Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Bergsåker 2010-12-11
V75-6 Klass I, försök 5
7. SLEVIN KELEVRA 41% 22
Bergh Robert
4. CYKLON SUND 27% 44
Kihlström Örjan
6. HOT POT 12% 98
Westholm Jörgen
11. CASHER 12% 60
Söderkvist Stefan
8. CAMPBELL ÅS 8% 116
Ohlsson Ulf
5. STAY THE NIGHT 7% 134
Eklöf Bo
3. DEXTERSON 6% 241
Strömberg Hans R
10. PRINS ISIDOR 6% 211
Eriksson Ulf
1. CHICAGO EMIL 3% 507
Hedman Göran
2. NOTICE 3% 610
Linderoth Per
9. CALGARY SIGN 3% 451
Eriksson Sören
12. LIABILITY 1% 693
Skoglund Håkan

Senast uppdaterad: 2010-12-11 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Bergsåker
V75-2 Bergsåker
V75-3 Bergsåker
V75-4 Bergsåker
V75-5 Bergsåker
V75-6 Bergsåker
V75-7 Bergsåker
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-6 Bergsåker

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5  
Author Message
Posted: 2010-12-07 17:19:22 Answer to: "Du kanske missade att jag skrev "hävdat sig", stay the night"

Became a member: 
Forum posts:

V 11, CASHER

Polajasen, bla bla och bla?

Hög nivå på diskussionen. Zzz

Jag har ingen åsikt om Campbell Ås (eftersom jag inte känner till den och inte kollat kusens lopp i arkivet ännu). Min kommentar om hästar som flockdjur skrev jag eftersom ditt argument är ett vanligt argument när man snackar upp en häst. Jag använder samma argumentation själv ibland, men jag tror att det låter bättre än vad det egentligen är. Man drar helt enkelt för långtgående slutsatser av att en häst platsat mot stenhårt motstånd.
Reply
Posted: 2010-12-07 17:26:05

Became a member: 
Forum posts:
som sagt, skillnad på att starta i samma lopp som kanonhästar och att hävda sig mot dem, väsentlig skillnad.......Flockdjur eller ej......
Reply
Posted: 2010-12-07 17:29:05 Answer to: "som sagt, skillnad på att starta i samma lopp som kanonhästar oc"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 11, CASHER
Vad menar du när du säger "hävdat" sig mot dom? Att den har slagit dom? Att det varit hårt imål? Att den varit tapper från dödens? Att den platsat? Att den varit före topphästar men ändå inte vunnit?
Reply
Posted: 2010-12-07 17:30:29
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 11, CASHER
Berätta vad den gjort mot dessa topphästar istället för att bara upprepa "hävdat sig" in i absurdum. Annars är din kommentar meningslös eftersom jag måste kolla loppen själv (vilket jag iofs gör ändå.
Reply
Posted: 2010-12-07 17:40:13

Became a member: 
Forum posts:

V 7, SLEVIN KELEVRA
Brukar också tänka så, dom flesta hästarna klarar av att hänga med i en gulddivision om dom är tillräckligt bra för att starta på v75, sen vinner dom ju inte, men som du säger så håller dom allt som oftast tempo iaf (flockdjur). För att verkligen ta en häst som mött hårt motstånd på allvar vill man ju gärna att den tagit en plats, eller suttit fast med sparat, gått i dödens och sen dött eller liknande.

När den kom 2a bakom juggle face så hamna den i dödens efter 500 och avlöst med 1200 kvar, sen på 250kv bra men inget hot. Svårt att ta något av dom senaste loppen tycker jag iaf. kommer ta med 5,7,8
Reply
Posted: 2010-12-07 19:05:12

Became a member: 
Forum posts:

V 7, SLEVIN KELEVRA

S 3, DEXTERSON
Tror Folke menar att hästen har "hängt med" bra mot hårt motstånd.
Sedan att påstå att "alla" hästar följer med är nog rätt fel de oxå polajsen, men jag förstår vad du menar.

Hästen i fråga MÖTER enklare motstånd o kanske KAN hävda sig i detta loppet (joNGyL175s travordbok säger att Hävda betyder = slå, vinna).
Eller.....?
Reply
Posted: 2010-12-07 19:36:03

Became a member: 
Forum posts:

V 8, CAMPBELL ÅS
hävda sig = göra sig gällande, försvara sin plats, försvara sin ställning, hålla sig väl framme, slåss för sin sak, stå på sig
Reply
Posted: 2010-12-07 19:40:28
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 8, CAMPBELL ÅS
hävda= 1 påstå, göra gällande, förfäkta, driva, urgera 2 försvara, vidmakthålla, hålla på 3 sköta, vårda, hålla i stånd 4 hävda sig klara sig, stå sig, göra sig gällande, försvara sin ställning
Reply
Posted: 2010-12-07 19:54:42 Answer to: "hävda= 1 påstå, göra gällande, förfäkt"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 7, SLEVIN KELEVRA

S 3, DEXTERSON
Crosby..klassens bästa i svenska
Reply
Posted: 2010-12-07 21:02:47
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
I min värld så betyder hävda sig att man är ett hot och KAN vinna, campbell ås har hängt med och sett farlig ut i sina lopp mot årgångseliten. Avslutat snabbt i en del lopp efter sen lucka etc....

Tex stay the night har antingen blivit avhängd över uploppet eller helt enkelt inte haft en chans att komma någonstans under loppen.

Det är en sak att hänga med och en helt annan att se farlig ut och kunna hota......

Dock vill jag säga att jag inte tror att campbell ås bara går ut och vinner detta från spår 8
Reply
Posted: 2010-12-07 22:23:37 Answer to: "I min värld så betyder hävda sig att man är ett hot oc"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 11, CASHER
ok. Mycket bättre inlägg. Tack
Reply
Posted: 2010-12-08 04:06:10 Answer to: "I min värld så betyder hävda sig att man är ett hot oc"

Became a member: 
Forum posts:

V 6, HOT POT
Folke, hur ser en dag i din värld ut, riktigt nyfiken
Reply
Posted: 2010-12-08 04:07:21
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 6, HOT POT
behöver man påminna om att Lädret är sveriges bästa "vintertränare"
Reply
Posted: 2010-12-08 11:43:23 Answer to: "Crosby..klassens bästa i svenska;)"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 8, CAMPBELL ÅS
lexikon
Reply
Posted: 2010-12-08 18:59:22 Answer to: "Folke, hur ser en dag i din värld ut, riktigt nyfiken:)"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
jobbar mycket och hårt
Reply
Posted: 2010-12-08 19:52:25 Answer to: "jobbar mycket och hårt ;)"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 6, HOT POT
jo jag brukar också säga så....
Reply
Posted: 2010-12-09 00:29:35 Answer to: "Folke, hur ser en dag i din värld ut, riktigt nyfiken:)"

Became a member: 
Forum posts:
Ja du Travspanaren den mesta tiden för tillfälligt går nog åt för Folke att jaga svagheter hos Bert men då blir han besviken. Jag är övertygad att jag utan att framstå som en analytiker är vida överlägsen Folke här på forumet när det gäller den biten. Att bedöma hästar är en specialite som jag fått från barnsben och som gett så mycket glädje i livet. Utan dessa kunskaper skall man inte ge sig in i v75 som är det svåraste spelet av alla . Utan stora kunskaper i hästars beteende och kunna analysera på rätt sätt är det bara att göda ATG. Det är något jag aldrig ställer upp på. Då är det bättre att spendera pengar på något nyttigt. Om jag ser att jag inte har en chans att vinna hem pengar avstår jag från spel direkt.

Mvh/ Bert
Reply
Posted: 2010-12-09 00:59:16 Answer to: "Ja du Travspanaren den mesta tiden för tillfälligt går n"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 6, HOT POT
ja du Bert, när det gälelr V75 så är det något alla oavsett kunskaper ska kunan göra, att spela v75 är ett nöje liksom på på bio etc, något man lägegr ut på pengar på för att man tycker det är kul.

Och vad gäller dina analytiker teorier är det möjligt att det kan vara så, men jag är som du kanske vet, är jager vida överlägsen när det kommer tyill analys, scenario och taktik och intryck.

Väll mött /spanis
Reply
Posted: 2010-12-09 01:40:35
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
Ja!! du Spanis eller vad du heter förstår inte riktigt vad du menar Vill inte vara någon moralpredikant men tycker du sluddrar mellan raderna kanske det blir bättre imorgon kompis. Alla kan halka en trevlig Fredagskväll sov så gott.

Mvh/Bert
Reply
Posted: 2010-12-09 11:04:06
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 7, SLEVIN KELEVRA
Tycker det verkar som nästan alla dom som plockat hem storvinsterna i år har varit vanliga spelare som vem som helst. ett par förstagångsspelare tom
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5