1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2010-05-24 16:03:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, LETTER WRITING
|
Japp jag trodde på honom och han vann. Letter Writing är en bra skräll. Min häst har startat på V75 ett antal gånger.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-24 16:14:26  Japp jag trodde på honom och han vann. Letter Writing är en bra skräll. Min häst har startat på V75 ett antal gånger.
Answer to: "Japp jag trodde på honom och han vann. Letter Writing är en bra "
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, YOUPIE
|
Vilket drag!
Vilket objektivt tips!
Det ska jag skriva ner.
Jag spikar Letter Writing på mitt lilla och på stora bolagssystemet.
Bara argumentet:
 Min häst har startat på V75 ett antal gånger.
Jag är såld.
Tack för tipset Chakir!
Lycka till på lördag.... jag är redan på väg till spelkassan för att hämta ut!
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-05-24 17:01:06
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, YOUPIE
S 4, SUNDBYS GIDDE
|
Instämmer i kören angående Youpie o Conrads. Bra lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-24 20:09:24
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, BACHELORES DREAM
|
spår 8 för den häst man ska åka ned o heja på...spikas EJ på alla bongar..tveksamt att den åker med..
platslir blir det till 4-5 ggr??
Hoppas Fram sätter fart o utmanar åkes hästar..då har den en chans 
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2010-05-24 22:38:39  Japp jag trodde på honom och han vann. Letter Writing är en bra skräll. Min häst har startat på V75 ett antal gånger.
Answer to: "Japp jag trodde på honom och han vann. Letter Writing är en bra "
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 5, CONRADS GARLAND
|
Vinner Letter Writing så ska jag springa till månen och sedan flyga vidare mot solen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-25 22:53:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
FRAM SLÄPPER OM YUPIE LR CONRADS GARLAND KOMMER OCH STÄLLER EN FRÅGA men får en fin resa sedan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-27 00:10:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
Dom laddar nog inte med Conrad. Lär försöka hitta 2,3 ut och köra som senast.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-05-27 10:15:40
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 3, YOUPIE
|
Eller att han blir släppt till spets från stallkompisen Yuppie och siktar på en dubbel.....kan bli trippel t.o.m, men Conrad vinner trots att Yuppie är bra, bara det att Conrad är bättre. Grym kapacitet i den hästen, har det alltid varit och det verkar äntlingen som om Åke har hittat nyckeln där. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-27 10:49:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
åke såg conrad som sin bästa chans på lördag också, han tyckte han är lite vassare än youpie.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-27 11:27:57
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 3, YOUPIE
|
Dock tror jag att Youpie är betydligt mer gynnad av distansen än vad Conrads Garland är. Skulle Youpie komma till ledningen och sedan släppa till stallkamraten är det nog bland de värsta och mest uppenbara exempel på stallkörning jag har sett. Får bara inte hända.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-27 16:53:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, YOUPIE
|
Håller med fullständigt.
Youpie är klar förstahäst för mig..
Youpie skulle klara en tung resa mkt bättre än Conrad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-27 20:00:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, CONRADS GARLAND
S 5, CONRADS GARLAND
|
STENKLAR
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-28 08:58:26
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, CONRADS GARLAND
|
conrads garland är sten klar, han har ju bara lekt hem båda loppen i år, och varit helt okörd, youpie har fått två stenhårda lopp på slutet och fått gå för fullt. vill åke till ledningen så kommer han dit av egen kraft han är kolosalt start snabb, men jag tror att åke väljer att köra bakifrån för det finns fruktansvärda speed resurser, i senaste starten på örebro så gick conrads garland mellan 600-200kvar 07,1 och det fanns gott om krafter kvar i mål! Det ÄR dagen säkraste
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-28 09:56:00 Edited(1): 2010-05-28 09:57:30  conrads garland är sten klar, han har ju bara lekt hem båda loppen i år, och varit helt okörd, youpie har fått två stenhårda lopp på slutet och fått gå för fullt. vill åke till ledningen så kommer han dit av egen kraft han är kolosalt start snabb, men jag tror att åke väljer att köra bakifrån för det finns fruktansvärda speed resurser, i senaste starten på örebro så gick conrads garland mellan 600-200kvar 07,1 och det fanns gott om krafter kvar i mål! Det ÄR dagen säkraste
Answer to: "conrads garland är sten klar, han har ju bara lekt hem båda lopp"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, YOUPIE
|
 Det ÄR dagen säkraste
Stall Eklund Åmål...
Om jag inte minns fel ägde/tränades Conrads Garland av Tomas Eklund tidigare. Rik snubbe på Mörtebol (Åmål) som inte lyckats så överdrivet bra med hästen så han flyttade den till Åke. Med tanke på ditt namn här på Zonen..
Nu står inte Eklund med som ägare på hästen - längre, vad jag kan se. Men jag är nästan övertygad om att han är med i hästen fortfarande.
Du är Tomas eller någon släkting?
Jag känner till turerna kring Åmål för bra... att du ger ett tips på Conrads Garland faller under gruppen grovt subjektivt.
Knappast något för oss utan anknytningar till Conrads Garland.
Känslomässigt engagemang och travspel är ingen bra kombo.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-28 13:02:50  Dock tror jag att Youpie är betydligt mer gynnad av distansen än vad Conrads Garland är. Skulle Youpie komma till ledningen och sedan släppa till stallkamraten är det nog bland de värsta och mest uppenbara exempel på stallkörning jag har sett. Får bara inte hända.
Answer to: "Dock tror jag att Youpie är betydligt mer gynnad av distansen än "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ho ho dom lär inte bli fällda på stallkörning om detta inträffar som är ganska sannolikt !! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-28 13:25:42  Ho ho dom lär inte bli fällda på stallkörning om detta inträffar som är ganska sannolikt !! 
Answer to: "Ho ho dom lär inte bli fällda på stallkörning om detta"
|
V 3, YOUPIE
|
Nej, tyvärr går det inte att bli fälld för stallkörning i Sverige uppenbarligen. Därför ser jag bara två alternativ för att få bort det här problemet; antingen förbjuder man tränare att ha flera hästar i samma lopp eller så avskaffar man regeln helt och låter kuskarna köra hur fan de vill, bara de förvarnar innan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-28 13:27:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, YOUPIE
|
Jag tycker regeln ska avskaffas.
Så kan man köra hur som helst, precis som man gör idag.
Utan snack.
Tror inte det skulle bli så mycket förändring från idag, förutom allt snack efteråt som sker nu.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-28 13:56:18  Nej, tyvärr går det inte att bli fälld för stallkörning i Sverige uppenbarligen. Därför ser jag bara två alternativ för att få bort det här problemet; antingen förbjuder man tränare att ha flera hästar i samma lopp eller så avskaffar man regeln helt och låter kuskarna köra hur fan de vill, bara de förvarnar innan.
Answer to: "Nej, tyvärr går det inte att bli fälld för stallkö"
|
|
Spelsäkerhet är ett skämt ibland när "stallsjukan" slår till !! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-28 15:56:21  Spelsäkerhet är ett skämt ibland när "stallsjukan" slår till !! 
Answer to: "Spelsäkerhet är ett skämt ibland när "stallsjukan&"
|
V 3, YOUPIE
|
Om regeln skulle avskaffas skulle ju tränarna kunna förvarna spelarna om eventuell stallkörning och då skulle spelsäkerheten inte försämras. Vore ju bättre det än som det är idag, när stallkörning förekommer utan att tränarna kan förvarna innan eftersom det är otillåtet.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-28 16:04:48  Om regeln skulle avskaffas skulle ju tränarna kunna förvarna spelarna om eventuell stallkörning och då skulle spelsäkerheten inte försämras. Vore ju bättre det än som det är idag, när stallkörning förekommer utan att tränarna kan förvarna innan eftersom det är otillåtet.
Answer to: "Om regeln skulle avskaffas skulle ju tränarna kunna förvarna spel"
|
|
Om det skulle föreslås stallspel så skulle du få höra ett rama skrik av alla intressenter utom spelarna o skulle du få med markeringar(stallhästarna) på streck spelet också så skulle det bli intressant o se motståndet hos makthavarna(ATG) !!Det lär bli stort jag lovar !! Man mjölkar spelarna hela tiden o erbjuder inga sätt att komma tillrätta med stallkörnings problemet !!! 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|