1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2010-03-18 13:27:10  Finns väl ingen som tar spetsen från Turbo Later frågan är om han håller ända in?
Answer to: "Finns väl ingen som tar spetsen från Turbo Later frågan &a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, LASS TWIST
|
Nej Turbo sitter i spets efter 500m, sedan släpper han till Rano.
Kan Goop gå barafota runt om med Quest kan han försvara innerspåret och då öppnar det upp loppet betydligt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-18 15:34:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Q F L med björn 31%..hade westholm kört den max 10 %..snacka om överspelad lus.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-18 18:53:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vilken TWIST att RANO blev struken.
Vem vinner nu? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-18 19:18:06  Vilken TWIST att RANO blev struken.
Vem vinner nu? 
Answer to: "Vilken TWIST att RANO blev struken.
Vem vinner nu? ;)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, LASS TWIST
|
Ja men nu blev det ju enkelt, bara att låsa på 2-8.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-18 19:23:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, CLORIA VICTIS
S 1, QUEST FOR LIFE
|
Nu kommer Goop GARANTERAT hålla spetsen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-18 19:25:53  Nu kommer Goop GARANTERAT hålla spetsen.
Answer to: "Nu kommer Goop GARANTERAT hålla spetsen."
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, LASS TWIST
|
1 Quest for Life har haft innerspår fyra gånger utan att lyckas
hålla ledningen, men vid tre av tillfälena har han varit lärlingskörd.
Har spetsvunnit överlägset från spår 6 efter 12-öppning på
barfotabalans och tillsammans med Björn Goop har det blivit tre
segrar på fyra starter. Två av de segrarna är tagna från ledningen.
1 Quest for Life blev det fel för senast och det loppet glömmer vi.
Annars har han bra form. Är ingen raket från start men spåret är bra
och skulle Björn få lite extra fart på honom kan det bli ledningen,
där han trivs. Vi körde med skor senast, nu blir det bafota runt om
ifall banan tillåter, säger Jörgen Westholm.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-18 19:31:28 Edited(1): 2010-03-18 19:34:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, LASS TWIST
|
Turbo Later är helt enkelt snabbare än Quest i starten, Goop kommer GARANTERAT inte kunna försvara innerspåret.  Han sa själv tidigare idag att QDC i v73-3 och Muscles gold i stoloppet är hans chanser, resten är han ofarliga med.....eller tror du han mörkar?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-18 20:42:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, ACTION FLY
|
Timos ranking V75-7: A: 1-8-7 B: 2-3-11-6-5-12-4 BC: 9-10 C: - D: -
Spetsstriden: På barfotabalans med Björn Goop i sulkyn och med svåraste spetshotet Turbo Later närmast utvändigt tror jag att Quest for Life håller upp innerspåret. Om Turbo Later trots allt tar sig förbi är det risk/chans att en offensiv Rano får överta i viss strid med Casanova Chip.
Ett typiskt ”alla-lopp” och inga stora skillnader mellan de olika hästarnas kostnad på mitt Joker-system. Tipset till 1 Quest for Life, som jag tror kan hålla ledningen. När han tävlade barfota runt om på fin bana i september följde han bilen från spår 6 till ledningen och överlägsen vinst på 13,8a/2140 för Westholm. Även om han inte öppnat på det viset efteråt tror jag att Björn Goop kan peppa upp hästen tillräckligt för att hålla ut hotet närmast utvändigt. Björn förresten, har tre segrar på fyra starter tillsammans med Quest for Life och att det blev en plump senast är inget att säga om. Då drogs man bakåt av en tröttnande Robin K. men efter att ha kommit loss sent avslutade Quest for Life 13 sista 400 mellan hästar. Näst senast fungerade han inte barfota på den hårda banan, när Westholm som en av väldigt få den tävlingsdagen chansade och körde barfota runt om. 8 Lass Twist ser ut att bli väldigt bortglömd. Näst senast var han bland det finaste och mest alerta jag sett honom då han via en ovanligt rapp 1,09-speed i 300 meter rundade till ledningen och höll undan enkelt i klent gäng via 12 sista 700. I V75 över opassande kort distans senast hamnade han illa till från samma spår som nu men gick fullt bra i tredjespår sista 850 i 12-tempo. Lass Twist har tagit sina fyra senaste segrar på hemmabanan Färjestad, tre av dessa tillsammans med Tony Wallin och två av segrarna på barfotabalans, vilket det blir nu. Segrarna är dessutom tagna över 2140 meter. 2 Turbo Later blev för het i ledningen med helstängt huvudlag senast, men nu blir det åter ett norskt och dessutom rycker man alla skorna. På den balansen har han bland annat vunnit V75-lopp på 14,8/2140 för två år sedan. 3 Utah Hornline var livlös med skor runt om senast men fick aldrig chansen i V75-starterna innan. Tätare starter, barfota och senaste segerkusken Thomas Uhrberg i sulkyn är plusfaktorer nu. 11 Persos Seaman var blek i lördags men han svettades en hel del efter de tre omstarterna och distansen var i längsta laget. Är dock effektivast i ledningen. 6 Casanova Chip kördes passivt från början senast och blev sedan tempotorsk bakom Katjing & Co. Gick en vass men väldigt tidigt igångsatt repa gången innan och vissa gånger öppnar Casanova snabbt. 5 Cloria Victis ser fin ut men han visade ingen vinnarvilja senast. Spurtar dock vasst om han får smyga i det längsta. 12 Paxmen D.E. gick riktigt bra några starter i somras och med ett formhöjande lopp i kroppen efter lång frånvaro och på sommarbalans kan han mycket väl ta sin tredje seger på Färjestad. 4 Isalus spurtade bra via 13,5 sista 700 senast, i ett lopp som kördes i mycket högt tempo. Duger bra i klassen med minsta klaff. 9 Pysen Eme är i fin form och har ett passande smygläge och 10 Action Fly gynnas av körspö den här gången och dessutom blir det skoryck. Han visade i alla fall bra form innan förra lördagens norgestart.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 07:13:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spetsar inte Casanov Chip här? Lite osäker men då jag såg den på Hagmyren (tror jag det var) så spetsade den plättlätt.
"Hockey" i spets och Uhrberg först fram och får överta, så läser jag loppet..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 18:25:09  Spetsar inte Casanov Chip här? Lite osäker men då jag såg den på Hagmyren (tror jag det var) så spetsade den plättlätt.
"Hockey" i spets och Uhrberg först fram och får överta, så läser jag loppet..
Answer to: "Spetsar inte Casanov Chip här? Lite osäker men då jag s&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, CLORIA VICTIS
S 1, QUEST FOR LIFE
|
struken så det blir tufft. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 18:32:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, CLORIA VICTIS
S 1, QUEST FOR LIFE
|
1-2-4-8 snabba.
Känns som Lass Twist är den stora vinnaren denna vecka..
1. Gör sina bäst lopp i ledningen o får Björn den fart på hästen han fick senast så tar han ledningen.
2.)Snabb ut men går bäst i ryggar o det vet Calle...vilket INTE Åke visste senast.
3.)Tappar för mycket för att få chansen till någon spets här.
4.)Laddas o kan mycket väl ta ledningen OM Kern kör o det brukar han ju göra..
5.)Seg ut o tappar.
8.)Snabb ut o lär laddas framåt då det är ENKLA hästar innan för så varför inte till ledningen Tony??
9.)Chanslös
10.)Chanslös
11.)Bäst när han får vara med i främre träffen - bra kusk tar nog rygg på Lass Twist då Cloria är fö seg ut.
Ska nog streckas trots läget ä r gynnad av att det är färre hästar där framme..
12.Urstark o har den form så jäklar blir det åka av.
Vem vinner??
Skit svårt tycker jag - men Cloria ä härdad i V75 o bör vinna snart.
Känslan säger att det blir en snabb öppning o det gynnar ju dom som är SEGA o STARKA.
|
|
Reply
|
|
stallbrucelee
|
Posted: 2010-03-19 19:22:05
|
Became a member: 2010-01-18
Forum posts: 294
V 5, CLORIA VICTIS
S 2, TURBO LATER
|
Nu får Veijo öppen gata....go veijo go!!
Persos Seaman har bra kapacitet, men är inne i en växtperiod, går ju inte o känna igen mot för ett halvår sen, fått massa muskler i vinter typ....lossnar nog där snart ska ni se.....den är inte överskattad som ngn påstår iaf....kommer bli bra framöver om den får vara fräsch. 
|
|
Reply
|
|
bossebast
|
Posted: 2010-03-19 19:23:16
|
Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820
V 3, UTAH HORNLINE
|
Dubbelslag på dubbeln med Lähderkorpi och 3an. Utah Hornline vinner!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 19:32:39  Dubbelslag på dubbeln med Lähderkorpi och 3an. Utah Hornline vinner!
Answer to: "Dubbelslag på dubbeln med Lähderkorpi och 3an. Utah Hornline vin"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, CLORIA VICTIS
S 1, QUEST FOR LIFE
|
Vinner Utah Hornline är jag väldigt överraskad.
Känns ju inte som han "vill vinna" - flockdjur som man säger här inne.
Men de är ett svårt lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 19:41:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
lutar mot helgardering med quest for life och utah hornline som A hästar. Utah hornline borde vara totalt överlägsen, men är lite för kass ut och får ofta helt för hårda lopp på v75.
Vidöppet lopp annars.....
|
|
Reply
|
|
bossebast
|
Posted: 2010-03-19 19:52:49  Vinner Utah Hornline är jag väldigt överraskad.
Känns ju inte som han "vill vinna" - flockdjur som man säger här inne.
Men de är ett svårt lopp.
Answer to: "Vinner Utah Hornline är jag väldigt överraskad.
Känns "
|
Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820
V 3, UTAH HORNLINE
|
17 i vinstprocent är inte dåligt för en "flockhäst" och han brukar gå väldigt bra för Uhrberg 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 21:00:38  17 i vinstprocent är inte dåligt för en "flockhäst" och han brukar gå väldigt bra för Uhrberg 
Answer to: "17 i vinstprocent är inte dåligt för en "flockhäs"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, CLORIA VICTIS
S 1, QUEST FOR LIFE
|
11ggpå v75 = 0 Vinster,3 plats som bäst.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-03-19 21:16:14
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Utah var mer än trög senast ! Björn var tröttare än hästen.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 21:17:02  Utah var mer än trög senast ! Björn var tröttare än hästen.. 
Answer to: "Utah var mer än trög senast ! Björn var tröttare ä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, CLORIA VICTIS
S 1, QUEST FOR LIFE
|
Ja de är just de jag baserar mina åsikter på - usel!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-19 22:35:06  Utah var mer än trög senast ! Björn var tröttare än hästen.. 
Answer to: "Utah var mer än trög senast ! Björn var tröttare ä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
första lopp efter vila senast? ska gå framåt nu och barfota runt om, ser klart bra ut.
Loppets roliga bud är paxman d.e som är en väldigt fin häst med hög kapacitet, blir livsfarlig om det klaffar lite. Gjort starka lopp tidigare. Lysande när han vann enkelt från dödens 15/8 och besegrade oki to chill. 2.a efter sahara c four 19/7 från spår 12 på v75,,,, härdad och tuff av sig.
Men jag tar soms agt med samtliga här.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|