1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2011-05-24 09:57:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, TARGET HOSS
S 1, YUCCA BOKO
|
Nu är det sprinterdistans för Mathilde och då vinner hon bara utan att blinka! Det enda emot är fransyskan som känns som en säker andraplacering, resten får slåss om 3dje priset.
En reminder:
Resultatet från ovan bild förra året
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-24 13:39:27  Tror inte att det var tänkt att hon skulle starta här då Åke sagt ett tiotal gånger att hon springer på sig mjölksyra över kort distans när det går för snabbt., Hon matchas ju därför nästan uteslutande över medel när hon kan gå i ett jämnare tempo..
Answer to: "Tror inte att det var tänkt att hon skulle starta här då &A"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo, jag lovat det var tänkt, mjölksyra? alla hästar springer på sig mjölksyra när de blir trötta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-24 20:51:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MATHILDE TRÖJBORG
|
Solklart två hästarslås på Mathilde och nuit hoppas den franska är på topp så vi får se ett fint race!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-24 21:09:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Franska 10 åriga ston som aldrig tävlat utanför frankrike ger jag inte mycket till chans. Särskilt inte med en inkompetent kusk som kommer bli något så enormt bortfintad så han inte vet vad han själv heter.
nah, skärpning..........
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2011-05-24 23:21:19  jo, jag lovat det var tänkt, mjölksyra? alla hästar springer på sig mjölksyra när de blir trötta.
Answer to: "jo, jag lovat det var tänkt, mjölksyra? alla hästar springer"
|
Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
|
Jag repeterar bara vad Åke har sagt.. Men du kanske vet bättre?? Ninotchka kommer aldrig komma ute i ett tufft sprinterlopp igen, inte i hans regi iaf.. Snabblopp med 40 i första på Axevalla räknas givetvis inte..
Och alla hästar springer inte på sig mjölksyra, se bara på många av Örjans styrningar.. Hans hästar går ofta med full spänst och som fortast över mål.. Detta vore inte möjligt om de hade sprungit på sig mjölksyra.. Och det är just det som är Ninos problem, hon drar på sig mjölksyra tidigt i kortlopp när det går för snabbt..
För att återgå till loppet så blir jag mer och mer tveksam till Nuit torride.. Hon verkar väll hyfsad men att stå emot Mathilde måste bli ruskigt svårt..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-24 23:27:11  Jag repeterar bara vad Åke har sagt.. Men du kanske vet bättre?? Ninotchka kommer aldrig komma ute i ett tufft sprinterlopp igen, inte i hans regi iaf.. Snabblopp med 40 i första på Axevalla räknas givetvis inte..
Och alla hästar springer inte på sig mjölksyra, se bara på många av Örjans styrningar.. Hans hästar går ofta med full spänst och som fortast över mål.. Detta vore inte möjligt om de hade sprungit på sig mjölksyra.. Och det är just det som är Ninos problem, hon drar på sig mjölksyra tidigt i kortlopp när det går för snabbt..
För att återgå till loppet så blir jag mer och mer tveksam till Nuit torride.. Hon verkar väll hyfsad men att stå emot Mathilde måste bli ruskigt svårt..
Answer to: "Jag repeterar bara vad Åke har sagt.. Men du kanske vet bättre??"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jaså när skulle åke ha sagt det, jag inbillar mig iallafall att jag vet bättre.
Är det inte svårt att säga vad ett tufft sprinterklopp är? vet man inte det först när startlistan kommit om loppet är tufft eller inte? eller menar du med prispengar typ 100k 1a pris?
Ska korrigera dte med mjölksyra lite, efetrsom jag själv idrottat en del så kan jag säga att det åär betydligt lättare att dra på sig mjölksyra om man inte är tillräckligt tränad, då kan mjölksyran sätta in snabbare, tror inte du har tillräckligt med underlag för dra en sådan slutsats heller för den delen.
vad gäller loppet så snackar Lindqvist mycket goja som vanligt
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2011-05-25 00:00:29  jaså när skulle åke ha sagt det, jag inbillar mig iallafall att jag vet bättre.
Är det inte svårt att säga vad ett tufft sprinterklopp är? vet man inte det först när startlistan kommit om loppet är tufft eller inte? eller menar du med prispengar typ 100k 1a pris?
Ska korrigera dte med mjölksyra lite, efetrsom jag själv idrottat en del så kan jag säga att det åär betydligt lättare att dra på sig mjölksyra om man inte är tillräckligt tränad, då kan mjölksyran sätta in snabbare, tror inte du har tillräckligt med underlag för dra en sådan slutsats heller för den delen.
vad gäller loppet så snackar Lindqvist mycket goja som vanligt
Answer to: "jaså när skulle åke ha sagt det, jag inbillar mig iallafal"
|
|
Har alla intervjer med Åke från ett par år tillbaka i ett arkiv på datorn(spelarservice på den tiden de var gratis, alltså fram till för ett par månader sedan).. Hittade två citat nu på 10 minuters letande där han nämner att Ninotchka inte ska matchas över kortlopp då hon springer på sig mjölksyra..
Titta gärna på de kortlopp hon gått.. Vann iofs ett 50k lopp på vaggeryd för hästar högst 750k men efter det har det inte gått något vidare.. På valla 2 oktober bar knappt benen henne över upploppet pga MJÖLKSYRA och senaste kortloppet var hon väll gått och väl 100meter efter fältet..
Vad din mjölksyratröskel har med Nino att göra vet jag dock inte..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-25 00:07:03  Har alla intervjer med Åke från ett par år tillbaka i ett arkiv på datorn(spelarservice på den tiden de var gratis, alltså fram till för ett par månader sedan).. Hittade två citat nu på 10 minuters letande där han nämner att Ninotchka inte ska matchas över kortlopp då hon springer på sig mjölksyra..
Titta gärna på de kortlopp hon gått.. Vann iofs ett 50k lopp på vaggeryd för hästar högst 750k men efter det har det inte gått något vidare.. På valla 2 oktober bar knappt benen henne över upploppet pga MJÖLKSYRA och senaste kortloppet var hon väll gått och väl 100meter efter fältet..
Vad din mjölksyratröskel har med Nino att göra vet jag dock inte..
Answer to: "Har alla intervjer med Åke från ett par år tillbaka i ett"
|
Became a member:
Forum posts:
|
det är nice att du har arkiv att leta i, är aldrig fel.
jag förklarade inte MIN mjölksyratröskel, jag förklarade hur det fungerar med mjölksyra,inget illa,l men du verkar inte ha idrottat något själv, då hade du nog vetat mer av hur det fungerar med mjölksyra.
jo, jag har sätt alla hästesn starter i princip, så jag har ganska bra koll, inbillar jag mig iallafall.
tycker du att det är konstigt om hästen blir trött sista 100m och får mjölksyra när man öppnar varvet på 10,5 när man gjort 1 start på 10 månader innan?
finner du det märkligt eller?
sedan att du pga detta drar en slutsats att hästen inte ska starta över kort distans finner jag lite märkligt borde jag säga.
tror du själv på att det loppet hon var 100m efter i mål berodde på mjölksyra?
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2011-05-25 00:22:34  det är nice att du har arkiv att leta i, är aldrig fel.
jag förklarade inte MIN mjölksyratröskel, jag förklarade hur det fungerar med mjölksyra,inget illa,l men du verkar inte ha idrottat något själv, då hade du nog vetat mer av hur det fungerar med mjölksyra.
jo, jag har sätt alla hästesn starter i princip, så jag har ganska bra koll, inbillar jag mig iallafall.
tycker du att det är konstigt om hästen blir trött sista 100m och får mjölksyra när man öppnar varvet på 10,5 när man gjort 1 start på 10 månader innan?
finner du det märkligt eller?
sedan att du pga detta drar en slutsats att hästen inte ska starta över kort distans finner jag lite märkligt borde jag säga.
tror du själv på att det loppet hon var 100m efter i mål berodde på mjölksyra?
Answer to: "det är nice att du har arkiv att leta i, är aldrig fel.
jag f&"
|
|
Självklart kan man inte dra jättestora slutsatser på två lopp men det faktum att nästan aldrig springer kortlopp samt att Åke själv säger att hon drar på sig mjölksyra när det går för snabbt kan man dra slutsatser av..
Jag har löptränat i hela mitt liv men vad har det med hästarna att göra?? Menar du att Ninotchka inte är tillräckligt tränad?? Förstår inte vad du försöker få fram..
Du borde för övrigt bli travtränare själv då du enligt egen utsago vill verka bättre än Sveriges främste tränare..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-25 00:48:32  Självklart kan man inte dra jättestora slutsatser på två lopp men det faktum att nästan aldrig springer kortlopp samt att Åke själv säger att hon drar på sig mjölksyra när det går för snabbt kan man dra slutsatser av..
Jag har löptränat i hela mitt liv men vad har det med hästarna att göra?? Menar du att Ninotchka inte är tillräckligt tränad?? Förstår inte vad du försöker få fram..
Du borde för övrigt bli travtränare själv då du enligt egen utsago vill verka bättre än Sveriges främste tränare..
Answer to: "Självklart kan man inte dra jättestora slutsatser på tv&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du påstår fortfrande att han sagt det, men du vill inte säga var eller när.
Du har inte tänkt på att det kan vara tillfälligheter om hästarna springer kort lr medeldistans?
jag menar att får hästar mjölksyra beror det i princip alltid att hästen är en bit från formen.
jag försöker inte verka bättre än någon, ville bara ha svar var du fick ditt påstående ifrån.
Åke har då aldrig nämnt något om det till mig, och för din kunskaps skull så har jag en b-tränar utbildning om det är till någon nytta
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-25 07:23:57
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Loppet Grabbar... Uffe borde väl kunna släppa till Erik o Flemming kan väl inte börja backa här..? Då är det nog så att Flemming kan köra en lugn dödens o ta ner allt på sista halvvarvet... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-25 09:05:43
|
|
Förlängt Live för allt strul !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-25 09:14:35  Förlängt Live för allt strul !! 
Answer to: "Förlängt Live för allt strul !! :)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, TARGET HOSS
S 1, YUCCA BOKO
|
Varför en smilegubbe? Med tanke på driftstörningar hela tiden (gick inte att spela igår kväll på DD t.ex) och allt annat får jag en känsla av Playstation Network-vibbar. Att då ge mig som köper årsab varje år, en månad förlängt abonnemang, det är som en piss i havet. Riktigt dåligt om jag får vara ärlig!
Åter till loppet, jag börjar tänka om lite. Självklar A-häst är Mathilde tillsammans med fransyskan, men Mathilde har ingen dokumenterad toppform + att förra Sverigevisiten sitter på näthinnan fortf. Mathilde vann DM sist, men i en intervju efter loppet var inte Flemming nöjd. Han var tvungen att gå med skor för att Mathilde inte skulle hoppa i loppet. Hur ser det då ut på lördag med barfotabalans?
Fransyskan har jag svårt att sätta in, fågel eller fisk.
Jag har senaste dygnet fått en känsla för Cleo Nalan + Target Hoss!
Cleo var snuskigt bra senast och Target har fått vässat träningen i en månad inför detta.
Någon som vill flika in något är det välkommet som alltid 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-25 09:22:32  Varför en smilegubbe? Med tanke på driftstörningar hela tiden (gick inte att spela igår kväll på DD t.ex) och allt annat får jag en känsla av Playstation Network-vibbar. Att då ge mig som köper årsab varje år, en månad förlängt abonnemang, det är som en piss i havet. Riktigt dåligt om jag får vara ärlig!
Åter till loppet, jag börjar tänka om lite. Självklar A-häst är Mathilde tillsammans med fransyskan, men Mathilde har ingen dokumenterad toppform + att förra Sverigevisiten sitter på näthinnan fortf. Mathilde vann DM sist, men i en intervju efter loppet var inte Flemming nöjd. Han var tvungen att gå med skor för att Mathilde inte skulle hoppa i loppet. Hur ser det då ut på lördag med barfotabalans?
Fransyskan har jag svårt att sätta in, fågel eller fisk.
Jag har senaste dygnet fått en känsla för Cleo Nalan + Target Hoss!
Cleo var snuskigt bra senast och Target har fått vässat träningen i en månad inför detta.
Någon som vill flika in något är det välkommet som alltid 
Answer to: "Varför en smilegubbe? Med tanke på driftstörningar hela tid"
|
|
Fasen ja kan väl inte va sur jämt även om ja är de.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-25 09:25:50
|
|
Ska klämma fram nåt bara lugn men vill ha värmning o provis helst ! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-25 09:34:32
|
|
Yucca har dyster stats. över distansen o barfota försöken har inte fallit bra ut heller.. tror att Erik släpps till spets här av Uffe !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-25 10:03:52  Fasen ja kan väl inte va sur jämt även om ja är de.. 
Answer to: "Fasen ja kan väl inte va sur jämt även om ja är de..;)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, TARGET HOSS
S 1, YUCCA BOKO
|
Haha menade inte så =) Det kostar dem ingenting att ge en månad gratis till alla, det är det jag menar bara 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-25 11:44:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Och Anders Lindquist tror att fransyskan slår mathilde från dödens. Men hur ofta har han rätt, samma sak varje gång nån fransos ska starta här
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-25 12:14:51  Och Anders Lindquist tror att fransyskan slår mathilde från dödens. Men hur ofta har han rätt, samma sak varje gång nån fransos ska starta här
Answer to: "Och Anders Lindquist tror att fransyskan slår mathilde från d&o"
|
|
Viv La France !! Han får väl komma hit o bo på Grand igen den "gode" Viroid kusken !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-25 12:21:50  Haha menade inte så =) Det kostar dem ingenting att ge en månad gratis till alla, det är det jag menar bara 
Answer to: "Haha menade inte så =) Det kostar dem ingenting att ge en månad"
|
|
Ja förstår det ! Tycker heller inte de sköter sig !!  Ok så !! 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|