1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2010-07-01 13:49:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, KADETT C.D.
|
Tror faktikst båda har styrkan att hålla distansen ut även om det körs en del. Speciellt Kadetten som såg riktigt fin ut sist tycker jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-01 21:52:14  Tror aldrig jag spikat en häst med bergh bakom sig..men nån gång ska va den första.. 
Answer to: "Tror aldrig jag spikat en häst med bergh bakom sig..men nån g&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spikade du aldrig Remington Crown? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-01 22:17:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
noe d'asolo såg riktigt fin ut i sitt kval också, inte så säker på att erik släpper spets, hur ser det ut då?
säker på att raja är den tveklöst mest kapabla hästen, går tungt balanserad och gör kanontider/prestationer, kommer att bli grymt bra nästa år. kadett c.d är också riktigt bra och utmanar, dock tveksam på om den är av samma kaliber som Raja. Kadett c.d "kulletta" enligt bergh, Raja är en blivande stjärna.......
Annars hoppas jag att Lejon/takter ¨vinner efter rejäl överpace första varvet. Gillar hästen och johan är värd all framgång han kan få.........
|
|
Reply
|
|
stallbrucelee
|
Posted: 2010-07-02 10:09:18
|
Became a member: 2010-01-18
Forum posts: 294
V 5, AMARU BOKO
|
Andynalan...är det inte lite patriotiskt bara i ditt tips...ofta du framhåller Skåningarna....hihi
Amaru Boko...sjukt bortglömd av många här...jag tar 1-2-3-5 på kupongen och känner mig säker, hade tagit med Update också med bättre läge. Men fyra räcker långt...Jorma lurar alla till slut.  
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-07-02 11:42:50
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 1, NOE' D'ASOLO
|
Benny Haags bibel....haha, han hade nog FIB-Aktuellt inne i bibeln så han kunde flukta lite medans han försökte tippa hästar....för den regeln köper jag inte, vem av två kanoner ska man spika då??...ska man säga på måndagen på jobbet, att jag hade 6 rätt men åkte på Raja Mirchi....det går ju inte, då får man ju stryk typ.
Tror mer på den andra regeln, när två träter så gynnar det en tredje kuse...för Ludde han kommer köra mot Kadett CD var så säker...det kan fälla bägge, och jag håller med om att Stig H håller Noe`D`Asolo väldigt högt, troligtvis blir det Eriks som tar vara på deras misstag, eller varför inte Amaru Boko, den gillar jag med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-02 14:05:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kunde Amuro boko inte besegra Raja sist efter en resa i rygg och när Raja inte var som bäst(inte fått riktigt lopp i kroppen på 1.5 månad) så är han nog chanslös här.....
Raja Mirchi kommer att vara betydligt bättre än senast och när Bergh snackar om 1.12 tider med kadett c.d så tror jag att raja Mirchi nog klarar 1.11 tider om spets. Ludde sade att Raja Mirchi kan hålla 1.11 tempo över 2 varv på en fin bana och när han är på topp.......
Dock lär vi nog inte få se Raja Mirchi i spets  , hoppas att erik svarar så att vi får se ett riktigt jäkla race!
streckar 3st här, men Raja blir utgångshäst....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-02 14:07:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, AMARU BOKO
|
Vill verkligen höja ett varningens finger för Amaru boko, tror att 1an tar ledningen och släpper till kadett, raja hamnar i dödens, sen kommer amaru boko. Utryckare för första gången som tydligen gett önskad effekt i träning. Finns mycket kvar i den hästen enligt nurmos. och när dom andra kör sönder varann längst fram kommer han, hoppas jag iaf
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-02 14:53:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, KADETT C.D.
|
Känns väl ändå helstängt på dessa 4
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-07-02 18:47:07
Answer to: "Andynalan...är det inte lite patriotiskt bara i ditt tips...ofta du fr"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 3, RAJA MIRCHI
|
Nej, men Ludde är ju trots allt kingen. Många av mina vinster är tack vare den mannen
Skåne har landets bästa tränare: Ludde, och landets bästa kusk: Erik
Att Raja inte är favorit här är smarrigt! Måste spika av den anledningen!
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2010-07-02 19:09:21  Nej, men Ludde är ju trots allt kingen. Många av mina vinster är tack vare den mannen
Skåne har landets bästa tränare: Ludde, och landets bästa kusk: Erik
Att Raja inte är favorit här är smarrigt! Måste spika av den anledningen!
Answer to: "Nej, men Ludde är ju trots allt kingen. Många av mina vinster &a"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
V 3, RAJA MIRCHI
|
måste bara säga, jag håller med på allt du skriver i det inlägget, plus vi har sveriges bästa banan också 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-07-02 19:22:41
|
Forum posts: 5430
|
Hoppas Raja får ledningen och Kadetten dödens. Skulle vara roligt att se Raja stappla i mål med krossat psyke efter att Kadetten mosat honom från dödens. Noe d asolo utmanar över upploppet men Kadetten svarar ärligt och vinner med en säker längd.
Tyvärr kommer Kadett att vara först framme och överta och då är loppet över.
Läste att vissa tror att Erik ska köra i spets.. Inte en chans, så dum är han inte.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-02 19:29:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Eller är han så smart? kan bli loppavgörande och vinner pga det..... eller så förlorar han pga han släpper spets??? ska nog inte underskatta noe d asolo här, har en härlig utstrålning och jäkla spänst i steget, segern senast imponerade minst, om inte mer än övrigas då han bara gjort 3 starter i karriären inför. Inledder 1.09 tempo och vinner på spänstiga ben på 13.7...... Hur många har gjort det i sin 3.e start??
Erik kanske bara vill släppa till ludde annars? vet att han garanterat får chansen då.....
Att raja ska losa detta från spets om frisk, nä det finns inte.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-07-02 19:40:22
|
|
Erik har nog sett kadetten så det är klart han släpper till den. Kan inte få en bättre rygg.
Klart bra av Noe att göra detta i sin fjärde start och han blir förmodligen tvåa efter Kadetten. Men att öppna 1.11 första varvet och vinna på 1.13.2 i sin femte start håller jag högre.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-02 23:24:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
erik tyckte att noe var värd ett streck och sedan detta är sveriges bästa kusk så inser han nog hur viktigt spets är, tror dock han kan tänka sig att släppa till ludde....
var inte kadett c.d jäkligt trött i mål och flåsade som fasen när han gjorde den starten tommy.... noe öppnade 2 sekunder snabbare vilket är mycket och såg lysande ut över mål......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-02 23:45:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, KADETT C.D.
|
Jag skulle vilja se Berghs statistik söder om Bergsåker
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-07-03 10:04:52  erik tyckte att noe var värd ett streck och sedan detta är sveriges bästa kusk så inser han nog hur viktigt spets är, tror dock han kan tänka sig att släppa till ludde....
var inte kadett c.d jäkligt trött i mål och flåsade som fasen när han gjorde den starten tommy.... noe öppnade 2 sekunder snabbare vilket är mycket och såg lysande ut över mål......
Answer to: "erik tyckte att noe var värd ett streck och sedan detta är sverig"
|
|
Förstår du verkligen inte att Erik tycker att han ska streckas för att han kan få drömloppet i rygg på ledaren när Kadett och Raja kör för tufft???
Du skriver att Noe öppnade 2 sekunder fortare och att det är mycket.. Kadetten öppnade ju 1.11 första varvet och det gjorde väl inte Noe???
Kadetten vann med en gäspning från dödens senast och gör det igen om det behövs.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-03 11:48:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
kadett c.d öppnade 1.11 och Noe öppnade 1,09.2, är du för lat för att kolla upp fakta tommy?
Kadett c.d är chanslös från dödens tror jag och från spets lär ludde syna han något så sjukt vilket innebär att erik kanske vinner.
|
|
Reply
|
|
Matshe
|
Posted: 2010-07-03 11:52:03
|
Became a member: 2007-10-06
Forum posts: 216
V 2, KADETT C.D.
|
Kommer att gardera de 2 favoriterna...Amaru Boko och Noe´ D´asolo... känns tryggt
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2010-07-03 11:57:44  kadett c.d öppnade 1.11 och Noe öppnade 1,09.2, är du för lat för att kolla upp fakta tommy?
Kadett c.d är chanslös från dödens tror jag och från spets lär ludde syna han något så sjukt vilket innebär att erik kanske vinner.
Answer to: "kadett c.d öppnade 1.11 och Noe öppnade 1,09.2, är du fö"
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Kadett cd öppnade för tre starter sedan 09.7 första 500 och 11.3 på varvet. Stod trots det till mål... Senast hade kadett bakspår och var inte med i någon körning så han var inte i närheten av att öppna 1.11. Update var den tiden tagen på...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-03 14:05:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, RAJA MIRCHI
|