Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Bergsåker 2011-04-02
V75-1 Silverdivisionen, försök 7.
3. CLASSIC TILE 48% 22
Svanstedt Åke
11. YELLOW EDEN 36% 28
Kihlström Örjan
1. KATJING 13% 82
Adielsson Erik
2. MONSTER DRIVE 13% 100
Lennartsson Per
6. ISAK C.D. 6% 198
Olsson Daniel
7. PERSOS SEAMAN 5% 262
Goop Björn
5. AVANTO 4% 158
Kontio Jorma
8. HIGHLIGHT BRIZARD 4% 207
Andersen Troels
4. KICK PARTY 1% 945
Eriksson Peter
9. SUNNAN TIBBE 1% 999
Johansson Jan-Olof
10. URAN HORNLINE 1% 999
Lindqvist Ove A
12. UTAH HORNLINE 1% 722
Wallin Tony

Senast uppdaterad: 2011-04-02 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Bergsåker
V75-2 Bergsåker
V75-3 Bergsåker
V75-4 Bergsåker
V75-5 Bergsåker
V75-6 Bergsåker
V75-7 Bergsåker
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-1 Bergsåker

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5   6   7  
Author Message
Posted: 2011-03-29 11:47:42 Answer to: "Plusgrader i Sundsvall på lördag enligt prognos..:)"

Became a member: 
Forum posts:
På lördag sker det. Ja, det blir faktiskt lite smygpremiär redan på fredagen. Den lite svala luften som nu täcker Skandinavien ersätts av varmare luft och skiftet sker på fredag-lördag.

Från klart.se
Reply
Posted: 2011-03-29 13:39:16 Answer to: "På lördag sker det. Ja, det blir faktiskt lite smygpremiär "

Became a member: 
Forum posts:

V 1, KATJING

S 2, MONSTER DRIVE
Om det blir plusgrader hur blir banan då tro??
Vet ju hur Axvalla blir när tjälen släpper tex..hmn
Reply
Posted: 2011-03-29 15:44:23 Answer to: "Om det blir plusgrader hur blir banan då tro?? Vet ju hur Axvalla bl"

Became a member: 
Forum posts:

V 11, YELLOW EDEN
Tror du det har hunnit sätta sig någon tjäle igen sedan senaste "släppet"?
Reply
Posted: 2011-03-29 16:36:12 Answer to: "Plus att barfotan kanske inte går den här gången...:("

Became a member: 
Forum posts:

V 11, YELLOW EDEN

S 1, KATJING
Det är ganska okomplicerat för om YE inte kan gå barfota, så är den mer eller mindre chanslös.
Reply
Posted: 2011-03-29 19:54:19 Answer to: "Tror du det har hunnit sätta sig någon tjäle igen sedan sen"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 1, KATJING

S 2, MONSTER DRIVE
Va fan säger du..trodde det var isbjörnar på Bergsåker fram till maj månad.. typ!?
Reply
Posted: 2011-03-29 21:32:03

Became a member: 
Forum posts:
Spetsar monster drive så garanterar jag till 100% att classic tile blir släppt till spets.

Katjing, vet ej om erik släpper, men kan han hålla spets?

danne med isak, kanske, borde göra.

Men jag tror att folk drar helt för stora växlar av yellow edens insats senast, som Jongly sade så är det en helt annan sak att runda 12 hästar i spåren/gå i dödens över 2640m. Grymt tveksam på hur psyket är på den hästen!

Tvekar inte att den har kapacitet för eliten, ställer mig däremot mycket tveksam till psyket......
Reply
Posted: 2011-03-29 21:37:36 Answer to: "Spetsar monster drive så garanterar jag till 100% att class"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 11, YELLOW EDEN

S 1, KATJING

ställer mig däremot mycket tveksam till psyket......

Baserat på... vad?
Reply
Posted: 2011-03-29 21:41:06
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
bland annat loppet för 2 starter sedan där han visade ingen vinnarskalle what so ever.

Vill minnas att han gjort tveksama insatser tidigare i karriären också, hos Veijo.......
Reply
Posted: 2011-03-29 21:45:35 Answer to: "bland annat loppet för 2 starter sedan där han visade ingen vinna"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 11, YELLOW EDEN

S 1, KATJING
Det har med utrustningen att göra. En annan häst när den går barfota och med norskt huvudlag. Utrustningshästar finns det gott om. Ett "dåligt" psyke som går att fixa med norskt huvudlag är ett mindre problem.

men går den inte med optimal utrustning så behöver man inte ens strecka kusen. Den är lite som Iceland, som är en medioker häst när den går med skor.
Reply
Posted: 2011-03-29 21:49:34 Answer to: "Det har med utrustningen att göra. En annan häst när den g&a"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
vill se han klara av sådan resa innan jag tror på att psyket finns där. Krävs enormt psyke för att vinna över 2640m via dödens, sällan det inträffar i högre klasser.

Men visst, streckmässigt blir han nog betydligt mer intressant än classic tile som såg ut som om han brytit benet senast.

kanske katjing? persos seamen? highlite brizard? monster drive?
Reply
Posted: 2011-03-29 21:54:37 Edited(1): 2011-03-29 21:56:18
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 11, YELLOW EDEN

S 1, KATJING
Nu utgår vi från att YE får dödens. Långt ifrån solklart. Han har bra ryggar och är själv startsnabb. Inte helt omöjligt att han får tredje ytter eller liknande med lite flyt (typ ngn som hoppar). Dessutom kan det finnas ett gäng som vill ha innerspår med tanke på distansen.

Ett annat scenario är att han ligger i ryggar till en början och går upp i dödens 1000 kvar. En annan sak än att ligga där hela loppet.
Reply
Dark_horse Posted: 2011-03-29 22:32:40 Answer to: "Spetsar monster drive så garanterar jag till 100% att class"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 3, CLASSIC TILE

S 2, MONSTER DRIVE
Han behöver inget psyke för att slå de här blötdjuren
Reply
Posted: 2011-03-30 08:40:57 Answer to: "Han behöver inget psyke för att slå de här blötdj"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 1, KATJING

S 2, MONSTER DRIVE
Hästen har aldrig tagit 2 segrar i rad...VARFÖR ska han göra det nu i sin 32a start?
Om allting handlar om huvudlaget o barfota balansen kan man ju undra varför man inte kört så alltid med hästen?
Nej detta är en mycket konstig häst som jag anser inte är en spik så länge han är så ojämn som han är.
Bara för att han vann "lätt" från en rygg resa betyder det inte att han är nya Maha o går runt allt från ett bakspår...
MEN ni som tror så mycket på honom har bara att vända blad till v75-2 - lycka till!
Reply
Posted: 2011-03-30 09:05:45
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
som sagt, tror han hamnar dåligt på det och avancerar örjan till dödens så tror jag inte hästen klarar det, annars är det uppenbar risk för att bli tempotorsk från 5.e utvändigt.

I denna klass från spår 11 så hamnar man i princip aldrig 3.e ytter från det spåret.

Vill se det innan jag tror på det, men som jongly sade. Lycka till och spika han
Reply
Posted: 2011-03-30 14:36:17 Edited(1): 2011-03-30 14:37:05

Became a member: 
Forum posts:

V 3, CLASSIC TILE

S 1, KATJING
Katjing till spets och släpper til Classic Tile som vinner loppet. Katjing blir tvåa.
Reply
Dark_horse Posted: 2011-03-30 16:58:04 Answer to: "Hästen har aldrig tagit 2 segrar i rad...VARFÖR ska han göra"

V 3, CLASSIC TILE

S 2, MONSTER DRIVE
Såvitt jag vet (starterna han gjort utomlands vet jag inget om) gjorde han sin första barfota-start någonsin i sin sista start hos Veijo Heiskanen. Sedan är det väl inte så konstigt att Hultman körde honom med skor i de första 3 starterna i hans regi, han ville väl spara på extraväxeln. Jag tror det jag ser, och det jag har sett är att han har sett helt enorm ut de två gångerna han har gått med optimal utrustning.

Om nu Classic Tile inte är som bäst för dagen är motståndet minst sagt ljummet. Förstår faktiskt inte hur han ska kunna torska mot någon annan än Classic Tile i det här loppet så länge Örjan kör för vinst. Om jag spikar eller inte beror helt på vilken utrustning han går med, samt hur han och Classic värmer.

Visst, han är givetvis inte stenklar, men det behöver han inte vara så länge han är streckad under 50%. Tycker du verkligen att jag är helt fel ute?
Reply
Posted: 2011-03-30 17:01:28

Became a member: 
Forum posts:

V 11, YELLOW EDEN
Tyckte han såg kanon ut senast, visst fick han loppet lite, men han har nog toppchans nu, men jag vill ha med katjing också. topp 3 kommer jag ta
Reply
Posted: 2011-03-30 18:29:51 Answer to: "Såvitt jag vet (starterna han gjort utomlands vet jag inget om) gjord"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 1, KATJING

S 2, MONSTER DRIVE
Absolut inte fel ute MEN när jag spelar trav kan man inte gå på att han gjort ett hyggligt lopp i rygg på en häst med lucka typ 100 kvar..eller hur!?
Att runda 12 hästar från bakspår är en helt annan sak.

Hästen har ju varit KLART ojämn för min smak.

Jag kommer givetvis ha med hästen men tror inte det är en spik baserat på förra starten, det är detta som jag vill poängtera för dig och övriga.
Ska jag vara ärlig så vill jag att "hela sverige spikar" för det är bra för min lapp (OM han torskar vill säga...)
Reply
Dark_horse Posted: 2011-03-30 19:18:54 Answer to: "Absolut inte fel ute MEN när jag spelar trav kan man inte gå p&a"

V 3, CLASSIC TILE

S 2, MONSTER DRIVE
Ska jag vara ärlig är det mest starten han gjorde i augusti 2009 jag baserar spiken på, senaste starten tycker jag egentligan bara visade att det inte var någon tillfällighet att han var så bra den gången, utan att det berodde på utrustningen.

Men vi får se på lördag, kan ju faktiskt hända att jag spikar Classic Tile istället om Svanstedt är uppåt och han värmer som en demon
Reply
B_Good Posted: 2011-03-30 20:32:36

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 2, MONSTER DRIVE

S 2, MONSTER DRIVE
Tycker det ser ut som ett skoj lop där jag streckar 5-6stycken.
Highlight Brizard o Isak CD får gärna hålla sig på nuvarande streckprocent så får de följa med på systemet.
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5   6   7