1
[ 2
]
3
|
stallbrucelee
|
Posted: 2010-03-17 12:13:31
|
Became a member: 2010-01-18
Forum posts: 294
V 2, LINITA SUPER KALLE
|
Tycker också det men jag tycker däremot att Linita super Kalle har ryckt upp sig betänkligt, gick ju i dödens senast och fick fotostryk och dessutom på V75, tycker inte man är en avläggare då.....men vissa experttippare här inne verkar inte förstå att hästar växer i utvecklingen, vad den gjort i historien ger ju inga pengar....då skulle man t.ex aldrig ta med såna som Zoccer Mickey m.fl heller som var usel i massa år och bara ägnade sig till galopp, för att sedan hitta rätt träning och medicin.
Så sånt snack visar ju bara hur trångsynt man ser på hästar i så fall.
Här inne mäter man ofta snopparna bara tycker jag, och vissa slåss nästan om vem som e bäst "expertkommentator"....lev då upp till det iså fall och låt folk ha sin mening o åsikt utan att klanka ner på deras tips. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-17 12:32:35  Fast det ser faktiskt förjävligt ut måste jag säga.....
Answer to: "Fast det ser faktiskt förjävligt ut måste jag säga...."
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, LINITA SUPER KALLE
S 2, LINITA SUPER KALLE
|
Ok, Men Du Förstår Vad Jag Skriver Eller Hur? 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-03-17 13:36:10  Ok, Men Du Förstår Vad Jag Skriver Eller Hur? 
Answer to: "Ok, Men Du Förstår Vad Jag Skriver Eller Hur? ;)"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 2, LINITA SUPER KALLE
|
Jo då, inga problem med det
Linita super kalle kan ju faktiskt vara överlägsen dessa. Precis som Stalldrängen skrev så är det ju inte alltid en hästs vilja som gör att dom inte vunnit mer än dom gjort tidigare, Kan ju bero på fräschörproblem och annat. Linita har trots allt vunnit på 14.5 full väg i SPETS. Tror nog han vinner detta bara inte Jörgen får för sig att fega som han gör alltför ofta.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-03-17 14:54:42
 Det Spelar Väl ingen Roll Om Man Skriver Med Stora eller Små Bokstäver, Så Länge Ni Förstår VAD Jag Skriver Så Finns Det Väl Inget Problem.
Jag Är Inte 6 År Och Har Inte Precis Upptäckt Capa-Lock.
Jag Är 17 År Och Upptäckte Caps-Lock För Länge Sen 
Answer to: "Det Spelar Väl ingen Roll Om Man Skriver Med Stora eller Små Bok"
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-03-17 15:57:49
|
|
|
Posted: 2010-03-17 16:14:14  Tycker också det men jag tycker däremot att Linita super Kalle har ryckt upp sig betänkligt, gick ju i dödens senast och fick fotostryk och dessutom på V75, tycker inte man är en avläggare då.....men vissa experttippare här inne verkar inte förstå att hästar växer i utvecklingen, vad den gjort i historien ger ju inga pengar....då skulle man t.ex aldrig ta med såna som Zoccer Mickey m.fl heller som var usel i massa år och bara ägnade sig till galopp, för att sedan hitta rätt träning och medicin.
Så sånt snack visar ju bara hur trångsynt man ser på hästar i så fall.
Här inne mäter man ofta snopparna bara tycker jag, och vissa slåss nästan om vem som e bäst "expertkommentator"....lev då upp till det iså fall och låt folk ha sin mening o åsikt utan att klanka ner på deras tips. 
Answer to: "Tycker också det men jag tycker däremot att Linita super Kalle h"
|
Became a member:
Forum posts:
|
zocker mickey har vunnit mycket sedan den fick "form" då? tror inte att du blev rik för att den har vunnit ett v65 lopp i år och ett v64 lopp förra året.
Däremot är det ganslka vanligt att hästar gör överprestationer ibland för att sedan vara tömd till loppet efter, ludde är expert på det
Kommer att njuta när linita super kalle viker sig som ett korthus efter att uhrberg har tryckt till  , ännu roligare om jörgen "fegisen" sjunesson släpper spets 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-03-17 17:27:42
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, CAPELLO BOB
|
Då var det konstaterat att Elitloppet2000 skriver på ett konstigt sätt och är 17år och trots att han är medveten om sitt "fel" fortsätter han. Case closed eller alternativt byt till nåt gnälligt renskrivningsforum.
Trav. (med stor bokstav) 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-17 18:39:29  Då var det konstaterat att Elitloppet2000 skriver på ett konstigt sätt och är 17år och trots att han är medveten om sitt "fel" fortsätter han. Case closed eller alternativt byt till nåt gnälligt renskrivningsforum.
Trav. (med stor bokstav) 
Answer to: "Då var det konstaterat att Elitloppet2000 skriver på ett konsti"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, LINITA SUPER KALLE
S 2, LINITA SUPER KALLE
|
Haha 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-17 22:22:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CAPELLO BOB
|
Sluta mobbas 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-03-17 22:38:46
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 2, LINITA SUPER KALLE
|
sE dET pOSITIVT, hAN sKRIVER iNTE sÅHÄR!
Seagardens Lady har gjort det bra i några starter på V7 nu. LS-Kalle gör inte ett bra lopp till i år.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-17 22:44:01  sE dET pOSITIVT, hAN sKRIVER iNTE sÅHÄR!
Seagardens Lady har gjort det bra i några starter på V7 nu. LS-Kalle gör inte ett bra lopp till i år.
Answer to: "sE dET pOSITIVT, hAN sKRIVER iNTE sÅHÄR!
Seagardens Lady har "
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 7, MAFIOSO
|
Seagardens Lady har bara mött ston en längre tid, tycker det känns lite tufft att begära att hon ska gå ut mot bra hingstar och valacker och slå dem.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-18 12:35:23  sE dET pOSITIVT, hAN sKRIVER iNTE sÅHÄR!
Answer to: "sE dET pOSITIVT, hAN sKRIVER iNTE sÅHÄR!
Seagardens Lady har "
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CAPELLO BOB
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-18 20:36:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, GREVE HULTON
|
Timos ranking V75-6: A: 3 B: 2-5-9-7-11 BC: 6-10-8-12 C: 4-1 D: -
Spetsstriden: Linita Super Kalle bör hålla ut Helacs Zodiac och Linita är klar spetsfavorit. Capello Bob var riktigt snabb med helstängt huvudlag vid ett tillfälle i förra regin men mycket tveksamt om Lähdekorpi sätter på det huvudlaget nu. Detta är ju knappast är årets viktigaste start för fyraårige Capello Bob.
Mitt andra singelstreck i omgången hittar jag i klass I-försöket. 3 Capello Bob vann lopp redan som tvååring och visade fina resurser förra året som treåring. Kvalade sedermera in till Kriteriet där han slutade sexa från fjärde ytter och hästen bär mer än väl sina 385.000 intjänade kronor. Capello har funnits några månader i Kari Lähdekorpis regi och redan i comebacken förra veckan såg hästen mer mogen och samlad ut än under fjolåret. Fick då ett lopp i andra ytter i ett amatörlopp där man inte körde någonting första 1500. 400 kvar attackerade Capello i tredjespår men trots 1,10 sista 400 räckte han inte längre än till tredjeplatsen. Intrycket var i alla fall väldigt bra och loppet i kroppen kommer med garanti att höja formen en hel med tanke på att Lähdekorpi i stort sett aldrig jobbar sina hästar i några höga farter inför comeback. Någon gång i fjol tävlade Capello Bob såväl barfota som med helstängt huvudlag (startsnabb då!) men i Lähdekorpi-debuten senast var det öppet huvudlag och skor. Hur det blir med utrustningen den här gången vet jag inte men för mig räcker det att hästen fungerar som senast, och tagit till sig det loppet på rätt sätt. Jag vet grundkapaciteten och trots några bra motståndare tvekar jag inte att singelstrecka. Att Capello Bob förmodligen bara blir andrahandare stärker mig ytterligare. Capello Bob har förresten tagit sina segrar från ledningen, andra ytter respektive femte ytter och är alltså allround vad gäller löpningsförlopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 12:33:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ingenstans i inläggen nämns MAFIOSO som körs av lillen den här gången?
Jag vet att spåret är piss för hästen, har typ galopperat varje gång från 7e spår, men lillen är säker och får han iväg Mafioso felfri tror jag han är med och slåss om första platsen. Given vid gardering och given på min kupong iaf. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 12:46:19  Ingenstans i inläggen nämns MAFIOSO som körs av lillen den här gången?
Jag vet att spåret är piss för hästen, har typ galopperat varje gång från 7e spår, men lillen är säker och får han iväg Mafioso felfri tror jag han är med och slåss om första platsen. Given vid gardering och given på min kupong iaf. 
Answer to: "Ingenstans i inläggen nämns MAFIOSO som körs av lillen den h"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAFIOSO
|
hehe ja 5 starter från 7spår och 100% galopp  men Erik har dock inte suttit bakom dessa gånger 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-19 12:47:30  Ingenstans i inläggen nämns MAFIOSO som körs av lillen den här gången?
Answer to: "Ingenstans i inläggen nämns MAFIOSO som körs av lillen den h"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 7, MAFIOSO
|
Du har nog inte läst tillräckligt noga, kan räkna till 3 inlägg innan ditt som nämner Mafioso, ett av dem var mitt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 14:28:42  Du har nog inte läst tillräckligt noga, kan räkna till 3 inlägg innan ditt som nämner Mafioso, ett av dem var mitt 
Answer to: "Du har nog inte läst tillräckligt noga, kan räkna till 3 inl"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är sant 3 dagar sedan ni nämnde Mafioso.
Bra att jag tog upp honom igen då så att ni inte glömmer att ta med honom imorgon 
|
|
Reply
|
|
stallbrucelee
|
Posted: 2010-03-19 19:12:06  zocker mickey har vunnit mycket sedan den fick "form" då? tror inte att du blev rik för att den har vunnit ett v65 lopp i år och ett v64 lopp förra året.
Däremot är det ganslka vanligt att hästar gör överprestationer ibland för att sedan vara tömd till loppet efter, ludde är expert på det
Kommer att njuta när linita super kalle viker sig som ett korthus efter att uhrberg har tryckt till  , ännu roligare om jörgen "fegisen" sjunesson släpper spets 
Answer to: "zocker mickey har vunnit mycket sedan den fick "form" då? t"
|
Became a member: 2010-01-18
Forum posts: 294
V 2, LINITA SUPER KALLE
|
Ja gör det om du vill lägga energin på detta, kan bara konstatera att du har haft lika många dåliga tips som bra, men det är kanske inte så konstigt, du nämner väl en fem sex stycken i varje lopp som har chansen....sen efteråt så låter det.....vad var det jag sa. Patetiskt.
Om du lade ner lika mycket jobb som du verkar ha lagt ner på Linita Super Kalle, på att koncetrera dig på egna tips och låta andra ha sina åsikter....skulle vara bra. Men att du vet så mycket om L S K betyder ju att du måste ha märkt av honom ialla fall.....jag brukar inte ens nämna dåiga hästar.
Ps. Zoccer Mickey var bara ett exempel på ett förvandlingsnummer.....jag har aldrig spelat honom personligen.....så nej, jag blir inte rik på den hästen och kommer aldrig bli, har aldrig påstått det heller. Ds.
|
|
Reply
|
|
bossebast
|
Posted: 2010-03-19 19:21:17
|
Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820
V 3, CAPELLO BOB
|
3 Capello Bob spikas då Lädret låter mycket uppåt på den.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 22:27:54 Edited(1): 2010-03-19 22:29:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Capello bob stark förstahäst(troligen överlägsen) och med bakom kommer maffioso som kan spurta ner detta gänget om det klaffar lite. Starkt lås
capello bob ser riktigt lovande ut och verkar besitta det mesta en riktig häst ska ha, upp till bevis nu Kari......
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|