1
[ 2
]
3
4
5
6
|
tommie
|
Posted: 2010-12-07 11:36:09
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Kommer Zakeus ut från innerspår så vinner han. Solklart bästa hästen i detta lopp.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-12-07 11:36:36  Jo nog är han väl rätt seg ut? Blir som bäst 3:e inner skulle jag tro med tanke på att Leo On Line spetsar och släpper. 2, 3, 5 och 6 är betydligt snabbare ut än Zakeus utifrån vad jag har sett. Men hästen är absolut bra nog att vinna om det löser sig.
Answer to: "Jo nog är han väl rätt seg ut? Blir som bäst 3:e inner "
|
Forum posts: 7100
|
Jo du har nog rätt där. Han lär hamna pyrt på det och som sagt så har jag svårt att se kusken lösa det till seger sedan. Tänk westholm kunde bli förkyld så att han måste ligga hemma på lördag.... Upp med Eklöf eller nån annan som är ledig och hästen skulle ha riktigt bra chans.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-07 12:25:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Känns verkligen som att folk överskattar zakeus  visst är det en bra häst. Kan självklart vinna om den tar sig ut och får ett hyfsat lopp, dock tror jag inte att den tar sig ut och om den gör det så är det antingen för sent eller för långt bak som sista häst.
Så bra är den knappast så att den bara rundar detta gänget eller "bara" vinner om den kommer ut. Möter många hästar som är precis lika bra fast med bättre förutsättningar vad gäller spår och kusk.
Men jag kommer nog att ta upp zakeus som 6.e häst och ner med Trotteur som troligen blir för mycket streckad pga Bergh och "fin rad", hamnar nog tufft på det och är inte särskilt märkvärdig av sig.....
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-07 12:53:08
|
|
Verkar som att vissa inte förstår hur bra kapacitet Zakeus har.  Bara att kolla loppet han gjorde på Hagmyren i augusti så förstår man hur bra kapacitet han har... Då gick han i dödens på Alvena Pampas och hade krossat den när han galopperar i utgången av sista sväng. Var absolut inte trött i det läget och hade han stått på benen så ser det ut som att han hade utklassat Alvena Pampas och Copy Tooma. Hade nog landat på ungefär 1.13.5 2140 meter auto från dödens. Finns absolut ingen i detta lopp som har kapacitet att göra något sådant. Visst kan läget och kusken ställa till det och jag spikar inte. Men att plocka bort bästa hästen är dumt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-07 13:14:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nah, man vill ju inte missa v75 miljonerna när Anton Eriksson vinner v75 lopp
Är med på 6 hästar som sagt, tror att jag tar med ca: 6 hästar på systemet, haha
Leo on line var ca: 5 cm från att besegra alvena pampas på v75 för en tid sedan också........
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-07 13:20:36  Nah, man vill ju inte missa v75 miljonerna när Anton Eriksson vinner v75 lopp
Är med på 6 hästar som sagt, tror att jag tar med ca: 6 hästar på systemet, haha
Leo on line var ca: 5 cm från att besegra alvena pampas på v75 för en tid sedan också........
Answer to: "Nah, man vill ju inte missa v75 miljonerna när Anton Eriksson vinner v"
|
|
Om du har kollat loppet som jag nämnde och ändå inte förstår att Zakeus har bäst kapacitet i fältet så är det ditt problem. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-07 14:07:06  Nah, man vill ju inte missa v75 miljonerna när Anton Eriksson vinner v75 lopp
Answer to: "Nah, man vill ju inte missa v75 miljonerna när Anton Eriksson vinner v"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, I'M ALONE FACE
|
och Zakeus skulle besegrat alvena pampas så som han gick den 1 augusti.. synd att inte proffskusk kör.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-07 15:11:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skulle ha besegrat alvena pampas i det loppet, japp. Men i loppet efter så fick han ett drömlopp 2.a utvändigt medan alvena pampas gick i dödens hela loppet nästan och i sista sväng så var zakeus slagen/galopperade.......
Men visst är det en riktigt fin häst......Dock ojämn och osäker av sig. Beviserligen väldigt hög kapacitet, står dock fast vid att capello bob har högre kapacitet
Men att diskutera kapacitet hör väl inte hemma i travspel, handlar om att prestera och visa resultat framförallt. Ska dock blir grymt intressant att se hur bra capello bob blir nu när dem har kastrerat han! såg finfin ut senast.
Sedan kan jag erkänna att Zakeus hade troligen haft 1-2 mille på sig hos en riktig tränare och körd av en riktig kusk.
Blir minst sagt ett intressant lopp och båda kusarna är med på systemet, förstår dem som vill chansspika zakeus nu 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-07 15:27:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vågar man chansa bort i'm alone face? vad är oddsen på att den kommer till spets? känns väl inte direkt som att någon vill släppa här?
om spets så är det nog bra chans, om inte spets så losar den säkerligen
får huvudvärk av denna omgången 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-07 16:38:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LIVI DESTINY
|
Tycker ändå omgången ser ganska lättlöst ut. kommer ta 6 stycken i det här loppet, och jag skulle inte släppa im alone face, men jag tror 1 eller 4 har bäst chans.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-07 19:47:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SANDRO MUSTANG
S 6, I'M ALONE FACE
|
kommer chansspika Sandro mustang där jag tror kusken passar för hästen och att hästen verkar ha bra form.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-08 14:22:22  ...men hamnar i femtioelfte invändigt 
Answer to: "...men hamnar i femtioelfte invändigt;)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ZAKEUS
|
du vet det uppstår faktiskt luckorna innan fälts har bildats efter 500m
kan triton sund hitta ut från spår 1 så kan nog de flesta hästar det!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-08 14:23:20  Verkar som att vissa inte förstår hur bra kapacitet Zakeus har.  Bara att kolla loppet han gjorde på Hagmyren i augusti så förstår man hur bra kapacitet han har... Då gick han i dödens på Alvena Pampas och hade krossat den när han galopperar i utgången av sista sväng. Var absolut inte trött i det läget och hade han stått på benen så ser det ut som att han hade utklassat Alvena Pampas och Copy Tooma. Hade nog landat på ungefär 1.13.5 2140 meter auto från dödens. Finns absolut ingen i detta lopp som har kapacitet att göra något sådant. Visst kan läget och kusken ställa till det och jag spikar inte. Men att plocka bort bästa hästen är dumt.
Answer to: "Verkar som att vissa inte förstår hur bra kapacitet Zakeus har.:"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ZAKEUS
|
folke gillar inte att vinna stora pengar heller, så inte konstigt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-08 14:37:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ZAKEUS
S 2, LEO ON LINE
|
Vid den första titten på veckans starlista såg det ju enormt svårt ut!
Men efter ha kollat efter lite mer tror jag på låg utdelning och att Jackpotten bara blir större
Brukar ju vara lätt i Norrland och jag tror mig sagt att INTE spela på bergsåker osv då det bara blir favoriter...men man har ju haft fel "någon" gång innan så vem vet 
O spela det gör jag i allafall 
|
|
Reply
|
|
jokern
|
Posted: 2010-12-08 14:54:52
|
Became a member: 2009-10-30
Forum posts: 123
|
2 Leo On Line eller 4 Livi Destiny sitter nog i spets initialt, tror inte de släpper ifall Im Alone Face ställer frågan, iaf inte 4 som går bäst i ledningen. Känns som 6an kan komma lite på vingel och antingen hamnar i dödens eller långt ner i kön. 3 Sandro Mustang har finfin form och kan hamna bra på det här. 1 Zakeus kan få en löpning i rygg ledaren eller 3 inv, och risken finns att den sitter fast hela vägen.
Trotteur tror jag inte mkt på här. Sandro Mustang och Capello Bob känns mest spelvärda i nuläget.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-12-08 17:29:57 Edited(3): 2010-12-08 17:33:16
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, LIVI DESTINY
S 4, LIVI DESTINY
|
Sjukt svårt förstalopp!
Är inte långt ifrån en helgardering..
4an förstahäst o 5an sistahäst o jämt däremellan
Eller kanske Örjan är snabbt fram? Känns som det mest spännande strecket..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-08 17:57:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LIVI DESTINY
|
1,2,3,4,6,11 har jag just nu
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-08 20:10:07  Vid den första titten på veckans starlista såg det ju enormt svårt ut!
Men efter ha kollat efter lite mer tror jag på låg utdelning och att Jackpotten bara blir större
Brukar ju vara lätt i Norrland och jag tror mig sagt att INTE spela på bergsåker osv då det bara blir favoriter...men man har ju haft fel "någon" gång innan så vem vet 
Answer to: "Vid den första titten på veckans starlista såg det ju enor"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ZAKEUS
|
yes det stämmer, tyckte det såg "omöjligt" ut vid 1a ögonblck, men känns som att man fått lite "grepp" om omgången nu, dock så ha rjag inte kollar avd 2 lr 5 då jag tror vi får se skrällar där
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-08 20:12:23  Vid den första titten på veckans starlista såg det ju enormt svårt ut!
Answer to: "Vid den första titten på veckans starlista såg det ju enor"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker JoNGyL har sagt att det blir hög utdelning dom senaste gångerna och det blivit låg.
Så nu när du säger att det ska bli låg utdeling, tror jag det kan bli miljon utdelning  
Hoppas Guinessen och fish and chipsen smaka bra 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-08 20:50:22  Tycker JoNGyL har sagt att det blir hög utdelning dom senaste gångerna och det blivit låg.
Så nu när du säger att det ska bli låg utdeling, tror jag det kan bli miljon utdelning  
Hoppas Guinessen och fish and chipsen smaka bra 
Answer to: "Tycker JoNGyL har sagt att det blir hög utdelning dom senaste gå"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ZAKEUS
S 2, LEO ON LINE
|
Fan de gick inte o lura dig inte 
|
|
Reply