1
[ 2
]
3
4
5
|
|
Posted: 2011-02-07 22:41:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, SAHARA DYNAMITE
S 5, SAHARA DYNAMITE
|
Hur va det kungen sa:
 Nu vänder vi blad och går vidare...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-07 22:51:17 Edited(1): 2011-02-07 22:52:43  Kan det bero på att han inte har startat sen i juli?
Nu är det klar risk för off-topic ämne som fastnar här, men nu snackar du i nattmössan angående ryan trot. Han har tagit spets varje gång han har gått med helstängt huvudlag. Oavsett spår. han spetsar lätt från spår 8 vem han än tävlar emot. Gjorde det senast i somras. Dom få gånger han inte gjort det så har han inte gått med helstängt och inte laddats. Anledningen är att Ryan kör så länge lampan lyser, så Kari väljer med omsorg när han låter kanonen skjutas ifrån från start.
Hemläxa denna gång travis. 
Answer to: "Kan det bero på att han inte har startat sen i juli? ;)
Nu är"
|
Became a member:
Forum posts:
|
har alltid torrt krut, det borde du veta
Har starten hästen gjorde i arvika från spår 7 i bakhuvudet, tror inte jag behöver säga så mkt mer 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-07 23:00:43  har alltid torrt krut, det borde du veta
Har starten hästen gjorde i arvika från spår 7 i bakhuvudet, tror inte jag behöver säga så mkt mer 
Answer to: "har alltid torrt krut, det borde du veta:)
Har starten hästen gjord"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, SIR REMINGTON
S 5, SAHARA DYNAMITE
|
Spår 3 menar du?
Tror inte han gick med helstängt då. Eller så var han sjuk. eller både och. :P
Kolla Bollnäs spår 7
Åby spår 7
Romme spår 7.
helstängt och spets i samtliga tre. På romme tog han löjligt lätt spets från spår 7 mot Little rainbow på spår 1 (Little Rainbow är ju hyfsat startsnabb).
Nu får jag sluta snacka Ryan i denna tråd... I will shut up. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-07 23:02:30  Spår 3 menar du?
Tror inte han gick med helstängt då. Eller så var han sjuk. eller både och. :P
Kolla Bollnäs spår 7
Åby spår 7
Romme spår 7.
helstängt och spets i samtliga tre. På romme tog han löjligt lätt spets från spår 7 mot Little rainbow på spår 1 (Little Rainbow är ju hyfsat startsnabb).
Nu får jag sluta snacka Ryan i denna tråd... I will shut up. 
Answer to: "Spår 3 menar du?
Tror inte han gick med helstängt då. E"
|
Became a member:
Forum posts:
|
mitt intryck är att den är som scarlest aino, den hästen är inte i närheten av hur startsnabb han en gång varit, och har samma uppfattning om Ryan Trot, kan ju ha fel men så jag känner 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-07 23:04:09  mitt intryck är att den är som scarlest aino, den hästen är inte i närheten av hur startsnabb han en gång varit, och har samma uppfattning om Ryan Trot, kan ju ha fel men så jag känner 
Answer to: "mitt intryck är att den är som scarlest aino, den hästen &au"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, SIR REMINGTON
S 5, SAHARA DYNAMITE
|
Det är möjligt att den försämrats en hel del jämfört med vad den haft för kunnande. Men undantaget SD skulle den ta spets lätt i detta gäng oavsett spår. Även om den inte är så snabb som när den var på topp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-07 23:13:43 Edited(1): 2011-02-07 23:14:01  Det är möjligt att den försämrats en hel del jämfört med vad den haft för kunnande. Men undantaget SD skulle den ta spets lätt i detta gäng oavsett spår. Även om den inte är så snabb som när den var på topp.
Answer to: "Det är möjligt att den försämrats en hel del jämf&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ska jag va ärlig skulel jag inte tro den tar sig förbi 1 enda häst i starten i detta lopp, möjligtvis colombian necktie  kanske bobtail med 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-07 23:35:39  ska jag va ärlig skulel jag inte tro den tar sig förbi 1 enda häst i starten i detta lopp, möjligtvis colombian necktie  kanske bobtail med 
Answer to: "ska jag va ärlig skulel jag inte tro den tar sig förbi 1 enda h&a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, SIR REMINGTON
S 5, SAHARA DYNAMITE
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-08 00:15:21
Answer to: ":D"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nyförtiden skiljer det inte mkt mer än spår vilken av hästarna som spetsar i översta klassen, finns några undantag dock, mesta hänger på hur hängiven kusken är 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-02-08 08:49:11
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 6, GLOBAL INVESTMENT
S 5, SAHARA DYNAMITE
|
Visst bör det va Sahara Dynamite till spets, gäsp o seger men jag sättter den "bara" som A-häst o slösar nog streck på Marshland, Global Investment o Bobtail o sitter säker hur många gånger de än kör loppet..
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2011-02-08 09:02:00  Visst bör det va Sahara Dynamite till spets, gäsp o seger men jag sättter den "bara" som A-häst o slösar nog streck på Marshland, Global Investment o Bobtail o sitter säker hur många gånger de än kör loppet..
Answer to: "Visst bör det va Sahara Dynamite till spets, gäsp o seger men jag"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 1, MARSHLAND
|
Fast med Ludde i spets så blir det ju aldrig gäsp utan luckan kommer ju garanterat för Örjan och då hänger det ju på om Sahara har något att sätta emot......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-08 09:11:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, SIR REMINGTON
S 5, SAHARA DYNAMITE
|
Kommer bevaka om Conrads Epilog får helstängt huvudlag. Då kommer den antagligen att ladda för att få rygg på SD. Är visserligen chanslös, men kan ställa till det för Marshland som jag tror har bra chans i rygg på Sahara.
Om Globalen går fram i dödens tidigt så kan det öppna upp loppet för Bobtail och Sir Remington.
Helgardering med 5 streck: 1,4,5,6,9
Vettigt lås: 1-5
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-08 12:20:27  Fast med Ludde i spets så blir det ju aldrig gäsp utan luckan kommer ju garanterat för Örjan och då hänger det ju på om Sahara har något att sätta emot......
Answer to: "Fast med Ludde i spets så blir det ju aldrig gäsp utan luckan ko"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Kan upprepa mig igen i tråden men Ludde får se hästen bli flyttad om han rycker undan o skapar lucka för t.ex Örjan !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-08 12:29:57
|
|
Startsnabbheten som Sahara visade när han vann första Elitloppförsöket från just spår 5 var najs !! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-02-08 13:31:23
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 5, SAHARA DYNAMITE
|
Står helt och hållet mellan Sahara och Marshland. Det som talar för Marshland är form och kusk, men Ludde får nog fuska bort första varvet i spets och bör då bli mycket svårslagen. Sahara Dynamite är en riktig kanon i grunden, hoppas Ludde får ordning på honom för då har han en riktig världsstjärna i stallet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-08 14:32:09  Kan upprepa mig igen i tråden men Ludde får se hästen bli flyttad om han rycker undan o skapar lucka för t.ex Örjan !! 
Answer to: "Kan upprepa mig igen i tråden men Ludde får se hästen bli "
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, SIR REMINGTON
S 5, SAHARA DYNAMITE
|
SKa Ludde ändra på sin gentlemannaregel bara pga en ägare? Skulle inte tro det.
Sedan tror jag inte dom byter tränare pga hur han kör. Snarare får han väl höra att han kanske ska sätta upp en annan kusk på hästen i fortsättningen...Vilket han borde göra självmant... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-08 15:39:59  SKa Ludde ändra på sin gentlemannaregel bara pga en ägare? Skulle inte tro det.
Sedan tror jag inte dom byter tränare pga hur han kör. Snarare får han väl höra att han kanske ska sätta upp en annan kusk på hästen i fortsättningen...Vilket han borde göra självmant... 
Answer to: "SKa Ludde ändra på sin gentlemannaregel bara pga en ägare? "
|
|
Den här har ju Elitlopps förmåga o den vill nog Ludde ha kvar så någon bjudning på lucka till Örjan blir de inte... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-08 19:34:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ludde kör väl sig till spets oavsett vad det kostar? om den håller till mål är jag mer osäker kring??
Ludde brukar väl alltid ge ryggledaren en chans också och där sitter väl Marshland?? eller?
Globalen måste väl med på alla lappar som inte väljer att gardera
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-08 21:09:54  Ryan Trot kan vara snabbare en bra dag
Answer to: "Ryan Trot kan vara snabbare en bra dag"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, SAHARA DYNAMITE
|
Skillnad att harva runt mot silverdivisionare och flyga ifrån världseliten i starten, vill minnas att Sahara öppnade neråt 05-06 i elitloppsförsöket 09, någon som har några uppgifter kring det här?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-08 21:13:52  Nej, jag tror inte, men risken finns ju alltid.
Answer to: "Nej, jag tror inte, men risken finns ju alltid."
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, SAHARA DYNAMITE
|
Kanske om Sahara fått bakhovarna avsågade längs kronranden precis innan start, endast då kan Marshland hamna i spets.
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2011-02-08 21:31:56
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
V 5, SAHARA DYNAMITE
S 5, SAHARA DYNAMITE
|
vill bara kommentera en sak. luddes gentlemannaregel gäller bara om man inte svarar honom i spetskörning eller om man släpper när han anfaller, om örjan försöker hålla upp spets så gälle rinte regeln längre. kan vara nått att tänka på också
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
|