Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Mantorp 2011-02-05
V75-5 Dagens Flex - Stolopp
8. BEATASINE 37% 41
Kontio Jorma
14. ESSIEN 36% 35
Adielsson Erik
5. GRAPPA AKEMA 22% 46
Nilsson Marie a
1. OKI ON LINE 16% 69
Ohlsson Ulf
9. LITTLE STAR BECCA 10% 142
Goop Björn
2. VÄSTERBO VOYAGE 8% 136
Bergh Robert
12. DREAMALITTLEDREAM 8% 116
Svanstedt Åke
3. ESTRELLA DORADA 5% 313
Lennartsson Per
10. MORE FEELING 5% 276
Kihlström Örjan
7. RUNNING QUEEN 3% 446
Svensson Claes
4. HAPPY GUDRUN 1% 950
Persson Håkan K
6. VALLIE FRAZER 1% 999
Gustafsson Tobias J
11. ZOORINA 1% 999
Takter Johnny
13. FLAX AVENUE 1% 513
Wallin Tony
15. NATASHA BORK 1% 0
Ingves Peter

Senast uppdaterad: 2011-02-05 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Mantorp
V75-2 Mantorp
V75-3 Mantorp
V75-4 Mantorp
V75-5 Mantorp
V75-6 Mantorp
V75-7 Mantorp
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-5 Mantorp

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3  
Author Message
Posted: 2011-02-01 21:36:02 Edited(1): 2011-02-01 21:36:18 Answer to: "ok, 3.e spår första 300 och dödens resterande 200m...... "

Became a member: 
Forum posts:
om erik prickar startenb så blir det inga 3de spår alls, skulle han vara i 3de spår skulel det vara i max 50m, när han runder enda hästen som ligger i 2a spår..men knappast troligt, de hästarna som får pangstartar blir aldrig hängandes i några spår, finns ALLTID plats i 2a spår mellan framvolten och bakvolten

ta alla så slipper du värdera
Readycashe bäst
Reply
Posted: 2011-02-02 09:30:47 Answer to: "om erik prickar startenb så blir det inga 3de spår alls, skulle"

Became a member: 
Forum posts:
ingen statistik, men de lopp jag observerat så blir de oftast hängandes från just dubbla springspår och får antingen avancera till dödens eller backa sig sist. Detta är känslan jag fått under mina år

Men samtliga invändigt om erik verkar värdelösa ut/orutinerade i volt och de flesta på första volten är ganska kassa och vill nog inte ligga i 2.a spår.

Nah, spik essien här

Är mest rädd för att grappa akema ska få spets eller 8+9 ska få en bra start/position medan erik får dte tufft i spåren. men tror knappast att Ulf vill släppa spets till Marie nilsson(respekt?) och finnarna har inte startat i volt senaste 6 starterna(minst!)
Reply
Posted: 2011-02-02 13:50:15

Became a member: 
Forum posts:

V 5, GRAPPA AKEMA
planen från Claes är att 7an ska spetsa då den är snabb ut och har fått springspår och sedan släppa till Grappa. Tror jag kommer chansa och spika Grappa. Skrev upp henne när jag såg henne senast som en kuse att passa när kliver ut på v7
Reply
Posted: 2011-02-02 14:36:10 Answer to: "planen från Claes är att 7an ska spetsa då den är sna"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
tyvärr så är cleas troligen chanslös på att ta spets mot 1.an här och den ska köras i ledningen.......
Reply
Posted: 2011-02-02 15:25:54 Answer to: "ingen statistik, men de lopp jag observerat så blir de oftast hä"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
oavsätt om man inte vill ligga i 2a spår så kommer många hästar hamna där ofrivilligt ändå, så inte mkt göra åt saken för dem.

Ja du kollar väll på Likhästar i norrland i 15 hästarslopp.
Blir en hel del hästar hängande där ja...
Ready cahs är bäst
Reply
Posted: 2011-02-02 15:36:38
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 5, GRAPPA AKEMA
det är bara scenariot dom hoppas på jag tror att grappa har bra chans oavsett loppscenario. Öppnar själv snabbt också och borde få en bra position,har en bra slutrökare också. Essien tror jag får jäkligt svårt från sitt läge, egentligen bara Beatasine jag är orolig för, får se hur jag gör. Tycker det var svårt att hitta spikar den här gången, om man inte ska spika favoriterna då, staro och steel pepper.
Reply
Posted: 2011-02-02 20:01:13 Answer to: "oavsätt om man inte vill ligga i 2a spår så kommer må"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
exempel 1 är v62: 2 nu idag där båda springsspårhästarna blir hängandes. Tycker att dte händer ofta......

Kan sedan tillägga att jag kollar extremt sällan på lopp från norrland, i princip bara om det är med på v75. Dålig travsport och sådant gillar jag inte......
Reply
Posted: 2011-02-02 20:09:16 Answer to: "exempel 1 är v62: 2 nu idag där båda springsspårh&aum"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
jag snacka rinte om att hästaerna blir hängande, jatg pratar om när man får en BRA start , när det är LIK som det nyss var går alla lika snabbt, när vi snackar om riktiga hästar med Erik i sulkyn så kommer han aldrig bli hängande med en sådan, måste göra skillnad på äpplen och vindruvor
Reply
Posted: 2011-02-02 21:03:59
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
V64:4 då? Blue rocket backar direkt och Nelle pelle blir hängandes för att den laddas.

Eller var inte detta "riktiga" hästar? kan lägga till att dte enbart fanns 6 hästar på start också......Eller är Ulf ohlsson en för dålig kusk tycker du?

Däremot är det mycket möjligt att essien vinner trots tuff resa och eventuellt blir sittandes i dödens, är som sagt en riktigt fin häst.
Reply
Posted: 2011-02-02 21:06:46 Answer to: "V64:4 då? Blue rocket backar direkt och Nelle pelle blir hängand"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
du verkar ju helt ha missat vad jag pratar om, fanns det ens i din fantasi att Nelle Pelle skulle kunna öppna bra och få pangstart eller?

Lägger ner detta då det ej verkar ge den förväntade effekten

Ready cash är bäst
Reply
Posted: 2011-02-02 21:13:08 Answer to: "du verkar ju helt ha missat vad jag pratar om, fanns det ens i din fantasi "
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
Finns det någon vettig orsak till varför nelle pelle inte skulle kunna öppna bra och få pangstart? hästen är KLART startsnabb i volt, dubbla springspår och toppkusk samtidigt som det bara fanns 6 hästar på framvolten.

Nu får du fanemaj ge dig travspanarn!
Reply
Posted: 2011-02-02 21:14:58 Answer to: "Finns det någon vettig orsak till varför nelle pelle inte skulle"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
suck säger jag bara, känns som att snacka med en rookie

puss på dig med

Read cahs är bäst
Reply
tommie Posted: 2011-02-02 21:38:34
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Nu lämnar jag forumet. Kan inte fatta att någon stannar kvar och läser Travspanarns och Folkes tävling om vem som kan ha drygast attityd... Synd att två idioter ska kunna förstöra forumet utan att något görs.. Lycka till med liret alla ni andra!
Reply
Dark_horse Posted: 2011-02-02 22:00:58 Answer to: "Nu lämnar jag forumet. Kan inte fatta att någon stannar kvar och"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 5, GRAPPA AKEMA
Trist.. Välkommen tillbaka om du kommer på bättre tankar
Reply
Posted: 2011-02-02 22:20:13 Answer to: "Nu lämnar jag forumet. Kan inte fatta att någon stannar kvar och"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
hoppas du överlever, ta hand om dig!
Reply
Posted: 2011-02-03 11:12:15
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 5, GRAPPA AKEMA
Det är faktiskt jävligt tröttsamt, förstår dig Tommie, jävligt synd att du drar för du bidrog med en hel del och verkar kunna en hel del. Samma sak varenda vecka och varenda tråd, trots att ingen av er redovisar era system eller eventuella vinster, fram tills dess ingnorerar jag era inlägg och tar dom på lika stort allvar som mallas tips.
Reply
B_Good Posted: 2011-02-03 12:19:03

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 1, OKI ON LINE

S 1, OKI ON LINE
Har bett Eriksson om en funktion där användarna skall kunna blockera andra användare de inte orkar läsa..
Får se om dett kommer inom en snar framtid.

Loppet är mitt huvud svårt som fan. Egentligen tror jag på spets o slut med Oki On Line och då jag har hysteriskt svårt att hitta spikar denna omgång o jag behöver så massiv gardering här kanske det kan bli så. Jag är väl fel ute som vanligt men hävdar envist att den här typen av lopp väldigt väldigt sällan vinns från tillägg..
Reply
Posted: 2011-02-03 19:17:06 Edited(1): 2011-02-03 19:17:33
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
Jag spikar Essien även om hon riskerar att bli hängandes, är nog tillräckligt bra oavsett.

Vad är fel med att argumentera mot varandra som jag och spanarn? om ingen hade argumenterat mot mina tips så hade jag knappast skrivit på detta forum, går inte att vara så enögd som många är och skriver sina tips här för att briljera och sedan vägrar ändra eller inte ens har en tanke på att göra det.

Om folk är trött på mig så har jag inget emot att sluta skriva på forumet, enbart polajasen som jag inte tar hänsyn till då.
Reply
Posted: 2011-02-03 20:10:22 Answer to: "Det är faktiskt jävligt tröttsamt, förstår dig To"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:
jaså, jag brukar lägga in mina system regelbundet. SÅ ska du snacka skit så håll dig till fakta tack
Reply
Posted: 2011-02-03 21:38:58

Became a member: 
Forum posts:

V 10, MORE FEELING

S 1, OKI ON LINE
Känsla för att More Feeling skräller efter fin ryggresa. Men mkt ska ju klaffa. Eftersom den är skön skräll så får den bli en av mina utgångshästar.
Reply
1   [ 2 ]   3