Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Derbyt 2010

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Posted: 2010-09-02 22:21:43

Became a member: 
Forum posts:
Tror också på Sanity, mycket med hjärtat, MEN;
Alla skor ska ryckas för första gången, dessutom ska man sätta på ett norskt huvudlag, också det för första gången.
Han behöver inte resa, utan har tränat lite snabbjobb i Halmstad, verkar ha tagit loppet bra och är pigg och glad och verkar vara i fin form.
Kom ihåg att han var sjuk innan kvalet, inte tränat på en månad + långresan; ändå knep han en finalplats, en Sanity i full form hade lekt hem segern.
Läget är väl inte det bästa, men det är 2640 m och han hinner nog runda många till slut, kanske alla?
Reply
torro1 Posted: 2010-09-03 18:34:04
557
Stall Festis
Umåker

Became a member: 2008-05-18
Forum posts: 550
Jag tror Never Again vinner
Reply
Posted: 2010-09-05 10:59:01

Became a member: 
Forum posts:
Hoppas att Joke Face vinner. Är en häst jag verkligen gillar. Kan vara spets och slut men såg inte som bäst ut senast och måste lyfta sig för att vinna och med tanke på Luddes stallform så kanske det inte är troligt. Never Again är annars hetast tycker jag och var väl den som imponerade mest i kvalet.

Skrällen är GH Nemo som får loppet (för visst släpper han spetsen?). Juggle Face är bra men riskerar tungt lopp och dessutom Kolgjini som kör.

Någon av dessa vinner.
Reply
hogan Posted: 2010-09-05 12:24:29

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Tre hästar som jag vill ska vinna o det är Never Again, Sanity, Ågårds Ludde.....hoppas Ludde kör i diket för han kör så illa att man kräks o titta på honom i loppen....kör likadant jämt. Plattan i botten så hästarna stressas sönder är hans melodi. Stackars hästar.
Reply
Posted: 2010-09-05 12:29:22 Answer to: "Tre hästar som jag vill ska vinna o det är Never Again, Sanity, &"

Became a member: 
Forum posts:
Kan bli tufft med 3 vinnare..men trav är trav..
Alvena Pampas vinner...
Reply
hogan Posted: 2010-09-06 19:56:55

åh vad du är blixtrande....du skulle bli ståupp komiker ju....fattar väl att jag ville någon av dessa skulle vinna men varken jag eller du fick rätt, det blev som jag befarade, en i ledningen och den andre ville låsa loppet i dödens, tur det finns kuskar som Åke som inte godkände detta och offrade sig så det skulle öppna sig för andra, annars hade de väl tagit en dubbel och synd att inte Never Again var helt 100% för jag trodde det var Örjan för hela slanten när de var vid 500m pålen kvar, han satt så där nöjd som han brukar sitta alldeles stilla fram till 150-200m kvar och då han skulle begära det där lilla extra så hände ingenting....och Örjan sa ju direkt att det var något med hästen som inte stod helt rätt till....och det var surt..o tråkigt för mig som inte gillar Ludde.
Reply
hogan Posted: 2010-09-06 20:01:41

På tal om Åke, där måste det ju vara något skit i stallet, som hans hästar har underpresterat på slutet, de kryper ju redan 700 kvar varenda en....virus i stallarna skulle jag tro och ska nog garderas noga framöver....om de startar över huvud taget????
Reply
Posted: 2010-09-08 18:12:53

Became a member: 
Forum posts:
Varje gång Hultmans hästar inte vinner är dom sjuka. Ett märkligt stall må jag säga.
Reply
hogan Posted: 2010-09-09 10:22:41 Answer to: "Varje gång Hultmans hästar inte vinner är dom sjuka. Ett m&"

Tror inte Örjan säger så om han inte kände att det var ngt med Never Again, han sa ju det direkt efter mållinjen dessutom så Hultman är ju inte ens inblandad....Jag tror iaf på vad vissa kuskar säger, de känner väl till hästarna bättre än många andra, så varför skulle de ljuga om en sån sak, det har ju inte dom ngt intresse i att göra.

Och mycket riktigt fick man bekräftat det man befarade ang. Åkes hästar igår under direktsändningen på TV4 sport så sa dom att han hade ngt halsvirus i stallet, de flesta hästar underpresterar för närvarande....kan ju vara bra att ha i minnet till helgens V75a bl.a
Reply
1   [ 2 ]