Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2010-08-18
V75-1 C.Th Ericssons Memorial - IF
6. MAHARAJAH 50% 21
Kihlström Örjan
3. BEANIE M.M. 25% 39
Lennartsson Per
5. YANANTIN BOKO 24% 30
Kontio Jorma
2. INFATTI NOVEMBER 11% 116
Adielsson Erik
1. RUTGER RAKET 6% 142
Svanstedt Åke
7. YORKTOWN GUNNER 2% 470
Jansson Torbjörn
4. MARK DE CHAMANT 1% 539
Bergh Robert
8. IMOLA NOVEMBER 1% 0
Olsson Daniel

Senast uppdaterad: 2010-08-18 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Solvalla
V75-2 Solvalla
V75-3 Solvalla
V75-4 Solvalla
V75-5 Solvalla
V75-6 Solvalla
V75-7 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-1 Solvalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5  
Author Message
dujorha Posted: 2010-08-17 10:31:35

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Ser forfarande inget motstånd o ser ja inte "döende svanen" i provstarten så är det en rimlig spik !!
Reply
hogan Posted: 2010-08-17 10:32:10

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955

V 6, MAHARAJAH
Ska man spika i detta lopp så är det väl Maharajah, man kan väl inte ryka på en sådan häst.....han bollar med Triton Sund på träningarna....och det gjorde han när Triton var schysst alltså, så ni inte ropar....""Ja va fan asså den bollar alla med nu som den travar....eru bäng eller""....Jag tror vi kommer få se en helt underbar Maha denna gång, han har slipat o slipat på denna diamant och nu tror jag hästen är mogen att plocka fram hela sitt register....det blir ju Paris i januari.

STENKLAR!!!
Reply
Posted: 2010-08-17 10:56:48

Became a member: 
Forum posts:

V 6, MAHARAJAH
Maharajah är rent utsagt bästa hästen i fältet finns ingen annan som kmr upp i hans nivåer! Men om inte hästen är fin så kan till med den sist rankade hästen vinna (ex. guld när triton inte var som bäst) Så gardering kanske är på plats. Jag börjar med och gardera med Beanie M.M och då jag sätt derbyt och sånna lopp! så vet jag att 5 Yanantin Boko är en grym häst då den kommit två eller tätt placerad bakom maharajah så den måste med om favoriten ser dålig ut!
Reply
Posted: 2010-08-17 12:16:58

Became a member: 
Forum posts:

V 3, BEANIE M.M.
för miljonletarna tycker jag att Mark De Chamant såg helläcker ut senast när galoppen på 3 inner kom.. (om ja inte minns fel)
Reply
Posted: 2010-08-17 13:15:16

Became a member: 
Forum posts:

V 5, YANANTIN BOKO

S 5, YANANTIN BOKO
Jag känner att Maha kommer bli hängades i spåren och formen finns inte i hästen o därför kan vem som helst vinna detta loppet.
Beanie MM släpper inte ledningen till Maha - varför skulle han det?
Yana - är grymt snabb ut o kanske tar ledningen o tror inte Jorma släpper heller...
Jag sa att tom Rutger Raket kan vinna pga att han har toppform o äntligen fått ett kanonläge.
Får han spara sin speed är den vinstaktuell.
Kan bli skräll modell större här..
Ja det är en känsla bara..vi får se
Reply
Posted: 2010-08-17 13:24:03 Answer to: "Jag känner att Maha kommer bli hängades i spåren och formen"

Became a member: 
Forum posts:

V 5, YANANTIN BOKO
men det är ju ett rätt liten fält så "hängandes" kanske han inte behöver bli.
dock tror jag mer på yanantin p.g.a hans prestation senast och Nurmos form på stallet.
får yanantin spets tror jag loppet är slut.::o
Reply
Posted: 2010-08-17 16:06:19

Became a member: 
Forum posts:

V 6, MAHARAJAH
Det är ju egentligen här man ska spika om man kollar till oddsen i alla lopp, dom 3 favoriterna här kommer hamna på runt 4. i dom andra loppen är det mkt högre odds och fler som kan vinna.
Reply
Posted: 2010-08-17 16:11:30

Became a member: 
Forum posts:
Ingen som säger något om Infatti ?
Är väl Maha + Infatti som är mest gynnade av 2640m ?
Reply
Dark_horse Posted: 2010-08-17 16:16:03 Answer to: "Det är ju egentligen här man ska spika om man kollar till oddsen "

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 2, INFATTI NOVEMBER
Fast oddsen är det ingen ide att du kollar på nu, de baseras ju på vinnarspelen och eftersom de allra flesta av dessa lämnas in imorgon kommer oddsen ändras ordentligt.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-08-17 16:18:46 Answer to: "Ingen som säger något om Infatti ? Är väl Maha + Infa"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 2, INFATTI NOVEMBER
Jag nämnde Infatti Han är ju mycket riktigt gynnad av distansen och kan han slå CC kan han säkert besegra en formsvag Maharajah.
Reply
Posted: 2010-08-17 16:21:27
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 5, YANANTIN BOKO
speciellt nu när dom börjar rycka skor på infatti. han kommer med på min bong.
Reply
Posted: 2010-08-17 16:29:09
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 5, YANANTIN BOKO

S 5, YANANTIN BOKO
Beanie MM:
Morten vill inte spekulera i taktiken utan överlåter det till körande Per Lennartsson. Däremot kan experimentet med rycktussar tyda på att man hoppas på att få se sin häst i ledningen efter en bit.

- Han kommer att gå barfota fram men huvudlaget vet jag inte. Vi hade ett halvstängt norskt huvudlag i Årjäng och det sa Torbjörn gav lite effekt. Rycktussarna tror jag kommer ha störst effekt om han sitter i ledningen.
Reply
dujorha Posted: 2010-08-17 18:05:29 Answer to: "Beanie MM: Morten vill inte spekulera i taktiken utan överlåter"

Min analys är att Örjans vinner o vill någon ta imot i ledningen av de här hästarna så torskar dom !! Spik i första är mitt bud !! Att jaga imot kan ju löna sig men i det här fallet tror ja inte det !!
Reply
Posted: 2010-08-17 19:15:39 Answer to: "Min analys är att Örjans vinner o vill någon ta imot i ledn"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 5, YANANTIN BOKO

S 5, YANANTIN BOKO
Jag avgör detta efter värmningen o det tror jag du oxå gör!
MEN just nu lutar det åt att gardera eftersom jag tror han blir hängande - vet inte OM man KAN släppa med Beanie MM OM den får ledningen..tror faktiskt att det är omöjligt.
Per vill inte heller göra bort sig i första starten o man kör helt enkelt i ledningen.

Maha gör debut o han har inte varit bra den senaste tiden - NÅGOT stör hästen!!
JAG vill se honom vinna ett lopp INNAN jag spikar.
Reply
dujorha Posted: 2010-08-17 21:08:16 Answer to: "Jag avgör detta efter värmningen o det tror jag du oxå g&ou"

Inget fel i det !! Ja tycker ju inte Pers är så duktig över den här distansen o han har nog ok från ägaren om att släppa om Maha kommer fram !! Nu kommer ja att kolla provstarten o den får avgöra men jag tror knappast Hultis är intresserad av ett nytt misslyckande med sina topphästar !!
Reply
Posted: 2010-08-17 21:45:04

Became a member: 
Forum posts:
Kan ens Beanie svara Yanantin, det tror inte jag.
Reply
Posted: 2010-08-17 23:31:55

Became a member: 
Forum posts:
se upp för beanie m.m. ny kusk ...det.står.mellan maharajah eller beanie
Reply
hogan Posted: 2010-08-18 10:36:20

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955

V 6, MAHARAJAH
Att hästar har varit borta några månader behöver inte alltid betyda att de är helt under isen, inte bra rutinerade hästar iaf...det gäller mer normalhästar och såna som inte har vuxit klart o oerfarna hästar.
Kolla t.ex Hepburn Broline i 6:e avd, hon var borta sen oktober förra året och kom tillbaka och var bättre än någonsin nyligen i årsdebuten.

Maha gick ju inte släppa av till fullo senast när det gick mkt fort över upploppet, tror det är det dom slipat på nu och fixat ordning på honom, så nu är det gasen i botten som gäller och vem ska kunna stoppa denna Express-Tåg som har en motor utöver det vanliga....inte ens en snöstorm kan stoppa honom här.
Reply
Posted: 2010-08-18 10:44:22
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 6, MAHARAJAH
Eftersom han bytte lopp, antar jag att hästen är i bra författning iaf, tillräckligt för att inte göra bort sig här, är väl sämre att gå ut och torska här en i jubileumspokalen? tycker jag iaf. ska se värmningen, men tror det blir spik iaf, med tanke på att det i princip är samma odds på alla är det ingen ide att försöka hitta skräll
Reply
Posted: 2010-08-18 10:50:45

Became a member: 
Forum posts:

V 6, MAHARAJAH
Hultman rekomenderar att gardera, så det är bara att spika
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5