1
[ 2
]
3
4
5
|
dujorha
|
Posted: 2010-08-20 12:18:46  Otto var totalt chanslös mot Local Conch när de möttes senast. Han fick ett lopp i ryggar men kunde ingenting. Tror mest på Flemming efter Persson.
Answer to: "Otto var totalt chanslös mot Local Conch när de möttes senas"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Flemmings är ju väldigt långsam ut o det känns långsökt att vinna detta lopp över 2140 meter !
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-08-20 12:20:38  Otto var totalt chanslös mot Local Conch när de möttes senast. Han fick ett lopp i ryggar men kunde ingenting. Tror mest på Flemming efter Persson.
Answer to: "Otto var totalt chanslös mot Local Conch när de möttes senas"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 2, CHIMALL T.T.
|
Skillnaden då var att det var lång distans. Otto är nog bättre på kort och medel. Däremot är jag inte säker på att Åke har valt rätt häst..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-20 12:57:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, S.J.'S OTTO
|
Kolla ottos senaste start, han slog tom banrekordet då.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-08-20 13:10:59  Kolla ottos senaste start, han slog tom banrekordet då.
Answer to: "Kolla ottos senaste start, han slog tom banrekordet då."
|
V 2, CHIMALL T.T.
|
Jo men det blev kört i halsen på honom då och banrekordet på¨Bollnäs var inte så imponerande. I sin näst senaste start sprang Chimall T.T. snabbare än så med ett mycket tyngre lopp så jag tror han är klar 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-20 13:46:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, S.J.'S OTTO
S 6, ROBERTO
|
Man kan summera så här.
Chimall TT hoppade sist - hur är travet denna gång ett frågetecken.
Youpie har grym form o diggar högt temp vilket det kan bli här - klart farlig.
Local Conch - kan "allt" när fomen finns o just nu är formen på topp.
SJ´s Otto hade en formsvacka men den är bortblåst nu o livsfarlig med rygg Chimallen om den travar annars en fälla.
Jag vill varna MYCKET för Hardy Ribb som alltid gör bra lopp o vid överpace jkan han vinna från spår 12!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-20 14:19:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CHIMALL T.T.
|
Jag tror också på Chimallen! Han trivs på Örebro också, 100%:ig där hittills.
När dessutom det låter såhär från en av de värsta konkurrenterna:
Saxat från aftonbladets kuskintervjuer:
5 Youpie (Per Lennartsson) var bra senast. Det kan vi inte klaga över. Nu kan vi säga att förberedelserna inför det här inte varit helt optimala. Har haft en förkylningssläng. Svårt att säga hur han kommer prestera. Några är för bra. Trea-fyra kan vara rimligt, säger Erik Conradsson.
Vem ska stå emot Perssons kanon?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-08-20 16:21:08  Flemmings är ju väldigt långsam ut o det känns långsökt att vinna detta lopp över 2140 meter !
Answer to: "Flemmings är ju väldigt långsam ut o det känns lå"
|
|
Fel av mig 2100 meter o det är ju inte till Flemmings fördel... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-20 18:29:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CHIMALL T.T.
|
Chimall TT tar ledningen. Hade Sjs Otto o Youpie bytt spår så hade det varit intressant. Nu blir lugna gatan när Youpie dras med en förkylning dessutom.
Att han hoppade senast var ingen överraskning. Han har väl aldrig vunnit på lång distans (volt) och när det dessutom blev stum bana så var saken klar. Givet att gardera då o lika givet att spika nu när banan blir fin.
Local Conch är bra men det går inte att tappstarta från spår 8 och sen mosa en häst som Chimall. 11 sista 1000 ?
Hardy Ribb ? Javisst om den hade haft spår 1 o det hade sett ut som körning. Hellre Frillan om man ska gardera...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-20 19:47:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
visst har chimall en toppchans här  ska man leta en skräll vill jag varna för hårde hardy,den gör nästan alltid bra lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-20 20:30:53  visst har chimall en toppchans här  ska man leta en skräll vill jag varna för hårde hardy,den gör nästan alltid bra lopp.
Answer to: "visst har chimall en toppchans här;) ska man leta en skräll vill "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CHIMALL T.T.
|
Hur många ggr ska man höra just den meningen ? "Hardy Ribb gör alltid bra lopp" Har alla sett på Proffesorn idag och tror dom hittat en skräll? Ja den gör alltid bra lopp men den kan inte slå Chimall TT från spår 12 om inte C.TT hoppar. Den hade spår 2 och slog inte C.TT 0710 exempelvis.
Han har en bra kortspeed och från spår 1 o 2 kanske det kan gå om C.TT utsätts för hårt tryck.
Galopperar C.TT räknas han givetvis, men då räknas väldigt många.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-08-20 20:46:25  Hur många ggr ska man höra just den meningen ? "Hardy Ribb gör alltid bra lopp" Har alla sett på Proffesorn idag och tror dom hittat en skräll? Ja den gör alltid bra lopp men den kan inte slå Chimall TT från spår 12 om inte C.TT hoppar. Den hade spår 2 och slog inte C.TT 0710 exempelvis.
Han har en bra kortspeed och från spår 1 o 2 kanske det kan gå om C.TT utsätts för hårt tryck.
Galopperar C.TT räknas han givetvis, men då räknas väldigt många.
Answer to: "Hur många ggr ska man höra just den meningen ? "Hardy Ribb "
|
|
Lite bättre klass ska de väl va på tippare här inne än att höra på vad en jöns (Professor) tror o från bricka 12 "kom igen boys" ? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-08-20 21:05:16
|
|
Knäna på Cimallen sist !! Det såg inte bra ut ialla fall... vad är det fixat med då ? Dyr tuppkam eller vad heter medlen nu för tiden... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-20 21:08:14  Knäna på Cimallen sist !! Det såg inte bra ut ialla fall... vad är det fixat med då ? Dyr tuppkam eller vad heter medlen nu för tiden... 
Answer to: "Knäna på Cimallen sist !! Det såg inte bra ut ialla fall.."
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CHIMALL T.T.
|
Det brukar bli så där med jämna mellanrum tyvärr. Han brukar göra sina bästa lopp efter behandling och jag tror också det är tuppkam dom lägger in men vet inte säkert.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-08-20 21:13:11
|
|
Ja jo det är pålitliga grejor men men ja är tvekis av mig.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-20 21:17:58  Ja jo det är pålitliga grejor men men ja är tvekis av mig.. 
Answer to: "Ja jo det är pålitliga grejor men men ja är tvekis av mig.."
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CHIMALL T.T.
|
Förstår det. Ingen kan garantera vinst heller men jag brukar vara rätt på C.TT. Garderade senast, spikade näst senast o spikar nu. Det är inte en häst som passar folk som vill spika samma häst vecka efter vecka men däremot om man läser på lite mer innan loppen. Sen kan ju både jag och Fredrik P ha helt fel givetvis 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-08-20 21:25:01
|
|
Hästen jobbar mycket med knäleden o spänsten tappas om han inte är okej !! Synd att ja inte kan vara på plats som jag var sist i Örebro när han startade där... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-20 21:29:15
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CHIMALL T.T.
|
Svårslagen blir... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-20 22:41:35  Hästen jobbar mycket med knäleden o spänsten tappas om han inte är okej !! Synd att ja inte kan vara på plats som jag var sist i Örebro när han startade där... 
Answer to: "Hästen jobbar mycket med knäleden o spänsten tappas om han i"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, S.J.'S OTTO
S 6, ROBERTO
|
Du kan ju ringa mig...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-20 22:56:12 Edited(1): 2010-08-20 22:56:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, S.J.'S OTTO
S 6, ROBERTO
|
Kollade Vass eller kass nyss o dom bubblar om Device!!!?
Jag FATTAR inte ett skit vad har denna häst visat som gör den såååå bra!??
kan NÅGON försöka övertala mig tack....
I mina ögon en icke vinnare med bakspår som möter övermakten i 4-5 hästar..tror inte han tar plats från sitt guldläge..usch 
1640 häst...
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-08-20 23:00:49  Kollade Vass eller kass nyss o dom bubblar om Device!!!?
Jag FATTAR inte ett skit vad har denna häst visat som gör den såååå bra!??
kan NÅGON försöka övertala mig tack....
I mina ögon en icke vinnare med bakspår som möter övermakten i 4-5 hästar..tror inte han tar plats från sitt guldläge..usch 
1640 häst...
Answer to: "Kollade Vass eller kass nyss o dom bubblar om Device!!!?
Jag FATTAR inte e"
|
V 2, CHIMALL T.T.
|
Men är du verkligen förvånad med tanke på vem det var som bubblade om den? Hade blivit mer chockad om Per Skoglund hade sagt något vettigt...
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
|