1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2010-06-29 10:40:22  Sharapova med Björn = ja
Sharapova med Olle = nej
Så enkelt är det.
Answer to: "Sharapova med Björn = ja
Sharapova med Olle = nej
Så enkelt "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med angående Goop Sr. "Murarn" har tragiskt nog hamnat i, drivers-som-får-vinna-någon-gång-per-år-och-då-kliver-jag-av-V7an-facket.
Om 2. Man On The Moon är sjysst (märkliga galopper de två senaste starterna) är han förstastrecket. Sedan kommer 7 Katjing som har smygform och växt in i silver nu. 10, 11 ,12 är bra hästar, men bakspår, sommarbana, gör att de rankas ner.
2-7-11-12-10-3
Båda Karis hästar (Roberto, Karbo Cake) ser lysande ut när de springer mitt i flocken, men när det nalkas upplopp ser de inte ut att trivas lika bra. Går fetbort.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-06-29 19:35:10  Katjing o Sharapova är två hästar jag kommit helt fel på o som aldrig slutar överraska o imponera på mig. Dem två o nån mer men även här ser det ut att gå att komma undan på några få streck..
Känns som en hyfsat enkel omgång...
Answer to: "Katjing o Sharapova är två hästar jag kommit helt fel p&ari"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Katjing har väl inte imponerat ett dugg sista 3 starterna?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-06-30 01:34:50  Sharapova med Björn = ja
Sharapova med Olle = nej
Så enkelt är det.
Sharapova med Olle = nej
Så enkelt "
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, SHARAPOVA
|
Sharapova el vilken annan häst som helst med Björn = ofta överspelad
Sharapova el vilken annan häst som helst med Olle = Alltid sjukt underspelad?
Känns som den blir streckvärd

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-30 09:04:15  Katjing har väl inte imponerat ett dugg sista 3 starterna?
Answer to: "Katjing har väl inte imponerat ett dugg sista 3 starterna?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Rent placeringsmässigt kan jag hålla med. Men om man kollar lite närmare på de tre senaste löpen som nybliven silverdivisionare (sprang i klass I i februari).
På Gävle (4a) stötte han på S.J's Otto som var helt överlägsen den dagen. Katjing fick ett bra lopp, men drog fram 2an & 3an genom slutsvängen. Godkänd debut i silver.
På Valla den 22/5 (4a) gjorde hästen ett bra lopp från 5e utvändigt. Jag hade 10,7 sista 850 i tredjespår. Mer kan man inte begära.
Östersund 12 juni (oplacerad) hade hästen vunnit om han fått fritt spelrum i tid. Var med i spetskörningen, men kunde inte hålla ut Rano i 08,5-öppning. Blev tredje invändigt efter en bit. Fast där resten av loppet och hade ett ton kvar i linorna över mål.
Så jag håller inte riktigt med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-30 11:04:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, MR NEW DAWN
|
Eftersom jag troligtvis spikar i 5e istället så kommer jag gardera här, men tycker ingen av dom är särskilt överlägsen, väldigt öppet lopp, undrar om inte rakas slår av dom på upploppet
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2010-06-30 12:06:19
|
Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
V 11, RAKAS
|
här kommer allt för många kuskar köra för spets och överforcera sina hästar förtidigt i loppet....så när krutröken har lagt är det bara två ekipage kvar som gör upp om segern och de startar ifrån de tråkigaste utgångslägena, RAKAS & VICTORY LOVEså det är ju bara tacka och ta emot när det blåser till i den kvarvarande kuponghögen....omgångens bästa lås....varsågoda... 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-06-30 21:31:47
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
En felfri Man på månen förlorar knappast detta? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-30 21:33:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, RAKAS
|
Hoppas strecken håller sig någorlunda.
10,11,12 först för mig.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-07-01 07:49:17  Sharapova med Björn = ja
Sharapova med Olle = nej
Så enkelt är det.
Sharapova med Olle = nej
Så enkelt "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja är nog inne på samma linje...Pappa har sett sina bästa dagar !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-01 09:51:51  Ja är nog inne på samma linje...Pappa har sett sina bästa dagar !!! 
Answer to: "Ja är nog inne på samma linje...Pappa har sett sina bästa d"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, RAKAS
|
Ja tyvärr är det allt så. Tycker inte att man kan säga att det blir spelvärde för att ekipaget blir understreckad på grund av Olle. Nog för att han skrällde på Axevalla förra (?) året med att vinna med två bakspårshästar på lerig bana, men annars åker han mer häst än vad han kör häst nu tycker jag.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-07-02 00:52:21  Ja tyvärr är det allt så. Tycker inte att man kan säga att det blir spelvärde för att ekipaget blir understreckad på grund av Olle. Nog för att han skrällde på Axevalla förra (?) året med att vinna med två bakspårshästar på lerig bana, men annars åker han mer häst än vad han kör häst nu tycker jag.
Answer to: "Ja tyvärr är det allt så. Tycker inte att man kan säga"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, SHARAPOVA
|
Du kanske har rätt men det skulle va intressant att se hans statistik på v75 de senaste åren. Visst vinner sjukt sällan men startar inte ihjäl sig heller..
|
|
Reply
|
|
stallbrucelee
|
Posted: 2010-07-02 10:18:45
|
Became a member: 2010-01-18
Forum posts: 294
V 11, RAKAS
|
2-3-7-11-12 med Rakas som förstastreck....klasshäst på väg uppåt och denna gång hoppas jag han kan slita av skorna för då får dom andra se på åka av...speedar ner rubbet 300 kvar. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-02 10:29:24  Du kanske har rätt men det skulle va intressant att se hans statistik på v75 de senaste åren. Visst vinner sjukt sällan men startar inte ihjäl sig heller..
Answer to: "Du kanske har rätt men det skulle va intressant att se hans statistik "
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, RAKAS
|
Olle har på de senaste 300 starterna (sträcker sig bak till 090319) gjort 21 starter på rikstoton och vunnit 1, med Global Investment 100410. Segerprocent på 4,8%
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-02 10:31:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, MR NEW DAWN
|
Jag kommer nog ta bort sharapova. funderar faktiskt på att chansa bort både rakas och victory också, nästan ingen som vinner från bakspår nu, måste vara nån speciell för att gå vägen. ta med roberto och fraternity ist, få se
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-02 10:43:03  Jag kommer nog ta bort sharapova. funderar faktiskt på att chansa bort både rakas och victory också, nästan ingen som vinner från bakspår nu, måste vara nån speciell för att gå vägen. ta med roberto och fraternity ist, få se
Answer to: "Jag kommer nog ta bort sharapova. funderar faktiskt på att chansa bo"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, RAKAS
|
Rakas tror jag är dumt att chansa bort faktiskt. Men det är ju mi nåsikt 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-07-02 12:09:47
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 2, MAN ON THE MOON
|
Tror detta är ett lopp för Cattis&Tarzan då de har 3 hästar här...dags för Mannen på månen att gå felfritt nu och tar spets...Örjan går fram och låser loppet....Versace går ut i tredje på sista lång och ställer upp som bromskloss, sen sticker Jorma och plockar in en viktoria på Mannen på månen, tänk vad lätt trav är ibland.
Fast håller inte min teori så är det Rakas jag ser som värsta hotet ihop med Victory Love.......sen Katjing o Sharapova som slåss om tredjeplatsen. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-02 14:06:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
är man on the moon felfri så har den säkert toppchans.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-02 14:55:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, RAKAS
|
Kan tänka mig att gardera Rakas med MOTM och VL och som grädde på moset trycker vi dit den siste samurajen tydligen 
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2010-07-02 14:57:07  Kan tänka mig att gardera Rakas med MOTM och VL och som grädde på moset trycker vi dit den siste samurajen tydligen 
Answer to: "Kan tänka mig att gardera Rakas med MOTM och VL och som grädde p&"
|
Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
V 11, RAKAS
|
helt rätt då har du helgarderat i sista löppet.....sikken goooo känsla....!!!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-07-02 15:11:38  helt rätt då har du helgarderat i sista löppet.....sikken goooo känsla....!!!!
Answer to: "helt rätt då har du helgarderat i sista löppet.....sikken g"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, RAKAS
|
Ser inte hur jag skulle kunna missa vinnaren på de fyra 
|
|
Reply
|
|