1
[ 2
]
3
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-17 11:28:11
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Skolös var Rune då o släpade på JOP gjorde han..."brukar" bli bättre me Uffe o skolös...tycker ja !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-17 11:30:30  hakade på bra bakom halstra lotus för tre starter sedan men blev bakdragen av en trött konkurrent varpå han har en nolla i kulumen. Petri sa att han körde i 1.28/2000 hästen känns väldigt fin i träning desutom. Starka papper och Järvsö rune kanske får det svettigt på lördag och är inte spelbar som en spik längre.
Answer to: "hakade på bra bakom halstra lotus för tre starter sedan men blev"
|
|
Hästen ser trög ut.. men du har en grann form just nu o får in dom på löpande band...så !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-17 23:13:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TORDIVEL
|
om ni letar skräll. så ska jag varna för 3an .
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-06-18 00:48:32
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 8, MANA GRABBEN
S 2, JÄRVSÖ RUNE
|
Går Järvsö Rune barfota och gör om senaste insatsen blir han givetvis väldigt svårslagen. Dock är det inte säkert att han kan gå barfota, dessutom aviserar Gunnar Melander ett offensivt upplägg med Myllarfaks och så härdad som den är måste han räknas som en farlig utmanare trots de dryga tilläggen.
Bakom dessa tycker jag även att Mana Grabben är mycket intressant med tanke på hur förbättrad han var i debuten för Bergh senast. Bättre distans nu också.
Filho är van vid hårt motstånd och är streckmässigt mycket intressant här.
Plenkrutt bör vara lite kort i rocken, men man vet aldrig vad Adielsson och körspö kan ha för effekt på denne segermaskin.
Rank: 2, 13, 8, 11, 5
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-18 07:18:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men även du måste blivit imponerad av hästen senast?
– Han var bra. Jag satt i andra ytter och sen kom de farande redan 1 100 kvar men då satt jag kvar. Sen tog jag ut honom på långsidan och då small det bara till. Han gick 1.22 sista 500 metrarna och det är bra. Jag körde honom under torsdagen och det känns som att han är på hugget.
Senast tävlade Järvsö Rune utan skor på alla fyra hovarna vilket gav en bra effekt. Men det kommer hästen med största sannolikhet inte göra på lördag.
– Varför jag körde barfota senast var för att det var i slutet av skoperioden, så jag valde mellan att sko om eller köra barfota runt om. Nu har vi skott om och det mest troliga är att det blir skor men jag tror inte det har någon större betydelse, säger Jan-Olov Persson till Trav365.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-18 10:52:14  om ni letar skräll. så ska jag varna för 3an .
Answer to: "om ni letar skräll. så ska jag varna för 3an ."
|
|
Känsla eller något mer ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-18 11:09:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, MYLLARFAKS
|
Just nu har jag spik på myllarfaks, men har som sagt inte bestämt mig vilket lopp jag ska spika än, men som strecken ser ut nu så håller jag kvar vid myllarfaks, mina susare var ju nästan favoriter såg jag nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-18 11:13:58  Just nu har jag spik på myllarfaks, men har som sagt inte bestämt mig vilket lopp jag ska spika än, men som strecken ser ut nu så håller jag kvar vid myllarfaks, mina susare var ju nästan favoriter såg jag nu.
Answer to: "Just nu har jag spik på myllarfaks, men har som sagt inte bestäm"
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, MYLLARFAKS
|
Tror Myllar tar hem detta. Jag kör den som utgångshäst. Goda förutsättningar för att den tar hem detta.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2011-06-18 16:06:35
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Detta vinner Erik! Norskarna brukar höja sig rejält när dom kommer till Sverige och 26.6 som PLENKRUTT gått på Harstad kan nog omräknas till ca 24.6 på en fin 1000 metersbana. Banrekordet på Harstad för äldre varmblod ligger på 13.3 autostart! Kallblodens BR ligger på 23,4 och innehas av Moe Odin på KORT distans. Vad han kunde på fina banor vet ju de flesta. Voltrekordet på Harstad är 25.6 även det över kort distans. Blir tufft att hämta tillägg på den! En rolig spik i ett lopp där "alla" garderar.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-06-18 17:06:37  Detta vinner Erik! Norskarna brukar höja sig rejält när dom kommer till Sverige och 26.6 som PLENKRUTT gått på Harstad kan nog omräknas till ca 24.6 på en fin 1000 metersbana. Banrekordet på Harstad för äldre varmblod ligger på 13.3 autostart! Kallblodens BR ligger på 23,4 och innehas av Moe Odin på KORT distans. Vad han kunde på fina banor vet ju de flesta. Voltrekordet på Harstad är 25.6 även det över kort distans. Blir tufft att hämta tillägg på den! En rolig spik i ett lopp där "alla" garderar.
Answer to: "Detta vinner Erik! Norskarna brukar höja sig rejält när dom "
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 8, MANA GRABBEN
S 2, JÄRVSÖ RUNE
|
Tyvärr tror jag att de usla rekordtiderna på Harstad snarare speglar vilken låg nivå det är på hästarna som tävlar där än att själva banan är långsam. Moe Odin gjorde säkert inte mer än han behövde vid den där 23.4-segern. Plenkrutt's segrar där säger abslout inget enligt mig. Men vi får se, du kanske har rätt 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2011-06-18 17:36:59  Tyvärr tror jag att de usla rekordtiderna på Harstad snarare speglar vilken låg nivå det är på hästarna som tävlar där än att själva banan är långsam. Moe Odin gjorde säkert inte mer än han behövde vid den där 23.4-segern. Plenkrutt's segrar där säger abslout inget enligt mig. Men vi får se, du kanske har rätt 
Answer to: "Tyvärr tror jag att de usla rekordtiderna på Harstad snarare spe"
|
Forum posts: 7100
|
En kombination givetvis men att banan är osnabb är det dock inget tvivel om enligt mig. Jag tror att kombinationen, bana, kusk och spö gott och väl kan göra ett par sekunder och då måste han räknas mycket tidigt!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-18 19:09:51  Detta vinner Erik! Norskarna brukar höja sig rejält när dom kommer till Sverige och 26.6 som PLENKRUTT gått på Harstad kan nog omräknas till ca 24.6 på en fin 1000 metersbana. Banrekordet på Harstad för äldre varmblod ligger på 13.3 autostart! Kallblodens BR ligger på 23,4 och innehas av Moe Odin på KORT distans. Vad han kunde på fina banor vet ju de flesta. Voltrekordet på Harstad är 25.6 även det över kort distans. Blir tufft att hämta tillägg på den! En rolig spik i ett lopp där "alla" garderar.
Answer to: "Detta vinner Erik! Norskarna brukar höja sig rejält när dom "
|
Became a member:
Forum posts:
|
riskerar dödens igen och då vinner han inte. Järvsö rune är ett riktigt fint kallblod och från ledningen lär han inte förlora detta......
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-06-18 19:12:51  En kombination givetvis men att banan är osnabb är det dock inget tvivel om enligt mig. Jag tror att kombinationen, bana, kusk och spö gott och väl kan göra ett par sekunder och då måste han räknas mycket tidigt!
Answer to: "En kombination givetvis men att banan är osnabb är det dock inget"
|
Forum posts: 5430
|
Hörde nyss att den varit chanslös när den startat på banorna som ligger i södra Norge. Så motståndet har nog varit uselt. Jan-Ove Olsen trodde att den inte hade någon chans.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-18 21:58:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
aha, där fick man kliva av på 5 suck
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-18 21:59:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TORDIVEL
|
Har ni tänkt på att farmfurir ser ut som den där åsnan i Bamseavsnittet som handlar om trav?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-18 22:00:35
|
|
Ändrar mig i sista stund o tar bort Farmfurir !! Sjukt dålig form nu !!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-18 22:02:30  aha, där fick man kliva av på 5 suck
Answer to: "aha, där fick man kliva av på 5 suck"
|
|
Har med Farmfurir på 3 hästar o ändrar o går kort på Bergharn o den där jävla Gunnar o Myllarfaks.. så surt !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-18 22:03:18  Har med Farmfurir på 3 hästar o ändrar o går kort på Bergharn o den där jävla Gunnar o Myllarfaks.. så surt !! 
Answer to: "Har med Farmfurir på 3 hästar o ändrar o går kort p&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
suck, bergarn skulel varit snabare och täpt till, aja spela han h2h före 11an liket 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-18 22:06:21
|
|
Gunnars gick ju fan inte framåt !! o hade Bergharen hunnit upp i ryggen så vinner han.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-18 22:08:51  Gunnars gick ju fan inte framåt !! o hade Bergharen hunnit upp i ryggen så vinner han.. 
Answer to: "Gunnars gick ju fan inte framåt !! o hade Bergharen hunnit upp i rygg"
|
Became a member:
Forum posts:
|
lr om han inte tappat 30m i starten på galopp
|
|
Reply
|
|
1
[ 2