1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2010-03-23 12:41:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, STRONG BOY D.E.
|
Ja jag tror inte Conrad visar någon större respekt för Torvald och Åke
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-23 13:40:25  Om han inte laddas för ledningen, så kan han ju bli fastlåst, som det var nära med senast?
Answer to: "Om han inte laddas för ledningen, så kan han ju bli fastlå"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TORVALD PALEMA
|
 Om han inte laddas för ledningen, så kan han ju bli fastlåst, som det var nära med senast?
Lika litet fält nu och om det blir körning från start där torvald är med så kommer det ju öppnas upp en lucka och Åke kommer komma ut i andra spår om han nu inte väljer att svara ut. Visst ingen kanske vill lägga sig i dödens sen utan Torvald får göra jobbet själv, men inte ens det känner jag mig så orolig för. Sist blåste han ju förbi dem genom att backa sig bakåt och ändå på den korta sträckan växla upp till ett sånt tempo att han bara lekte sig förbi.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-23 13:42:11  Ja jag tror inte Conrad visar någon större respekt för Torvald och Åke
Answer to: "Ja jag tror inte Conrad visar någon större respekt för Torv"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TORVALD PALEMA
|
 Ja jag tror inte Conrad visar någon större respekt för Torvald och Åke
Nä, det gör han kanske inte men om han är rädd om sin häst och hans chanser (som han uttalade sig om i en segerintervju för ett tag sedan) så bör han nog se över sina möjligheter att få med en häst till finalen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-23 14:06:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TORVALD PALEMA
S 3, COPPER BEECH
|
Vill Åke köra i ledningen?
Jag är skeptisk.
Han brukar ju stanna där.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-23 14:17:24
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, STRONG BOY D.E.
|
Dom har ju chans att stänga in favoriten,varför inte ta den chansen nu? Ska han vänta och ta ett wildcard istället. Nej Conrad fick ju ett guldspår i lottningen nu, han kör. Förhoppningsvis tar Lövgren chansen och stänga Torvald så är luckan borta sen. Sitter copper i spets och strongboy i dödens? Torvald instängd?
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-03-23 14:31:23  Dom har ju chans att stänga in favoriten,varför inte ta den chansen nu? Ska han vänta och ta ett wildcard istället. Nej Conrad fick ju ett guldspår i lottningen nu, han kör. Förhoppningsvis tar Lövgren chansen och stänga Torvald så är luckan borta sen. Sitter copper i spets och strongboy i dödens? Torvald instängd?
Answer to: "Dom har ju chans att stänga in favoriten,varför inte ta den chans"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 1, TORVALD PALEMA
|
Han spetsar om han vill, och blir han tveksam till det så backar han sig sist och rundar dom i kringlor om det behövs....han kan t.o.m komma ute vid korvkiosken i sista sväng och slå av dom med 10m.
Och jag håller med Vettne, varför gardera om han blir streckad på 90%....helt onödigt som sagt, bättre lägga dom strecken i andra svårlösta lopp istället.
För 2 år sen vann Järvsöfax som var streckad på 95% och en till jättefavorit på 82% samt en favorit i sista, en Stig H häst som var på 55-60% av strecken.
Ändå gav V75an 425.000 bagare tack vare en 40 oddsare och en 20 oddsare sen 2 tredjehandare.
Det är ju det som är såååå jävla bra med V75, så fort en 25 oddsare vinner så ramlar ju minst 90% av kupongerna och värdena ökar skrämmande mycket.
Så leta efter skrällarna och låt storfavoriter vinna, inga problem. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-23 15:50:06  Vill Åke köra i ledningen?
Jag är skeptisk.
Answer to: "Vill Åke köra i ledningen?
Jag är skeptisk.
Han brukar "
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TORVALD PALEMA
|
 Vill Åke köra i ledningen?
Jag är skeptisk.
Ja hela vägen in i mål... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-23 15:56:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TORVALD PALEMA
|
Jag ska inte förstöra era teorier om att Torvald ska bli instängd och att han aldrig kommer komma ut osv.
Det scenariot existerar inte för mig hur jag än vrider och vänder på det.
Jag har väl haft fel förr, men inte denna gången 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-23 16:54:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
är det lönt att köra loppet ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-23 17:12:30  Jag ska inte förstöra era teorier om att Torvald ska bli instängd och att han aldrig kommer komma ut osv.
Det scenariot existerar inte för mig hur jag än vrider och vänder på det.
Jag har väl haft fel förr, men inte denna gången 
Answer to: "Jag ska inte förstöra era teorier om att Torvald ska bli inst&aum"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TORVALD PALEMA
S 3, COPPER BEECH
|
Ja ser en större risk i att han får ledningen och surar.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-03-23 17:29:27  Ja ser en större risk i att han får ledningen och surar.
Answer to: "Ja ser en större risk i att han får ledningen och surar."
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 1, TORVALD PALEMA
|
Precis....låt Copper Beach gasa....backa sist, hamna 3 utv i detta lilla fält.....kör en "Patenterad Svanstedtare sista 700m" och sen runda dom i 4e spår om det behövs......fan han sitter i en Ferarri och dom andra i en Volvo Amazon för tusan.......ser inga problem här alls.
6 lopp att tippa i denna gång.....eller var det 2 lopp?? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-23 17:46:18  Precis....låt Copper Beach gasa....backa sist, hamna 3 utv i detta lilla fält.....kör en "Patenterad Svanstedtare sista 700m" och sen runda dom i 4e spår om det behövs......fan han sitter i en Ferarri och dom andra i en Volvo Amazon för tusan.......ser inga problem här alls.
6 lopp att tippa i denna gång.....eller var det 2 lopp?? 
Answer to: "Precis....låt Copper Beach gasa....backa sist, hamna 3 utv i detta li"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TORVALD PALEMA
S 3, COPPER BEECH
|
700m i tredje orkar han inte på 2140m
300m däremot.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-23 19:22:49 Edited(1): 2010-03-23 19:23:00  700m i tredje orkar han inte på 2140m
300m däremot.
Answer to: "700m i tredje orkar han inte på 2140m
300m däremot."
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kung Plokko Spikar Jenny J i båda loppen !!  
Sorry va tvungen, hehe 
|
|
Reply
|
|
v75kungen
|
Posted: 2010-03-23 20:08:22
|
Became a member: 2008-09-19
Forum posts: 93
V 1, TORVALD PALEMA
|
Fettodds de är fett de 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-03-23 23:47:11
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 5, GO ON PALE
|
Med tanke på att både Ludde och Conrad är med i loppet och dessutom med hästar som dom har enormt höga tankar om så känns det som att vad som helst kan hända. Conrad utmanar REJÄLT från start och tvingar Torvald till en 1.09 öppning för att hålla spetsen, han hinner inte mer än dra efter andan så kommer Ludde dundrande och ger honom en rejäl tryckar till men åke svarar, klockan visar på 1.11.2 första 1000. Ludde fortsätter småtrycka och i andra utvändigt sitter Strong boy D.E och i tredje ytter Go On Pale, 600 kvar börjar Garland hänga i grejerna och Jocke sänder, Torvald ser ut att kunna svara genom kurvan men efter massagen och med bara ett lopp i kroppen så viker han sig in på upploppet och skrällen är ett faktum. Vem av Strong Boy och Go on Pale som vann får vi se på lördag  Dessa 2 gick iaf vidare till finalen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-24 08:28:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, STRONG BOY D.E.
|
kan vara så lättlöst som de flesta kommer tro.
Jag hade spikat ifrån ALLA spår utom just 1... gåsarad (ingen i andra spår) känns tveksamt, men att stänga in honom och köra så sakta i andra spår att han inte kommer ut, det är fan inte omöjligt..och hur mycket kan han backa om han har en häst som krupit ner bakom... Ska bli spännande... vill nästan försöka fälla ändå...tyvärr lite väl öppet bakom... 3,4,5,6... Någon som vet något om 8an??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-24 08:45:04
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TORVALD PALEMA
|
Kör ett säkert tvåhästarslås på 2,8
1,4,6 kör tydligen ihjäl sig. Go on pale hade tydligen ätit mögligt hö och underpresterade och strong boy DE visade upp hosta efter loppet, vilket förklarar att han slutade näst sist. Classic Grand Cru fastnar i en toktrött rygg och dras bakåt i fältet och har inte en chans att ta en längd på den elvaåriga montéhästen som är för gammal att tävla i Frankrike. Fan vad lätt med trav!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-24 12:52:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Glöm inte att det är ett litet fält på 8 hästar nu.
Jag tror åke vet hur han ska köra för att vinna detta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-24 14:02:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, STRONG BOY D.E.
|
Ja för att vinna måste han ladda från start, annars vinner han inte, han får helt enkelt inte släppa Copper framför sig, för då sitter Strong Boy eller Garland i dödens, och Torvald sitter fast. Strong boy har gått såpass bra dom 2 senaste starterna för lövgren så han kommer köra i dödens om det så behövs. Kan väl inte finnas något roligare för en kusk än att köra bort en favorit och få respekten som den som vann över Torvald, har man gjort det, är mycket vunnet men som sagt, laddar Åke finns det ingen som tar sig förbi. Varför skulle han inte ladda? Hästen har årsdebuten gjord, finns ingen anledning att ge han ett snällt lopp, det är bara att piska på!
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-24 14:28:42  Ja för att vinna måste han ladda från start, annars vinner han inte, han får helt enkelt inte släppa Copper framför sig, för då sitter Strong Boy eller Garland i dödens, och Torvald sitter fast. Strong boy har gått såpass bra dom 2 senaste starterna för lövgren så han kommer köra i dödens om det så behövs. Kan väl inte finnas något roligare för en kusk än att köra bort en favorit och få respekten som den som vann över Torvald, har man gjort det, är mycket vunnet men som sagt, laddar Åke finns det ingen som tar sig förbi. Varför skulle han inte ladda? Hästen har årsdebuten gjord, finns ingen anledning att ge han ett snällt lopp, det är bara att piska på!
Answer to: "Ja för att vinna måste han ladda från start, annars vinner"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 1, TORVALD PALEMA
|
Om Åke vill vara säker på att vinna loppet borde han ta upp ordentligt från start och backa sig sist, detta lilla och klena fält rundar han enkelt sista 300. Vinner förmodligen från ledningen också men med en tysk och en alban med i loppet tycker jag att den förstnämnda taktiken är mer tilltalande. Torvald har väl nästan aldrig körts i ledning i Svanstedts regi, speciellt inte över medeldistans? Tror verkligen inte att det är hans likör, men visst motståndet är ju under all kritik.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|