1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2010-02-03 11:24:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, RIDGEHEAD CAHORE
|
Jag har inte statistiken för det men spår 5 visade ju sig vara väldigt bra senast och han vann med flera längder. Väldigt övertygande.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-03 11:50:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, KARBO CAKE
|
jo det var ju det den gången i af, men det skulle vara roligt och fälla han om han blir såhär stor favorit som det ser ut nu i streck %, kanske landar på 60% tills lördag?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-03 12:17:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror ni ludde får svar av Domino eson?
Eller får han spets enkelt?
Hmm kanske lite formtap där? eller e de bara önske tänkande?
Vet att banan var extremt kass på åby sist, var väl därför det blev galopp för ludde.
Kass banpersonal är vad jag har hört.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-03 12:38:43
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 5, RIDGEHEAD CAHORE
|
Anledningen till att Ridgehead galopperade senast var för att Ludde laddade maximalt för att kunna komma förbi Manhattan D.K och vid såna laddningar har han galopperat tidigare. Nu finns det ingen så stark motståndare invändigt så Ludde gasar nog inte lika mycket denna gång.
Förmodligen sitter Karbo Cake i spets tidigt, frågan är om den släpper?
|
|
Reply
|
|
jokern
|
Posted: 2010-02-03 16:00:29
|
Became a member: 2009-10-30
Forum posts: 123
|
Kan bara hålla med Dark_horse. När Ludde flaggade för maxladd senast blev jag genast orolig. Det har som sagt hänt förr att han startgalopperat när han pressas rejält för att nå spets, framförallt när det gäller 1640m och med några startsnabba hästar innanför. (Ludde tog på sig galoppen senast, "Jag överforcerade honom"
Åby 23/1, 1640m Spår 7
Halmstad 5/12, 1640m Spår 3
Kalmar 21/6, 1640m Spår 8
På 2140m ser det betydligt bättre ut. Dock har han 2 hästar innanför sig som kan öppna bra, Domino Eson och Karbo Cake. Domino vill troligtvis ha rygglopp, men sen gäller det att ta ställning till ifall Karbo Cake orkar eller vill hålla ut Ridgehead. Knappast troligt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-03 16:05:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror att jag spikar RC. Ludde har vunnit var femte start i år och verkar ha bra form på stallet.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-02-03 19:48:50  Nyckel är en till som inte fattar något om trav... Kommer att bli samma sak som med stallkörnings-galningen om du försöker att få nyckel att förstå någonting...
Answer to: "Nyckel är en till som inte fattar något om trav... Kommer att bl"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Tommie !-Är inte säker på att ett travfjun som du är vet något om trav eller travpolitiken ! Hållit i en häst någon gång eller ? 
|
|
Reply
|
|
v75kungen
|
Posted: 2010-02-03 22:45:04
|
Became a member: 2008-09-19
Forum posts: 93
V 5, RIDGEHEAD CAHORE
S 5, RIDGEHEAD CAHORE
|
Ska man ha två spikar på ett system är RC en av dom två. Så överlägset det va på Kalmar ska det bara vara vinst. Go Ludde Go Ludde
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-02-03 23:19:30 Edited(3): 2010-02-03 23:23:11
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 11, CASANDER BOY
S 3, KARBO CAKE
|
Måste först beklaga (o få bekräftelse på ) att Open Stretchen är borttaget va?
Våga vägra Ridgehead Cahore...
Har varit väldigt fin ett tag men är inte nån spik att hålla i handen tycker jag även om jag köper resonemanget ovan om galopperna..
Domino Eson o Karbo Cake (o vinklad vinge, vilket faktiskt pajar för mittspåren) borde väl kunna ställa till det lite för han?
Får bli en gardering ala´ tv-bong som vanligt..
Åke upp på Casander Boy är en möjlig kärleksaffär tror jag!
Utah Hornline börjar äntligen streckas lite realistiskare, för tvekig moral o bara 2640 för den?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-02-03 23:29:03
|
V 11, CASANDER BOY
S 3, KARBO CAKE
|
4st Karihästar.. Borde kunna vinna bara på det..
Durjorha lär ha lite o säga efter loppet 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-04 08:16:20  Måste först beklaga (o få bekräftelse på ) att Open Stretchen är borttaget va?
Våga vägra Ridgehead Cahore...
Har varit väldigt fin ett tag men är inte nån spik att hålla i handen tycker jag även om jag köper resonemanget ovan om galopperna..
Domino Eson o Karbo Cake (o vinklad vinge, vilket faktiskt pajar för mittspåren) borde väl kunna ställa till det lite för han?
Får bli en gardering ala´ tv-bong som vanligt..
Åke upp på Casander Boy är en möjlig kärleksaffär tror jag!
Utah Hornline börjar äntligen streckas lite realistiskare, för tvekig moral o bara 2640 för den?
Answer to: "Måste först beklaga (o få bekräftelse på ) att "
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, KARBO CAKE
|
OS är borttaget nu, ja.
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2010-02-04 16:46:15
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
V 3, KARBO CAKE
|
R C är dagens naturliga spik, dock, får man värdera detta mot kuskminuset
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-04 17:59:54 Edited(1): 2010-02-04 18:01:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, RIDGEHEAD CAHORE
|
Kollade lite statistik.
På Autostart har endast RC vunnit 4 av 19 lopp
På Autostart har RC galopperat 5 av 19 lopp
På Halmstad har RC startat 3 ggr ingen har resulterat i vinst.
Kan jag vara fel ute, första känslan var att RC va stenklar, men något inom mig börjar tveka lite.
Carbo cake! hemmaplan Kari Lähdekorpi har förmodligen gett order till Kihlström att köra för spets. Vi minns ju alla senaste spetsvinsten, den hästen kan ju öppna.
Ludde kör väl för allt vad som går och försöker ta sig till spets. Tror båda vill köra där, Hårdkörning i täten? Borde väl Erik kunna vinna i så fall??  Lord of Makkegård vann ju sist i silver, eller som också diskuterats casander boy?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-04 19:41:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skriver normalt inte här på travzonen men detta känns det som jag måste dela med mig av om någon missade loppet. Stensro Julius gick fantastiskt bra senast vet inte vad den fått i sig, kanske var Erik effekt. Vet ingen tid men sista 500 var lysande. Billigare gäng den gången men värd att passas.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-04 20:13:41  Skriver normalt inte här på travzonen men detta känns det som jag måste dela med mig av om någon missade loppet. Stensro Julius gick fantastiskt bra senast vet inte vad den fått i sig, kanske var Erik effekt. Vet ingen tid men sista 500 var lysande. Billigare gäng den gången men värd att passas.
Answer to: "Skriver normalt inte här på travzonen men detta känns det s"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 5, RIDGEHEAD CAHORE
|
Håller med helt, och han är oerhört intressant på strecken. Given om man garderar favoriten.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-02-04 22:03:48  Skriver normalt inte här på travzonen men detta känns det som jag måste dela med mig av om någon missade loppet. Stensro Julius gick fantastiskt bra senast vet inte vad den fått i sig, kanske var Erik effekt. Vet ingen tid men sista 500 var lysande. Billigare gäng den gången men värd att passas.
Answer to: "Skriver normalt inte här på travzonen men detta känns det s"
|
V 11, CASANDER BOY
S 3, KARBO CAKE
|
O fan.. Välkommen o tack för infon..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-04 22:53:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, RIDGEHEAD CAHORE
S 5, RIDGEHEAD CAHORE
|
vad händer om man streckar ex nr 13 på v64 men det finns bara 12 hästar. blir det aoutomatiskt turordning? svara fort om ni vet plz.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-02-04 23:18:58  vad händer om man streckar ex nr 13 på v64 men det finns bara 12 hästar. blir det aoutomatiskt turordning? svara fort om ni vet plz.
Answer to: "vad händer om man streckar ex nr 13 på v64 men det finns bara 12"
|
V 11, CASANDER BOY
S 3, KARBO CAKE
|
Tror inte att det strecket räknas.. Kolla om du betalat för det.. Men som sagt bara en gissning
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-05 12:00:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, RIDGEHEAD CAHORE
|
Jag kan inte riktigt tänka bort risken att Ridgehead galopperar  3,9,12 känns väldigt bra att ha med. Men vart ska man ha de andra spikarna? Urgh..
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-02-05 14:33:40  Tommie !-Är inte säker på att ett travfjun som du är vet något om trav eller travpolitiken ! Hållit i en häst någon gång eller ? 
Answer to: "Tommie !-Är inte säker på att ett travfjun som du är v"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Läste en bok nyss och jag var tvungen att skratta litegrann när jag tänkte på dej..
DEN PARANOIDA PERSONLIGHETEN:
Denna person är misstänksamt klagande. Kommunikationsstilen innebär hög vaksamhet präglad av misstänksamhet i pressade situationer. Personen är både rädd för och beredd på att bli förd bakom ljuset eller till och med avsiktligt felbehandlad. han har lätt för att missförstå vad som sägs och gör sina egna tolkningar,ofta i negativ riktning. Han skyller gärna sina egna svårigheter på andra. Det är de som motarbetar honom och vill honom illa,han projicerar.
Med tiden blir han allt mer misstänksam och klagande.
För att undvika ett totalt sammanbrott i kontakten med denna person bör man ha en sak i minnet. Ge dej inte in i en sakdiskussion med den paranoida personen.- Den paranoides bild av det hela är DEN PARANOIDES verklighet.
Kan detta stämma på dej tex angående stallkörning och liknande inom travet?? Den förväntade reaktionen från dej borde vara att jag försöker föra dej bakom ljuset och att jag vill dej illa, men det är absolut inte så.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|