag rankar örjan som världens top 3 bästa kuskar.

Men däremot tycker jag att ludde är bättre på att vinna med klara favoriter/bästa hästarna i loppen än vad örjan är. Det kan du tolka som du själv vill..... Sällan man ser ludde förlora med en klar favorit där det varit hans begränsade körskicklighet som varit orsaken. Däremot förlorar örjan för ofta lopp på grund av att han ska balansera på gränsen där han vill vinna loppet men samtidigt ge hästen ett så snällt lopp som möjligt.

Till sist, Lavec kronos är den säkraste spiken denna omgång, knappast den bästa. Shooter..........
Reply
Posted: 2011-06-25 21:19:06

Became a member: 
Forum posts:
ludde är också bäst på att galloppera med favoriter.
Reply
dujorha Posted: 2011-06-25 21:22:00 Answer to: "ludde är också bäst på att galloppera med favoriter."

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Bäst i världen !!
Reply
Posted: 2011-06-25 23:58:17

Became a member: 
Forum posts:

V 1, LAVEC KRONOS
bara jag som tycker att Luddes hästar varit ganska veka på slutet..? tänker då främst på i onsdags. Men har även kollat in alla andra starter han gjort i veckan, inget vidare facit även om de inte vart nån kanon som Lavec Kronos han kört i varje lopp.
Reply
Posted: 2011-06-26 09:59:14 Answer to: "bara jag som tycker att Luddes hästar varit ganska veka på slute"
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:
Fokusera på lavec kronos istället? han var väldigt fin senast. Så det finns nog inga orosmoment.... Men tycker inte att luddes har gått dåligt, i onsdags?
Reply
dujorha Posted: 2011-06-26 11:18:55

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Ja tyckte Harpers kämpade bättre sist än förut..men om han är mäktig att rå på Luddes..nja..
Reply
1   [ 2 ]   3