1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2011-02-01 22:34:21 Edited(1): 2011-02-01 22:34:29  Antingen spik på steel peppers eller så låser jag på 2 med goopens, borde stå mellan dessa 2. Båda hör hemma i guld och har överkapacitet för detta gänget. Leonas såg riktigt fin ut senast och är väldigt bra i grunden.
Känsla av att ALLA vill släppa spets till Erik här annars....
Answer to: "Antingen spik på steel peppers eller så låser jag "
|
Became a member:
Forum posts:
|
spelar väll ingen roll vad alla vill?
Åke har ju redan spetsen med Avanto, tveksamt om han vill släppa? e du snäll så kan jag säga vad åke säger  ready cash är bäst
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 22:41:56  spelar väll ingen roll vad alla vill?
Åke har ju redan spetsen med Avanto, tveksamt om han vill släppa? e du snäll så kan jag säga vad åke säger  ready cash är bäst
Answer to: "spelar väll ingen roll vad alla vill?
Åke har ju redan spets"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ROCKET POWER
S 2, FIONA SOUTHWIND
|
Tror inte att Avanto kan hålla ut Fiona om hon laddas max.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 22:43:58  Tror inte att Avanto kan hålla ut Fiona om hon laddas max.
Answer to: "Tror inte att Avanto kan hålla ut Fiona om hon laddas max."
|
Became a member:
Forum posts:
|
garanterar dig att det är inga problem, såvida den inte galopperar i starten
Readycash är bäst
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 22:54:37 Edited(1): 2011-02-01 22:55:35  garanterar dig att det är inga problem, såvida den inte galopperar i starten
Readycash är bäst
Answer to: "garanterar dig att det är inga problem, såvida den inte galopper"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ROCKET POWER
S 2, FIONA SOUTHWIND
|
har du sett den öppna riktigt fort från innerspår? Jag har då aldrig gjort det. Men kolla gärna med Åke vad han tror. Han borde ju rimligtvis veta, ä'ven om jag inte tror att han vet hur snabb Fiona kan vara.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 22:57:30 Edited(1): 2011-02-01 22:57:41  har du sett den öppna riktigt fort från innerspår? Jag har då aldrig gjort det. Men kolla gärna med Åke vad han tror. Han borde ju rimligtvis veta, ä'ven om jag inte tror att han vet hur snabb Fiona kan vara.
Answer to: "har du sett den öppna riktigt fort från innerspår? Jag har"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo ska kolla med åke men fiona tar inte 1 centimeter på avanto, att åke släpepr sedan e mkt tveksamt, även om jag vet han tycker skallen är tveksam på hästen och att den sällan vinner
readycash är bäst
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 23:11:47  jo ska kolla med åke men fiona tar inte 1 centimeter på avanto, att åke släpepr sedan e mkt tveksamt, även om jag vet han tycker skallen är tveksam på hästen och att den sällan vinner
readycash är bäst
Answer to: "jo ska kolla med åke men fiona tar inte 1 centimeter på avanto,"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ROCKET POWER
S 2, FIONA SOUTHWIND
|
Kanon. Tack. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 09:40:15  Leonas Yannic. Visst. Den har mkt fin grundkapacitet, och visst, den har kört i ganska tuffa årgångslopp.
Men. Den har inte vunnit ett lopp i Sverige på 1.5 år. Varit på rikstoton tre gånger och inte vunnit ngn av dom. Den har antagligen matchats för tufft och även om jag knappast kvalificerar mig inom hästpsykologi så kan man fråga sig om den minns hur det känns att vinna. Dom tog väl den till Norge så att den skulle få en segerfjäder i hatten.
Men på ren kapacitet är den tänkbar.
Jag spikar dock hagelsprakaren utan att tveka.
Answer to: "Leonas Yannic. Visst. Den har mkt fin grundkapacitet, och visst, den har k&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan säga att de 3 loppen den gjort på rikstoton så har den varit väldigt bra, absolut ingen orsak till att inte tro på hästen.
Under 2010 har Leonas annars möt väldigt bra hästar över helt fel distans då det är en sprinter, inte lätt att gå ut över 2640m och leka med hästar som juggle face, oracle, pampas, sebastian k osv osv. Gjort starka lopp bakifrån i princip varje gång annars och de gånger han varit dålig så har dte varit i hårt tempo över längre distans i spets, mot topphästar.
Rygg på startrsnabbe fiona southwind här också, får goopen en bra resa 3.e utvändigt med hyfsat tempo så tror jag hela klart att han blir livsfarlig.
2 hästar känns väldigt säkert, mer intressant då jag inte tror att leonnas yannic blir säkerligt hårt betrodd.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-02 12:36:19  Kan säga att de 3 loppen den gjort på rikstoton så har den varit väldigt bra, absolut ingen orsak till att inte tro på hästen.
Under 2010 har Leonas annars möt väldigt bra hästar över helt fel distans då det är en sprinter, inte lätt att gå ut över 2640m och leka med hästar som juggle face, oracle, pampas, sebastian k osv osv. Gjort starka lopp bakifrån i princip varje gång annars och de gånger han varit dålig så har dte varit i hårt tempo över längre distans i spets, mot topphästar.
Rygg på startrsnabbe fiona southwind här också, får goopen en bra resa 3.e utvändigt med hyfsat tempo så tror jag hela klart att han blir livsfarlig.
2 hästar känns väldigt säkert, mer intressant då jag inte tror att leonnas yannic blir säkerligt hårt betrodd.
Answer to: "Kan säga att de 3 loppen den gjort på rikstoton så har den"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Bakspår är fortfarande inget bra o man överskattar spår 9 tyvärr !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 13:06:07  Bakspår är fortfarande inget bra o man överskattar spår 9 tyvärr !! 
Answer to: "Bakspår är fortfarande inget bra o man överskattar spå"
|
Became a member:
Forum posts:
|
varför tyvärr och varför överskattas spår 9? tycker i regel att det är ett av de bättre spåren att sitta på om man har en snabb häst som tåler lite i loppen. Blir ju i regel streckade/spelade därefter också...... Fördelen är ju att dem slipper att bråka om positionerna inledningsviss...
Kanske är lite blind då jag brukade spela hästar från spår 9 ganska ofta med fin utgång.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 14:02:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, STEEL PEPPER
|
Spik på pepparn. Åke säger att han siktar på ett rygglopp förövrigt
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-02-03 12:35:32  Spik på pepparn. Åke säger att han siktar på ett rygglopp förövrigt
Answer to: "Spik på pepparn. Åke säger att han siktar på ett ryg"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, AVANTO
|
Rygglopp med avanto nu igen? Förra veckan ville han köra i spets o det här gänget är väl inte så mycket hårdare? Jag är säkert fel ute men jag tror hårt på Avanto.
Blir lite av ett sparlopp tror jag..
Eventuellt ett slösstreck på en fläsksmäl typ High Hope Face..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-03 15:40:06
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, STEEL PEPPER
|
!Innerspår gör att han kan smyga med till en bra placering. Kanske kan han ta en plats"
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-03 21:40:08
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ROCKET POWER
S 2, FIONA SOUTHWIND
|
Nu måste jag gardera Steel. Men får bli en av tre utgångshästar.
Garderar med: 7,8,9
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-03 21:52:22  Nu måste jag gardera Steel. Men får bli en av tre utgångshästar.
Garderar med: 7,8,9
Answer to: "Nu måste jag gardera Steel. Men får bli en av tre utgångs"
|
Became a member:
Forum posts:
|
det är inte avanto du ska gardera då? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-03 22:09:07 Edited(1): 2011-02-03 22:10:07  det är inte avanto du ska gardera då? 
Answer to: "det är inte avanto du ska gardera då?:)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ROCKET POWER
S 2, FIONA SOUTHWIND
|
haha.. Nej.. den lämnar jag bort helt.. precis som senast.
(på mantorp är det väldigt låg segerprocent på vinnarhålet. De senaste åren har den legat på runt 5 %. Beror antagligen på det korta upploppet.)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-03 22:51:25  haha.. Nej.. den lämnar jag bort helt.. precis som senast.
(på mantorp är det väldigt låg segerprocent på vinnarhålet. De senaste åren har den legat på runt 5 %. Beror antagligen på det korta upploppet.)
Answer to: "haha.. Nej.. den lämnar jag bort helt.. precis som senast. :)
(p&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
varför skulle det bli vinnarhålet då?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-03 23:05:43  varför skulle det bli vinnarhålet då?
Answer to: "varför skulle det bli vinnarhålet då?"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ROCKET POWER
S 2, FIONA SOUTHWIND
|
Åke verkar ju inte vara inne på att köra i ledning, men visst. Jag tror ju iofs att Fiona tar ledning före Avanto och då blir det tredje invändigt såvida inte Åke hittar ut i andraspår.
Spontant så tror jag Åke vill ha just vinnarhålet bakom Steel. Det är ju en bra rygg.
Har du hört ngt annat från Åke eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-03 23:06:56  Åke verkar ju inte vara inne på att köra i ledning, men visst. Jag tror ju iofs att Fiona tar ledning före Avanto och då blir det tredje invändigt såvida inte Åke hittar ut i andraspår.
Spontant så tror jag Åke vill ha just vinnarhålet bakom Steel. Det är ju en bra rygg.
Har du hört ngt annat från Åke eller?
Answer to: "Åke verkar ju inte vara inne på att köra i ledning, men vi"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag LOVAR dig att avnato inte släpepr förbi sig Fiona utan galopp, då lovar jag refunda hela din v75 om han gör det
Ska snacka med Åke imån, kan återkomma då
ready cash är bäst
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-03 23:06:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, FINISH FLYER
|
Steel såg ut som en blivande stjärna förut men nu har han vart i finland? o tävlat kommer tillbaka o ch vinner överlägset och har nog respekt. Tror detta är en bra spik och på DD tror jag att det finns roliga bud som 7 och 9
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-03 23:10:04  jag LOVAR dig att avnato inte släpepr förbi sig Fiona utan galopp, då lovar jag refunda hela din v75 om han gör det
Ska snacka med Åke imån, kan återkomma då
ready cash är bäst
Answer to: "jag LOVAR dig att avnato inte släpepr förbi sig Fiona utan galopp"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ROCKET POWER
S 2, FIONA SOUTHWIND
|
Kanon! Jag kommer lira för drygt 1300 tror jag.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|