1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2011-02-08 16:33:21  Nu förstår jag inte. Är det dåligt omdöme menar du? 
Answer to: "Nu förstår jag inte. Är det dåligt omdöme menar "
|
Became a member:
Forum posts:
|
det vet jag inte, men e ganska säker på att det behövs ett lycka till iallafall 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-08 16:47:14  det vet jag inte, men e ganska säker på att det behövs ett lycka till iallafall 
Answer to: "det vet jag inte, men e ganska säker på att det behövs ett "
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, GIGANT SLUGGER
|
Tack då! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-08 16:58:43  Tack då! 
Answer to: "Tack då! :)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
varsågod 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-02-08 18:05:16  Håller med, tycker loppet håller riktigt hög och jämn standard. En sådan som Jackal Face blir säkert lite bortglömd på spår och kusk.
Answer to: "Håller med, tycker loppet håller riktigt hög och jämn"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, PERFECT TOLL
S 1, GOOBER
|
Jackal Face börjar bli lite av en personlig favorit..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-08 20:48:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, GIGANT SLUGGER
|
Alltså jag kan inte spika. MÅSTE ha med Love you More som var fantastisk senast. Den gick 1.11,0 sista 500 i tredje spår och dödens. MKT bra insats. Det får bli ett lås:
6-7
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-08 21:25:09 Edited(1): 2011-02-08 21:29:25  Alltså jag kan inte spika. MÅSTE ha med Love you More som var fantastisk senast. Den gick 1.11,0 sista 500 i tredje spår och dödens. MKT bra insats. Det får bli ett lås:
6-7
Answer to: "Alltså jag kan inte spika. MÅSTE ha med Love you More som var f"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Love you more fick korsförlamning efter senaste starten, med tanke på det så känns det absolut inte värt att "låsa" ett lopp på 2 hästar med den. Kommer garanterat ha med den på systemet om jag garderar loppet. Men vinner inte goop detta så är det vidöppet......
Jackal face kanske blir bortglömd? tror att den är tillräckligt bra för att vinna detta med lite klaff, äntligen börjat leverera efter sin skyhöga kapacitet.
De som kan tänkas syna goopen i starten är 2,6,7,8 och då kan Perfect toll få loppet, öppnar ganska snabbt och borde hamna bra på det. Krossar allt sista 500? Blir inte det minste förvånad, men det är en knepig häst och det är klart minus att Erik kör och inte Johnny......
Även 2+10+11 kan tänkas avancera tidgt och sätta tempo i dödens....
Tror detta blir ett häftigt lopp 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-09 12:47:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LOVE YOU MORE
|
Love you more känns tydligen bättre än vad den gjorde innan senaste vinsten, trots den lilla skadan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-09 22:06:56 Edited(1): 2011-02-09 22:07:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, GIGANT SLUGGER
S 1, GOOBER
|
Gigan Slugger, fick höra lite minus från samma kille som plussade för hästen senast. Skit också, dock lämnar jag den inte !
Dessutom är ju Witasp jätteupp på sin Daylight häst trots läget..
Sedan får vi ta med "Björn Goober" i spets !
3 hästar får räcka då det är svårt med spikarna denna vecka !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-10 06:51:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
funderar på att chansa bort turbo daylight för att få upp värdet. Blir nog mycket streckad och borde få det lite svårt från detta läget. Har en ganska kass rygg i twigs tarzan också.....
Måste ha upp värdet i något lopp.........
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2011-02-10 21:20:33
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 8, JACKAL FACE
|
Spikar Jackal Face! Detta är en riktigt bra häst som ser ut att bli bortglömd denna gången. Bara Turbo Daylight emot.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-10 21:48:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, PERFECT TOLL
|
Många streck! Perfect Toll massor sparat senast (hade slagit Turbo Daylight då?), lopp i kroppen nu och blir bortglömd?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-10 21:59:31 Edited(1): 2011-02-10 22:00:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, GIGANT SLUGGER
|
Det är lite lustigt hur de stora tidningarna inte kan komma överens om förstahäst i denna avd:
Guiden: Turbo Daylight
Ronden: Goober
Expressen: Twigs Tarzan
Aftonbladet: Gigant Slugger
TT-Spektra: Perfekt Toll
PRB: Beckman
Vi Tippa: Love You More
Det skulle vara lite kul om ingen av ovanstående vann.
Det finns faktiskt inte ett enda lopp där tidningstipparna är HELT överens. Vilket är ovanligt. Den som dom är mest överens om är Tinita Love och Sahara Dynamite som tipsettor.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-10 22:43:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
Helt sjukt svårt lopp, så jag börjar från andra hållet genom att välja bort hästar.
Följande hästar går antagligen bort i nämnd ordning:
5, 12, 3, 7
Kul rensare här tycker jag Hazard Brodde är, Örjan upp och startrygg på ledaren från samma stall....
Bra mycket roligare spår och kusk än för 6, 7, 8.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 10:00:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
Drömscenariot är att lennon legend laddas och tar spets för att sedan släppa till en av 6,7,8
2 kalle palema på 28% nu är inte intressant, tror inte han pallar 2140m och är överlag överskattad i min bok.
10 Turbo daylight 27% är dåligt spår och riskerar att hamna i skiten. Verkar inte hantera att resa så bra heller, den chansas bort tills mer bevisat.
Tror snarare att Beckman är en lika bra häst som Turbo daylight och gör första starten hos kari vilket brukar vara prestationshöjande. Wallin ryggar turbo hela loppet tills 50 kvar? Kul fidus till 9% om överpace.....
Tror som alltid mest på perfect toll, tid att hämta hem pengar på han nu!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 11:03:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LOVE YOU MORE
|
Åke spikar Kalle i v75 cup. Han tror på väldigt bra chans och säger att han är ett tidigt bud, måste nog med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 12:25:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vart har han sagt att han tror på väldigt bra chans? inte har jag läst det någonstans.......
Att han spikar har väl till 99% säkerhet att göra med att hästen fick spår 2 och svanstedt tror att han ska ta spets.
Dock har svanstedt ingen koll på motståndet och spets tar han knappast.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 13:01:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LOVE YOU MORE
|
Ska räknas tidigt
"Han har utvecklats fint på sistone. Läget är bra eftersom han är snabb ut så provar jag lite för ledningen men han går även bra bakifrån. Han har en tendens att slappna av lite sista biten men brukar ta i när dom kommer på han. Han känns fortsatt fin i jobben och jag tycker han ska räknas tidigt, det blir skor runt om igen"
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 13:33:49  Ska räknas tidigt
"Han har utvecklats fint på sistone. Läget är bra eftersom han är snabb ut så provar jag lite för ledningen men han går även bra bakifrån. Han har en tendens att slappna av lite sista biten men brukar ta i när dom kommer på han. Han känns fortsatt fin i jobben och jag tycker han ska räknas tidigt, det blir skor runt om igen"
Answer to: "Ska räknas tidigt
"Han har utvecklats fint på sistone. L&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
och hur får du det till väldigt bra chans? haha
Att han spikar sig själv på ett tips från måndagen är nog inget du ska bry dig om, svanstedt har säkert inte ens orkat kolla startlistan då 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 13:59:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LOVE YOU MORE
|
Han säger att den ska räknas tidigt? Läste du inte?. I mina öron är det samma sak som bra chans iaf.
Och nej han har säkert inte kollat startlistan, kanske ännu ett tecken på att han tror väldigt mycket på den?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 15:06:56  Han säger att den ska räknas tidigt? Läste du inte?. I mina öron är det samma sak som bra chans iaf.
Och nej han har säkert inte kollat startlistan, kanske ännu ett tecken på att han tror väldigt mycket på den?
Answer to: "Han säger att den ska räknas tidigt? Läste du inte?. I mina "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo jag läste, men jag förstår inte hur man får "räknas tidigt" till "mycket bra segerchans", det bedömer jag som en oehörd skillnad, framförallt om det kommer från svanstedt som sällan ger ut hästar med "mycket bra segerchans".
Han säger att det är hans bästa chans i omgången, men han har å andra sidan inte så värst många chanser. Victor palema tycker han är en "vanlig" häst och tvekam favorit, beretta avanti har strulläge och hamnar sist från start.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|