1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2010-01-21 20:08:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RIDGEHEAD CAHORE
S 7, RIDGEHEAD CAHORE
|
Timos ranking V75-1: A: 7-8-1 B: - BC: 9-2-5-6 C: 4-3-10 D: 12-11
Spetsstriden: Manhattan D.K. håller ut Viking Crown och utifrån laddas Ridgehead Cahore hårt mot täten, utrustad med ett halvstängt huvudlag. Frågan är om inte Adielsson väljer att släppa till Kolgjini, det finns ju open stretch. Annars lär Kolgjini köra tills han får plats att gå ner i rygg på Manhattan D.K.
Ett sprinterlopp för Bronsdivisionen där jag tycker att tre hästar höjer sig och trion bildar antingen en stark a-grupp eller ett trehästarslås på mitt Joker-system. 7 Ridgehead Cahore har återfunnit formen och redan vunnit två lopp i klassen. Spetsvann överlägset med norska huvudlaget oryckt senast och Kolgjini rapporterar att hästen visar fortsatt form i jobben. Nu blir det ett halvstängt huvudlag för att Ridgehead ska blir snabbare från början och Kolgjini satsar stenhårt mot ledningen, där hästen är allra effektivast. Han vann dock från rygg på ledaren för tre starter sedan och det allra viktigaste är att Ridgehead är i absolut tätkänning. Med tanke på att det finns dubbla open stretch ser jag det ändå som troligt att man släpps till ledningen och Ridgehead Cahore vann på 13,2a/1640 på Solvalla i höstas efter att ha öppnat stenhårt i 08-fart första 500 till ledningen från spår 8. Den häst jag tror har högst grundkapacitet i loppet är 8 Traveling Man, som ser ut att vara märkligt bortglömd i tipsen. Senast slirade hästen i bakaktionen på den speciella banan, med följd att han slog bakbenen hårt i sulkyn. Jobbar väldigt bra efter drygt 1,5 månaders tävlingsvila och liksom näst senast får Örjan Kihlström åter chansen i sulkyn. Örjan var imponerad av Traveling Man, som avslutade starkt i 11-tempo sista 700 bakom Knockout Rose, och väljer att köra Daniel Redéns häst före en Walmann-häst. Traveling Man är snabb ut och Örjan vet verkligen hur man hittar slagläge från åttondespår. 1 Manhattan D.K. ser ut att bli favorit i sin V75-debut och jag vågar inte lämna honom utanför min förstagrupp, trots att han är färsk i klassen och inte har startat på en månad. Förutsättningarna är nämligen perfekta för extremt startsnabbe Manhattan, som har vunnit åtta av tio sverigestarter över kort distans. Min känsla är dock att Erik släpper till Ridgehead Cahore om denne kommer med en allvarlig fråga någorlunda tidigt. 9 Zlatan Bob har fått två lopp i kroppen och senast spurtade han tilltalande i 12,5-fart sista 400 på vintrig bana över väl lång distans. Har tagit sina tre senaste segrar från bakspår över kort distans på Solvalla och startryggarna kan inte bli bättre. Skulle banan tillåta barfotabalans är det ett klart plus. På den balansen tog Zlatan sin näst senaste bakifrånseger via imponerande 09,5 sista 600. 2 Viking Crown är mycket startsnabb och har två rejält formhöjande lopp i kroppen. Satt intetsägande fastlåst i ett skräplopp senast men han såg fin ut och uppläget kan vara nyttigt för hästen rent psykiskt. Om jag läser loppet rätt är Viking Crown den som når ryggen på Manhattan D.K. 5 Persos Seaman såg nästan överladdad ut under loppet i lördags och han spurtade sedan förbättrat när han väl kom loss. Hästen går bra på Åby och det talas om barfota runt för första gången. Hur det slår ut vet man inte men jag är aningen tveksam, med tanke hur illa hästen fungerade utan framskor näst senast. Även 6 Youpie tävlar extra bra på Åby och han har visat stigande form med tre lopp i kroppen i lite enklare konkurrens. Troligt att han kan tävla på optimal balans, barfota runt om, den här gången.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-21 20:38:03  Sålänge RC är andrahandsfavorit får man väl vara nöjd. Gissar på att streckprocenten på lördag står i 45% och att Manhattan D.K. sjunker ner till omkring 70%. Då är det bara att tacka och ta emot.
Answer to: "Sålänge RC är andrahandsfavorit får man väl vara"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 7, RIDGEHEAD CAHORE
|
Tror man får vara glad om skillnaden inte blir mindre än så, men hoppas du har rätt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-21 21:04:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RIDGEHEAD CAHORE
S 7, RIDGEHEAD CAHORE
|
ÅBY-Tips
Rank: A: 1-7 B: 6-5-4-9-8-11-10-3 C: 12-2
Kommentarer: 1 Manhattan D.K har radat upp segrar nere i Jägersro och blir hårt betrodd då han nu för första gången testas inom rikstoton. Lönborgs travare är startsnabb och vann från spets i fin stil senast, men har även visat ett flertal gånger att han går bra med ryggresor. Ett innerspår bakom bilen passar dock perfekt och chansen till ledning runt om bör vara god. Kolgjinis 7 Ridgehead Cahore är tillskillnad mot favoriten härdad inom rikstoton och Kolgjinis travare ser dessutom bara ut att bli bättre och bättre för varje framträdande. Ett givet motbud.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-21 22:58:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
Banan är tydligen i riktigt dåligt skick just nu.
Hoppas dom hinner fixa den tills lördag.....
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-01-22 07:11:56  Banan är tydligen i riktigt dåligt skick just nu.
Hoppas dom hinner fixa den tills lördag.....
Answer to: "Banan är tydligen i riktigt dåligt skick just nu.
Hoppas dom hi"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 1, MANHATTAN D.K.
|
Dom brukar försöka fixa det så gott det går, men på vintern är det såsom gller....lika bra att vila hästar som behöver fästen eller inte går på hårda banor, annars så är det ju lika för alla....de är skickliga och gör så gott de kan, men det kommer alltid finnas dom som skyller på banan. 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-01-22 07:16:13
|
V 1, MANHATTAN D.K.
|
Jag har tagit ställning och spikar lite fräckt Manhattan DK, då han är visslande snabb första biten och jag tror inte Ludde har planer på att ladda för han kommer få gå utv. då, att Manhattan blev avslagen sist var nog det an behövde, nu kommer Erik inte bjuda på någonting och det är spets o slut som gäller. Blir en skön start på lurig omgång men det är alltid skönt att ha kryss i slutet än ha spikarna där. 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-01-22 07:43:05 Timos ranking V75-1: A: 7-8-1 B: - BC: 9-2-5-6 C: 4-3-10 D: 12-11
Spetsstriden: Manhattan D.K. håller ut Viking Crown och utifrån laddas Ridgehead Cahore hårt mot täten, utrustad med ett halvstängt huvudlag. Frågan är om inte Adielsson väljer att släppa till Kolgjini, det finns ju open stretch. Annars lär Kolgjini köra tills han får plats att gå ner i rygg på Manhattan D.K.
Ett sprinterlopp för Bronsdivisionen där jag tycker att tre hästar höjer sig och trion bildar antingen en stark a-grupp eller ett trehästarslås på mitt Joker-system. 7 Ridgehead Cahore har återfunnit formen och redan vunnit två lopp i klassen. Spetsvann överlägset med norska huvudlaget oryckt senast och Kolgjini rapporterar att hästen visar fortsatt form i jobben. Nu blir det ett halvstängt huvudlag för att Ridgehead ska blir snabbare från början och Kolgjini satsar stenhårt mot ledningen, där hästen är allra effektivast. Han vann dock från rygg på ledaren för tre starter sedan och det allra viktigaste är att Ridgehead är i absolut tätkänning. Med tanke på att det finns dubbla open stretch ser jag det ändå som troligt att man släpps till ledningen och Ridgehead Cahore vann på 13,2a/1640 på Solvalla i höstas efter att ha öppnat stenhårt i 08-fart första 500 till ledningen från spår 8. Den häst jag tror har högst grundkapacitet i loppet är 8 Traveling Man, som ser ut att vara märkligt bortglömd i tipsen. Senast slirade hästen i bakaktionen på den speciella banan, med följd att han slog bakbenen hårt i sulkyn. Jobbar väldigt bra efter drygt 1,5 månaders tävlingsvila och liksom näst senast får Örjan Kihlström åter chansen i sulkyn. Örjan var imponerad av Traveling Man, som avslutade starkt i 11-tempo sista 700 bakom Knockout Rose, och väljer att köra Daniel Redéns häst före en Walmann-häst. Traveling Man är snabb ut och Örjan vet verkligen hur man hittar slagläge från åttondespår. 1 Manhattan D.K. ser ut att bli favorit i sin V75-debut och jag vågar inte lämna honom utanför min förstagrupp, trots att han är färsk i klassen och inte har startat på en månad. Förutsättningarna är nämligen perfekta för extremt startsnabbe Manhattan, som har vunnit åtta av tio sverigestarter över kort distans. Min känsla är dock att Erik släpper till Ridgehead Cahore om denne kommer med en allvarlig fråga någorlunda tidigt. 9 Zlatan Bob har fått två lopp i kroppen och senast spurtade han tilltalande i 12,5-fart sista 400 på vintrig bana över väl lång distans. Har tagit sina tre senaste segrar från bakspår över kort distans på Solvalla och startryggarna kan inte bli bättre. Skulle banan tillåta barfotabalans är det ett klart plus. På den balansen tog Zlatan sin näst senaste bakifrånseger via imponerande 09,5 sista 600. 2 Viking Crown är mycket startsnabb och har två rejält formhöjande lopp i kroppen. Satt intetsägande fastlåst i ett skräplopp senast men han såg fin ut och uppläget kan vara nyttigt för hästen rent psykiskt. Om jag läser loppet rätt är Viking Crown den som når ryggen på Manhattan D.K. 5 Persos Seaman såg nästan överladdad ut under loppet i lördags och han spurtade sedan förbättrat när han väl kom loss. Hästen går bra på Åby och det talas om barfota runt för första gången. Hur det slår ut vet man inte men jag är aningen tveksam, med tanke hur illa hästen fungerade utan framskor näst senast. Även 6 Youpie tävlar extra bra på Åby och han har visat stigande form med tre lopp i kroppen i lite enklare konkurrens. Troligt att han kan tävla på optimal balans, barfota runt om, den här gången.
Answer to: "Timos ranking V75-1: A: 7-8-1 B: - BC: 9-2-5-6 C: 4-3-10 D: 12"
|
V 1, MANHATTAN D.K.
|
Han hade kanske lovat att köra den på rikstoton om han anmäler dit, och Örjan är en hedersman
ala gubben noak. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-22 09:37:50  Jag har tagit ställning och spikar lite fräckt Manhattan DK, då han är visslande snabb första biten och jag tror inte Ludde har planer på att ladda för han kommer få gå utv. då, att Manhattan blev avslagen sist var nog det an behövde, nu kommer Erik inte bjuda på någonting och det är spets o slut som gäller. Blir en skön start på lurig omgång men det är alltid skönt att ha kryss i slutet än ha spikarna där. 
Answer to: "Jag har tagit ställning och spikar lite fräckt Manhattan DK, d&ar"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 7, RIDGEHEAD CAHORE
|
Fräckt att spika en 76%are.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-22 10:58:30  Dom brukar försöka fixa det så gott det går, men på vintern är det såsom gller....lika bra att vila hästar som behöver fästen eller inte går på hårda banor, annars så är det ju lika för alla....de är skickliga och gör så gott de kan, men det kommer alltid finnas dom som skyller på banan. 
Answer to: "Dom brukar försöka fixa det så gott det går, men p&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nja, banan var i så dåligt skick så att hästarna ej fick något fäste.
Ludde va så förbannad att han hota med att ikke starta
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-22 15:05:15
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RIDGEHEAD CAHORE
|
Ludde runt om! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-22 17:43:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det känns som att det finns en del fynd är, men Ridgehead Cahore är ju helt klart värd ett singelstreck om han bara är streckad på 33% av kupongerna (där flera av dem säkerligen innehåller ytterligare 2-3 streck. minst).
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2010-01-23 00:45:44
|
Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
V 7, RIDGEHEAD CAHORE
|
Berglöf kanske ska köra Manhattan imorgon... SPIK!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-23 10:17:48  Berglöf kanske ska köra Manhattan imorgon... SPIK!
Answer to: "Berglöf kanske ska köra Manhattan imorgon... SPIK!"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Den var bra.
Nästan så man rev kvittot direkt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-23 10:45:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RIDGEHEAD CAHORE
S 7, RIDGEHEAD CAHORE
|
Statistik-Jens
V75-1: Brons, autostart, kort distans
Samma förutsättningar som i det för statistikspelare så lönsamma bronsloppet förra veckan (se ingressen), men med open stretch är det tyvärr helt annan spårstatistik som gäller. Ok, de bästa spåren är (antagligen) fortfarande bäst, men skillnaderna är mycket mindre.
Vi tittar istället på sidan 59 för en grundläggande chansbedömning. Favoriten hamnar i normalintervallet och har en grundchans om 29%. Samtidigt vinner rank 2-3 i 41% av loppen och tillsammans segrar alltså rank 1-3 7/10.
1 Manhattan DK (66%) blir favorit på en imponerande segerrad (11 segrar de 13 senaste) och på ett möjligen överskattat innerspår. På sistone har det dock verkat som det börjat ta emot för honom, han har väl kommit upp i "sin" klass nu och bör inte vara någon självskriven vinnare.
Precis som när 7 Ridgehead Cahore (32%) vann så överlägset senast, har Spelarna streckat V75-1 så att "alla" har fyra hästar, men ingen någon annan. Den här gången är Ridgehead inte favorit, och han har ju också sämre spår. Spetschansen är mycket mindre. Skulle det på något sätt ändå bli ledningen ska han vara oslagbar, det visade han senast. Befogat hårt betrodd måste man säga. Visst är spåret dåligt, men inte lika illa som på bana utan OS.
Svanstedts hästar gick bra förra vintern, men den minnesgode känner till att det tidigare alltid blev rejäla svackor under vintern. Och nu är man tillbaka i det mönstret..? 6 Youpie (22%) är en av mycket få som vunnit lopp, generellt har hästarna plötsligt börjat prestera klart sämre. Och nu är det tuffare motstånd.
5 Persos Seaman (22%) hade normalt varit det givna draget med tanke på läge och form. OS reducerar chansen jämfört med annars, men det är trots allt möjligt att han har bästa chansen i hela loppet. Det är lite svårt att avgöra, men han är ett givet streck förstås.
Så vitt jag vet har ingen 12-årig häst någonsin segrat i Brons. I Guld många gånger; bra hästar har hunnit tjäna så mycket pengar då de är 12 så de huserar i Guld. Har man under en lång karriär inte kommit längre än till Brons, är det en indikation om att man inte duger på V75. Trots allt... 2 Viking Crown kan vara värd ett chansstreck på form och (normalt) bra läge då han bara är streckad på 5%.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-01-23 14:33:57  Fräckt att spika en 76%are.. 
Answer to: "Fräckt att spika en 76%are..;)"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 7, RIDGEHEAD CAHORE
|
Inte fräckt men smart? 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2010-01-23 14:36:56
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 7, RIDGEHEAD CAHORE
S 7, RIDGEHEAD CAHORE
|
Kolgjini... Ni som lusläser statistikbiblar mm, finns det ingen galoppstatistik? Kolgjini överlägsen?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-01-23 14:39:47  Kolgjini... Ni som lusläser statistikbiblar mm, finns det ingen galoppstatistik? Kolgjini överlägsen?
Answer to: "Kolgjini... Ni som lusläser statistikbiblar mm, finns det ingen galopp"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 7, RIDGEHEAD CAHORE
|
Hehe nä nån sån ststistik har jag inte sett..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-01-23 14:41:53
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ny jackpott på gång ? 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2010-01-23 14:42:20  Hehe nä nån sån ststistik har jag inte sett..
Answer to: "Hehe nä nån sån ststistik har jag inte sett.."
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 7, RIDGEHEAD CAHORE
S 7, RIDGEHEAD CAHORE
|
Hade varit intressant. Kan inte tänka mig annat än att Kolgjini toppar den listan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-23 14:44:59  Kolgjini... Ni som lusläser statistikbiblar mm, finns det ingen galoppstatistik? Kolgjini överlägsen?
Answer to: "Kolgjini... Ni som lusläser statistikbiblar mm, finns det ingen galopp"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, NASSAU TOWN
|
 Kolgjini... Ni som lusläser statistikbiblar mm, finns det ingen galoppstatistik? Kolgjini överlägsen?
Tror det berodde på..
Ridgehead Cahore har ju gått fantastiskt bra nu på slutet. Han har spår lite väl långt ut på vingen, men jag ska utrusta honom med ett helstängt huvudlag. Jag har kört med norskt nu ett par gånger vilket har gjort att han inte har varit sådär riktigt alert från start. Hoppas jag får honom lite rappare från start den här gången.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|