1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2011-03-05 01:01:48  Analys Axevalla V75-2:
• Ett vidöppet lopp där det inte skiljer mycket mellan hästarna. De två som jag tycker är sämst har dock fått de sämsta spåren och därför nöjer jag mig med tio streck.
I så här jämna lopp är starten och positionerna ofta väldigt avgörande och därför tror jag mest på min spetsfavorit 7 Under My Thumb. Med landets vassaste springspårskusk Erik Adielsson bör det bli ledningen direkt och utan ”tokkörning” sedan kan det hålla hela vägen. Under My Thumb har gjort flera bra lopp mot ganska tuffa hästar i vinter, men senast var han lite sämre på ett opassande banunderlag. Han har fått en liten rundsmörjning efteråt och fungerar han bättre den här gången har han vettig chans att leda från start till mål. Runt tio procent på Erik i spets är lockande och han kan användas som en prisvärd A- eller utgångshäst.
Hårt betrodd är 1 Rocky Silvio som såg fin ut som fastlåst i en V75-final senast. Han är stark och rejäl och klarar sig säkert bra fast han har gått upp en klass nu. Han öppnar helt okej, men håller knappast ut Under My Thumb, men rygg på denne och lucka till slut bör passa perfekt. Ett givet bud.
6 Perfect Toll var med i samma final som Rocky Silvio senast och gjorde ett bra lopp som trea. Han har fin kapacitet och tål lite grovjobb själv och Kontio bör passa perfekt i sulkyn. Kan dock knappast ta ledningen och riskerar att få göra grovjobbet själv.
5 Mcclain är också betrodd och han har verkligen hittat storformen. Han har sett väldigt fin ut vid segrarna, men motståndet är tuffare nu och startspåret lite besvärligt. Kan duga, men känns överstreckad.
2 Benetton P. är en speedig sort som går bra varje gång han tävlar barfota runt om. Lita på att Lennartsson kör så nu så länge det inte blir spolad isbana och då kan hästen vinna med rätt lopp. 3 Johan Chou har gjort två bra lopp efter uppehåll och duger i klassen. Bra läge och lite streckad.
4 Veloz har toppform och spurtade vasst från ett svårt läge senast. Motståndet är dock tuffare här och det är även stor galopprisk från start eftersom han är besvärlig med framspår i voltstart. Kan vinna men jag tycker inte att han är så tidig den här gången.
8 Ritano Freight har visat fin kapacitet och var snabb efter galopper senast. Björn körde felfritt med honom senast och det här läget kan bli intressant om Rocky Silvio kommer iväg bra.
9 Mellby Toker har sett väldigt fin ut och formen är det inga fel på. Han är bäst barfota och anmäls han så kan han inte räknas bort. 10 Blueberrysky blev en ”hetshäst” i V75 senast efter en bra upphämtning näst senast. Han var dock inte fräsch senast och är behandlad efteråt. Även han är klassen bättre barfota och räknas om det blir den balansen. Det finns gott om streckmässigt intressanta hästar här och rejäl gardering känns rätt.
Answer to: "Analys Axevalla V75-2:
• Ett vidöppet lopp där det inte ski"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, RITANO FREIGHT
S 7, UNDER MY THUMB
|
Varflr lägger du Berglunds spelkrönika här? Den hör ju hemma bland expertkommenterna. Och dessutom är det väl lämpligt att du faktiskt skriver att det är Berglunds krönika så att ingen tror att det är din analys. Eller hur?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-05 11:32:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, UNDER MY THUMB
|
Det är ju bara den här avdelningen det gäller, och visst, kan jag skriva att det är Berglunds Krönika.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-03-05 12:01:22
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 9, MELLBY TOKER
|
Verkar ju som att Under My Thumb ska köras i spets och det öppnar ju upp loppet ordentligt. Mellby Toker och Blueberrysky blir väldigt bortglömda pga galopperna men är knappast sämre än någon annan här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-05 12:04:04  Verkar ju som att Under My Thumb ska köras i spets och det öppnar ju upp loppet ordentligt. Mellby Toker och Blueberrysky blir väldigt bortglömda pga galopperna men är knappast sämre än någon annan här.
Answer to: "Verkar ju som att Under My Thumb ska köras i spets och det öppnar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ändå säger erik att perfect toll ska ha toppchans. Intressant info med tanke på att erik körde den senast och kör nu under my thumb.
behövs det någon mer info? finns inte att han svarar spets.......Jorma mot i princip....
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-03-05 12:16:53  ändå säger erik att perfect toll ska ha toppchans. Intressant info med tanke på att erik körde den senast och kör nu under my thumb.
behövs det någon mer info? finns inte att han svarar spets.......Jorma mot i princip....
Answer to: "ändå säger erik att perfect toll ska ha toppchans. Intressa"
|
V 9, MELLBY TOKER
|
Har han sagt det? När, var?
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2011-03-05 12:19:29
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 3, JOHAN CHOU
|
Johan Chou är dagens drag. Spikas på allt.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-03-05 12:20:38  Johan Chou är dagens drag. Spikas på allt.
Answer to: "Johan Chou är dagens drag. Spikas på allt."
|
V 9, MELLBY TOKER
|
Bo Falsig............
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-05 12:25:47  Bo Falsig............
Answer to: "Bo Falsig............"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Håller med... men loppet blir sämre o sämre så... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-05 12:35:35  Har han sagt det? När, var?
Answer to: "Har han sagt det? När, var?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
till vår älskade lennart forsgren
vet att han öste beröm över perfect toll senast, ingen erik gör i onödan.
Johan chou är intressant då det finns kapacitet, men är långsam ut, dålig kusk och har ingen speed alls i sig. Så vad jag undrar är hur man kan analysera loppet till att den ska vinna, andy? eller du bara härmar en viss "travexpert" som spikade den också?
Han lär ju inte vinna från dödens och han lär inte runda fältet i spåren på speed sista 500......Kommer krävas väldigt mycket tur med riktig överpace och klaff med positioner.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2011-03-05 12:54:27  till vår älskade lennart forsgren
vet att han öste beröm över perfect toll senast, ingen erik gör i onödan.
Johan chou är intressant då det finns kapacitet, men är långsam ut, dålig kusk och har ingen speed alls i sig. Så vad jag undrar är hur man kan analysera loppet till att den ska vinna, andy? eller du bara härmar en viss "travexpert" som spikade den också?
Han lär ju inte vinna från dödens och han lär inte runda fältet i spåren på speed sista 500......Kommer krävas väldigt mycket tur med riktig överpace och klaff med positioner.
Answer to: "till vår älskade lennart forsgren (L)
vet att han öste b"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 3, JOHAN CHOU
|
Ha inte sett nåt jävla travexperttips och vet inte vad du pratar om. Däremot använder jag det berömda lopparkivet och han var väl ganska bra sist eller vad tycker du?
Kan definitivt vinna från dödens.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-05 13:45:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
Öppet lopp, där mina första hästar blir 6 och 7, men vi laddar på mer än så. Finns roliga rensare här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-05 13:47:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, BLUEBERRYSKY
|
Heiskanen veijo joho
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-05 14:23:36  Ha inte sett nåt jävla travexperttips och vet inte vad du pratar om. Däremot använder jag det berömda lopparkivet och han var väl ganska bra sist eller vad tycker du?
Kan definitivt vinna från dödens.
Answer to: "Ha inte sett nåt jävla travexperttips och vet inte vad du pratar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
skillnad på motstånd och motstånd, och nej, han kan absolut inte vinna detta från dödens.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-05 14:49:43 Edited(1): 2011-03-05 14:50:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
grymt odds på perfect toll, 3,5 nu är rena gåvan
bara han inte galopperar nu pga jorma är värdelös!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-05 14:51:25
|
|
Nu har Papegojan Anders pratat upp varenda häst i detta lopp... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-05 14:52:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
VAD FAN VAR FEL DÄR? den hittar jag inte
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-05 14:54:12
|
|
Olsson är het... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-05 14:54:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Forsgren inkompeten, vart hittar han hade perfect toll galopperade? haha
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2011-03-05 14:55:09
|
Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
V 3, JOHAN CHOU
|
kom igen nu Bosse...!!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-05 14:56:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
sista gången jag håller världens värdelösa jorma i handen i voltstart. FYFAN VAD DÅLIG HAN ÄR.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|