1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2011-02-01 14:42:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ted Blågul är min luring i det här loppet, smyga med hela vägen.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-01 16:50:56  LÄgg av.
Det är den ju fasiken inte. Kräver motivation.
Den har ju gjort många bra lopp från dödens och då är man fan inte en dålig häst. Sen är det en annan sak om den kan vinna från spår 12. Nja, inte om tempot blir lågt, men blir det tufft temp så...
Answer to: "LÄgg av. :D
Det är den ju fasiken inte. Kräver motivation"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Så mångordig blir aldrig ja .. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 21:24:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad talar för att Blueberrysky inte blir lika hetsig som senast? Spika aldrig en häst som galopperat i starten innan, Bengan adielssons spelbok 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 22:36:09 Edited(1): 2011-02-01 22:36:25  Vad talar för att Blueberrysky inte blir lika hetsig som senast? Spika aldrig en häst som galopperat i starten innan, Bengan adielssons spelbok 
Answer to: "Vad talar för att Blueberrysky inte blir lika hetsig som senast? Spika"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad talar för att hästen skulle bli hetsig, är inte en häst helt slut i pannbenet så funkar det oftatst ändra någon utrustning för att hästen skall uppträda på annat sätt, inte svårare än så.
Ready cash är sämst
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2011-02-01 22:54:49
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Blueberrysky gick en ordentlig tömning i lördags efter galopp. Dessutom gick han barfota runt om som normalt sliter mycket på hovarna så här på vintern. Tycker det är ett par minus på den och han rankas ned denna gång. Dessutom är jag personligen inne på att distansen är ett minus också...
Vekas pride är jag själv inne på då han mycket vasst speedade ner Goober senast och löser det sig bara skapligt så tror jag att han sänker allt...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 23:19:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, GLOBAL LEXICON
|
Ursuselt lopp! Hade Agge haft framspår hade det varit en spik, nej, här nöjer jag mig med 1,2,3,4
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 10:04:57  Vad talar för att Blueberrysky inte blir lika hetsig som senast? Spika aldrig en häst som galopperat i starten innan, Bengan adielssons spelbok 
Answer to: "Vad talar för att Blueberrysky inte blir lika hetsig som senast? Spika"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, VENDI
S 1, ROB LAIGAR
|
Blueberry gick med ny utrustning senast: ryckhuva. Detta fick den att bli hetsig enligt tränaren. Nu går tom tillbaka till vanliga huvan förstås.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-02-02 10:53:13
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 6, TED BLÅGUL
|
Gah.. Får ingen koll på det här loppet.. Massiv gardering? Eller hitta nåt as o chansspika?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 11:26:43  Gah.. Får ingen koll på det här loppet.. Massiv gardering? Eller hitta nåt as o chansspika?
Answer to: "Gah.. Får ingen koll på det här loppet.. Massiv gardering?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
gardering är mitt förslag  finns bättre spikar att hitta.
Kommer själv att gardera på en hel del här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-03 11:07:15
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ROB LAIGAR
|
helt inne på att spika Rob nu, kommer ta spetsen initialt, vanligtvis brukar tommy även köra där, gjorde en kanontid senast i jämförelse med resten av gänget som behöver rekordsänka en hel del, förutom vekas i princip. Vill bara höra vad taktiken är från tommy innan.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2011-02-03 11:17:44  helt inne på att spika Rob nu, kommer ta spetsen initialt, vanligtvis brukar tommy även köra där, gjorde en kanontid senast i jämförelse med resten av gänget som behöver rekordsänka en hel del, förutom vekas i princip. Vill bara höra vad taktiken är från tommy innan.
Answer to: "helt inne på att spika Rob nu, kommer ta spetsen initialt, vanligtvis"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Håller med, spik Rob Laigar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-03 22:58:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ROB LAIGAR
|
Rob Laigar är A hästen iallafall men jag tycker att vekas pride har ett knepigt läge? antingen ryggar hyan åke = förs bakåt i fältet och får gå med åke när han går sista 700? annars ryggar han rob laigar och får rygg ledaren, men frågan då är kommer han ut? dem två eller spik på rob
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-03 23:08:41  Rob Laigar är A hästen iallafall men jag tycker att vekas pride har ett knepigt läge? antingen ryggar hyan åke = förs bakåt i fältet och får gå med åke när han går sista 700? annars ryggar han rob laigar och får rygg ledaren, men frågan då är kommer han ut? dem två eller spik på rob
Answer to: "Rob Laigar är A hästen iallafall men jag tycker att vekas pride h"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, VENDI
S 1, ROB LAIGAR
|
Globalen är inte såå långsam ut normalt sett som han var sist. Han gick med skor då. Jag tvivlar på att han tar rygg på Rob då det är risk för att han släpper.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-03 23:33:18 Edited(1): 2011-02-04 13:51:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ROB LAIGAR
|
Blueberrsky hade man plockat ur bomullen på senast och han blev bakrädd och galopperade. Han svarade för ett grymt lopp efter galoppen (tappade runt 40-50 meter) och hade sparade krafter i mål. Det blir åter till bomull denna gång och går det att köra barfota runt om är det ett plus. Bra chans! Ted blågul verkar vara allround vad gällande distanser. Var duktig senast och hade vunnit även om inte framför varande häst hade galopperat. Kommer ner i slagläge och kan bli giftig till slut. Melby Toker har bra förutsättningar men han kan bli väl pigg om man laddar med honom men det finns iok för sig inte så mycket att välja på. Kan kanske släppa och då finns ju alltid chansen om luckan kommer i tid. Aggas Dying med johan är en fin häst för klassen, kör på styrka.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-04 09:55:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mellby toker får spår 6 nu vilket är väsentlig skillnad och på 3% så streckas den 7 dagar i veckan i nuvarande klass som han är högkapabel för.
Även 3% på Vendi känns helt ok trots spår 12, visat att hon klarar tuffa lopp och om lite överpace så.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-04 16:37:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ska tommy köra i spets ?
Har han sagt något om de ?
1640 + kort upplopp, bör han ju köra i spets.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-04 22:25:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
Svanstedt lät ruggigt nöjd på global lexicon, mycket bra för klassen om man går på träningsjobben. Var dock lite seg senast och vill se om det är en löphäst först.
Spets tror jag att Mellby toker kan ta om Uffe laddar från start.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-05 10:51:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, GLOBAL LEXICON
S 1, ROB LAIGAR
|
1,2,3,4.. heltäckt, de övriga hinner inte fram.
|
|
Reply
|
|
mattiask
|
Posted: 2011-02-05 11:14:11
|
Became a member: 2008-09-07
Forum posts: 23
V 9, VEKAS PRIDE
|
Kommer gå ut "hårt" och spika 9 Vekas Pride.
Tyckte hästen såg riktigt fin ut senast och med rätt resa tror jag att han sänker allt över upploppet. DOCK finns chansen att han ryggar Rob och då får man hoppas på lite mer tur, men jag tycker att hästen är väldigt spelbar. Vunnit 4 av 5 senaste även om det några av gångerna varit tuffare emot.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-05 14:06:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Öppet lopp. Vi får råd med 1,2,3,4,6 och 9. Möjligen Vendi man skulle ha behövt, men spåret ...
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|