1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2011-02-01 22:33:13  Helvete, tänker gardera covington och hämta hem en fin skräll
Vejios känns lite för tunn här? kanske har chans, öppet nu i alla fall och stor gardering blir det......
Answer to: "Helvete, tänker gardera covington och hämta hem en fin skräl"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ORLANDO CROFT
|
den hade vunnit med hela upploppet så du hade bara känt dig dum som garderat.
Veijos har bra vinstchans sedan får man avgöra om man vågar spika lr ej
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 22:33:34  Nu blev loppet lite öppnare, men inte så farligt svårt ändå 
Answer to: "Nu blev loppet lite öppnare, men inte så farligt svårt &au"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, PROPELLER
|
Funderar på att låsa på 9 och 11.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 22:40:56  Funderar på att låsa på 9 och 11.
Answer to: "Funderar på att låsa på 9 och 11."
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ZINGARO TRANSS R.
S 4, ZINGARO TRANSS R.
|
Glöm inte 4:an
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 22:47:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ZINGARO TRANSS R.
S 4, ZINGARO TRANSS R.
|
 Loppet var ett långlopp över 2640 m och Zingaro Transs R. var en av tre hästar som startade 20 m före övriga. Kort efter start tog Flax Avenue ledningen men denne släppte omedelbart tillbaka ledningen till Zingaro Transs R. som öppnade första halvvarvet på 1.20,7. Därefter stegrades tempot mycket. Första varvet passerades på 1.18,3 och 2000 m på mycket snabba 1.15,8, alltså ett mellanvarv på km.tiden 1.13,3! I slutsvängen kom Yngve Rivner-P Lennartsson fram utvändigt om Mp-hästen och inpå upploppet stred hästarna sida vid sida. Sista biten in mot mål var dock Zingaro starkast och i mål skiljde faktiskt hela fem längder! Segertiden skrevs till 1.16,2/2640 m och förstapriset uppgick till 60.000 kr. Han skall undersökas efter detta lopp och finns inga slitage går vi ut på hemmaplan. Brodd som han sprang med nu är opassande därför var det starkt att vinna på det sättet, och med tanke på det snabba mellanvarvet säger Diederik Meilink.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 22:53:03   Loppet var ett långlopp över 2640 m och Zingaro Transs R. var en av tre hästar som startade 20 m före övriga. Kort efter start tog Flax Avenue ledningen men denne släppte omedelbart tillbaka ledningen till Zingaro Transs R. som öppnade första halvvarvet på 1.20,7. Därefter stegrades tempot mycket. Första varvet passerades på 1.18,3 och 2000 m på mycket snabba 1.15,8, alltså ett mellanvarv på km.tiden 1.13,3! I slutsvängen kom Yngve Rivner-P Lennartsson fram utvändigt om Mp-hästen och inpå upploppet stred hästarna sida vid sida. Sista biten in mot mål var dock Zingaro starkast och i mål skiljde faktiskt hela fem längder! Segertiden skrevs till 1.16,2/2640 m och förstapriset uppgick till 60.000 kr. Han skall undersökas efter detta lopp och finns inga slitage går vi ut på hemmaplan. Brodd som han sprang med nu är opassande därför var det starkt att vinna på det sättet, och med tanke på det snabba mellanvarvet säger Diederik Meilink.
Answer to: "Loppet var ett långlopp över 2640 m och Zingaro Transs R."
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, PROPELLER
|
Jo, har kollat det loppet och andra lopp. Han är stark som en oxe men totalt ospeedig. Han kan lika gärna gå i tredje spår som i ledning (typ), men går dock inte speciellt mkt fortare bara för att det är i ledning han går.
Räcker inte mot detta motstånd. Tar inte med den. För att den ska kunna vinna måste den nog kunna gå runt 1.12 sista 500 och det är den helt enkelt inte kapabel till. Den kommer lunka på och kanske öka hastigheten till 1.14 sista 1000.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 22:54:52  Jo, har kollat det loppet och andra lopp. Han är stark som en oxe men totalt ospeedig. Han kan lika gärna gå i tredje spår som i ledning (typ), men går dock inte speciellt mkt fortare bara för att det är i ledning han går.
Räcker inte mot detta motstånd. Tar inte med den. För att den ska kunna vinna måste den nog kunna gå runt 1.12 sista 500 och det är den helt enkelt inte kapabel till. Den kommer lunka på och kanske öka hastigheten till 1.14 sista 1000.
Answer to: "Jo, har kollat det loppet och andra lopp. Han är stark som en oxe men "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ORLANDO CROFT
|
den springer 12 sista varvet, skyll dig själv om du inte tar med den
iofs så vinenr ju inte alla hästarna med bra vinstchans heller.
Ledning och slut är det troliga.
Ready cash är bäst
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 23:01:56  den springer 12 sista varvet, skyll dig själv om du inte tar med den
Ready cash är bäst
Answer to: "den springer 12 sista varvet, skyll dig själv om du inte tar med den:)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ZINGARO TRANSS R.
S 4, ZINGARO TRANSS R.
|
Jag kan faktiskt hålla med Spanarn här, hästen kan springa 12 sista varvet, Zingaro är min första häst i loppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 23:03:07  Jag kan faktiskt hålla med Spanarn här, hästen kan springa 12 sista varvet, Zingaro är min första häst i loppet.
Answer to: "Jag kan faktiskt hålla med Spanarn här, hästen kan springa "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ORLANDO CROFT
|
faktiskt? du borde hålla med jämt
Ready cash är bäst
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 23:04:10  faktiskt? du borde hålla med jämt
Ready cash är bäst
Answer to: "faktiskt? du borde hålla med jämt;)
Ready cash är bä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ZINGARO TRANSS R.
S 4, ZINGARO TRANSS R.
|
Haha, håller sällan med dig men det är min akilleshäl 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 23:09:46  den springer 12 sista varvet, skyll dig själv om du inte tar med den
Ready cash är bäst
Answer to: "den springer 12 sista varvet, skyll dig själv om du inte tar med den:)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, PROPELLER
|
Jag tror iofs att nr 1 tar ledningen. Sen att han släpper till 4 ganska tidigt är en annan sak.
4 har mig veterligen aldrig sprungit i närheten av 1.12 sista varvet ens på 2140. Har faktiskt aldrig klockat den snabbare än runt 1.15 sista varvet. Men visst. Tror säkert att den kan pressa ner mot 1.13,5-1.14....VIlket då knappast räcker. Blir förbisprungen på upploppet. Ordningen i mål?
9,11,14,4
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 23:11:04  Jag kan faktiskt hålla med Spanarn här, hästen kan springa 12 sista varvet, Zingaro är min första häst i loppet.
Answer to: "Jag kan faktiskt hålla med Spanarn här, hästen kan springa "
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, PROPELLER
|
När har den gjort det? För om den har gjort det och därmed bevisligen kan det så är det min förstahäst också. och då tackar jag och tar emot det tipset. Ingen prestige här inte. Bara jag hittar vinnarna. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 08:43:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
Crazy In Love är den mest startsnabba på start. Claes släpper till antingen Zingaro Transs R eller tilläggshästen och snabstartaren King Of Kings. Då King Of Kings varit ifrån är formen tveksam, annars loppets bästa häst (efter strykningen). Dock tror jag att segern i första hand står mellan Propeller med lopp i kroppen och starke Putte Topline. Orlando Croft tillsammans med Hobbe Skift kommer att ägna sig åt galopp. Imola November är chanslös. Den stora luringen i loppet är Galax Trot. Sju streck är lika med helgardering. 3-4-6-9-10-11-13 Tack för ordet och lycka till med spelet !
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-02 08:50:32  faktiskt? du borde hålla med jämt
Ready cash är bäst
Answer to: "faktiskt? du borde hålla med jämt;)
Ready cash är bä"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Lite farligt att hålla med jämt... blir inge spännande då.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-02 09:06:13 Crazy In Love är den mest startsnabba på start. Claes släpper till antingen Zingaro Transs R eller tilläggshästen och snabstartaren King Of Kings. Då King Of Kings varit ifrån är formen tveksam, annars loppets bästa häst (efter strykningen). Dock tror jag att segern i första hand står mellan Propeller med lopp i kroppen och starke Putte Topline. Orlando Croft tillsammans med Hobbe Skift kommer att ägna sig åt galopp. Imola November är chanslös. Den stora luringen i loppet är Galax Trot. Sju streck är lika med helgardering. 3-4-6-9-10-11-13 Tack för ordet och lycka till med spelet !
Answer to: "Crazy In Love är den mest startsnabba på start. Claes sl&"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Nja vill inte kalla Imola chanslös... är inte så bra lopp detta !! Galax Trot är intressant men tränaren ligger lågt.. en luring kanske.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 09:14:07  den hade vunnit med hela upploppet så du hade bara känt dig dum som garderat.
Veijos har bra vinstchans sedan får man avgöra om man vågar spika lr ej
Answer to: "den hade vunnit med hela upploppet så du hade bara känt dig dum "
|
Became a member:
Forum posts:
|
tyvärr spanarn, covington ås hade galopperat i starten
Blir nog helgardering här, de hästar som normalt ska göra upp om detta har tveksam form och få starter i kroppen efter vila. Propeller ska normalt sätt vinna detta....
Hobbe skift blir säkerligen väldigt bortglömd, troligen stenklar om felfri 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-02-02 10:41:54
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, ORLANDO CROFT
|
Får för mig att Veijo sitter på en fin rackare här som borde få ett fint lopp. Men egentligen känns ju Imola som bästa hästen. O sen nåra trista som man inte vägar plocka bort typ King of Kings o Propeller o sen kanske det räcker?
Kan man komma undan så billigt?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 15:23:10  tyvärr spanarn, covington ås hade galopperat i starten
Blir nog helgardering här, de hästar som normalt ska göra upp om detta har tveksam form och få starter i kroppen efter vila. Propeller ska normalt sätt vinna detta....
Hobbe skift blir säkerligen väldigt bortglömd, troligen stenklar om felfri 
Answer to: "tyvärr spanarn, covington ås hade galopperat i starten :)
Bli"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ORLANDO CROFT
|
det är möjligt att hästen hade men chansen att han inte had det är gigantiskt mkt större, fast dete ju alltid lättare påstå saker som man alderig kommer få svaret på, för då kan man ju inte ha fel
Ready cash är bäst
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 15:34:06  det är möjligt att hästen hade men chansen att han inte had det är gigantiskt mkt större, fast dete ju alltid lättare påstå saker som man alderig kommer få svaret på, för då kan man ju inte ha fel
Ready cash är bäst
Answer to: "det är möjligt att hästen hade men chansen att han inte had "
|
Became a member:
Forum posts:
|
keep on dreaming, minst 50% galopprisk kan jag lova dig 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 15:35:18  keep on dreaming, minst 50% galopprisk kan jag lova dig 
Answer to: "keep on dreaming, minst 50% galopprisk kan jag lova dig :)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ORLANDO CROFT
|
jo, du snackat mkt goja förr med 
readycash är bäst
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-03 12:32:04
|
Became a member:
Forum posts:
V 14, IMOLA NOVEMBER
|
Undrar om inte King of Kings bara vinner det här, känns som den bästa hästen, bara formen som är ett litet frågetecken. kan kanske vara en chans spik
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|