1
[ 2
]
3
4
|
tommie
|
Posted: 2010-11-11 11:35:08  Det är en Norrlands häst det är det jag grundar det på
Answer to: "Det är en Norrlands häst det är det jag grundar det på"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
What?? El Sueco gillar årstiden för att det är en häst från norrland??? Så du tror att alla hästar från Norrland går bäst på vintern?? Är du en av deltagarna i Paradise Hotel?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 12:31:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, DISCOVERY HÅLERYD
|
haha, sa jag att han går bäst på vintern? Jag menar att han inte har problem med att det är kallt ute, har aldrig sett en start med han på vintern, men kan inte tänka mig att det skulle vara något problem, det är en stark häst. Sen går han alltid med skor så det inget problem heller, som det kan vara för andra. Börja inte nu igen och skapa massa dryga diskussioner, det är alltid besserwissern Tommie
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 12:39:46  haha, sa jag att han går bäst på vintern? Jag menar att han inte har problem med att det är kallt ute, har aldrig sett en start med han på vintern, men kan inte tänka mig att det skulle vara något problem, det är en stark häst. Sen går han alltid med skor så det inget problem heller, som det kan vara för andra. Börja inte nu igen och skapa massa dryga diskussioner, det är alltid besserwissern Tommie
Answer to: "haha, sa jag att han går bäst på vintern? Jag menar att ha"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, DISCOVERY HÅLERYD
|
11 El Sueco var inte plågad vid spetsvinsten senast och det
var riktigt skönt att han fick vinna. Tog loppet jättebra; han
är pigg och glad och var väldigt fin i söndagsjobbet. Går som
vanligt lite snabbare intervaller på torsdag och liksom i de
två senaste starterna tävlar han med den ”stänkhuva” som
gjorde att han för en gångs skull slappnade av och
fungerade i ryggar näst senast. Tävlade med brodd ända till i mars i
år och tränar även med dessa nu. Om det skulle krävas är det inga
problem alls för min häst. Jag har förhoppningar trots spåret och
om det skulle gå sakta i täten tål El Sueco att avancera till dödens,
säger Kristina Wiik.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-11-11 12:48:22  11 El Sueco var inte plågad vid spetsvinsten senast och det
var riktigt skönt att han fick vinna. Tog loppet jättebra; han
är pigg och glad och var väldigt fin i söndagsjobbet. Går som
vanligt lite snabbare intervaller på torsdag och liksom i de
två senaste starterna tävlar han med den ”stänkhuva” som
gjorde att han för en gångs skull slappnade av och
fungerade i ryggar näst senast. Tävlade med brodd ända till i mars i
år och tränar även med dessa nu. Om det skulle krävas är det inga
problem alls för min häst. Jag har förhoppningar trots spåret och
om det skulle gå sakta i täten tål El Sueco att avancera till dödens,
säger Kristina Wiik.
Answer to: "11 El Sueco var inte plågad vid spetsvinsten senast och det
var rikt"
|
|
Riktigt bra att du kommer med vettig information! Istället för en massa antydningar som Nordan slänger ur sig. Så ska det se ut! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 12:55:58  Riktigt bra att du kommer med vettig information! Istället för en massa antydningar som Nordan slänger ur sig. Så ska det se ut! 
Answer to: "Riktigt bra att du kommer med vettig information! Istället för en"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, DISCOVERY HÅLERYD
|
Antar att Nordan läst intervjun ? Hursomhelst så är El Sueco tidig fartmässigt men med hans konstiga trav är det ändå tveksamt om det fungerar att gå i spåren hela vägen väl ? Kan nya huvudlaget göra att han funkar bättre utvändigt ?
Kusken fick ju till det marginellt bättre senast travmässigt men vann gjorde han ju.
Alldeles förbannat svårt lopp 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 13:21:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, DISCOVERY HÅLERYD
|
Motståndet tycker jag känns ljummet, Putte var struken senast, och innan dess inte som bäst. Womanizer känns överstreckad, gjorde det bra senast trots att han fick gå i dödens, innan dess har han inte vart jättebra. Discovery fick ett dåligt spår med ganska sega ryggar. Bruce tooma verkar ha en formtapp eller nått, tycker han sett svag ut. Till 18% kanske jag spikar min favorit.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 13:30:05  Motståndet tycker jag känns ljummet, Putte var struken senast, och innan dess inte som bäst. Womanizer känns överstreckad, gjorde det bra senast trots att han fick gå i dödens, innan dess har han inte vart jättebra. Discovery fick ett dåligt spår med ganska sega ryggar. Bruce tooma verkar ha en formtapp eller nått, tycker han sett svag ut. Till 18% kanske jag spikar min favorit.
Answer to: "Motståndet tycker jag känns ljummet, Putte var struken senast, o"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, DISCOVERY HÅLERYD
|
Noterar att du inte nämner Cayenne Käbb. Han verkar formtoppad ? Han har ju mött halva fältet förut och varit före i samtliga fall dvs 6-0. Statistik från voltstart.se...
Spåret är ju inte så kul men med "ljumma hästar" invändigt så kanske det kan gå?
På tal om statistik så har El Sueco aldrig vunnit med bakspår.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 14:07:01 Edited(2): 2010-11-11 14:10:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, DISCOVERY HÅLERYD
|
Nej den missa jag, har dock med den i dagsläget, det är väl kanske den främste utmanaren, har aldrig gillat den hästen, men som sagt den har verkligen formtopp. Spåret är ju ingen katastrof heller. kanske ska låsa på 5,7,11
El sueco brukar ju alltid ta ledningen, och har knappt gått från bakspår förutom tidigt i karriären, han har ju vart lite stänk rädd tidigare men gjorde det bra sist med det nya huvudlaget.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-11 16:11:05  Ok vad synd.
Förstog det var någon skit igen...
Kanske dax o lämna tillbaka henne i träning hos Goop för då startar hon i allafall 
Answer to: "Ok vad synd.
Förstog det var någon skit igen...
Kanske dax o"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Nä fy sjutton för att lämna häst till Goop !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-11 16:13:48  What?? El Sueco gillar årstiden för att det är en häst från norrland??? Så du tror att alla hästar från Norrland går bäst på vintern?? Är du en av deltagarna i Paradise Hotel?
Answer to: "What?? El Sueco gillar årstiden för att det är en häst"
|
|
Va sjutton Tommie !!! Sist var det ena djävla fina rumpor som visades upp i P.Hotel !!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-11 16:21:09
|
|
Skoj bara Tommie !! Tillbaka till travarna...Womanizer var mycket bra sist han mötte Åkes o nu satsar väl finnen på att hålla sig före hela tiden !! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-11-11 16:24:54  Va sjutton Tommie !!! Sist var det ena djävla fina rumpor som visades upp i P.Hotel !!! 
Answer to: "Va sjutton Tommie !!! Sist var det ena djävla fina rumpor som visades "
|
|
Visst fan är det fina rumpor!! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-11-11 21:47:06
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 2, KING OF KINGS
S 6, WOMANIZER
|
Vidöppet, verkligen. King of kings blir förstastreck pga läge och kusk.
Womanizer har varit riktigt bra i flera starter i rad nu och det är inte helt omöjligt att han hittar till spets här, blir svårslagen därifrån.
Discovery Håleryd är en läcker individ, känns som att det kan finnas utveckling där. Ser ut att kunna bli lite tempo på loppet och då är han tidig.
Dessa blir mina tidigaste streck men i nuläget känns det osäkert sålänge man inte har alla här.
Måste nämna Yoggi Hornline också som överraskade positivt på mig senast.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 22:52:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, DISCOVERY HÅLERYD
|
Kan det bli överpace ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-12 08:31:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, CYKLON SUND
|
mycket möjligt.. blir lite målning här. Discovery Håleryd första hästen för mig, har jag ett fint öga för. brukar värma så jävla snyggt, ser alltid ut som en värmningsvinnare. sjukt fint klipp i steget och kan spurta bra. rysaren Cyklon Sund om lite tur med positioner. reser bakom DH i 3:e så blir den farlig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-12 09:46:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, DISCOVERY HÅLERYD
|
En finne + Åke Lindblom och ett par till ska enas om vem som ska köra i ledningen. Har sällan sett ett lopp så förutbestämt att bli överpacat.
Takter vinner.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-12 14:31:34  En finne + Åke Lindblom och ett par till ska enas om vem som ska köra i ledningen. Har sällan sett ett lopp så förutbestämt att bli överpacat.
Takter vinner.
Answer to: "En finne + Åke Lindblom och ett par till ska enas om vem som ska k&ou"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, WOMANIZER
S 6, WOMANIZER
|
Instämmer förrutom vinnaren! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-12 14:59:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, WOMANIZER
|
försöker stänga loppet på några få streck. Men det går fan inte.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-12 15:16:04  Instämmer förrutom vinnaren! 
Answer to: "Instämmer förrutom vinnaren!;)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, DISCOVERY HÅLERYD
|
Ja det kan lika gärna bli King of Kings eller El Sueco som vinner men man måste ta ställning nånstans.Tycker D H ser ut som en riktigt fin häst och den har visat bra tempoförmåga förut så det är bara att chansa 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-12 16:23:05
|
|
Det första en finne kollar när dom kör i Sverige är att Björn inte kör för då vet finnarna att om han kör så är det kört för deras del !! 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|