1
[ 2
]
3
4
5
|
|
Posted: 2010-08-05 17:37:09  Jacky Glide är klart bra häst men..en häst som i näst senaste starten hängde på en töm o i sista starten hoppade är inte en häst som jag rankar etta.
Negativt är väl oxå att hon är ett sto o har spår 11.
Men startar Stig H hästen bör den vara schyst!?
Kapacitet finns men tror faktiskt att hon väger lätt mot nr 12 som är ett MONSTER.
Rank:1-12-3-11-8
På grund av spåren blir nr 1 min vinnare i loppet.
Dock ingen spik!!
Answer to: "Jacky Glide är klart bra häst men..en häst som i näst s"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, JACKY GLIDE
|
Tack för din analys, jag kommer dock ta med Jacky trots läge och det faktum att hon är ett sto. Stig är oftast försiktig i sina uttalanden och läser man mellan raderna så låter det väl ändå som han trodde en del på hästen i stochampionatet.
Det är riktigt dålig avelsindex på cash hästen btw.
Så jäkla drygt skriver från min iphone har inte tillgång till dator.
Fyra hästar då 1,3,11,12??
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-08-05 17:52:48  Tack för din analys, jag kommer dock ta med Jacky trots läge och det faktum att hon är ett sto. Stig är oftast försiktig i sina uttalanden och läser man mellan raderna så låter det väl ändå som han trodde en del på hästen i stochampionatet.
Det är riktigt dålig avelsindex på cash hästen btw.
Så jäkla drygt skriver från min iphone har inte tillgång till dator.
Fyra hästar då 1,3,11,12??
Answer to: "Tack för din analys, jag kommer dock ta med Jacky trots läge och "
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 8, VÄSTERBO OFFSPRING
|
En fråga bara. Du nämner avelsindex som motivation i flera av dina tips. Men är det verkligen något man bör väga in i sina analyser? Finns ju så många hästar som presterar bra på V75 utan att ha en lysande stamtavla, samtidigt som det finns många med lysande stamtavla som presterar dåligt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-05 18:09:28  En fråga bara. Du nämner avelsindex som motivation i flera av dina tips. Men är det verkligen något man bör väga in i sina analyser? Finns ju så många hästar som presterar bra på V75 utan att ha en lysande stamtavla, samtidigt som det finns många med lysande stamtavla som presterar dåligt.
Answer to: "En fråga bara. Du nämner avelsindex som motivation i flera av di"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, JACKY GLIDE
|
Det behöver inte vara negativt med en dålig stamtavla, däremot är det väl ett jäkla plus om hästen har en bra stammning? Jag brukar kolla en del på detta och faktum är att de flesta hästar som vinner på V75 har en medelhög-hög index. 110-120 över 120 är riktigt bra.
Du får gärna kolla lite statistik bakåt på körda lopp V75 för att göra en egen motivering. Hoppas mitt svar svarade på din fråga 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-08-05 18:57:22  Det behöver inte vara negativt med en dålig stamtavla, däremot är det väl ett jäkla plus om hästen har en bra stammning? Jag brukar kolla en del på detta och faktum är att de flesta hästar som vinner på V75 har en medelhög-hög index. 110-120 över 120 är riktigt bra.
Du får gärna kolla lite statistik bakåt på körda lopp V75 för att göra en egen motivering. Hoppas mitt svar svarade på din fråga 
Answer to: "Det behöver inte vara negativt med en dålig stamtavla, däre"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 12, CASH IS FUN ZAZ
|
Rätta mig om jag har fel. Avelsindex är en kombination av stamtavlan OCH de tävlingprestationer hästen gjort under sina första 3 år. Alltså en häst som har tävlat bra under sin 2-3-ev 4 årssäsong får därmed också ett högt avelsindex och de flesta hästarna som tävlar på V75 har ju också tävlat som unga och framförallt så hittas ju de flesta hästarna med bra stam hos något proffs som har ambitionen att hästen ska till start som treåring. De flesta "hembyggena" stpr hos nån amatör som inte har nån större brådska.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-05 19:23:10 Edited(1): 2010-08-05 19:23:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, VÄSTERBO OFFSPRING
S 3, IVORY ACCENT
|
Visst kan man väga in stammen på hästarna men jag tycker det är överkurs för alla hästar är inte stöpta i samma form.
Tycker man i stället ska bedömma varje enskild häst i LOPP ARKIVET - skit samma vem som är pappa..
men de är ju hur jag tänker... 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-08-05 19:30:18  Rätta mig om jag har fel. Avelsindex är en kombination av stamtavlan OCH de tävlingprestationer hästen gjort under sina första 3 år. Alltså en häst som har tävlat bra under sin 2-3-ev 4 årssäsong får därmed också ett högt avelsindex och de flesta hästarna som tävlar på V75 har ju också tävlat som unga och framförallt så hittas ju de flesta hästarna med bra stam hos något proffs som har ambitionen att hästen ska till start som treåring. De flesta "hembyggena" stpr hos nån amatör som inte har nån större brådska.
Answer to: "Rätta mig om jag har fel. Avelsindex är en kombination av stamtav"
|
V 8, VÄSTERBO OFFSPRING
|
Stämmer säkert, har ingen större koll på det där och det lilla jag har orkat kolla upp om avelsindex verkar stämma överens med din beskrivning.
Är dock fortfarande av den uppfattningen att man inte bör lägga för stor betydelse vid avelsindex när man komponerar ett v75-system, då kollar jag hellre på de 5-6 senaste starterna. Men men, funkar det för Hobgoblinface så kan jag bara gratulera 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-08-05 19:39:38  Stämmer säkert, har ingen större koll på det där och det lilla jag har orkat kolla upp om avelsindex verkar stämma överens med din beskrivning.
Är dock fortfarande av den uppfattningen att man inte bör lägga för stor betydelse vid avelsindex när man komponerar ett v75-system, då kollar jag hellre på de 5-6 senaste starterna. Men men, funkar det för Hobgoblinface så kan jag bara gratulera 
Answer to: "Stämmer säkert, har ingen större koll på det där "
|
V 12, CASH IS FUN ZAZ
|
Jo fast jag menar inte att det skulle vara speciellt givande att kolla avelsindex då det inte på något sätt speglar om hästen verkligen presterat bra och ffa presterat bra på slutet. Däremot menade jag att de flesta som STARTAR på V75 har oftast ganska hyggliga avelsindex då det handlar om elitserien och de flesta har ju både ok stam och har presterat en del under sina första levnadsår vilket då oftast resulterar i iaf 110 eller över som det verkar.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-08-05 19:51:19  Jo fast jag menar inte att det skulle vara speciellt givande att kolla avelsindex då det inte på något sätt speglar om hästen verkligen presterat bra och ffa presterat bra på slutet. Däremot menade jag att de flesta som STARTAR på V75 har oftast ganska hyggliga avelsindex då det handlar om elitserien och de flesta har ju både ok stam och har presterat en del under sina första levnadsår vilket då oftast resulterar i iaf 110 eller över som det verkar.
Answer to: "Jo fast jag menar inte att det skulle vara speciellt givande att kolla avel"
|
V 8, VÄSTERBO OFFSPRING
|
Jo jag förstod ungefär hur du menade, den andra delen av mitt svar till dig var mest riktad till hobgoblinface, sry om det blev otydligt 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-08-05 19:59:58  Jo jag förstod ungefär hur du menade, den andra delen av mitt svar till dig var mest riktad till hobgoblinface, sry om det blev otydligt 
Answer to: "Jo jag förstod ungefär hur du menade, den andra delen av mitt sva"
|
V 12, CASH IS FUN ZAZ
|
Inga problem 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-05 23:51:26  Jo jag förstod ungefär hur du menade, den andra delen av mitt svar till dig var mest riktad till hobgoblinface, sry om det blev otydligt 
Answer to: "Jo jag förstod ungefär hur du menade, den andra delen av mitt sva"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, JACKY GLIDE
|
Ojojoj påhopp!!
Hmm, jag har bara sett avelsindex som en extra parameter i att hitta mina vinnare, inte speciellt betydelsefullt egentligen. Men ber verkligen om ursäkt om det stör dig dark horse på något sett.
God tur åt dig dark horse och hoppas att du hittar dina vinnare.
V75 är ett svårt spel, och för att lösa det så krävs det framför allt mycket tur, hur man sen går tillväga på vägen är upp till var och en, alla sett är bra utom dom dåliga. Men du kanske sitter på nyckeln till hur man på bästa sett löser spelet och hittar alla rätt iså fall önskar jag dig ett stort GRATTIS!!
Dela med dig av dina tankar iså fall istället för att klanka ner på andra som försöker 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-08-06 00:09:03 Edited(2): 2010-08-06 00:18:29  Ojojoj påhopp!!
Hmm, jag har bara sett avelsindex som en extra parameter i att hitta mina vinnare, inte speciellt betydelsefullt egentligen. Men ber verkligen om ursäkt om det stör dig dark horse på något sett.
God tur åt dig dark horse och hoppas att du hittar dina vinnare.
V75 är ett svårt spel, och för att lösa det så krävs det framför allt mycket tur, hur man sen går tillväga på vägen är upp till var och en, alla sett är bra utom dom dåliga. Men du kanske sitter på nyckeln till hur man på bästa sett löser spelet och hittar alla rätt iså fall önskar jag dig ett stort GRATTIS!!
Dela med dig av dina tankar iså fall istället för att klanka ner på andra som försöker 
Answer to: "Ojojoj påhopp!!
Hmm, jag har bara sett avelsindex som en extra pa"
|
V 8, VÄSTERBO OFFSPRING
|
Shit hobgoblin, vad har tagit åt dig? Påhopp? Jag som trodde att vi förde en normal diskussion  Är verkligen ledsen om du uppfattade det som att jag kritiserade eller hånade dig, var absolut inte min avsikt. Men detta är väl ett diskussionsforum och jag trodde yttrandefriheten gällde här också. Man måste väl få ifrågasätta varandras tankar och tillvägagångssätt, är ju ett utmärkt sätt att lära sig av varandra. Givetvis bör man inte gå så långt som till personliga påhopp, men det har jag absolut inte gjort heller.
Detta var vad jag skrev:
 En fråga bara. Du nämner avelsindex som motivering i flera av dina tips. Men är det verkligen något man bör väga in i sina analyser? Finns ju så många hästar som presterar bra på V75 utan att ha en lysande stamtavla, samtidigt som det finns många med lysande stamtavla som presterar dåligt.
Inte ens i närheten av något personligt påhopp vad jag kan se, inte ens det minsta otrevligt. Tycker det är tråkigt när folk är så överkänsliga att det inte går att föra en konversation med dem för att de tar allt så personligt. Vill du inte ha några kommentarer på dina inlägg kanske du inte ska skriva något alls?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-08-06 04:09:16  Idefix tar inte spets då den är trög ut - det gör nr 3 piss lätt.
Tycker loppet ser lätt ut.
Räcker med 2 - max 3 streck!
Answer to: "Idefix tar inte spets då den är trög ut - det gör nr 3"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, IVORY ACCENT
S 1, IDEFIX SKIFT
|
Säger du det? Okay trodde Idefix var hygglig nog att hålla upp ledningen..
Men jag håller med om att 2-3 streck räcker..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-06 08:24:26  Säger du det? Okay trodde Idefix var hygglig nog att hålla upp ledningen..
Men jag håller med om att 2-3 streck räcker..
Answer to: "Säger du det? Okay trodde Idefix var hygglig nog att hålla upp l"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, VÄSTERBO OFFSPRING
S 3, IVORY ACCENT
|
Han kanske är hygglig ut men då nr 3 är klart mycket vassare så lär han inte få någon spets.
Du kan även lyssna på Per Lennartsson på atg.se

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-06 08:34:38  Shit hobgoblin, vad har tagit åt dig? Påhopp? Jag som trodde att vi förde en normal diskussion  Är verkligen ledsen om du uppfattade det som att jag kritiserade eller hånade dig, var absolut inte min avsikt. Men detta är väl ett diskussionsforum och jag trodde yttrandefriheten gällde här också. Man måste väl få ifrågasätta varandras tankar och tillvägagångssätt, är ju ett utmärkt sätt att lära sig av varandra. Givetvis bör man inte gå så långt som till personliga påhopp, men det har jag absolut inte gjort heller.
Detta var vad jag skrev:
 En fråga bara. Du nämner avelsindex som motivering i flera av dina tips. Men är det verkligen något man bör väga in i sina analyser? Finns ju så många hästar som presterar bra på V75 utan att ha en lysande stamtavla, samtidigt som det finns många med lysande stamtavla som presterar dåligt.
Inte ens i närheten av något personligt påhopp vad jag kan se, inte ens det minsta otrevligt. Tycker det är tråkigt när folk är så överkänsliga att det inte går att föra en konversation med dem för att de tar allt så personligt. Vill du inte ha några kommentarer på dina inlägg kanske du inte ska skriva något alls?
Answer to: "Shit hobgoblin, vad har tagit åt dig? Påhopp? Jag som trodde at"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, JACKY GLIDE
|
No Hard feelings, påhopp var att ta i, resultatet av vad jag skrev får jag skylla på en hård jobbdag och lite för mycket vin. Sorry men ibland kan det bli så. Tvärtom tycker ja att det är kul när man för disskusioner, det är därför forumet finns och ju mer vi hjälper varandra desto bättre är det.
Nu lägger vi ner det här som inte ska bli en stor grej och inriktar oss istället på det huvudsakliga att hjälpas åt att råna ATG 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-08-06 12:26:29  No Hard feelings, påhopp var att ta i, resultatet av vad jag skrev får jag skylla på en hård jobbdag och lite för mycket vin. Sorry men ibland kan det bli så. Tvärtom tycker ja att det är kul när man för disskusioner, det är därför forumet finns och ju mer vi hjälper varandra desto bättre är det.
Nu lägger vi ner det här som inte ska bli en stor grej och inriktar oss istället på det huvudsakliga att hjälpas åt att råna ATG 
Answer to: "No Hard feelings, påhopp var att ta i, resultatet av vad jag skrev f&"
|
V 8, VÄSTERBO OFFSPRING
|
Okej, förstår  Tycker också vi glömmer detta, att råna ATG verkar mycket roligare!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-06 17:14:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Felfri så kommer Cash is Fun Zaz att vinna loppet, men galopprisken måste anses vara stor. Han har hoppat i de tre senaste starterna och kan göra bort sig när som helst under vägen.Hästen har ruggig kapacitet för klassen. Good Speed är inte heller något säkert kort Senast galopperade han under hastigt avancemang, men såg laddad ut. Värmningen innan loppet var också av toppklass. Här ser han ut att bli lite streckad på den halvtrista raden. Räknas mycket tidigt då jag tror att han har hygglig chans att fronta, sen återstår att se om han går felfritt hela vägen.
Wall Field vann trots en riktigt tuff öppning senast och ser ut att kunna klättra en bra bit i klasserna. Idefix Skift har bästa läget och kan öppna. Från ledningen räknas han tidigt. Jacky Glide är mycket bättre än raden, alldeles för bortglömd.
Rank:12,7,9,1,11.10.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-06 17:55:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, EDITIO
|
12an vinner felfri men är hopplöst osäker. Vidöppet bakom. Känns som en given utgångshäst med alla bakom för oss som lirar så.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-06 18:49:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, IDEFIX SKIFT
|
en som möter tuffare motstånd men en kul kantboll är 2 gaston wood som verkar trivas med hockey....
1,2,8,11,12
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-06 19:51:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller md om att Cash is fun är en grym häst, galoppera väl dubbelt senast och vann iaf? väldigt stark. Men jag är också inne på Idefix som är en grym stayer, kolla hans senaste tider, 14,5 på 3100 meter om jag inte minns fel, och den har lärt sig att öppna lite bättre än vanligt enligt stallet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-06 23:37:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
ALL IN!!