1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2010-04-29 09:21:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, VANESSA DU LING
|
1 Bring Me Luck U.S. har frontat två av de tre gånger hon haft
innerspår, 11,5/500 som snabbast.
3 Fancy Vacation har bl.a. frontat från just spår 3 i 07,5-öppning.
Har två sverigesegrar, över kort distans för Johan Untersteiner.
5 Flea Southwind har bland annat frontat från spår 4 via 11/500.
6 Vanessa du Ling har vunnit de två starter hon gjort på Örebro
och tillsammans med Björn Goop har hon sex segrar på åtta starter.
9 Muscles G.T. har bakspår i autostart för första gången i Sverige.
10 Debbie Brodda har två andrapris (bl.a. på 10,8a/2140 bakom
Beanie M.M.) på sina fem senaste bakspårsstarter.
11 Hoity Toity Face spurtade förra vintern sylvasst som V75-tvåa
över kort distans från spår 12. Cash Winning Vita vann loppet.
12 Nursery Rhyme har en andraplats på tre starter från bakspår
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-29 16:16:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, DEBBIE BRODDA
|
Tror bara det finns två hästar på banan här, frågan är om form slår klass (Vanessa) eller om klassen helt enkelt är för bra och på humör för att vinna (Debbie) Känns låst på de två men vågar man ta ställning? Får se på lördag...
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-04-30 01:17:32
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 6, VANESSA DU LING
|
Efter mer noggrann genomgång tycker jag fortfarande att Vanessa är förstahäst följd av Flea Southwind. Flea går visserligen upp i klass men loppen hon har gått duger definitivt här och det lutar väl åt spets? Debbie gör väl det som behövs för att bli trea som vanligt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-30 17:54:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
är inte bring me luck 2.a häst från spets? örebo och kort uplopp, trots allt en klart bra häst som ska kunna hävda sig fint här.
Dock stor risk att Goopen sätter tänderna i ledaren tidigt, borde få överta också?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-30 19:54:08  1 Bring Me Luck U.S. har frontat två av de tre gånger hon haft
innerspår, 11,5/500 som snabbast.
3 Fancy Vacation har bl.a. frontat från just spår 3 i 07,5-öppning.
Har två sverigesegrar, över kort distans för Johan Untersteiner.
5 Flea Southwind har bland annat frontat från spår 4 via 11/500.
6 Vanessa du Ling har vunnit de två starter hon gjort på Örebro
och tillsammans med Björn Goop har hon sex segrar på åtta starter.
9 Muscles G.T. har bakspår i autostart för första gången i Sverige.
10 Debbie Brodda har två andrapris (bl.a. på 10,8a/2140 bakom
Beanie M.M.) på sina fem senaste bakspårsstarter.
11 Hoity Toity Face spurtade förra vintern sylvasst som V75-tvåa
över kort distans från spår 12. Cash Winning Vita vann loppet.
12 Nursery Rhyme har en andraplats på tre starter från bakspår
Answer to: " 1 Bring Me Luck U.S. har frontat två av de tre gånger hon haf"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Bra spannat Crosby ! Men lurigt är loppet...vill gärna tro på Goopen men ja är inte säker än... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-01 11:28:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, VANESSA DU LING
|
Bring Me Luck tar garanterat spetsen - Primal Stella emot.
Men vem som tar spets är nog inte det som avgör loppet.
Normalt vinner Vanessa loppet - men kan få en jobbig resa o ska garderas - se upp med paper Moon.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-01 11:36:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, VANESSA DU LING
|
hoity toity är helt borta här, värdelös från bakspår. kommer stå mellan 1 och 6 kanske 10. kommer spika 6 trotsallt, tycker dock det är sjukt att inte 1an har mer än 9% klart spelvärd, men måste ha en spik
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-01 11:38:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, VANESSA DU LING
|
björn trodde också han skulle få svårt att svara ut 1an, men att vanessa behöver inte nödvändigtvis spets.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-01 13:09:45 Edited(1): 2010-05-01 13:10:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, FLEA SOUTHWIND
|
Tror Vaneesa vinner detta från dödens om hon är som hon ska för dagen. Klasshäst.
Flea Southwind är bra för dagen men att slå Vanessa är nog för tufft.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-01 16:01:06
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, DEBBIE BRODDA
|
och sist i mål är... ÖRJAN
HEJJA... dumdvärgen
Hade han släppt till Erik så hade Debbie vunnit ..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-01 16:15:45  och sist i mål är... ÖRJAN
HEJJA... dumdvärgen
Hade han släppt till Erik så hade Debbie vunnit ..
Answer to: "och sist i mål är... ÖRJAN
HEJJA... dumdvärgen
Had"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, DEBBIE BRODDA
|
..... och Edlund försvarar Örjans idiotstyrning "det var ju positiva rapporter".
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-01 16:23:16  ..... och Edlund försvarar Örjans idiotstyrning "det var ju positiva rapporter".
Answer to: "..... och Edlund försvarar Örjans idiotstyrning "det var ju "
|
V 6, VANESSA DU LING
|
Hästen blev väl het?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-05-01 17:07:25  Hästen blev väl het?
Answer to: "Hästen blev väl het?"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Måste han väl vetat att den skulle bli om han laddade... Ändå gör han det Pajas-Örjan. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-01 17:09:35  Hästen blev väl het?
Answer to: "Hästen blev väl het?"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, DEBBIE BRODDA
|
Han kunde släppt till Erik.. vet att han är klenast i världen men hon låg fint i handen.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-01 17:21:18  Måste han väl vetat att den skulle bli om han laddade... Ändå gör han det Pajas-Örjan. 
Answer to: "Måste han väl vetat att den skulle bli om han laddade... Än"
|
V 6, VANESSA DU LING
|
Har sett Paper Moon laddats tidigare utan att bli het, så där faller din analys direkt.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-05-01 18:48:34  Har sett Paper Moon laddats tidigare utan att bli het, så där faller din analys direkt.
Answer to: "Har sett Paper Moon laddats tidigare utan att bli het, så där fa"
|
|
På sistone har dom inte laddat med Paper Moon.. Vad tror du det beror på??? Kan det vara för att hästen blir för hetsig då??? Hur längesen var det du såg den laddas utan att bli hetsig? Om du inte trodde att Den skulle bli het om dom laddade me den så har du ganska dålig känsla för trav... Det är bara att inse att Örjan har kört fruktansvärt dåligt under en lång tid nu.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-01 20:03:28  På sistone har dom inte laddat med Paper Moon.. Vad tror du det beror på??? Kan det vara för att hästen blir för hetsig då??? Hur längesen var det du såg den laddas utan att bli hetsig? Om du inte trodde att Den skulle bli het om dom laddade me den så har du ganska dålig känsla för trav... Det är bara att inse att Örjan har kört fruktansvärt dåligt under en lång tid nu.
Answer to: "På sistone har dom inte laddat med Paper Moon.. Vad tror du det beror"
|
V 6, VANESSA DU LING
|
Finns massor av skäl för att inte ladda med en häst från start. Kan bero på lägen, motstånd, form, distans m.m. Exakt vilket lopp jag har sett henne laddas i orkar jag inte leta upp, men har för mig att det var i slutet på förra året nån gång.
Jag argumenterar absolut inte mot att Örjan har varit usel på slutet, tvärtom är jag helt inne på din och Plokkos linje; de senaste månaderna har han knappt varit topp 20. För ca 4 år sedan var han min absoluta hatkusk och fortsätter han såhär kommer han snart att återta den platsen.
Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är väldigt fånigt med er konstanta häxjakt mot honom. Hade det varit Erik eller Björn som kört såhär med Paper Moon hade vi inte ens haft den här diskussionen, för då hade ni inte brytt er.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-05-01 20:31:54  Finns massor av skäl för att inte ladda med en häst från start. Kan bero på lägen, motstånd, form, distans m.m. Exakt vilket lopp jag har sett henne laddas i orkar jag inte leta upp, men har för mig att det var i slutet på förra året nån gång.
Jag argumenterar absolut inte mot att Örjan har varit usel på slutet, tvärtom är jag helt inne på din och Plokkos linje; de senaste månaderna har han knappt varit topp 20. För ca 4 år sedan var han min absoluta hatkusk och fortsätter han såhär kommer han snart att återta den platsen.
Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är väldigt fånigt med er konstanta häxjakt mot honom. Hade det varit Erik eller Björn som kört såhär med Paper Moon hade vi inte ens haft den här diskussionen, för då hade ni inte brytt er.
Answer to: "Finns massor av skäl för att inte ladda med en häst frå"
|
|
Det kan finns massor av skäl ja. Men med Paper Moon laddar dom inte just för att den blir för hetsig. Walmann vet att den blir för hetsig och dom som följer travet hyffsat seriöst vet det oxå. Verkar bara vara du och Örjan som inte visste det... Örjan gjorde en riktig tabbe när han laddade så är det bara.
Alla kuskar gör misstag men precis som du säger så har Örjan kört uselt i flera månader nu. Ändå säger många att han världens bästa kusk och det är helt obegripligt. Erik och Björn har oxå svackor men deras svackor håller i sig i några veckor. Aldrig i flera månader.
Du brukar ha bra koll tycker jag! Därför blir jag förvånad när du inte vet att Paper Moon blir hetsig vid laddning...  Den va kanske inte lika hetsig förut men på senaste tiden har den visat riktigt hetsiga tendenser...
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-01 21:28:52  Det kan finns massor av skäl ja. Men med Paper Moon laddar dom inte just för att den blir för hetsig. Walmann vet att den blir för hetsig och dom som följer travet hyffsat seriöst vet det oxå. Verkar bara vara du och Örjan som inte visste det... Örjan gjorde en riktig tabbe när han laddade så är det bara.
Alla kuskar gör misstag men precis som du säger så har Örjan kört uselt i flera månader nu. Ändå säger många att han världens bästa kusk och det är helt obegripligt. Erik och Björn har oxå svackor men deras svackor håller i sig i några veckor. Aldrig i flera månader.
Du brukar ha bra koll tycker jag! Därför blir jag förvånad när du inte vet att Paper Moon blir hetsig vid laddning...  Den va kanske inte lika hetsig förut men på senaste tiden har den visat riktigt hetsiga tendenser...
Answer to: "Det kan finns massor av skäl ja. Men med Paper Moon laddar dom inte ju"
|
V 6, VANESSA DU LING
|
Okej, Paper Moon är väl inte den hästen jag följer med störst intresse men i november laddades hon mot spets och gjorde ett bra lopp som tvåa bakom Acclaim, så jag tycker inte det finns skäl att idiotförklara Örjan för att han laddade idag. Förmodligen var det också de körorder han fick av Walmann, då han var optimistisk på förhand.
Men vi kan iaf vara överens om att Örjan är usel numera, jag är flexibel nog att erkänna det. Detta är den största svackan jag har sett hos honom på flera år och hade jag vetat att han fortfarande hade dessa tendenser hade jag inte hyllat honom så mycket förut. Men åren 2006-2009 var han Sveriges bästa kusk enligt mig. Nu är Erik överlägsen.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-05-01 21:56:14  Okej, Paper Moon är väl inte den hästen jag följer med störst intresse men i november laddades hon mot spets och gjorde ett bra lopp som tvåa bakom Acclaim, så jag tycker inte det finns skäl att idiotförklara Örjan för att han laddade idag. Förmodligen var det också de körorder han fick av Walmann, då han var optimistisk på förhand.
Men vi kan iaf vara överens om att Örjan är usel numera, jag är flexibel nog att erkänna det. Detta är den största svackan jag har sett hos honom på flera år och hade jag vetat att han fortfarande hade dessa tendenser hade jag inte hyllat honom så mycket förut. Men åren 2006-2009 var han Sveriges bästa kusk enligt mig. Nu är Erik överlägsen.
Answer to: "Okej, Paper Moon är väl inte den hästen jag följer med "
|
|
Walmann har tidigare sagt att han inte vill att Paper Moon ska köras i ledningen, och då har det handlat om 1640 meter. Så jag har mycket svårt att tro att Walmann gett order om att ladda när hästen hade andraspår och va garanterad en fin hängresa. Nu va det ju dessutom 2140 meter.. Men det vet jag ju inte utan tycker bara att det verkar mest logiskt... 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|