1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2010-12-16 18:26:49 Edited(1): 2010-12-16 18:27:17  tror att dem har en väldigt liten vinstchans mest på grund av att dem kan inte göra något själv i loppet och dte lär bli lågt tempo! då ska dem gå runt allt i 3.e/4.e spår samtidigt som hästarna från vinnarhålet/3.e inner får luckan,,,,,
Enda på tillägg som jag tycler är en bra häst annars är nova kebell, resten är skit.
tror helt klart att loppet står mellan 1,5,6 och såvidare dem inte kör ijhäl varandra eller blir grymt misgynnade av eventuell bana så blir jag grymt förvånad om inte någon där vinner......
Answer to: "tror att dem har en väldigt liten vinstchans mest på grund av at"
|
Became a member:
Forum posts:
|
säger bara en sak folke, åby och tilläggslopp och ston denna årstiden brukar 8,6 av 10 gånegr resultera i bakspårssegrar. Efter man har varit där ett tag så sätter sig sådant på minnet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-16 19:43:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror ju KNAPPAST att det är räknat över 2140m......
Ser 1,5,6 som lika bra hästar som de med tillägg här, gött att dem då är 40m förre några hundra meter efter start....
Ser bara nova kebell med tillräcklig speed för att kunna vinna av dme på bakspår, men då krävs tempo och bra ryggar. Tror att det blir låååångsamt tempo här med snabba sista 800.
Givetvist kan allt hända, sett flertalet liknande lopp där hälften av hästarna galopperar/gör bort sig och hästarna med 20m tillägg kommer igenom perfekt.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-16 19:52:05  Tror ju KNAPPAST att det är räknat över 2140m......
Ser 1,5,6 som lika bra hästar som de med tillägg här, gött att dem då är 40m förre några hundra meter efter start....
Ser bara nova kebell med tillräcklig speed för att kunna vinna av dme på bakspår, men då krävs tempo och bra ryggar. Tror att det blir låååångsamt tempo här med snabba sista 800.
Givetvist kan allt hända, sett flertalet liknande lopp där hälften av hästarna galopperar/gör bort sig och hästarna med 20m tillägg kommer igenom perfekt.....
Answer to: "Tror ju KNAPPAST att det är räknat över 2140m......
Ser 1"
|
Became a member:
Forum posts:
|
inte är det räknat över 1640 iallafall, du förösker bara räkna hästarna inbördes meter för att komma fram till vinnaren, det är inte applicerbart här, lär du märka på lördag 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-16 23:42:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ENERVA
S 6, LIZAS IRJA
|
Folke menar att det är lättare att vinna över 1640 med tillägg än 2140 på Åby..okej vilken travskola har du gått i!? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 13:40:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LIZAS IRJA
|
Spik Lizas Irja 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 15:11:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, GOOD AS PRINCESS
|
13 Good As Princess skrevs upp i min bok "kommande vinnare". Var grym senast och möter inte allt för hårt motstånd.
Men är lite rädd för positionshästarna med de där extra innerspåren.. så tar väl även med 3,5,6
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 16:48:58  Folke menar att det är lättare att vinna över 1640 med tillägg än 2140 på Åby..okej vilken travskola har du gått i!? 
Answer to: "Folke menar att det är lättare att vinna över 1640 med till&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
eller att det är lättare att vinna med tillägg över 2640m eller 3100m????
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 17:38:18  eller att det är lättare att vinna med tillägg över 2640m eller 3100m????
Answer to: "eller att det är lättare att vinna med tillägg över 264"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ENERVA
S 6, LIZAS IRJA
|
Beror i vilken klass vi pratar..!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 17:40:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, GOOD AS PRINCESS
|
Folke du kan inte på allvar mena att hästarna på 2140 är lika bra som det på 2160. (LOL som du hade sagt).
Däremot har dem en klar fördel, speciellt när de bättre hästarna på första volten fått bra spår och openstretch hägrar sista biten.
Jag tror jag dock tar bort 5an helt å hållet, var min häst tidigt på veckan, men kommer ju få gå med skor och är då chanslös.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 18:30:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
är du full eller? jag sade att 1,5,6 är lika bra som dem på tillägg, resterande hästar är skit på första volten.
Kanske ska nämna att monas incada har gjort klart bra insatser med skor på, men sådant är inte lönt att kolla upp innan man sågar den?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 19:57:50  är du full eller? jag sade att 1,5,6 är lika bra som dem på tillägg, resterande hästar är skit på första volten.
Kanske ska nämna att monas incada har gjort klart bra insatser med skor på, men sådant är inte lönt att kolla upp innan man sågar den?
Answer to: "är du full eller? jag sade att 1,5,6 är lika bra som dem på"
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, GOOD AS PRINCESS
|
Har du sett hästens 6 senaste starter ? 2 med skor och då har den stannat sista 100-200m ?
Ja och jag säger att 3,5,6 inte är lika bra som dem på tillägg.. däremot har de ett bättre läge och där av fördel men om tillägshästarna startat på samma volt hade dem inte varit aktuella på samma sätt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 20:00:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, GOOD AS PRINCESS
|
Du måste ju själv inse att man måste kolla hur dem gått på årstiden och med vilken utrsutning, att den gått bra i 20.000kr lopp på våren med skor är ju en helt annan sak.
Nu är det december, v75 och helt annat motstånd.
Barfota hade det förmodligen varit min 2a häst i loppet..
nu blir ranken: 13,6,3,1,10,14... sen kommer nog 5an 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 20:08:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, VIKENS PANDORA
|
Tycker faktiskt Folke har en point. Tilläggshästarna måste rimligtvis få svårt men Good as princess kan i varje fall göra sitt eget lopp.
Kommer gardera här och tippar därför en skräll som vinnare men jag tror mest på Lizas Irja för jag tror Åkes häst är kraftigt missgynnad om den inte kan gå BF runt om.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 20:14:26  Tycker faktiskt Folke har en point. Tilläggshästarna måste rimligtvis få svårt men Good as princess kan i varje fall göra sitt eget lopp.
Kommer gardera här och tippar därför en skräll som vinnare men jag tror mest på Lizas Irja för jag tror Åkes häst är kraftigt missgynnad om den inte kan gå BF runt om.
Answer to: "Tycker faktiskt Folke har en point. Tilläggshästarna måste "
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, GOOD AS PRINCESS
|
Jag håller med dig i din analys LessIS99.
Det jag sa är att om hästarna på tillägg inte hade tillägg så är dem bättre än de på 2140 ^^
Jag tror bara på Good As Princess från tilläggen egentligen.
Strecka i nu läget: 1,3,6,10,13
har jag råd tar jag med 14.. sedan är jag nöjd.
Vikens Pandora är väl ett roligt drag om man letar storskräll..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 20:36:22  Jag håller med dig i din analys LessIS99.
Det jag sa är att om hästarna på tillägg inte hade tillägg så är dem bättre än de på 2140 ^^
Jag tror bara på Good As Princess från tilläggen egentligen.
Strecka i nu läget: 1,3,6,10,13
har jag råd tar jag med 14.. sedan är jag nöjd.
Vikens Pandora är väl ett roligt drag om man letar storskräll..
Answer to: "Jag håller med dig i din analys LessIS99.
Det jag sa är att om "
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, VIKENS PANDORA
|
Ska jag vara ärlig så skummade jag bara igenom din o Folkes debatt. Givetvis är det som du säger och Good as princess hade jag nog spikat utan tillägg.
Ja 14 har ju kapacitet att vinna det här loppet alla dagar i veckan men hon verkar vara inne i en sur-period igen. När hon inte ens vinner på Halmstad så är det riktigt grinigt  Annars hade jag tagit med den för det är alltid en spelvärd QC.
Ska det vara heltäckt ska man ta med 15 o 7 också. 15 kan få ett perfekt lopp i rygg på G.as P och 7 gick riktigt fort sista 500 senast. Neråt 11 tror jag ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-17 21:47:40 Edited(1): 2010-12-17 22:11:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
good as pincess hade varit segeraktuell på första volten, men knappast en spik. Jag sade att 1,5,6 är lika bra som dem på tillägg, inget annat........
Dansken, vad gäller monas incada så menar du att dte är bättre motstånd i december månad än på våren? det är det som du skriver och det borde du väl själv förstå hur dumt det låter???
Som sagt, Monas incada har gjort klart bra lopp med skor på hovarna, tolka det som du vill. Svanstedt nämnde ingenting om att det skulle vara negaivt i alla fall. Mest att det krävs en betydligt bättre prestation än senast och att volt kan vara lite struligt.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-18 00:20:02  good as pincess hade varit segeraktuell på första volten, men knappast en spik. Jag sade att 1,5,6 är lika bra som dem på tillägg, inget annat........
Dansken, vad gäller monas incada så menar du att dte är bättre motstånd i december månad än på våren? det är det som du skriver och det borde du väl själv förstå hur dumt det låter???
Som sagt, Monas incada har gjort klart bra lopp med skor på hovarna, tolka det som du vill.
Answer to: "good as pincess hade varit segeraktuell på första volten, men kn"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ENERVA
S 6, LIZAS IRJA
|
Good as Princess...det hörs ju på namnet att den inte vinner.
Good as KING då hade det bara varit att spika 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-18 00:40:16 Edited(1): 2010-12-18 00:40:24  Good as Princess...det hörs ju på namnet att den inte vinner.
Good as KING då hade det bara varit att spika 
Answer to: "Good as Princess...det hörs ju på namnet att den inte vinner.
G"
|
Became a member:
Forum posts:
|
E du på Groggen ?  
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-18 06:12:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
kim eller johan...???
kör på kimmen...41% natten före... helt oki doki..
::o
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-18 09:28:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, GOOD AS PRINCESS
|
Min Rank: 13,6,1,3,10,14,5
Nummer 10 är lite lurig, har verkligen hittat rätt i utrustningen, men vi får väl se nu vad det blir för bana och vilken utrustning man väljer.
De som vill spara streck spikar 13 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|