1
[ 2
]
3
|
tommie
|
Posted: 2010-11-16 14:57:56  Inte en chans att denna kuse vinner... 
Answer to: "Inte en chans att denna kuse vinner...:)"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Okej  Men du hade svarat på mitt inlägg 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-16 15:22:35  Okej  Men du hade svarat på mitt inlägg 
Answer to: "Okej :) Men du hade svarat på mitt inlägg :)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ZWACK
S 7, JEALOUS BROLINE
|
Full kanske! 
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2010-11-16 15:31:05  Så här kommer det väl se ut fram till nästa sommar, Nu när dom bästa hästarna går i "ide" hehe. Men det brukar bli fina utdelningar under vintern=)
Answer to: "Så här kommer det väl se ut fram till nästa sommar, Nu"
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
V 8, LAZER CROWN
|
Det är fortfarande samma pengar att spela om och att vinna 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-17 22:09:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Va mest ute o ville jävlas me alla skåningar här..kommer spela..ser svårt ut ja.. 
Ska sätta ihop ett 1440 raders andelsspel..nån som e sugen o hjälpa till så hör av er.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-18 16:48:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, LAZER CROWN
|
1 eller 2 ? Får väl ta bägge då.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-19 14:13:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, SAMMARCO
|
Orcas Bac 2 % 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-19 14:24:10
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Örjan verkar vara på tårna igen o vinner nog något under dagen... 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-11-19 14:52:19
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 12, BANKER TOOMA
S 7, JEALOUS BROLINE
|
Bara jag som tycker att de som är favoriter i nuläget (Zwack och Jerka Tilly) är överstreckade?
Zwack har bara startat i volt en gång tidigare och det var i debuten för två år sedan. I autostart är han seg ut och från spår 2 lär han tappa en hel del från start. Möter tuffare motstånd nu och har inte startat på över en månad. Visst ser han ut att ha viss kapacitet men tveksam favorit i mina ögon.
Jerka Tilly har också mött enklare motstånd på slutet och kan knappast hålla spets här, Bergshults Bobbo är blixtsnabb från start och släpper troligen direkt och då hamnar Jerka förmodligen i 3:e invändigt. Dessutom tycker jag att han saknar den speed som krävs för att vinna på V75.
Nej, usch. Ingen av dessa platsar på mitt system i nuläget.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-19 15:42:47  Bara jag som tycker att de som är favoriter i nuläget (Zwack och Jerka Tilly) är överstreckade?
Zwack har bara startat i volt en gång tidigare och det var i debuten för två år sedan. I autostart är han seg ut och från spår 2 lär han tappa en hel del från start. Möter tuffare motstånd nu och har inte startat på över en månad. Visst ser han ut att ha viss kapacitet men tveksam favorit i mina ögon.
Jerka Tilly har också mött enklare motstånd på slutet och kan knappast hålla spets här, Bergshults Bobbo är blixtsnabb från start och släpper troligen direkt och då hamnar Jerka förmodligen i 3:e invändigt. Dessutom tycker jag att han saknar den speed som krävs för att vinna på V75.
Nej, usch. Ingen av dessa platsar på mitt system i nuläget.
Answer to: "Bara jag som tycker att de som är favoriter i nuläget (Zwack och "
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, LAZER CROWN
|
Nej det är inte bara du skulle jag tro.
Det finns frågetecken på både 1 o 2. Har 2 som vinnare men hade absolut hellre sett Åke bakom den för den verkar ganska speciell.
Jerka kanske inte håller ut och hamnar illa till ?
Kommer nog gardera här och drar till med en skräll.Inte för att jag tror mer på den än nån annan skräll.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-19 20:21:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, SAMMARCO
|
Lädrets skrällhäst i omgången är 4 Sammarco som borde ha minst 300.000 till på sig enligt stallet, då de senaste loppen inte burit frukt av olika orsaker. Bra chans ska också 7 Jealous Broline ha, där man ska prova lite saker.
Ett bra A-lås att börja med.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-19 20:28:29  Lädrets skrällhäst i omgången är 4 Sammarco som borde ha minst 300.000 till på sig enligt stallet, då de senaste loppen inte burit frukt av olika orsaker. Bra chans ska också 7 Jealous Broline ha, där man ska prova lite saker.
Ett bra A-lås att börja med.
Answer to: "Lädrets skrällhäst i omgången är 4 Sammarco som b"
|
|
Ska med på kusken absolut !!! Örjan är "hot" nu !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-19 23:26:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, SAMMARCO
|
Ett av omgångens klurigare lopp inleder och här lär det bli jämnstreckat innan starten går. Knapp favorit är i nuläget 1 Jerka Tilly som har visat uppåtform på slutet och snöpligt blev nerspeedad av en mycket vasst spurtande Rio de la Plata senast. Jerka är stark, men också lite småseg och jag är tveksam till att han kan hålla ledningen från innerspår. Visst kan han vinna om det klaffar, men blir han av med ledningen luktar det strul och någon bra favorit är han inte.
2 Zwack har gjort tre bra insatser sedan han kom till Åke Svanstedt och blir också mycket streckad. Han ser inte så märkvärdig ut, men avslutade starkt senast till enkel seger. Han är också ett tidigt segerbud, men voltstart kan ställa till det eftersom han bara har testat den startmetoden en gång i hela karriären.
Spetsstriden blir som sagt intressant här och snabbast av alla tror jag att Bergshults Bobbo är. Han är visserligen bäst i spets, men han är också en sprinter som knappast körs i ledningen till varje pris och jag tror att ofta passive Haugstad släpper för press. Då bör 7 Jealous Broline vara först fram för att överta. Den här hästen visade lovande takter som tvååring och gick okej bakom hästar som Juggle Face, Alvena Pele och Red Hot Dynamite vid några tillfällen. Efter nästan ett års uppehåll var han fin i kvalet näst senast, men i tävlingscomebacken senast kom han aldrig till från tillägg, men fick en nyttig genomkörare i kroppen. Den här gången ska han lättas rejält i balansen och får även troligen på sig ett helstängt huvudlag. Han är snabb ut och med starttröga hästar invändigt och startvasse Uhrberg i sulkyn bör det inte vara något snack om att han är först fram till Bergshults Bobbo.
Med bara ett lopp i kroppen kan det visserligen fattas lite för V75, men får han bestämma tempot en bit har han vettig chans att rinna undan. Streckad på endast 11 procent är han mycket spelintressant och en rolig idé.
9 Nu Nu Hill tycker jag också är tidig. Han har tävlat lite ojämnt, men var fin på ny balans senast och vann enkelt trots att han var med i en tuff öppning. Nu slipper han öppna snabbt och kan i stället avsluta starkt.
4 Sammarco är bra för klassen men knepig med voltstart och spår fyra är nog sämsta tänkbara. Räknas felfri och ganska lite streckad.
8 Lazer Crown övertygade vid V75-seger förra vintern, men har varit seg efter det. Senast såg det dock ut som en klar uppryckning och formen är kanske på gång igen. Då gick han med ett norskt huvudlag som aldrig hann ryckas och den växeln finns kvar nu. Kan få loppet om Jerka Tilly öppnar bättre än väntat.
Sista strecket till 11 Beauzac som har visat toppform i Danmark på slutet. Han har fin styrka och Björn Goop upp är intressant.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-20 10:32:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, JEALOUS BROLINE
|
Vid gardering skulle jag inte ta bort Jealous Broline, som är åter efter långt uppehåll och lopp i kroppen. Körs barfota på sommarbanan(?) Jägersro och till 11% är den given tycker jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-20 12:49:50 Edited(1): 2010-11-20 12:50:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
SÅ jävla skönt att höra liveintervjun med Kari av Molle, sicket Orginal han är, helt undernbart, haha
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-20 12:54:51  SÅ jävla skönt att höra liveintervjun av Molle med kari, sicket Orginal han är, helt undernbart, haha
Answer to: "SÅ jävla skönt att höra liveintervjun av Molle med kar"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, LAZER CROWN
|
Vad sa dom ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-20 12:55:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, LAZER CROWN
|
Dagens Gåva
Lopp 4 Nr 8 Lazer Crown
Lazer Crown vann ett klass II-försök från dödens på Jägersro den 27 mars i år och det var faktiskt senaste segern. På sistone har dock hästen börjat kvickna till och stallets tongångar skvallrar om att hästen snart slår till igen. Varför inte idag, när hästen ser ut att få en alldeles förträfflig resa i rygg på den troliga ledaren Jerka Tilly?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-20 13:26:42  Vad sa dom ?
Answer to: "Vad sa dom ?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha svårt förklara, sjukt skön bara
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-20 14:32:05
|
|
Stressat med kupong !! Känns inte bra mycket garderingar !!Lycka till alla !!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-20 14:32:59
|
|