Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2011-04-09
V75-3 The Onions lopp - Gulddivisionen, försök 1 i Meeting 3 - Sista chansen.
6. ICELAND 55% 25
Kihlström Örjan
2. BRIONI 39% 24
Lövgren Joakim
5. YIELD BOKO 23% 69
Goop Björn
9. REVEN D'AMOUR 9% 122
Larsson Fredrik B
12. BEANIE M.M. 9% 104
Lennartsson Per
3. ACCLAIM 3% 488
Eriksson Håkan
1. SCARLETS AINO 2% 428
Sundberg Hans-Owe
4. BOBTAIL 2% 478
Adielsson Erik
7. COLOMBIAN NECKTIE 1% 454
Untersteiner Johan
8. TARGET HOSS 1% 999
Kontio Jorma
10. SIR REMINGTON 1% 908
Eriksson Christoffer
11. EXCALLIBUR 1% 322
Svanstedt Åke

Senast uppdaterad: 2011-04-09 18:00:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Solvalla
V75-2 Solvalla
V75-3 Solvalla
V75-4 Solvalla
V75-5 Solvalla
V75-6 Solvalla
V75-7 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Solvalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3  
Author Message
Post removed Posted: 2011-04-06 17:14:06   Answer to: "Att Iceland får på sig stängt o laddas är högst "
B_Good Posted: 2011-04-06 19:22:11 Answer to: "Beanie är väl inte så intressant här.. från dett"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 2, BRIONI

S 1, SCARLETS AINO
PÅ senaste insatsen o spåret kommer han bli väldigt lite streckad känns det som o han är i mina ögon högkapabel så nog får han plats på systemet..
Reply
Posted: 2011-04-06 20:59:48 Answer to: "Men vad hjälper dettta!! Tycker du han har sett bra ut ...!? Tror in"

Became a member: 
Forum posts:

V 11, EXCALLIBUR

S 6, ICELAND
Iceland är en helt annan häst med helstängt och barfota.
Reply
dujorha Posted: 2011-04-07 08:47:07 Answer to: "Men vad hjälper dettta!! Tycker du han har sett bra ut ...!? Tror in"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Nä ojämn så det förslår o lite konstigt vart det sist när hästen tog fatt på slutet... gick ju inget från start men med helstängt o laddning så blir det full rulle från start o Örjan trycker nog ordentligt i 300-400 meter !! Björnis har ju en årsdebutant här som blir favo o de är med mitt mått inte opt. Frågan är om han är den som svarar hårt då...
Reply
Post removed Posted: 2011-04-07 09:56:30   Answer to: "Nä ojämn så det förslår o lite konstigt vart det"
Posted: 2011-04-07 11:10:04

Became a member: 
Forum posts:
Lutar åt spik på Brioni för mig, snabb ut och även om han inte skulle spetsa så sitter han i andra spår direkt
Reply
dujorha Posted: 2011-04-07 12:42:00 Answer to: "Nu har jag inte analyserat loppet klart ännu men tror inte du att det "

Jo det är rätt tufft lopp som går fort om det blir bra bana !! Framspår o kanske Reven från spår 9 men de måste klaffa !! Blir en hård öppning o är Björn med i den så kommer de att gå fort, årets roligast snabblopp med mer än två bra hästar !! Försöker nog gå kort här...tycker Pers inte är någon sprinter o spår 12 känns kallt !!
Reply
dujorha Posted: 2011-04-07 12:51:56

Vädret säger soligt men rejält blåsigt....
Reply
Posted: 2011-04-07 16:34:40

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ICELAND

S 6, ICELAND
Denna häst gillar jag. SPIK!
Reply
Posted: 2011-04-07 20:41:59

Became a member: 
Forum posts:

V 5, YIELD BOKO
Brioni känns hetast just nu, men jag vill gärna ha med Scarlets Aino som var jättebra den här tiden i fjol, och kanske fått samma upplägg igen?
Reply
dujorha Posted: 2011-04-08 11:34:31 Answer to: "Brioni känns hetast just nu, men jag vill gärna ha med Scarlets A"

Vet ju inte hur Hans-Ove tänker.. försöker mörka hur han tänker sig det hela.. spontant så skulle man vilja ha en laddning från spår 1...
Reply
Posted: 2011-04-08 19:57:36
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 5, YIELD BOKO
Loppanalys av Travnets Berglund.

• V75 på Solvalla i helgen och det är alltid en högtidsstund. Riktigt bra travsport bjuds vi också på med Gulddivisionen (årets bästa lopp!) som självklar höjdpunkt. Det finns gott om tänkbara spelidéer och jag ser fram emot en trevlig eftermiddag som förhoppningsvis ger ett bra ekonomiskt utfall.

Analys Solvalla V75-3:

• Veckans gulddivision är också sista chansen för de som vill kvala in till Olympiatravet och en seger här gör att man är direktkvalificerad och en bra prestation av rätt häst kan nog ge ett wild card. Ett riktigt topplopp är det i alla fall, men det var synd att Beanie M.M. fick ett så iskallt läge och det känns lite fel att det är tolv hästar med i stället för tio.

I nuläget är 2 Brioni knapp favorit och han kommer från fina prestationer mot tufft motstånd i Frankrike. Han är givetvis med i segerstriden här också, men han radar inte upp segrarna längre och till skillnad mot vad många andra verkar tro så är jag inte inne på att han når ledningen. För det första kommer han inte förbi 1 Scarlets Aino, men där räknar jag med att röd kusk släpper utan att bråka. Däremot blir det bekymmersamt att hålla ut 5 Yield Boko om Björn Goop laddar, och det bör han väl göra för att komma ner på innerspår?

Jag tror däremot inte att Björn Goop vill köra Yield Boko i ledningen i dennes årsdebut och det bäddar för att 6 Iceland får överta täten. Jag påminner om att Iceland tog en längd på Brioni i starten i Elitloppet med liknande förutsättningar – detta trots att Brioni då var gynnad av att det var 1609 meter och ett längre anlopp i starten. Nu är det inte så och det är dessutom inte alltid som Brioni blixtrar till från start.

Iceland var visserligen seg senast och blev avhängd runt sista kurvan för att sedan komma tillbaka starkt över upploppet. Visst beror det till en del på att hans form inte är på topp ännu, men största anledningen är nog att han har tävlat med öppet huvudlag vilket gör honom loj och ofokuserad. Egentligen är det chansartat att spika Iceland innan man vet om det blir helstängt huvudlag eller inte, men jag räknar med att ”Tarzan” är intresserad av att vinna detta lopp och då bör det bli skygglappar på – barfota runt om utgår jag från att han går igen. I spets förlorar knappast Iceland det här loppet och eftersom han inte ser ut att bli klar favorit är han intressant att spika.

Blir öppningen tuff och Iceland bommar ledningen kan 9 Reven d’Amour och 12 Beanie M.M. komma in i matchen. Reven d’Amour var positiv i årsdebuten även om han kanske borde ha vunnit lite enklare med tanke på hur loppet blev kört, men han sprang i alla fall rakare i vagnen och bör bli bättre med loppet i kroppen. Beanie M.M. var som väntat en kall favorit från bakspår på Jägersro i årsdebuten, men gick ett okej lopp och ska vara mycket förbättrad med loppet i kroppen. Nu kanske det blir barfota runt om och norskt huvudlag vilket låter intressant, men för att han ska hinna fram krävs det att loppet blir ”konstigt” kört i täten.

Yield Boko har jag stor respekt för, men det bör bli tufft att vinna direkt i årsdebuten mot dessa hästar. Får han rygg ledaren kan han dock inte räknas bort helt och garderar man loppet ska han nog med. Övriga bör inte duga.
Reply
Posted: 2011-04-08 22:52:00

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ICELAND
5-6 ska räcka mycket gott här känns det som, någon av dem spetsar och det är bokstavligen GULDvärt speciellt på valla i detta lopp för inte tar Brioni ner nån av dessa från dödens? njeee.. detta känns tryggt. Mycket tryggt faktiskt.
Reply
Dark_horse Posted: 2011-04-08 23:25:24

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 9, REVEN D'AMOUR
Iceland är nog klar om barfota och helstängt, men man vet aldrig med Tarzan och eftersom jag inte hinner vänta till efter värmningen blir det ingen spik. Brioni vinner förmodligen om Iceland är trög igen. Men jag gillar Reven d'Amour för mycket för att lämna honom utanför kupongen, väntar bara på att det ska lossna för denne kanon. Men det lär nog inte hända i nuvarande regi... Tänk Reven hos Svanstedt, mums
Reply
Posted: 2011-04-09 12:22:37
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ICELAND

S 6, ICELAND
Icland blev hängandes sist och då med öppet huvudlag idag vill man inte att samma scenario ska inträffa, barfota och helstängt betyder spets runt om, även om björn hinner förre så kör han en häst som årsdebuterar och släpper nog till Iceland. Toppchans.
Reply
Posted: 2011-04-09 12:26:35 Answer to: "Icland blev hängandes sist och då med öppet huvudlag idag v"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ICELAND
spelar på samma scenario faktiskt... han BÖR släppa spik.
Reply
Posted: 2011-04-09 12:31:11

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ICELAND
Även här infinner sig samma känsla... Iceland vinner. Han kör mot spets och sen är förhoppningsvis loppet över..
Reply
Posted: 2011-04-09 12:40:18

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ICELAND
Hmmm

- Jag har feeling för att Iceland gör ett riktigt bra lopp idag, säger Örjan Kihlström.
Reply
Posted: 2011-04-09 13:42:02

Became a member: 
Forum posts:
Spik Iceland. Yield Boko släpper spets och sen bör det vara toppchans.
Reply
Posted: 2011-04-09 14:00:30

Became a member: 
Forum posts:
någon hört om tarzan bestämt sig för typ av huvudlag än?
Reply
1   [ 2 ]   3