1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2010-09-14 14:14:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TORVALD PALEMA
S 4, OPAL VIKING
|
Opalen till ledningen.
I rygg sitter Åke o gottar sig 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-14 14:37:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LISA AMERICA
S 1, TORVALD PALEMA
|
Känns ju som att det kommer köras mellan 3 och 4 här, och kanske Åke försöker svara ut dom i början. Litar inte alls på att han inte skulle vilja gå i ledningen. Detta bör ju bädda för Lisa eller Beanie. så jag tror jag kör ett lås på 1 och 5 här.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-09-16 16:50:01
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, GLOBAL INVESTMENT
|
Torvald spets men släpper till en halvhet Global Invest som får en överpositiv Opal Viking över sig o det går jättefort till Torvald ljudbangar förbi på OS?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 17:13:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LISA AMERICA
S 1, TORVALD PALEMA
|
Jag tror inte att han släpper här. Han kommer köra i ledningen är jag ganska övertygad om, och det säger han även själv, man ska iofs inte lita på Åke, han har ju ändrat sig förut. Men på kortdistans ska han klara av det
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-09-16 17:16:57  Jag tror inte att han släpper här. Han kommer köra i ledningen är jag ganska övertygad om, och det säger han även själv, man ska iofs inte lita på Åke, han har ju ändrat sig förut. Men på kortdistans ska han klara av det
Answer to: "Jag tror inte att han släpper här. Han kommer köra i ledning"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 1, TORVALD PALEMA
|
Håller med, här tror jag definitivt att Åke kör i spets oavsett vad som händer. Är inte helt hundra på att det håller hela vägen dock..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 18:08:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LISA AMERICA
S 1, TORVALD PALEMA
|
Det enda jag vet är att Åke släppte ledningen från samma spår i samma lopp förra gången. Sen TROR jag att han kommer göra samma sak igen men man kan inte vara säker alls. Jag hoppas nästan han kör i ledningen för då tror jag inte han vinner och loppet blir mycket öppnare eller också kan man chansspika Lisa.
Att han tar ledningen inledningsvis är helt givet så därför sätter jag honom som spetshäst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 09:31:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, BEANIE M.M.
|
Många spekulerar i att det blir hårdare körning i första heatet än i andra. Så kan det förstås bli, men rent logiskt borde det vara tvärtom.
I första heatet kommer hästarna 1-4 självklart köra stenhårt för att vinna. Hur hårt TP körs är ju lite osäkert. Åke vill ju vinna båda heaten förstås, och tror att han kan göra det, men kommer med ganska stor sannolikhet att smyga i det första heatet.
Vilka kommer köra stenhårt i det andra heatet? Om TP vann det första så kommer ALLA köra stenhårt. Om någon annan vann det första heatet så kommer7 eller 8 köra stenhårt.
Anledningen är ju uppenbar. I det första heatet kan man välja att spara krafterna till det andra om man av någon anledning tror att man har bättre chanser då. Men i det andra så måste man satsa allt för att vinna eftersom några fler chanser inte finns. Rimligtvis borde det bädda för hårdare körning i det andra heatet. Var det inte så förra året också när Ludde körde stenhårt mot den där galna fransosen eller belgaren eller var det var. (minnet sviker rejält).
Vad är då slutsatsen av ovanstående?
Gardera ordentligt i andra heatet, för jag tror att det kan skrälla där.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 09:33:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, BEANIE M.M.
|
Om BMM skulle bli instängd i första heatet så har han krafter kvar till andra, och blir det rejäl körning i andra heatet har hans spår mindre betydelse för utgången.
Baserat på denna vilda spekulation så tippar jag BMM i heat två, även om jag tror att Globalen är skrällduglig om han är på topp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 12:01:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LISA AMERICA
S 1, TORVALD PALEMA
|
Är helt inne på samma också, med körning i första bäddar det för TP så jag spikar där. Var inne på att göra tvärtom först, men garderar i detta loppet ist, främst med lisa och Opalen. Men jag tror att Globalen kan få ett bra lopp här också
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 13:05:52  Många spekulerar i att det blir hårdare körning i första heatet än i andra. Så kan det förstås bli, men rent logiskt borde det vara tvärtom.
I första heatet kommer hästarna 1-4 självklart köra stenhårt för att vinna. Hur hårt TP körs är ju lite osäkert. Åke vill ju vinna båda heaten förstås, och tror att han kan göra det, men kommer med ganska stor sannolikhet att smyga i det första heatet.
Vilka kommer köra stenhårt i det andra heatet? Om TP vann det första så kommer ALLA köra stenhårt. Om någon annan vann det första heatet så kommer7 eller 8 köra stenhårt.
Anledningen är ju uppenbar. I det första heatet kan man välja att spara krafterna till det andra om man av någon anledning tror att man har bättre chanser då. Men i det andra så måste man satsa allt för att vinna eftersom några fler chanser inte finns. Rimligtvis borde det bädda för hårdare körning i det andra heatet. Var det inte så förra året också när Ludde körde stenhårt mot den där galna fransosen eller belgaren eller var det var. (minnet sviker rejält).
Vad är då slutsatsen av ovanstående?
Gardera ordentligt i andra heatet, för jag tror att det kan skrälla där.
Answer to: "Många spekulerar i att det blir hårdare körning i för"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LISA AMERICA
S 1, TORVALD PALEMA
|
Håller med. Flera talar om passiva lopp i heat 1 och ladda i heat 2. Kan bli riktigt tokigt kört här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 15:51:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LISA AMERICA
S 1, TORVALD PALEMA
|
TP gasar hela vägen o siktar på 10 blankt. Stumnar sista 50-75 o då kommer B.MM klivandes...eller ? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-18 15:57:40  TP gasar hela vägen o siktar på 10 blankt. Stumnar sista 50-75 o då kommer B.MM klivandes...eller ? 
Answer to: "TP gasar hela vägen o siktar på 10 blankt. Stumnar sista 50-75 o"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja travlopp är travlopp så allt kan hända ibland !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 15:58:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LISA AMERICA
S 1, TORVALD PALEMA
|
Dom har hårda krav på Åke o T.P. Besvikna fast han var 2:a från spår 8 mot några av europas bästa hästar. Jag hade varit jätteglad om jag bara fick med en häst i loppet. Även om den slutade sist.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 16:01:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LISA AMERICA
S 1, TORVALD PALEMA
|
Det är väl b.l.a 2 världsrekordhållare så möts? Kul lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 16:02:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jävla åke, kör egget bort TP igen ?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-18 16:02:45  Det är väl b.l.a 2 världsrekordhållare så möts? Kul lopp.
Answer to: "Det är väl b.l.a 2 världsrekordhållare så mö"
|
|
Mycket !! Blir nog lite mer körning i detta !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 16:04:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LISA AMERICA
S 1, TORVALD PALEMA
|
B.MM i ledningen !!!!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-18 16:05:22
|
|
WOW nu gasar Per hela vägen !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 16:05:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LISA AMERICA
S 1, TORVALD PALEMA
|
Gasa Per !!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 16:06:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LISA AMERICA
S 1, TORVALD PALEMA
|
Fan vilket kul lopp det blev  Ståpäls...
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|