1
[ 2
]
3
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-15 16:35:18
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Örjan var nog konfunderad första tusen o det avgjorde det hela !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-15 23:13:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RANO
|
Hur kan man spela en häst till dunderfavorit och som ingen vet något om?
Inte första gången detta händer på v75 - sjukt 
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2010-05-15 23:23:06  Hur kan man spela en häst till dunderfavorit och som ingen vet något om?
Inte första gången detta händer på v75 - sjukt 
Answer to: "Hur kan man spela en häst till dunderfavorit och som ingen vet nå"
|
Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
V 3, FRENCH EXPRESS
|
har man i senaste starten varit ute i finlands största lopp för äldre eliten....och haft en visslande slutspurt efter positionsstrul i sista halv varvet....och tre veckor senare gå ut i ett medelmåttigt silvergäng så är väl favoritskapet befogat....eller...??
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-16 12:05:20  har man i senaste starten varit ute i finlands största lopp för äldre eliten....och haft en visslande slutspurt efter positionsstrul i sista halv varvet....och tre veckor senare gå ut i ett medelmåttigt silvergäng så är väl favoritskapet befogat....eller...??
Answer to: "har man i senaste starten varit ute i finlands största lopp för &"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Japp helt klar !! O körs loppet om så vinner Örjan skitlätt !! För då kan han hästen o anpassar sig !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-16 12:47:33  har man i senaste starten varit ute i finlands största lopp för äldre eliten....och haft en visslande slutspurt efter positionsstrul i sista halv varvet....och tre veckor senare gå ut i ett medelmåttigt silvergäng så är väl favoritskapet befogat....eller...??
Answer to: "har man i senaste starten varit ute i finlands största lopp för &"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RANO
|
Mitt svar är nej.
Hästen var ute på sin första resa o hade ett tufft lopp i kroppen.
Sedan visste man inte så mycket om hästen ÄNDÅ så spikar folk en sådan häst.
I min travvärld åt helvete fel.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-16 13:04:13  Mitt svar är nej.
Answer to: "Mitt svar är nej.
Hästen var ute på sin första resa o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag spika inte 
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2010-05-16 13:04:24  Mitt svar är nej.
Answer to: "Mitt svar är nej.
Hästen var ute på sin första resa o"
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 9, PRODUCTION
|
Fast ändå bra att folk spikar en sådan för då blir det mindre streck på de andra. V75 är ändå ett spel mot andra spelare och idiot tips är juh till sin egen fördel så när jag ser oliktänkande så blir jag glad. Även om jag luras med ibland.
Sen att jag ändå går minus är en annan historia.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-16 13:45:24
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 3, FRENCH EXPRESS
|
Fast nu tycker jag det blir lite väl mycket hackande på de som spikade (däribland jag). Hästen gjorde väl ett bra lopp? Visade enligt mig tydligt att han var bästa hästen i loppet, precis som väntat. Det är inte så stor skillnad mellan förutsättningarna i Sverige och Finland, så gör man kanonlopp på andra sidan Östersjön kan man vänta sig liknande prestationer här.
Att han inte vann berodde på att Örjan körde för sent och att Rakas var bättre än väntat, inte att hästen var sämre än strecken antydde.
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2010-05-16 13:52:09  Fast nu tycker jag det blir lite väl mycket hackande på de som spikade (däribland jag). Hästen gjorde väl ett bra lopp? Visade enligt mig tydligt att han var bästa hästen i loppet, precis som väntat. Det är inte så stor skillnad mellan förutsättningarna i Sverige och Finland, så gör man kanonlopp på andra sidan Östersjön kan man vänta sig liknande prestationer här.
Att han inte vann berodde på att Örjan körde för sent och att Rakas var bättre än väntat, inte att hästen var sämre än strecken antydde.
Answer to: "Fast nu tycker jag det blir lite väl mycket hackande på de som s"
|
V 3, FRENCH EXPRESS
|
skit i det nu....dom kommer nog att spika Rakas under Elitloppshelgen.....då sitter vi på en ostreckad å lastar ordentligt...om nu inte Svanstedt kommer med en klaring så klart.... 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-16 14:03:18  skit i det nu....dom kommer nog att spika Rakas under Elitloppshelgen.....då sitter vi på en ostreckad å lastar ordentligt...om nu inte Svanstedt kommer med en klaring så klart.... 
Answer to: "skit i det nu....dom kommer nog att spika Rakas under Elitloppshelgen.....d"
|
V 3, FRENCH EXPRESS
|
Exakt 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-05-16 14:08:43
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Dom som spikade French Express va ju rätt ute. Hästen va mycket bra. Sen att kusken kör för andrapriset när Rakas rycker undan är en annan sak. Han börjar driva 100 kvar när han ser att Rakas stannar. Kör han för vinst och driver lite från början på upploppet så vinner han. Tycker att han borde vara tillräckligt påläst för veta att Rakas ofta stannar till ordentligt sista 100 när han går i spets.
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2010-05-16 14:09:15  Exakt 
Answer to: "Exakt:)"
|
V 3, FRENCH EXPRESS
|
Ser du någon som ser så där redigt nöjd ut nedanför E-läktaren i en solstol efter Silverdivisionsfinalen så är det jag.... 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-16 14:17:39  Ser du någon som ser så där redigt nöjd ut nedanför E-läktaren i en solstol efter Silverdivisionsfinalen så är det jag.... 
Answer to: "Ser du någon som ser så där redigt nöjd ut nedanf&oum"
|
V 3, FRENCH EXPRESS
|
Hehe, ska hålla utkik efter nån som ser extra självgod ut 
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2010-05-16 14:19:06  Hehe, ska hålla utkik efter nån som ser extra självgod ut 
Answer to: "Hehe, ska hålla utkik efter nån som ser extra självgod ut;"
|
V 3, FRENCH EXPRESS
|
hahahaha.....gör det men jag tror vi är två...!!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-16 14:40:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RANO
|
Örjan visste INGET om hästen ytterliggare en faktor som är negativt.
OM hästen varit så bra som man sa i media ska han slå Rakas enkelt.
Uppsnackad blev han o många singlade på "uppgifter" dvs man lyssnar på andra än sig själv.
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2010-05-16 14:49:35  Örjan visste INGET om hästen ytterliggare en faktor som är negativt.
OM hästen varit så bra som man sa i media ska han slå Rakas enkelt.
Uppsnackad blev han o många singlade på "uppgifter" dvs man lyssnar på andra än sig själv.
Answer to: "Örjan visste INGET om hästen ytterliggare en faktor som är n"
|
V 3, FRENCH EXPRESS
|
Bob Hope, Skully Gully, Etain Royal, Asgaya,Do Well, Ed´u Speedy kom ju oxå till Sverige å var ganska bra...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-16 14:56:06 Edited(1): 2010-05-16 15:15:33  Bob Hope, Skully Gully, Etain Royal, Asgaya,Do Well, Ed´u Speedy kom ju oxå till Sverige å var ganska bra...
Answer to: "Bob Hope, Skully Gully, Etain Royal, Asgaya,Do Well, Ed´u Speedy kom "
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RANO
|
Felet med dig är att du tar mina inlägg personligen.
Jag kritiserar INTE dig utan att folket dras med i något typ av bubbla.
INGEN visste något om hästen ändå blir han stor mega favorit.
Visst han var ute i finska storloppet o fick en medhängar tid men vad säger det?
Örjan körde som vanligt ett avvaktande lopp eftersom han inget visst om hästen.
Hästen såg "tung" ut o kunde inte plocka veklingen Rakas som alltid stendör sista biten - nej en stor svag favorit var han o bevisligen fick han ju stryk.
Jag vill ha fler sådana hästar på v75 det förhöjer bara värdet
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2010-05-16 15:17:19  Felet med dig är att du tar mina inlägg personligen.
Jag kritiserar INTE dig utan att folket dras med i något typ av bubbla.
INGEN visste något om hästen ändå blir han stor mega favorit.
Visst han var ute i finska storloppet o fick en medhängar tid men vad säger det?
Örjan körde som vanligt ett avvaktande lopp eftersom han inget visst om hästen.
Hästen såg "tung" ut o kunde inte plocka veklingen Rakas som alltid stendör sista biten - nej en stor svag favorit var han o bevisligen fick han ju stryk.
Jag vill ha fler sådana hästar på v75 det förhöjer bara värdet
Answer to: "Felet med dig är att du tar mina inlägg personligen.
Jag kritise"
|
V 3, FRENCH EXPRESS
|
kan väl ligga lite i det du skriver... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-16 15:21:56  kan väl ligga lite i det du skriver... 
Answer to: "kan väl ligga lite i det du skriver...;)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RANO
|
Det är ju inte första gången det kommer en häst till våran v75 omgång som media blåser upp.
Jag tycker detta är bra men förvånas varje gång det sker..
Det som är så konstigt är att "folket" går i samma fälla varje gång.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-16 15:50:58  Det är ju inte första gången det kommer en häst till våran v75 omgång som media blåser upp.
Jag tycker detta är bra men förvånas varje gång det sker..
Det som är så konstigt är att "folket" går i samma fälla varje gång.
Answer to: "Det är ju inte första gången det kommer en häst till v"
|
V 3, FRENCH EXPRESS
|
Fälla och fälla, hästen var överlägset bäst i loppet och förlorade med en nos, hade vunnit enkelt om Örjan inte var inne i sin äckliga super-svacka. Men man skulle förstås inte ha spikat Örjan, det kan jag hålla med om.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|