1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2011-02-09 10:26:28  När man går i dödens och sedan vinner tämligen enkelt så är 1.12 mkt bra. I spets är det mediokert.
Answer to: "När man går i dödens och sedan vinner tämligen enkelt "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Med tanke på hur långsamt tiffany brodda öppnade så vill jag snarare påstå att gå 1.12 sista 500 från dödens är inget märkvärdigt alls för en häst med över 1 mille på sig. Dödens eller inte, det var joggingtempo första 2000 meterna för tiffany brodda, skandal om hon inte kunnat avsluta sista 500 på 1.12 då.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-09 10:37:20  Med tanke på hur långsamt tiffany brodda öppnade så vill jag snarare påstå att gå 1.12 sista 500 från dödens är inget märkvärdigt alls för en häst med över 1 mille på sig. Dödens eller inte, det var joggingtempo första 2000 meterna för tiffany brodda, skandal om hon inte kunnat avsluta sista 500 på 1.12 då.
Answer to: "Med tanke på hur långsamt tiffany brodda öppnade s&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, HIGH HOPE FACE
|
Otippat att du fortsätter bjäbba. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-09 11:38:58  Otippat att du fortsätter bjäbba. 
Answer to: "Otippat att du fortsätter bjäbba. :D"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men det kvittar väl i princip hur mycket jag bevisar att du har fel, du ger dig aldrig pga du är bäst och vet allt
men smart att försvara dig med "bjäbb" istället för något mer......konstruktivt?
Har du bestämt dig för att det är "mycket bra" av en häst med över 1 miljon på sig att avsluta 1.12 sista 500 efter att ha joggat första 2000 meterna i 1.17 tempo så har du. Jag är inte förvånad......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-09 12:06:59  Men det kvittar väl i princip hur mycket jag bevisar att du har fel, du ger dig aldrig pga du är bäst och vet allt
men smart att försvara dig med "bjäbb" istället för något mer......konstruktivt?
Har du bestämt dig för att det är "mycket bra" av en häst med över 1 miljon på sig att avsluta 1.12 sista 500 efter att ha joggat första 2000 meterna i 1.17 tempo så har du. Jag är inte förvånad......
Answer to: "Men det kvittar väl i princip hur mycket jag bevisar att du har fel, d"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, HIGH HOPE FACE
|
Jaha. Det räckte inte med att jag skrev "bjäbba"? Menade att oavsett vad jag skrivit så hade du kommit med ngt motargument eftersom du har en hang-up på mig. Men visst. Här kommer lite konstruktiva motargument:
Joggat första 2000 meterna på 1.17? HUr får du ihop att den då skulle då till en km-tid på 2140 på 1.15. Skulle den ha teleporterats till mål på upploppet?
Hur står det till med matematiken?
Om den avslutar sista 500 på 1.12 så har den snittat första 1640 på 1.15,9. Det kanske inte är ngt att jubla över, men det är knappast samma som "1.17 första 2000".
Sedan har jag inte klockat den första 500 eller första 1000. Ska göra det när jag kommer hem.
Alldeles oavsett hur snabbt det gått så räckte det för att vinna, precis som du själv skriver, med oryckta tussar. Alltså fanns det kanske en del sparat. Sammantaget är det mkt bra att vinna från dödens på 1.12 sista 500 med oryckta tussar och sparade krafter. HUr mkt den har tjänat känns faktiskt helt irrelevant. Det är motståndet på lördag som är relevant eller hur?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-09 13:06:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, Q.FORTY FIVE
|
Lennartsson vill ha ett lopp på rulle säger han själv, Verkar inte som Oliver ska köras i spets heller, han har lärt sig öppna snabbare och bör åtminstone få ett fint lopp enligt stallet. Känns som Q kommer sitta i ledningen och då blir han svår att plocka ner. Men jag velar mellan att spika den eller att spika Sahara
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-09 13:49:58 Edited(1): 2011-02-09 13:50:24  Jaha. Det räckte inte med att jag skrev "bjäbba"? Menade att oavsett vad jag skrivit så hade du kommit med ngt motargument eftersom du har en hang-up på mig. Men visst. Här kommer lite konstruktiva motargument:
Joggat första 2000 meterna på 1.17? HUr får du ihop att den då skulle då till en km-tid på 2140 på 1.15. Skulle den ha teleporterats till mål på upploppet?
Hur står det till med matematiken?
Om den avslutar sista 500 på 1.12 så har den snittat första 1640 på 1.15,9. Det kanske inte är ngt att jubla över, men det är knappast samma som "1.17 första 2000".
Sedan har jag inte klockat den första 500 eller första 1000. Ska göra det när jag kommer hem.
Alldeles oavsett hur snabbt det gått så räckte det för att vinna, precis som du själv skriver, med oryckta tussar. Alltså fanns det kanske en del sparat. Sammantaget är det mkt bra att vinna från dödens på 1.12 sista 500 med oryckta tussar och sparade krafter. HUr mkt den har tjänat känns faktiskt helt irrelevant. Det är motståndet på lördag som är relevant eller hur?
Answer to: "Jaha. Det räckte inte med att jag skrev "bjäbba"? Menad"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hur mycket den tjänat hänger i stor grad ihop med vilket motstånd den möter och hur snabbt den ska kunna springa.
Tror att tiffany öppnade första 1000 på enorma 1.16 tid(ca), mycket tufft. Första 500 var inte direkt snabba heller kan jag lova....
Förlåt att jag skrev 1.17, kanske lätt seriöst hos dig? skulle nog ha sagt 1.20 tempo istället så att du kunde förstå hur långsamt det gick......
Fanns säker krafter kvar, men gick inte ens snabbast över mål. Men du får gärna tro att det var en "mycket bra insats"
Vad gäller oliver twist så har jag läst att den ska gå i just spets och kommer att laddas, allt annat vore idioti. Vart har du läst nordan?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-09 14:09:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, Q.FORTY FIVE
|
i Guiden, han sa förvisso inte rakt ut att han inte skulle gå i ledningen, inte heller att han skulle, bara att spåret bäddar för ett bra lopp. Men med tanke på att han veknade senast och att det är Örjan som kör är jag inte så övertygad om att han kommer ladda vad han kan för att köra där. Oavsett så kommer jag troligtvis spika iaf
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-09 15:25:53  i Guiden, han sa förvisso inte rakt ut att han inte skulle gå i ledningen, inte heller att han skulle, bara att spåret bäddar för ett bra lopp. Men med tanke på att han veknade senast och att det är Örjan som kör är jag inte så övertygad om att han kommer ladda vad han kan för att köra där. Oavsett så kommer jag troligtvis spika iaf
Answer to: "i Guiden, han sa förvisso inte rakt ut att han inte skulle gå i "
|
Became a member:
Forum posts:
|
hade inte startat på ett tag inför senast och behövde lopp i kroppen, det visste alla på förhand. Lägg därtill en öppning på 1.06 första 300 och 1.08 första 500 så är det inte konstigt att man stannar lite sista biten över 2140m.
jaja, Pekka har i alla fall sagt att han kommer att laddas för spets och har bra spetschans och lär vara bättre till detta loppet.
Till slut handlar det enbart om vad örjan vill göra troligen, men finns ingen riktig orsak till att släppa egentligen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-09 22:12:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, OLIVER TWIST
S 1, OLIVER TWIST
|
Oliver Twist eller Q Fourty Five. ja det blir nog slantsingling om vem som blir min spik på lördag.
Vill ju sjukt gärna ha med Nouvelle Pelle, men sen kom jag på att det nog blir för tufft ändå när det är final..
hmm spik på någon av de 2 förstnämnda eller så tar jag alla 3 och letar spik i avd7.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-02-10 13:37:50
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, OLIVER TWIST
S 1, OLIVER TWIST
|
Okay att det är 2,8millar spelat bara men finish flyer minst spelad är knepigt..
Örjan SoS känns fortfarande frestande..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-10 22:02:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, OLIVER TWIST
S 1, OLIVER TWIST
|
Hmm. De har inte ryckt norsken på Q på länge, borde ge en växle till. Frågan är om det räcker mot Oliver. Pekka Lähdekorpi tror att Oliver är 20 meter bättre den här gången och är övertygad om att Örjan väljer att köra i ledning. Kan vara en chansspik?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-10 22:08:43 Edited(1): 2011-02-10 22:08:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, HIGH HOPE FACE
|
För den som garderar och letar dunderskräll i detta lopp:
High Hope Face. Sköt iväg som en kanonkula sista 100 när den äntligen fick fritt. Har två bra startryggar i detta lopp och hamnar därmed relativt långt fram i fältet. Kan Jorma undvika dödens och kanske hamna 3:e utvändigt så är det inte otänkbart om det blir lite tempo på loppet. Dessutom sitter Jorma upp första gången och ibland kan ju det som bekant få fart på en kuse.
Den tar jag med som sista häst i denna avdelning. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 10:08:01 Edited(1): 2011-02-11 10:08:28  Hmm. De har inte ryckt norsken på Q på länge, borde ge en växle till. Frågan är om det räcker mot Oliver. Pekka Lähdekorpi tror att Oliver är 20 meter bättre den här gången och är övertygad om att Örjan väljer att köra i ledning. Kan vara en chansspik?
Answer to: "Hmm. De har inte ryckt norsken på Q på länge, borde ge en "
|
Became a member:
Forum posts:
|
konstigt, jag hörde 30-40m av pekka
Gills abbe bästa hästen, men Oliver bästa chans från spets.
Men att ha spets här kan nog komma att kosta, därav blir highlite brizard och gills abbe intressanta.
Men visst fasen står highlite brizard på tur för seger nu! Spränger fältet sista 500 meterna och krossar allt?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 11:07:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, Q.FORTY FIVE
|
Dom kanske skulle rycka ett par dojjor på Q också vilket skulle ge ännu en boost. Hade inte Oliver haft spår 1 hade jag spikat utan att tveka en sekund.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 11:41:42  Dom kanske skulle rycka ett par dojjor på Q också vilket skulle ge ännu en boost. Hade inte Oliver haft spår 1 hade jag spikat utan att tveka en sekund.
Answer to: "Dom kanske skulle rycka ett par dojjor på Q också vilket skulle"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, OLIVER TWIST
S 1, OLIVER TWIST
|
Q går med samma balans som tidigare väl?
Dock har dem aldrig behövt dra norsken i de senaste starterna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 12:06:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, Q.FORTY FIVE
|
"Jag tror att formen är minst lika fin nu som innan sundsvalls starten, läget blev bra och jag provar framåt. Eventuellt kommer han att gå barfota bak nu, det var ett tag sedan och det brukar ge fin effekt. " Ett utdrag ur Daniel redens kommentar om Q forty five.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-11 14:15:38  konstigt, jag hörde 30-40m av pekka
Gills abbe bästa hästen, men Oliver bästa chans från spets.
Men att ha spets här kan nog komma att kosta, därav blir highlite brizard och gills abbe intressanta.
Men visst fasen står highlite brizard på tur för seger nu! Spränger fältet sista 500 meterna och krossar allt?
Answer to: "konstigt, jag hörde 30-40m av pekka ;)
Gills abbe bästa"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Troels känns också som en kusk som gör det där lilla felet under loppet...lite Bosse alltså.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 14:59:26  Troels känns också som en kusk som gör det där lilla felet under loppet...lite Bosse alltså.. 
Answer to: "Troels känns också som en kusk som gör det där lilla f"
|
Became a member:
Forum posts:
|
mjo, därav man inte vågar spika kusen...... Tror det varit toppchans med erik bakom......Är väl risk/troligt att Troels sitter kvar liteee för länge i ryggar, eventuellt bli fast......
|
|
Reply
|
|
mattiask
|
Posted: 2011-02-12 10:57:43
|
Became a member: 2008-09-07
Forum posts: 23
V 11, FINISH FLYER
|
Har kikat två av Oliver Twist tre senaste starter båda från bricka 3. Hästen känns inte alls snabb från start. Kan den verkligen hålla ut tex QFF?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-12 11:02:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, Q.FORTY FIVE
|
har också svårt att tro det, desutom såg oliver inte alls bra ut senast att han nu är favorit köper jag inte.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|